Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

10th gen Civic 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    Sedan i coupe to inna konstrukcja i zawsze miały bak tradycyjny pod kanapą. Stąd paradoks Civica, bo to bodajże jedyne auto, gdzie hatchback ma istotnie większą pojemność bagażnika niż sedan. Czy chcemy iść w tym kierunku z hatchbackiem i zmniejszyć jego praktyczność dla siedzenia 5cm niżej? Ja bym nie chciał, jeśli kiedyś mam kupić następcę.
    Przyjrzyjcie się z profilu (i z przodu oczywiście też) sprzedawanemu już w USA sedanowi i prototypowemu HTB-owi. Aż do słupka C to są identyczne auta, przynajmniej z zewnątrz. Ostatni raz tak było w VI genie i tam też nie było znacznych (żadnych?) różnic konstrukcyjnych między nimi poza innym bagażnikiem.

    W przeciwieństwie do niektórych mam nadzieję, że nie oznacza to pożegnania w nadchodzącym HTB i Tourerze z magic seatsami bo mi ten patent sprawdza się świetnie, choć zgodzę się z Glosimą, że miejsca na stopy mogłoby być więcej - gdybym ja jeździł z tyłu. Ale żona nie narzeka. Ta smutna raczej nowina oznaczałaby też, że bagażnik w nowej generacji HTB pewnie byłby mniejszy od obecnej, a te 470 L to jest bardzo istotny atut Civica. Porównując dalej profile HTB i sedana X gen wydaje mi się, że ten drugi może mieć tym razem większy kufer. Jeśli nie przesuną baku w HTB to jego bagażnik nie będzie już głębszy, a za to krótszy.

    Z kolei fotele przednie w IX genie dla mnie to kuriozum, bo mocno ubogie w rodzaje i sposoby regulacji i ciut za wysoko umieszczone jak na mój wzrost, a jednocześnie są tak zajebiście wygodne i łaskawe dla moich kapryśnych pleców. Nie wiem, może były projektowane pod szczupłe osoby.

    EDIT: zapowiada się, że na rynek amerykański wyjdzie CTR X gen o niezmienionej mocy w porównaniu do IX gena (310 KM). Sportowy sedan będzie Hondą, a HTB delikatnie przemodelowaną, ubogaconą Acurą. Acura Civic ??! Oksymoron
    Rumor has it that the 2017 Honda Civic Type R will also come to the United States in hatch form under the Acura nameplate.
    Last edited by libidinously; 03-03-2016, 23:42.

    Comment


    • Wracając do silników ten 1.5T jak i 1.0T to z bezpośrednim wtryskiem?

      Comment


      • Zamieszczone przez Oli Zobacz posta
        Wracając do silników ten 1.5T jak i 1.0T to z bezpośrednim wtryskiem?
        wg info z Hondy: Tak, bezpośredni wtrysk.
        2.0T w CTR tez ma wtrysk bezpośredni.

        2.0T składają w USA, ciekawe skąd 1.0 i 1,5 będą...
        Last edited by Glosima; 06-03-2016, 08:36.
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • Mój sąsiad wrócił właśnie z Genewy i pokazał mi... 10 zdjęć Type R białasa takiego jak mój, 5 zdjęć czerwonego NSXa... a 10gen hatchback mówi, że nie jakoś zauważył na stoisku ale jeszcze przejrzy kartę pamięci, może coś znajdzie... \
          Ale On się nie interesuje Hondami, był tam służbowo jako serwisant na stoisku Mercedesa AMG... aczkolwiek jakoś mega o koncepcie to nie świadczy, skoro nawet go nie zauważył hmm...
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Bo z czym Hondzie do AMG:Mógł nie zauważyć.

            Comment


            • No widzisz tak nie do końca bo po tym jak zobaczył moją przed domem poleciał jednak Hondy oglądać. Poza tym co innego pracować w czymś a co innego mieć swoje - na co dzień jeździ stara klasą A w dieslu, także Civic jest ciekawą i dużo tańszą i praktyczniejsza od A klasy alternatywą
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Wybór miedzy 1.0T a 1.5T to będzie wybór miedzy dżumą a cholerą. Tzn mowie z mojego punktu widzenia tzn rodziny 2+1 a nie zrywania kapci pod swiatlami.

