Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civic type R FK2 (9 gen 2015-2016) ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    A z ciekawości - czy którykolwiek z IX gen CTR'owców leje 5W40? czy może 0W30 i 5W30 to jest max odchyleń od 0W20?

    Comment


    • #77
      No wg. instrukcji 5W30 to max. - ja bym poza instrukcję jednak nie wychodził.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #78
        moim zdaniem nacisk na Eko wypacza sens idei oleju. Trend jest tak mocny że nawet nie piszą o innych olejach jak "oszczędzających paliwo" nawet w Instrukcji.
        w skanie Instrukcji dla CTR pisze w zasadzie to samo co w każdym innym IX gen (strona pierwsza) - Wersje Europejskie:
        Zalecany:
        - oryginalny Honda*
        - ACEA A3 / B3
        - ACEA A5 / B5
        - lub wyższej Klasie jakościowej 0W-20 (ekologicznej Eko-Energy).

        UWAGA: ta gradacje nie jest bez znaczenia! w kontekście co jest zalecane jako Nr 1 a co jest uzupełnieniem gamy dostępności.

        poniżej:
        z wyjątkiem wersji Europejskich (ale nie w sensie ze tam wsadzili jakieś gorsze silniki, tylko poza EU nie ma takich Wymagań dla ekologii jak Euro Normy Euro 3, 4, 5, 6, - tego nie ma poza Europą! - niektórym tu się wydaje ze poza EU to te silnik są gówniane dlatego gówniane oleje, nic podobnego).

        Zalecany:
        - Klasa jakości (API: SM)
        - obniżający zużycie paliwa: 0W-20, 0W-30, 5W-30, 10W-30.

        Czyli znalazł się nawet półsyntetyk.

        Wnioski?
        Nie można powiedzieć że 5W-40 jest niezgodny, instrukcja dopuszcza każdy olej o Klasie Jakości ACEA A3/B3. Widać wyraźnie że dla wersji Europejskiej nie określono SAE.
        Każde SAE dla wersji Europejskiej! jest prawidłowe zgodnie z zaleceniem: "stosować oryginalny lub inny ogólnie dostępny olej (...) o lepkości wg SAE właściwej dla temp. otoczenia".
        Nie ma niezgodności w stosowaniu np. zalecanego oleju dla Europy SAE 5W-40 i ACEA A3/B3.
        Wszystko jest absolutnie zgodne z Instrukcją zaleceniami.

        Alix, nie ma w tym podejściu żadnego wyjścia poza instrukcję, nie mam mowy.


        Ja widzę że tak sobie czytacie trochę z tego a trochę z tamtego, tak co Wam pasuje .

        przepisałem co napisano w Skanie z Instrukcji, proszę mi napisać co przepisałem nieprawidłowo .
        Last edited by rambo7; 22-02-2017, 12:59. Powód: literówka
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #79
          Nie, czytam tylko z instrukcji. Nie wszystkie rzeczy które tam są dotyczą CTRa, większość dotyczy "cywili". Nie ma tam opcji 10W30 dla CTR oraz nie ma mowy o oleju obnizajacym paliwo w przypadku dedykowanego Type 2.0 . Ja po rozmowie z pewnym gościem (patrz post #70 tego wątku - do niego nikt się nie odniósł?) to już sam nie wiem, co najlepsze.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #80
            rambo, prośba.
            Napisz do Centrali Hondy.
            Zwyczajnie zagniesz ich wiedzą, to wtedy może odpiszą sensowniej, a nie na odczep się jak było przytaczane wcześniej, czyli że Eko jest super, co ja rozumiem tak - wolimy sprzedać 3 auta niż jedno ma jeździć bardzo długo, bo to się do tego sprowadza. My (moto firmy) zarabiamy, Recycling zarabia, lobby Eko zarabia, a my.. wiadomo... bo do tego sprowadza się to całe eko pieprzenie.
            Wyjaśni się raz na zawsze czy eko sobie, instrukcja propagująca eko sobie, a logika i mechanika sobie.
            Piszę absolutnie serio. Wielu będzie spało spokojniej.

