Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego Civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
    Czy może ktoś wrzucić grafikę pokazującą, w które konkretnie miejsca trzeba dać szczeliwo? Ostatnio jak robiłem regulację nie dawałem nigdzie i do tej pory jest spokój. Ale za ok 1,5 tys czeka mnie ponowna regulacja i chciałbym być do tego czasu bogatszy o taką wiedzę.
    Też nie dawno zakładałem nową uszczelkę i nie dawałem w te kilka miejsc. Jak się zrobi cieplej to ściągam pokrywę, sprawdzę zawory i zakładam bez silikonu z powrotem.

    Comment


    • #62
      Byłem na regulacji zaworów w prywatnym warsztacie i oto wyniki:
      na trzech cylindrach wszystkie ssące miały 0,20 mm, a wydechowe 0,25 mm. Natomiast na czwartym ssące też miały 0,20 mm, ale wydechowe 0,30 mm.
      Ostatnia regulacja ok. 20 tyś. km temu. Wcześnie, gdyż chciałem sprawdzić jak instalacja lpg wpływa na luzy. Nie mam jeszcze porównania, gdyż podczas ostatniej regulacji luzy nie były zanotowane, wiem tylko, że też coś było do niewielkiej regulacji.
      Znajomy powiedział, że wystarczy jak kolejną regulację zrobię po 30 tyś.
      Myślę, czy fakt zwiększonych luzów na czwartym cylindrze może być jakąś wskazówką podczas przeglądu i regulacji instalacji lpg, na którą się niebawem wybieram.

      Comment


      • #63
        Hej. Robiłem dzisiaj regulację luzów zaworowych po 20 tys. na LPG. Z 16 zaworów 7 było za ciasnych (3 ssące i 4 wydechowe), uszczelka została stara i obyło się bez uszczelniacza. Korzystając z doświadczenia "arkana" oraz swojego myślę, że sprawdzanie i regulacja co 20 tys. przy LPG jest jak najbardziej wskazana.

        Comment


        • #64
          Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
          Z 16 zaworów 7 było za ciasnych (3 ssące i 4 wydechowe)
          W takim razie albo błąd pomiaru teraz,albo błąd regulacji wcześniej.
          Zawory ssące czasem po kilkuset tysiącach nie wymagają regulacji,a jak już to przeważnie w drugą stronę.
          Nie ma na to żadnego wpływu rodzaj paliwa,AFR,sposób użytkowania itd.
          Zawór dolotowy nigdy się nie przegrzeje i nigdy nie spali,nigdy też trzonek ani przylgnia nie zazna płomienia czy spalin a jedynie czyste powietrze z paliwem i domieszką oliwy z odmy..
          Last edited by m26; 20-04-2018, 18:17.

          Comment


          • #65
            Dziś po około 19 tys km na lpg przebieg hondy 68 tys km został wyregulowany luz zaworowy i trochę się zdziwiłem bo mechanik oznajmił mi że tylko jeden z zaworów nie wymagał regulacji najgorsza sytuacja była na 4 cylindrze bardzo mały luz był . Gazownik niby sprawdzał przed założeniem instalacji luzy i nic nie trzeba było regulować... Możliwe że na gazie tak szybko leci luz zaworowy? Mechanik mówił żeby następnym razem regulować po około 40 tys km... Co o tym sądzicie? Instalacja założona i wyregulowana podobno dość dobrze na ten temat zakładałem wątek na forum lpg...

            Comment


            • #66
              Niektórzy piszą, że regulację należy robić co 100 tys km, a każdy kto robił po 40 tys km to już miał luzy zaworowe. Przypomnę, że w instrukcji jest, że pierwszą regulację robić po 40 tys km.

              Moja

              Comment


              • #67
                Zamieszczone przez solarlodge Zobacz posta
                Niektórzy piszą, że regulację należy robić co 100 tys km, a każdy kto robił po 40 tys km to już miał luzy zaworowe. Przypomnę, że w instrukcji jest, że pierwszą regulację robić po 40 tys km.
                Chyba mamy inną wersję instrukcji

                1.jpg

                Comment


                • #68
                  Zamieszczone przez sebek2006 Zobacz posta
                  po około 19 tys km na lpg (...) na gazie tak szybko leci luz zaworowy? (...) Mechanik mówił żeby następnym razem regulować po około 40 tys
                  Co do zapisów Instrukcji, to interwały instrukcji przewidziane są dla zasilania benzyną.
                  UWAGA gazoloty, ten gazownik ma rację, kto ma "podtlenek gazu" skraca obowiązkowo interwał i sprawdza regulację zaworów co 40 tys km, właściwe i bardzo dobre podejście! Tego w instrukcji nie ma, ale tak stanowi właściwa i tzw. dobra praktyka.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #69
                    Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                    Chyba mamy inną wersję instrukcji
                    Skąd masz tę instrukcję? Ja w swojej papierowej mam 40 tys km.

                    Moja

                    Comment


                    • #70
                      Solar, ale już w 8 gen było 100 tys, TABELA przeglądów okresowych CIVIC 1,4 - L13A - 1,8 - R18A - warunki Normalne
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #71
                        Zamieszczone przez solarlodge Zobacz posta
                        Skąd masz tę instrukcję? Ja w swojej papierowej mam 40 tys km.
                        Z serwisówki, wrzuć fotkę swojej, bo nie wierzę, że nagle skrócili interwał. Jak już rambo7 napisał, w R18 od zawsze regulowało się co 100 kkm.
                        Przy LPG jest oczywiście inaczej.

                        Comment


                        • #72
                          Zdjęcie poniżej.

                          20180607_183756.jpg

                          Moja

                          Comment


                          • #73
                            Zamieszczone przez solarlodge Zobacz posta
                            Zdjęcie poniżej.

                            [ATTACH=CONFIG]42293[/ATTACH]
                            Na górze jest dopisek - "Z wyjątkiem wersji europejskich".

                            Comment


                            • #74
                              Aaa i wszystko jasne

                              Moja

                              Comment


                              • #75
                                Regulacja luzów zaworowych - uszczelka

                                Hej
                                Civic IX 2015 r hatchback
                                1.8 iVTEC

                                Na Allegro znalazłem uszczelki pokrywy zaworów u kilku sprzedających, ceny od 40 do 100 zł.

                                Ma ktoś sprawdzony link z uszczelka która powinienen zakupic?




                                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X