                Niby 1.0T ma zastąpić obecny 1.8 ale.. 3 cylindry, do tego 1.0 (w trasę sie jeździ czasem). A 1.5T, no cóz, wiem ze końmi sie nie jeździ a momentem, ale 201 to na papierze dla mnie to jest przekoksione. Oczywiście wszystko zależy od spalania, jak będzie trzymać ok 8l/100 po mieście normalnej jazdy, to będę zadowolony. O trwałości silnika i turbo szybko sie pewnie nie dowiemy. Jednak spodziewam sie ze cena będzie dla mnie zaporowa (nie dam więcej niz ok 80K za średnie wyposażenie) i trzeba sie będzie skłonić w stronę nowej elantry.

                Comment


                • Zamieszczone przez tommiyacht Zobacz posta
                  A 1.5T, no cóz, wiem ze końmi sie nie jeździ a momentem, ale 201 to na papierze dla mnie to jest przekoksione.
                  Moze wersja TypeS bedzie miała te 200KM. Standardowa wersja 1.5T raczej na pewno 175 KM, tak jak w USA.
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • Zamieszczone przez tommiyacht Zobacz posta
                    Niby 1.0T ma zastąpić obecny 1.8 ale.. 3 cylindry, do tego 1.0 (w trasę sie jeździ czasem).
                    No nie wiem czy dla obecnych userów Civików 1,8 ten turbo 1,0 to taki naturalny zamiennik, dla mnie nie i tak jak piszesz nie chodzi o zrywanie kapcia pod światłami tylko o obawę czy taki silniczek o pojemności butelki mleka wytrzyma rodzinną podróż z bagażami na wakacje itp. Jeśli cena auta z 1,0 będzie na poziomie dzisiejszego 1,4 a 1,5 na poziomie dzisiejszego 1,8 to jakaś tam sprzedaż będzie, kwoty powyżej 80 tys to już odlot.
                    CIVIC IX 1,8/142KM

                    Comment


                    • Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                      tylko o obawę czy taki silniczek o pojemności butelki mleka wytrzyma rodzinną podróż z bagażami na wakacje itp.
                      Nie do konca rozumiem wasze zaślepienie stereotypami odnosnie tych małych silnikow.
                      Nie bazujcie na tym co wyczytacie od teoretykow na forach internetowych, bo to sa tylko teoretyczne bzdury.
                      Te silniki jezdza tak samo, a z reguły lepiej niz ich odpowiedniki nie downsizingowe o tej samej mocy.

                      Moja zona jezdzila przez 4 tygodnie zastepczym Focusem 1.0 125 KM. W tym 3x trasa z Wroclawia do Rzeszowa. Ostra jazda autostradowa i nic sie nie działo. Normalny silnik i to nawet dość dynamiczny w tej ciezkiej budzie.

                      Moj syn ma stare Clio 1.2T po zawirusowaniu ponad 100KM z litra, wysilony mocno, przebieg pod 200 tys km (auto poflotowe) i wszystko dobrze jezdzi. A potrafi chlopak dac w palnik na torze czasami...

                      Honda na pewno nie da plamy z tymi jednostkami tak samo jak nie dała plamy z 2.0T 310 KM. Po prostu świat sie zmienia, a wy zachowujecie sie jak mój tato 20 lat temu, ktory jeczał i rozwijał czarne wizje jak mu wycofali ze sprzedazy wolnossacego diesla 2.0. Jak mu to teraz przypominam to sie sam puka w głowę jaki to on zacofany wtedy był....
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • Glosima nie chodzi o czarne wizje i być może ten 1,0T będzie super hiper extra i tego Hondzie życzę, chodzi o to że dla mnie auto to nie tylko narzędzie do przemieszczania się z punktu A do punktu B i do tej pory kupowałem takie modele które były nie tylko kupione z rozsądku ale i z serca. A źle bym się czuł z silnikiem 1.0 nawet jeśli byłby świetny. Dla mnie taki silnik jest jak najbardziej wskazany do segmentu B, ale to moje zdanie i można z nim się nie zgadzać. Stereotypy nie mają tu nic do rzeczy.
                        CIVIC IX 1,8/142KM