            Comment


            • #81
              Alix, nie działam naprzeciw wszystkiemu i nie prowadzę krucjaty, przecież nie jest moim zamiarem przyczyniać się do demolowania samochodów, nie można mnie za to "skazywać".
              Moim zdaniem właśnie kluczowe to Instrukcja, nie opinie "Papierza" (tego gościa o którym mówisz) on nie czytał instrukcji nie zna się na Hondach, jest "Papierzem" w swojej dziedzinie,ok, ale nie jest to autorytet Hondy.
              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              Nie wszystkie rzeczy które tam są dotyczą CTRa, większość dotyczy "cywili".
              to poproszę Instrukcję z CTR, wydawało mi się że to instrukcja CTR?
              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              Nie ma tam opcji 10W30
              jak to? to nie wiem, ale widzę 4 Skany:
              - 1 cz instrukcji
              - 2 cz instrukcji
              - olej z przodu
              - olej z tyłu
              ja mówię o Cz 2 Instrukcji, czytaj na szarym polu: "Zalecany: Wersje Europejskie / z Wyjątkiem wersji Europejskich." - przepisałem wytyczne olejowe, nie widać tego ?

              Zamieszczone przez roar Zobacz posta
              Zwyczajnie zagniesz ich wiedzą, to wtedy może odpiszą sensowniej
              a rozmawiałeś Pan kiedyś z koniem...? to takiej gadki się spodziewam. Zresztą użytkuję Hondy i mam kontakty od kilkudziesięciu lat bo to już nie jest naście, (tym samym ujawniam za dużo) no i widzę jak się to miało w ubiegłym biegłym wieku a dziś, a ja z kolei nie napiszę tego o czym ja rozmawiam z mechanikiem czy Mistrzem bo wolę by interes im się kręcił. Niestety odbiorcy prywatni to mniejszość, a ta większość to woli taniej bo i tak za 4 lata idzie na sprzedaż.
              Last edited by rambo7; 22-02-2017, 13:20.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #82
                W takim wysilonym silniku zapewne olej musi spełniać rolę dobrego chłodziwa, a wiec nie może być o zbyt dużej lepkości ponieważ będzie wolno się pompował i przegrzewał w newralgicznych miejscach, u nas temperatura otoczenia jest różna, gorących dni powyżej 30st.C jest nie dużo.. olej 5W40 jest olejem dobrym powyżej 30st.C.. tak więc moim zdaniem oleje 0W30 czy 5W30 do aut cywilnych są w sam raz. Alix a jakie temperatury oleju w silniku odnotowujesz latem, gdy np. dajesz po garach ?
                Last edited by Grzechu; 22-02-2017, 13:27.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #83
                  zgoda, ale olej o SAE 5W-40 został "ubrany", zaszufladkowany i uznany wśród potocznej niesłusznej opini że to "towot", nie płynie - co jest kompletną bzdurą. To nie jest olej o własnościach samru, ludzie . To co mówić o oleju SAE 15W-40 które są przeznaczone dla naszego klimatu? a SAE 20W-60? które też są przeznaczone dla naszego klimatu.
                  Parametr SAE wymyślono nie rok temu ! haloo
                  Czemu na nowo jest lansowana interpretacja lepkościowa SAE? przecież to się nie zmienia! a lans jest wręcz odwrotny klimat ciepleje a gęstość maleje, i w dodatku nie z powodu lansu na protectuon a z powodu oszczędzania dosłownego. Jak ktoś dziś słyszy SAE 10W-40 to jest mocno zdziwiony "gęsty" nic podobnego, o to chodzi w czasach oszczędzania by kupować to co jest obecnie dobre. Bo obecne rzeczy jak w wątku PPP są zajebiste, prężcież to oczywiste .
                  dobra... daję sobie 3 dni luzu, bo niektórym nie łatwo trawić tego co piszę .
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #84
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    zgoda, ale olej o SAE 5W-40 został "ubrany", zaszufladkowany i uznany wśród potocznej niesłusznej opini że to "towot", nie płynie - co jest kompletną bzdurą. To nie jest olej o własnościach samru, ludzie . To co mówić o oleju SAE 15W-40 które są przeznaczone dla naszego klimatu? a SAE 20W-60? które też są przeznaczone dla naszego klimatu.
                    Parametr SAE wymyślono nie rok temu ! haloo
                    Czemu na nowo jest lansowana interpretacja lepkościowa SAE? przecież to się nie zmienia! a lans jest wręcz odwrotny klimat ciepleje a gęstość maleje, i w dodatku nie z powodu lansu na protectuon a z powodu oszczędzania dosłownego. Jak ktoś dziś słyszy SAE 10W-40
                    Fakt to prawda, podam, w przybliżeniu, przykłady lepkości olei w temp. 100st.C ( temu taka gdyż właśnie w takiej olej pracuje w silniku )o przykładowym SAE:
                    - olej 0W20 ACEA A5 - 7-8 mm2/s, HTHS - 2,6 -2,9
                    - olej 0W30 ACEA A5 - 9-10 mm2/s, HTHS - 2,9
                    - olej 0W30 ACEA A3 - 11-13 mm2/s, HTHS - >3,5
                    - olej 5W30 ACEA A5 - 11-12 mm2/s, HTHS - 2,7-3,0
                    - olej 5W30 ACEA A3 - 12-13 mm2/s, HTHS - >3,5
                    - olej 5W40 ACEA A3 - 13,5-14,5 mm2/s, HTHS - 3,5 -4,0

