Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego Civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Regulacja luzu zaworowego Civic IX

    Chciałbym zapytać, czy ktoś z forumowiczów regulował już luz zaworowy w swoim samochodzie. Jaki jest koszt takiej usługi, czy ewentualnie można go wykonać samodzielnie?

  • #2
    Nikt o tym nie pisał jak na razie. A skąd pomysł, czyżby coś klekotało? Jaki olej wlany masz i ile km nakręcone?

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Joe Zobacz posta
      Nikt o tym nie pisał jak na razie. A skąd pomysł, czyżby coś klekotało? Jaki olej wlany masz i ile km nakręcone?
      Na razie nic się nie dzieje niepokojącego. Wyczytałem gdzieś, że producent przewiduje regulację luzu zaworowego przy przebiegu 40 tys.

      Comment


      • #4
        Silnik 1.8 ?
        Jesli tak to regulacja przy 100 tys km.
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • #5
          silnik 1.8 ma hydrauliczna regulacje ?
          pewnie tak jak mowia zeby sprawdzic po 100kkm

          dziwi tylko ze na gazie kaza regulowac co 10kkm

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez mgal Zobacz posta
            silnik 1.8 ma hydrauliczna regulacje ?
            pewnie tak jak mowia zeby sprawdzic po 100kkm

            dziwi tylko ze na gazie kaza regulowac co 10kkm
            Nie ma hydraulicznej, tylko ręczną, przy użyciu szczelinomierza. Przy założonej instalacji LPG zalecają regulację co 20-30 tyś. km. Koszt nie w ASO to ok. 60 zł.

            Comment


            • #7
              Ja regulowałem sam w zeszłym tygodniu, przy przebiegu 50000 km w tym 25000 km na gazie. Większość zaworów miała książkowe luzy, na 2 i 3 cylindrze zawory ssące miały 0,15mm luzu (1 zawór na cylinder), na 1 i 4 wydechowe miały trochę za dużo (też jeden zawór na cylinder) - ale może to wynikać z niedokładnej regulacji w fabryce. Niektóre nowe auta fabrycznie mają większe rozbieżności.
              Do pracy trzeba mieć szczelinomierz, klucz dynamometryczny, garaż, pastę uszczelniającą no i dużo cierpliwości. Całość zajęła mi 3 godziny, po tym auta nie odpalamy kolejne 3 godziny. Uszczelka pokrywy zaworów została stara i jak na razie nie przecieka.
              Cały zabieg jest łatwy do wykonania, trochę upierdliwy i wymaga dokładności, dlatego pomimo niskiej ceny za taką usługę wolałem sam wykonać regulację - przynajmniej będzie dobrze zrobiona.

              Comment


              • #8
                Serwis w Toruniu - koszt sprawdzenia i regulacji 350zł.

                Comment


                • #9
                  serwis Hondy w Płocku - 200zł (tyle płaciłem za VII gen d16v1)

                  Comment


                  • #10
                    Serwis Kraków regulacja 180zł. Poza ASO 80zł.

                    Comment


                    • #11
                      zgadzam się. wiadomo co zrobione i jak.
                      czy moglby kolega AREK w szczegolach opisac kolejnosc postepowania?

                      Comment


                      • #12
                        Dzisiaj robiąc przegląd okresowy, jako że śmigam na LPG, ASO (Sigma CAR) robiło w mojej Hance regulację zaworów.
                        Koszt usługi wygląda następująco:
                        - regulacja zaworów - 179,28 zł.
                        - uszczelka pokrywy zaworów - 78,28 zł.
                        Razem 257,56 zł.
                        Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!
                        Była: Honda CIVIC IX 1.8 2013, Jest: Mazda CX-5 2.0 2017

                        Comment


                        • #13
                          Muszę zrobić regulację luzów zaworowych przed montażem LPG i stąd moje pytanie. Jakie powinny być luzy za zaworach ssących i wydechowych?

                          Comment


                          • #14
                            Jaki masz przebieg samochodu?
                            Jezeli nie jest duzy okolice 100tys.
                            To regulacja raczej nie jest potrzebna.
                            Po montazu lpg co 20tys.

                            Comment


                            • #15
                              Przebieg mam 65 tys. Wg książki luzy zaworowe powinno się sprawdzać i ewentualnie regulować co 40 tys. (do tej pory nie było to robione). Rozmawiałem z gazownikiem, który będzie montował instalację i stwierdził, że lepiej będzie, jak luzy zostaną sprawdzone i wyregulowane (jak będzie taka potrzeba) przed montażem LPG.

                              Comment

                              Working...
                              X