Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przeczytałem sobie kilka wpisów przy okazji.
    Ja lubię ten #242 hehehe, normalnie jakbym wrócił do książki po latach.

    Wiem,że zaraz gromy się posypią i miliony postów na temat były napisane (i tak wcale nie rozwiały wątpliwości :p ). Chciałbym się zapytać od strony prawnej, jaki olej na gwarancji mogę lać aby w razie "godziny W" mieć pupochron przed ASO i HMP. Meritum: - IX gen 1.8 noPB W instrukcji użytkownika mam odnośnie oleju tak: https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2014/03/1399630a2205dbfam-1.jpg https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2014/03/fafdc2cd69a7c090m-1.jpg I

    napisany z uczuciem

    Generalnie jest tak, że albo się dostosowujemy do oleju i jeździmy jak on na to pozwala albo dobieramy go pod siebie i nie rzeźbimy.
    Honda wszystko przyjmie (olej), ale nie wszystko wytrzyma (niezbyt mądra jazda na słabym oleju).
    Last edited by roar; 18-05-2017, 15:04.

    Comment


    • Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      0W jest w naszych warunkach klimatycznych w większosci przypadków conajmniej nieuzasadnione.
      na polskie warunki klimatu to się w ogóle nie nadaje. Jedynym przeznaczeniem takiego SAE jest chęć oszczędzania paliwa, zgodnie z wytycznymi Norm i Instrukcji obsługi, nie ma innych wymogów. Nie ma żadnego uzasadnienia teoria że lepiej działa przy zimnym rozruchu, bo przeciwwagą jest że gorzej chroni przy wys. temperaturach. Czyli zgodnie z tą teorią np. mój silnik powinien brać wiadro oleju bo nigdy w życiu nie widział oleju 0W nawet jak -27stC było a ma 15 lat a startował w takie zimy baaaaardzo wiele razy i ponad 200tys km.
      Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
      W opisie tego Shella jest wzmianka, że nadaje się do silników z lpg
      bo się nadaje, tylko nie możesz podchodzić że nic nie będzie brał, coś brać musi i zauważyłeś że jest mniej.
      Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
      Wątek zacząłem, gdyż przy 0W30 Amsoil i 5W30 Shella był duży pobór
      no więc widzisz, że nie nazwa oleju jest ważna w tym konkretnym przypadku a rodzaj oleju, warunki użytkowania, rodzaj paliwa.
      Popróbuj "dedykowane" a na razie wiesz że ten Shell jest niezły.
      Last edited by rambo7; 25-05-2017, 08:20.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Jedynym przeznaczeniem takiego SAE jest chęć oszczędzania paliwa
        tak, ale zauważ, że oleje 0W30 5W30 10W30 mają identyczne parametry letnie, co ciekawe to 0W30 wygrywa pod względem obu parametrów na tle pozostałych trzydziestek (5W30,10W30) parametry letnie pozostają bez zmian innymi słowy 0W30 i 5W30 w lecie są identyczne i 0W30 nie będzie gorzej chronił silnika niż 5W30. Ich właściwości w wysokich temperaturach są takie same.
        Czy oleje oszczędzające paliwo to 5W30 no może i są, ale najlepsze w tym są oleje 0W20 jeśli chodzi o oszczędzanie paliwa, z HTHS ma niski i tyle na temat na pewno nie kręciłbym do odcinki przy takim
        Co do 5W30 czy 0W30 HTHS jest na prawie identycznym poziomie.
        Poniższa tabelka zawiera zestawienie jednej marki oleju i różnych parametrów środków smarnych, zauważcie, że dla parametru letniego 30 wartość HTHS przy 100 stopniach jest prawie taka sama, nieznacznie się różni, nawet na korzyść używania 0W30! Także z całym szacunkiem tu się z tobą nie zgodzę, warto nawet 0W30 zamiast 5W30 zastosować jeśli producent pozwala.