                    Tak więc 5W40 w porównaniu do 0w20 to jest "towot" olej płynie pewnie 2x wolniej... i spalanie też jest większe nawet 0,5l, wiadomo opory jakie muszą pokonywać części ruchome w silniku są większe... Tak wiec to też ma jakieś znaczenie odnośnie pracy silnika, ale moim zdaniem nadal największe znaczenia ma wskaźnik odporności na ścinanie oleju w wysokich temperaturach czyli HTHS i tutaj co ciekawe olej o specyfikacji ACEA A3 0W30 i olej ACEA A3 5W40 ma HTHS >3,5.. ale za to lepkość oleju 0W30 w niższej temperaturze jest mniejsza co jest na korzyść właśnie tegoż oleju. Temu mi się wydaje, że 5W40 jest dobry na autostrady i wysokie temp. otoczenia, oczywiście nie mówię, że jest to zły olej. Cały czas podkreślam, trzeba umieć znaleźć ten kompromis.
                    Last edited by Grzechu; 22-02-2017, 14:09.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #85
                      Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                      rambo, prośba.
                      Napisz do Centrali Hondy.
                      Raczej nie ma to sensu, odpowiedź będzie chyba taka sama. Muszą sprzedać zapasy 0W20 no i przezorność. Po aferze z VW z oszustwem na normach spalania, chyba każda firma teraz dmucha na zimne. Lepiej wypchnąć na ulicę auto z olejem ekologicznym, dzięki któremu jakoś te normy uda się zapewnić, niż dać się złapać na truciu. Koszty odszkodowań widać po VW.

                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      (Grzechu i Elwirados i ja, za te wzajemne dziękowania, chyba zrobią z nas "grupą wartych siebie" szaleńców
                      Żeby nie było podziękowałem

                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Alix a jakie temperatury oleju w silniku odnotowujesz latem, gdy np. dajesz po garach ?
                      Testowałem kiedyś na autostradzie . Temperatura na zewnątrz 18 stopni. Prędkości w granicach 180-200, może chwilami ciut więcej. Jak temperatura oleju po kilkunastu przejechanych kilometrach doszła do 110 stopni odpuściłem. W upalny dzień wystarczy dobrze przypalić auto i temperatura idzie ostro w górę... w oczach.
                      Last edited by Elwizardos; 22-02-2017, 16:30.
                      Pozdrawiam Czarodziej
                      Mój Szogun

                      Comment


                      • #86
                        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Tak więc 5W40 w porównaniu do 0w20 to jest "towot" olej płynie pewnie 2x wolniej...
                        ale ja mam wytrzymać 3 dni a widzę ciężko będzie.
                        Panowie, testy olejowe wykazujące korzyści ekonomiczne ze stosowania olejów Eko energy w laboratoriach są robione w stosunku do olejów SAE 15W-40.
                        Testy laboratoryjne nie są dokonywane dla wykazania energetycznosci dla olejów 5W ani 10W, bo ich wykazać nie mogą gdyż zbyt mała jest różnica % do wykazania, pokrywa się ona z wielkością błędu pomiaru. Czyli firmy olejowe nie są w stanie wykazać wiarygodnej różnicy co do ekonomiki.
                        lub inaczej, aby spełniać Norme Energy olej musi wykazać straty energetyczne, no i żaden ich w testach nie wykazuje dopiero od 15W różnice są wykazane, da się je regularnie uzyskiwać.
                        Dlatego ta różnica jest niezauważalna, lub zauważalna na siłę, lub zauważalna i mocno dyskusyjna bo realne spalanie jak sami widzicie jest rzędu 0,2L.
                        Oczywiście rozlegną się głosy że więcej, ale spokojnie, jak sie chce to się da i na oleju 5W-40 da się zrobić niski wynik.
                        Natomiast właśnie o to idzie! po co się męczyć ! skoro uprawiając jazdę Eko można do tego silnika zalać 0W-20 i uzyskać jazdą EKo to samo mniejszym kosztem w operowaniu prawa nogą .
                        Przy tym jesteśmy Ekologiczni - pochwalam! energie i kopaliny oszczędzamy - popieram!
                        no.. jest super i o to chodzi!
                        Tylko niech mi nikt nie opowiada że to olej "do wszystkiego" i do tego zalecany, absolutnie nie!
                        Jednie wiarygodne testy które dają jakiś obraz różnicy jest robiony tylko na olejach 15W-40, to nie jest tajemnica i można o tym poczytać.
                        Przedstawianie porównania oleju "prawie energy" 5W-40 wykazane jest tylko tutaj w przedstawieniu Grzechu, no i fajnie , co z tego wynika? widać wyraźnie przełożenie różnic wartości HTHS a wyniki spalania L/100km.
                        Jakie są te różnice ?
                        - prawie żadne lub żadne.

