Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Bardzo dziękuję za odpowiedz cholernie wyczerpującą aż powiedziałbym do szpiku kości. Wybaczcie ale jak widzę na rynku oleje które spełniają jednocześnie wymagania ACEA C3&A3&B4 i zmieniające się klasyfikacje wymagania i podział parametru ACEA... to sprowadza mój pogląd i rozumowanie do ślepej uliczki stad moje infantylne lecz logiczne pytania bo jak każdy z nas wie lepiej się pytać niz zarznąć tak idealne slniki i niepowtarzalne Hondy
    ps jeszcze raz dziękuje za odpowiedz ale teraz po zmianie samochodu na Hondę tego typu wiem podświadomie ze coś jest nie tak z olejami które po uśpieniu swojego sumienia bezwiednie kupujemy i lejemy do swoich ukochanych silników z pewnością myśląc ze to nasz najlepszy wybór- Sam już zmieniam dwa razy po 10tys olej AGIP i-Sint MS 5W-30 ACEA A3/B4-04, ACEA C3, API SM/CF, MB 229.51, BMW LL-04, VW 502 00 + 505 00, GM DEXOS™ 2. Wynik żadnych ubytków niepokojących reakcji od zmiany do zmiany i problemow.
    Last edited by rob1986; 06-01-2018, 22:17.
    zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

    Comment


    • to jest dobry olej ...ale, nie najlepszy dla Hondy z silnikiem benzynowym, są lepsze i niekoniecznie droższe do benzyniaka.
      opis: Wysokiej jakości olej syntetyczny ”mid SAPS” specjalnie opracowany do smarowania wysokoprężnych i benzynowych silników najnowszej generacji. Olej ten spełnia wymagania najświeższych specyfikacji producentów samochodów i silników, pozwalające na obniżenie emisji zanieczyszczeń w połączeniu z filtrami cząstek stałych zgodnie z aktualnymi wymaganiami prawa.
      zawracam uwagę na"mid SAPS" świadczy to o tym że to olej z gatunku Eko, i zwróć uwage na opis, że pierwszy wymieniony jest "do smarowania wysokoprężnych (...)" dlatego jest i Norma C3. Bardzo dużo poświęcono w tym opisie miejsca dla systemów emisji spalin łącznie z podkreśleniem prawa. Temu olejowi jest bliżej do silnika diesla z DPF niż do silnika benzynowego.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Czyli rozumiem, że wszystkie lane przez Honde oleje Castrol Edge proffesional Honda 5W/30 są C3? Zalali mi już 2 raz z rzędu ten olej czyli zrobilem do tej pory na nim jakies 15 tys. Czy w takim razie jechac z innym olejem i zlać to co nalali czy spokojnie poczekac do nastepnej wymiany i wtedy zmienic na a3?

        Doczytałem o ttm oleju i chyba jednak jest ok:
        "Castrol EDGE Professional H 5W-30 – przeznaczony do silników benzynowych, także z turbodoładowaniem, oraz jednostek wysokoprężnych bez filtra cząstek stałych. Może być stosowany w trybie wydłużonych przebiegów Longlife. Olej spełnia wymagania norm API SN/CF, ILSAC GF-5 oraz ACEA A1/B1, A5/B5."
        Last edited by PeGie; 07-01-2018, 09:07.
        Moja Hanka: http://www.civicforum.pl/showthread....AS-Connect-%29

        Comment


        • Olej ten jest obniżonej lepkości wysokotemperaturowej. Czyli dobrze płynie, dobry na zimę, ale co do samej wytrzymałości filmu olejowego, to jest już z tym gorzej w porównaniu do olei z ACEA A3. Oczywiście olej zgodny z instrukcją Civica.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Witam przewałkowałem temat, i tyle ile użytkowników tyle widzę olei, moje pytanie jest proste jestem laikiem i czeka mnie pierwsza wymiana w mojej Hani, Civic IX 2015r, przebieg 9500km jaki olej polecacie, w poprzednim civicu 2008 jeździłem na shell 5W30. Co teraz wybrać nie wiem co znaczą te wszystkie oznaczenia ECT, AF itp.

            Comment


            • Masz skłonności do Shella to poszukaj tego: https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-...tra-5w-30.html - tylko dokładnie tego bez żadnych literek typu ECT , AM, Professional... I za ok 100 PLN za 4 litry masz bardzo przyzwoity olej...
              był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
              jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
              sigpic
              http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