        Popatrzcie na HTHS i inne ciekawe wartości dotyczące lepkości czy pompowalności w różnych temperaturach dla całej gamy SAE
        Last edited by rat4; 25-05-2017, 10:58.
        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

        Comment


        • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
          HTHS ma niski i tyle na temat na pewno nie kręciłbym do odcinki przy takim
          No tak, wszyscy wiemy, że oleje o niskim SAE będą miały niski parametr HTHS, a jeszcze będzie z tym gorzej dla olejów klasy ACEA A5/A1 i ciągle się mówi o tym zrywaniu filmu przy niskim HTHS.. tylko, że nadal nikt nie wie jak to wygląda w rzeczywistości.. tzn. jaki musi być ten HTHS żeby zerwało film olejowy jadąc np. autostradą w lato z prędkością 160km/h... 2,6? 2,9 ? może 3,5 ?
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
            Poniższa tabelka zawiera
            Mozesz wkleic pelny rozmiar (albo ktos),bo ze służbowego kompa nie mam dostępu do takich serwisów ?

            Comment


            • OK, nie wiedziałem, że to nie działa u mnie też filtrowanie na maksa, ale filtrowaniem zajmuję się osobiście ehhehhehh , proszę:
              oleje petrocanada.JPG
              hths.JPG
              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

              Comment


              • to nie jest wątek olejowy.
                Gadamy o problemach pobierania oleju przy korzystaniu z instalacji LPG.
                Tabelki ma każdy producent, Petro-Canada ma taką, ja widziałem kilka innych i nic się nie pokrywa. Każdy pisze co chce .
                Petro-Kanada robi oleje na warunki Kanady. Kto oglądał filmiki o płynności ich olejów w temp skrajnie niskich? P-K wygrywa wszystkie zawody. Czy to oznacza że są takie zajebiste? Jeśli ktoś tak uważa niech sobie je zalewa .
                Last edited by rambo7; 25-05-2017, 14:23.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Gadamy o problemach pobierania oleju przy korzystaniu z instalacji LPG
                  No właśnie,a ten problem jest właśnie związany ściśle z parametrami.
                  Wszyscy się upierają przy analizowaniu parametrów w stresie,a sęk w tym że nie jeździmy na oleju o temp 100st tylko o wiele niższej,a wtedy 0w czy 5w ma znaczenie,bo przy 0w olej ma prawo znikać w lecie o wiele szybciej niż 5w z drugim parametrem takim samym.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    przy 0w olej ma prawo znikać w lecie o wiele szybciej niż 5w z drugim parametrem takim samym.
                    Czyli ASO dobrze robią, że przy pierwszej wymianie zalewają 5w30 zamiast fabrycznego 0w20.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      No właśnie,a ten problem jest właśnie związany ściśle z parametrami.
                      Wszyscy się upierają przy analizowaniu parametrów w stresie,a sęk w tym że nie jeździmy na oleju o temp 100st tylko o wiele niższej,a wtedy 0w czy 5w ma znaczenie,bo przy 0w olej ma prawo znikać w lecie o wiele szybciej niż 5w z drugim parametrem takim samym.
                      Stwierdzenie, że każdy olej SAE 0W ma gorsze parametry (chyba chodziło Ci o lepkość) w wysokiej temperaturze niż SAE 5W jest według mnie za daleko idące.
                      Pomogę screenem tabelki z oficjalnymi wymaganiami SAE poniżej:

                      SAE.jpg

                      Jak widać w tabeli powyżej dla wszystkich klas olejów SAE wymaga jedynie określonego, minimalnego poziomu lepkości w temperaturze 100 stopni - olej 0W ma wymaganą taką samą minimalną lepkość kinematyczną w 100st jak 5W. Można stąd wywnioskować że podobnie jest w niższych temperaturach - skąd więc stwierdzenie, że ma prawo go więcej znikać? Ja twierdzę, że zależy to od oleju - dobry pod względem parametrów lepkości 0W30 będzie znikał wolniej niż gorszy parametrami 5W30.

