Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego Civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Bartek___123 Zobacz posta
    Bardzo dziękuję rozumiem że w 1.8 2013 9 gen tak samo
    Tak tj.R18

    Comment


    • megipan, załączone przez Ciebie materiały odpowiadają na zadane przeze mnie pytanie - dzięki!

      Comment


      • Na koniec czyścimy uszczelkę i pow. przylegania do suchego,kładziemy usczelnienie tam gdzie było fabrycznie (tylko i wyłącznie i jak najmniej) i skręcamy od środka na krzyż po trochę(nie na siłę,bo nie powoduje to większego sprasowania uszczelki)
        Cała filozofia.[/QUOTE]

        Kolego m26 mam pytanko to uszczelnienie jest konieczne czy można się bez niego obejść jeśli będzie nowa uszczelka ?

        Comment


        • Nie powodujemy absolutnie większego sprasowania uszczelki,powodujemy tylkko i wyłącznie nadwyrężenie gwintu co przeklada się na całkowite jego zniszczenie po kilku montażach lub zerwanie całej śruby przy próbie odkręcenia.
          Nie ważne czy śruba wygląda tak
          9932-21189-thickbox.jpg
          Czy tak
          ruby-Pokrywy-zawor-w-Dla-Honda-GX270R-GX270UT-GX340-GX240-GX240K1-GX340K1-GX340R1-GX340U1-4.jpg_.jpg
          Czy tak
          l_allegro_7220397671.jpg
          Wszystkie mają jedną wspólną cechę,bazują na natyralnym ograniczniku który zapewnia odpowiedni dystans.
          Kiedy śruba zostaje wkręcona i gwint się skończy ,to żeby nie wiem jak ktoś kręcił to i tak niczego wiecej nie zgniecie bo próg na niej na niej nie pozwoli na dalsze zagłębianie w otworze.
          Nie wiem czy dobrze tłumaczę ,więc posłużę się szkicem
          SRUBA.png
          Wysokość "h" to przestrzeń w której zamknieta jest pokrywa razem z uszczelką,więc zeby nie wiem z jaką siłą skręcać to pokrywy bardziej nie zgnieciesz.
          Niestety wielu zboczeńców tak je dobija że trzeba potem stosować gwinty naprawcze i miotłą nie odpędzisz bo następnym razem robia dokładnie to samo

          Zamieszczone przez Bartek___123 Zobacz posta
          uszczelnienie jest konieczne czy można się bez niego obejść jeśli będzie nowa uszczelka ?
          Nie zawsze jest konieczne,jednak przeważnie bez niego się poci.
          Tu chodzi o krawędzie przy powierzchniach styku które są fabrycznie ogradowane żeby nie kaleczyć a nie zawsze dają się wypełnić uszczelką.
          Znowu posłużę się rysunkiem.To kombinacje różnych połączeń ,uszczelka jest czerwona.
          pow.png
          Biała przestrzeń to po prostu dziura w którą uszczelka się nie wepchnie.
          Last edited by m26; 21-04-2019, 19:36.

          Comment


          • Bardzo dziękuję za jasną wypowiedź. Mam jeszcze małe zapytanie czym najlepiej delikatnie usunąć i wyczyścić miejsce (powierzchnię ) ułożenia uszczelki i jakiego uszczelnienia użyć , czy reinzosil się nada ?

            Comment


            • Nie uzywałem,ale jeśli śmierdzi octem to nie jest to dobry srodek.W zasadzie co do takiego uszczelnienia to nie ma specjalnych wymagań,jednak co zrobisz z reszta tuby...
              Jeśli uszczelniacz na kilometr bije octem to jest to najtańszy szajs który zdaje egzamin w przypadku armatury sanitarnej a nie w motoryzacji.
              Jeśli są to powierzchnie takie jak w skrzyni biegow,gdzie przyleganie metal-metal jest idealne i nie ma ciśnienia ,to czasem się to zprawdza ,jednak przy bardziej złożonych operacjach po jakimś czasie zawsze kończy się tak samo-wyciekami.

              Comment


              • VICTOR REINZ REINZOSIL jest bardzo dobrą masą uszczelniającą. Nie śmierdzi octem i tworzy trwałe nie kruszące się połączenie.

                Comment


                • No i wszystko jasne.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Bartek___123 Zobacz posta
                    Bardzo dziękuję za jasną wypowiedź. Mam jeszcze małe zapytanie czym najlepiej delikatnie usunąć i wyczyścić miejsce (powierzchnię ) ułożenia uszczelki i jakiego uszczelnienia użyć , czy reinzosil się nada ?
                    Gdybyś cofnął się w tym wątku do tyłu, znajdziesz odpowiedzi na te pytania

                    Comment


                    • Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
                      Gdybyś cofnął się w tym wątku do tyłu, znajdziesz odpowiedzi na te pytania
                      tak sprawdziłem już , przeczytałem ponownie temat. tak bywa jak się oczami na szybko przelatuje

                      Comment


                      • Macie do polecenia jakiś klucz dynamometryczny do dokręcania pokrywy zaworów? Mam z gekko ale jest beznadziejny..
                        Last edited by larwas; 09-05-2019, 15:13.

                        Comment


                        • Kochani forumowicze, szukam informacji i nie mogę wypatrzeć - czy w silniku 1.8 benzyna (2015 rok) trzeba robić regulację luzu zaworów jak w ósmej generacji i wcześniejszych?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez slide2k Zobacz posta
                            Kochani forumowicze, szukam informacji i nie mogę wypatrzeć - czy w silniku 1.8 benzyna (2015 rok) trzeba robić regulację luzu zaworów jak w ósmej generacji i wcześniejszych?
                            A czy przeczytałeś chociaż pierwsza strone tego wątku?

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz posta
                              A czy przeczytałeś chociaż pierwsza strone tego wątku?
                              Przeczytałem, dlatego postanowiłem zadać to pytanie, bo nie wynikało jasno czy w nowszych wersjach tego silnika trzeba ręcznie ustawiać zawory Jak rozumiem trzeba?

                              Comment


                              • Trzeba, trzeba..
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X