              Comment


              • Zamieszczone przez snake9999 Zobacz posta
                Witam przewałkowałem temat, i tyle ile użytkowników tyle widzę olei, moje pytanie jest proste jestem laikiem i czeka mnie pierwsza wymiana w mojej Hani, Civic IX 2015r, przebieg 9500km jaki olej polecacie, w poprzednim civicu 2008 jeździłem na shell 5W30. Co teraz wybrać nie wiem co znaczą te wszystkie oznaczenia ECT, AF itp.
                A czytałes wątki olejowe? No niby masz rację z tym ilu użytkowników tyle olei. Ale jedna wspólna cecha jest, którą musiałeś zauwazyć: pałujesz, jeździsz ostrzej, często jesteś po prawej stronie obrotomierza, nie liczysz spalonej benzyny - lejesz A3. Jeździsz raczej spokojnie, ekologicznie itd - lejesz A5. To tak bardzo w skrócie. Musisz sobie sam odpowiedzieć jak jeździsz. Nikt tego nie wie poza Tobą. A zakres temperaturowy to już jak kto woli. Nie lej (tym bardziej że już nie musisz) górnego parametru 20. I tyle. Czy na dole zalejesz 0W czy 5W to już mniej istotne. Silnika tym dołem nie zabijesz na pewno. Popatrz jakie statystycznie ostatnio temperatury w Polsce i odpowiednio dobierz. To też tak bardzo w skrócie

                Comment


                • Zastanawiałem się nad Shell-em albo Motul-em 8100. A jeżdzę raczej spokojnie.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez snake9999 Zobacz posta
                    Zastanawiałem się nad Shell-em albo Motul-em 8100
                    Ten czy ten, wsio ryba. Wybierz droższy, może na lepszej bazie olejowej będzie zrobiony Jeszcze musisz sprecyzować o jakiej specyfikacji olej wybierzesz. bo np. Motul 8100 to jest chyba z 9 rodzai, z przeznaczeniem do diesla i do benzyny, olej ECO i nie ECO.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Na stronie Motula wyskoczył mi taki, więc zastanawiam się nad właśnie takim.
                      MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30 W 100% syntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy opracowany do nowoczesnych pojazdów wyposażonych w doładowane lub wol

                      Comment


                      • Zamieszczone przez snake9999 Zobacz posta
                        A jeżdzę raczej spokojnie.
                        no i jeśli tak jest, to wybór jest odpowiedni, na pewno nie zaszkodzi silnikowi. (Poczytaj trochę więcej, czym kierować się przy wyborze oleju. Dla Ciebie wpis #58 to co jest tłustym drukiem https://www.civicforum.pl/showthread...X-gen%29/page6 ).)
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Hmmm pierwsza wymiana oleju od 2015r? Już większej krzywdy dla silnika nie zrobisz...


                          >>> Mój Tourer <<<

                          Comment


                          • Niebardzo rozumie ze bardziej zaskodze. Bylem w Aso i powiedzieli ze wymiana przy 10.000 lub co 2 lata

                            Comment


                            • Niezłe te ASO.... ono nie jest właścicielem Twojego auta tylko Ty.
                              Komp pokładowy nie krzyczał o wymianę (inspekcja A) po roku ?
                              Z ciekawości, po tych 2 latach to oleju Ci przybyło czy ubyło wg bagnetu?

                              Zdrowo dla silnika to raz na rok bądź 10-15tys km - zależy co pierwsze nastąpi.
                              Olej w silniku starzeje się szybko, gorzej smaruje, gorzej myje, gorzej utrzymuje film olejowy. Generalnie nie trzyma parametrów, antykorozyjnych również.
                              Olej to jedno, filtr to druga sprawa.

                              Jak już zdecydujesz się na wymianę to poczytaj o olejach i nie daj sobie zalać oleju do diesla, bo raz że ASO Cie skroi (dużo sobie liczą za litr) to jeszcze być może wymieni na olej niezgodny z instrukcją.
                              Last edited by roar; 08-01-2018, 10:34.

                              Comment


                              • Nie będziemy się tu znęcać nad kolegą, ale widać że jesteś nastawiony na oszczędzanie. Jednak jest to pozorne oszczędzanie bo, pomijając Twój wybór oleju do długiej eksploatacji jak LL (long-live), to nie jest olej do jazdy przez 2 lata. Jest to olej dla flot w celu oszczędzania kosztów przeglądów czyli np 30tys km np. w 5 mcy. To dla nich jest ten olej. Dla Ciebie żaden olej nie jest na 2 lata. Robiąc krótkie przebiegi zużywasz olej inaczej, taki olej jest emulsją a nie olejem, grozi korozją silnika. Skąd emulsja? z powietrza. Częste uruchamianie silnika, krótkie trasy, brak wygrzania komory korbowej to zachodząca kondensacja H2Ow oleju. Krótkie przebiegi wymagają innego podejścia, a wypadkowa jest taka sama. 1 raz w roku bez względu na przebieg. Czyli jeden silnik zrobi kilometry, drugi nie, ale w konsekwencji oba oleje są zmęczone, tyle że jeden olej jest przepracowany a drugi jest emulsją, emulsja nie za bardzo chroni silnik. Zrobisz co chcesz, ale weź to pod uwagę.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X