Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego Civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Każdy inaczej użytkuje auto, jeden robi dziennie pięć kilometrów po mieście spokojnie , drugi jeździ autostradami po 50 kilometrów z prędkościami ile fabryka dała, a trzeci po mieście od świateł do świateł i każdy bieg po 6500.

    Tutaj będą różnice dlaczego jeden będzie regulował co 25 a drugi 40 tysięcy kilometrów (temperatury)

    Ja już odpowiedziałem tutaj co ile regulować :

    W temacie olejowym: Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX. przedstawiamy syntetyczną i konkretną informację dotyczącą zastosowanego oleju. W tym temacie komentujemy dyskusję dotyczącą: odczuć, uwag, problemów, spostrzeżeń i wymianę opinii o zastosowanych olejach. Temat jest uzupełnieniem powyższego tematu i odnosi się głównie do zastosowanych olejów a nie do dywagacji na temat olejów "zalecanych", o tym nie potrzeba kolejnej dyskusji. (Pożądane podejście merytoryczne z


    Każdy zrobi jak uważa w zgodzie ze swoim sumieniem
    Ważne że w ogóle wiedzą że trzeba regulować, bo na zachodzie to nie jest takie oczywiste...

    Comment


    • Możecie polecić jakiś warsztat czy też serwis w okolicy Częstochowy , Katowic który by sprawdził luz zaworowy jak należy?

      Comment


      • opisze swoje spostrzeżenia dla potomnych:

        miałem zamarły luz: silnik fajnie oddaje moc w pełnym zakresie - spalanie 7.5l
        za duży luz tak że zawory klepią: mała moc w dolnym zakresie, duża w wysokich obrotach - silnik łatwo się wkręca - spalanie 6.8l
        luz ustawiony pod górną granice (czyli dla wydechu 0.25 wpada, 0.28 wchodzi do połowy, 0.30 nie wejdzie) oddaje moc w pełnym zakresie, spalanie 5.8

        bonus dla forum że można kręcić alternatorem bez wykręcania siec.
        żaden mirek czy aso wam tego nie ogarnie za 200zł bo min 3h pracy.

        Spalanie testowanie na tej samej trasie start z ciepłego silnika trochę miasta i trasa 94km/h max wartości z komputera pokładowego
        dziś się narobiłem piwko dla mnie

        Comment


        • Reasumując na jakie dokładnie wartości ustawiłeś ssące i wydech? ssak 0,22 / wydech 0,27?

          Comment


          • Panowie, ile kosztuje z serwisie regulacja zaworów wraz z nowa uszczelką do HR-V ? Ponoć 600zł, możliwe to?

            Comment


            • Niedawno w ASO za robociznę zapłaciłem 440 zł + uszczelka 100 zł.
              Był: Honda Civic Tourer 2015 FL 1.8
              Jest: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023

              Comment


              • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                Reasumując na jakie dokładnie wartości ustawiłeś ssące i wydech? ssak 0,22 / wydech 0,27?
                Ponawiam pytanie do kolegi.

                Comment


                • Tak dokładnie się nie da. ale właśnie w te wartości celowałem.
                  Domyślam się że te zakresy są podane do regulacji, pewnie prawdziwa norma jest większa. ale to tylko moje domysły.

                  Comment


                  • Pierwszy raz zawory robiłem po 60 tysiącach, wszystkie do korekty.

                    Miesiąc temu po kolejnych 49 tysiącach pokrywa do góry i tak samo wszystkie do poprawki, ustawione na górną granice (ssak 0,22 / wydech 0,27)

                    IMG_20230724_130941.jpg



                    Przebiegi głównie autostrada, brak lpg.
                    Myślę że takie 50 tysięcy będzie optymalnie dla R serii przy moim użytkowaniu auta/ typu dróg bez zbędnej nadgorliwości.

                    Pozdrawiam.
                    Last edited by slepak; 31-08-2023, 06:50.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                      Pierwszy raz zawory robiłem po 60 tysiącach, wszystkie do korekty.

                      Miesiąc temu po kolejnych 49 tysiącach pokrywa do góry i tak samo wszystkie do poprawki, ustawione na górną granice (ssak 0,22 / wydech 0,27)

                      [ATTACH=CONFIG]63834[/ATTACH]



                      Przebiegi głównie autostrada, brak lpg.
                      Myślę że takie 50 tysięcy będzie optymalnie dla R serii przy moim użytkowaniu auta/ typu dróg bez zbędnej nadgorliwości.

                      Pozdrawiam.
                      Nie masz lpg to robisz luz dla wydechowych w dolnym zakresie 0,22 albo równo 0,25. Na pb luzy rosną a na lpg maleją.

                      Comment


                      • Wiem jak się zachowują zawory przy lpg, a jak na bp.
                        Tak chciałem żeby było i tak ustawili, nie będę zacieśniał luzow na wydechu żeby zrobić te 10 tysięcy kilometrów więcej może.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                          Tak chciałem żeby było i tak ustawili, nie będę zacieśniał luzow na wydechu żeby zrobić te 10 tysięcy kilometrów więcej może.
                          Prawidłowy luz na wydechu to 0,25.............mm......... a nie 0,27...........mm.............

                          Comment


                          • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                            Miesiąc temu po kolejnych 49 tysiącach pokrywa do góry i tak samo wszystkie do poprawki
                            Na "ucho" dało się coś wyłapać, że silnik jakoś inaczej chodzi? Co do tych poprawek, luz były poza zakresem ? Czy po prostu coś tam się szczelinomierzem wyczuwało, ale dalej było wszystko w normie?
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Na "ucho" dało się coś wyłapać, że silnik jakoś inaczej chodzi? Co do tych poprawek, luz były poza zakresem ? Czy po prostu coś tam się szczelinomierzem wyczuwało, ale dalej było wszystko w normie?


                              Na ucho żadnej różnicy nie słyszałem przed i po

                              Niestety nie sprawdzałem tak jak po 60 tysiącach dokładnie jakie wartości były przed regulacją, na pewno korekty były mniejsze niż przy pierwszej regulacji, dlatego stwierdziłem że 50 tysięcy będzie optymalnie bez przesadyzmu.

                              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                              Prawidłowy luz na wydechu to 0,25.............mm......... a nie 0,27...........mm.............
                              Tolerancja podana przez producenta wynosi 0,02 i tak mam ustawione 0,22 /0,27.

                              Comment


                              • Cześć.
                                Odkopuje stary temat z szybkim pytaniem, czy momenty dokręcania dla nakrętek kontrujacych kasowniki luzu (10ka) oraz dla śrub pokrywy zaworów są identyczne jak w gen VIII 1.8 benzyna? Luzy widzę indetyko:

                                ssące 0.20 mm ± 0.02 mm
                                wydechowe: 0.25 ± 0.02 mm

                                Comment

                                Working...
                                X