                        Comment


                        • Remar : czyli dla Ciebie naturalnym wyborem nie bedzie 1.0T ktory ma zastapic 1.4, tylko 1,5T ktory ma byc odpowiednikiem 1.8.
                          Wsiadziesz, przejedziesz sie te 100km i zobaczysz ze do wolnossacego nie będziesz chciał juz wracać...

                          Oczywiscie inna sprawa to kwestia ceny. Niestety Honda nigdy tania nie była (no moze poza wyprzedazami Civica 1.8) i teraz tez sie nie zanosi ze te nowe silniki beda startowały z poziomow cenowych np. Megane czy Fiata Tipo .
                          Honda bedzie chciała zarobic na nowości tak jak to robią inni producenci wprowadzajac turbobenzyny.
                          VAG juz obnizył ceny ale tylko dlatego ze na rynku ma juz drugą geneneracje turbobenzyn i calkowicie z NA zrezygnowal.
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                            Remar : czyli dla Ciebie naturalnym wyborem nie bedzie 1.0T ktory ma zastapic 1.4, tylko 1,5T ktory ma byc odpowiednikiem 1.8.
                            Wsiadziesz, przejedziesz sie te 100km i zobaczysz ze do wolnossacego nie będziesz chciał juz wracać...
                            Oczywiscie inna sprawa to kwestia ceny.
                            I tu zapewne masz rację bo nie trzymam się uparcie wolnossaka i nie twierdzę że nic innego nie kupię, mam jednak obawy o cenę bo jeśli 1,0T będzie na poziomie cenowym 1,5 z Focusa to jak myślisz co ludzie kupią? A jak mocno sprzedawcy w salonach będą się musieli nagimnastykować by te 1,0T opchnąć, już widzę te gadki o ekologii, emisji spalin i katalogowym spalaniu na poziomie 4,9L. Może ciekawym porównaniem byłoby sprawdzenie jak kształtuje się sprzedaż Focusa z silnikiem 1,0 i 1,5 do rąk prywatnych - ktoś wie czy da się to gdzieś znaleźć? Dałoby to pogląd czy ludzie faktycznie chętnie kupują kompaktowe auto z tak małym silnikiem.
                            CIVIC IX 1,8/142KM

                            Comment


                            • Rynek zweryfikuje ceny.
                              Jesli Honda postanowi, ze nie zalezy jej na wzroscie czy utrzymaniu sprzedazy w Polsce, to ustawi ceny tak jak np dla Jazz'a czy Civica DTEC i bedzie dalej marginalizowac swoj udział w rynku.

                              Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                              bo jeśli 1,0T będzie na poziomie cenowym 1,5 z Focusa to jak myślisz co ludzie kupią?
                              To raczej pytanie czy Ty bedziesz w stanie dopłacic np. 7-8tys i kupic Civica 1.5T zamiast Focusa 1.5T....
                              Last edited by Glosima; 09-03-2016, 12:18.
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment


                              • silnik 1.0 w fordzie jest w różnych mocach, 100 km, 125 km i 140 km
                                ja tam wolę wolnossaka, dlatego kupiłem fieste 1.25 82 km żonie zamiast 3 cylindrowca 1.0 z turbo oraz dla siebie civica 1.8 zamiast focusa 1.5 turbo, cenowo bardzo podobnie, jednak jak dla mnie focus nie zbliża się do civica pod żadnym względem...
                                toyota i suzuki mają już turbo benzyny w ofercie więc i na honde przychodzi czas...
                                wszystko przez te ekoszuje...
                                turbo jest ok ale żeby miało to 4 cylindry i ze 2 litry pojemności, a nie tak jak w nowym mondeo 1.0 i 3 cylindry, niech wsiądzie 5 osób + bagaż, jakoś tego nie widzę

                                Comment

                                Working...
                                X