                      Kilka innych spostrzeżeń:
                      a) dla klas zimowych wymagana jest odpowiednia lepkość dynamiczna CCS i pompowalność MRV w niskich temperaturach, dla klas letnich zaś wymagane są konkretne minimalne wartości HTHS w 150 stopniach. Dla żadnej klasy NIE JEST wymagana określona lepkość KINEMATYCZNA w niskich (poniżej 0) temperaturach.

                      b) minimalna wymagana wartość parametru HTHS dla letniej klasyfikacji oleju 30 i 40 jest taka sama - 2.9 - z tego wniosek, że dobry pod względem tego parametru olej 0W30/5W30 może w ekstremalnych warunkach chronić silnik lepiej niż niejeden 0W40/5W40!

                      Proszę poprawcie mnie jeśli znajdziecie luki logiczne w powyższym rozumowaniu
                      Last edited by Lukas; 26-05-2017, 10:45.

                      Comment


                      • No nareszcie ktoś załapał to, że parametr zimowy 0w 5w ma się nijak do letniego parametru który jest prawie identyczny, dziękuję!
                        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                          skąd więc stwierdzenie, że ma prawo go więcej znikać? .
                          Z obserwacji.Nalej 0w do auta które pobiera oliwę a sam zobaczysz.Może jest jakiś niedowiarek chętny na eksperyment olejowy?
                          Cały czas jest też poruszane nie to co trzeba.Jezeli weźmiemy dwie tkaniny ktore maja ta sama odporność na rozdarcie,z tym ze jedna bedzie 3 razy grubsza od drugiej ,powiesimy na scianie i uderzymy mlotkiem,to pomimo tego ze szmata nie pęknie,szkody na ścianie będą różne.Tak samo dzieje się z warstwą oleju.

                          Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                          Można stąd wywnioskować że podobnie jest w niższych temperaturach
                          No właśnie nie jest tak samo,bo juz na samym starcie jest bardziej lejący,a zrownuje sie dopiero w temperaturze która widzi sporadycznie.
                          Przy upalaniu różnicy nie bedzie.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                            Z obserwacji. Nalej 0w do auta które pobiera oliwę a sam zobaczysz. Może jest jakiś niedowiarek chętny na eksperyment olejowy?
                            Ok, szanuję praktyczne podejście Sam leję 0W30 (parametrami przypomina w zasadzie nieistniejące 0W35), nie mam LPG i mój silnik nie chleje oleju (no dobra, ostatnio zmierzyłem zużycie - około 100ml/7500km) więc nie będę się zgłaszał na ochotnika.

                            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                            Cały czas jest też poruszane nie to co trzeba.Jezeli weźmiemy dwie tkaniny ktore maja ta sama odporność na rozdarcie,z tym ze jedna bedzie 3 razy grubsza od drugiej ,powiesimy na scianie i uderzymy mlotkiem,to pomimo tego ze szmata nie pęknie,szkody na ścianie będą różne.Tak samo dzieje się z warstwą oleju.
                            Właśnie poruszyłem ten temat bardziej od strony teoretycznej - z przytoczonej tabeli SAE i przestudiowaniu kilkudziesięciu kart charakterystyki różnych olei wcale nie wynika że oliwa klasy 0W tworzy cieńszy film olejowy niż 5W.
                            Last edited by Lukas; 25-05-2017, 21:40.

                            Comment


                            • co myślicie o parametrach MOTUL 300V POWER RACING 5W30 ? olej chyba dla tych co kupują oczami , metalowa puszka, szata graficzna i ta nazwa ''POWER RACING'' , trochę mi to przypomina ze stacji benzynowej paliwo -shell v-power nitro plus racing 100 , he he

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                                z przytoczonej tabeli SAE i przestudiowaniu kilkudziesięciu kart charakterystyki różnych olei wcale nie wynika że oliwa klasy 0W tworzy cieńszy film olejowy niż 5W.
                                Właśnie że wynika.
                                Proszę przytocz choć jedną dokumentację gdzie jest wykazane że olej o parametrach 0w jest mniej ,lub tak samo "gęsty" w temperaturze 80stC jak 5w.

                                Comment

                                Working...
                                X