                        No i teraz o tym cała gadka...

                        Jeśli ktoś tak podejdzie do tematu, powinno być ok, zobaczymy za jakiś czas ile będzie wątków "bierze mi olej pomocy".
                        Ta druga strona medalu to kompromis jak pisze Grzechu, gdzie on jest ?
                        No dla jednego będzie to już 5W-30 jeśłi określi swoje warunki jako właściwe dla tego oleju, ktoś inny określi to z naddatkiem na 5W-40 bo bierze od uwagę że to co zaoszczędzi i tu się pochwali to w lato na Autostradzie odda i przepali i woli mieć zapas "bezpieczeństwa", a jeszcze inny zrobi jeszcze inaczej.
                        No przecież nie ma sensu i pisałem to wielokrotnie jeździć Eko, i-shift, ekodrajving i używać 5W-40. No to się trochę mija z sensem bo ochronę ma, ale te 0,2L może palić mniej, no a to 0,2L w przestrzeni 6 lat to trochę jest.
                        Każdy wybór jest dobry pod warunkiem że jest przemyślany pod własne warunki użytkowania.

                        Koncern VW już dawno się wycofał mimo że w instrukcjach tam też pisze że oleje LL III generacji i po 30-50tys km już zeszli o połową z tych śmiałych zapędów, jak ludzie bez oleju na przeglądy jeździli bo wyparowało, lub dzwonili co robić bo "konewka się świeci" a jest w trasie a do przeglądu zostało 15tys km! . Poszli grubo, z olejami, spalaniem i spalinami...
                        Last edited by rambo7; 22-02-2017, 18:56.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #87
                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          W takim wysilonym silniku zapewne olej musi spełniać rolę dobrego chłodziwa, a wiec nie może być o zbyt dużej lepkości ponieważ będzie wolno się pompował i przegrzewał w newralgicznych miejscach, u nas temperatura otoczenia jest różna, gorących dni powyżej 30st.C jest nie dużo.. olej 5W40 jest olejem dobrym powyżej 30st.C..
                          Jeżdżę na oleju 5w40... co prawda nie w CTR ale zwykłym 1.8 i zapewniam że nic w aucie się nie dzieje, nie wzrosło zużycie paliwa, olej nie zastyga w kanałach() i zimą i latem daje rade a jego konsystencja jak dla mnie laika nie różni się od 5w30... także niech każdy robi jak uważa i uważa jak robi... UFOk nie brał oleju i dalej nie bierze...90% jazda po mieście najczęściej krótkie odcinki więc silnik lekko nie ma...C69

                          Comment


                          • #88
                            Panowie,
                            Rozkminiam te dwa oleje do ctra



                            Czy prosi w temacie mogliby zwięźle wskazać różnice? Mam w nosie eko - interesuje mnie dobro moturu only

                            Comment


                            • #89
                              Zamieszczone przez blackbart Zobacz posta
                              interesuje mnie dobro moturu only
                              Przeczytałem wszystkie wątki o olejach kilka razy, o tych wszystkich parametrach, klasach etc i powiem tyle: obecnie jedyny bezpieczny, rozsądny wybór na rynku to Millers CFS 5w30.

                              Te 0w30 Millersa co wkleiłeś jak również ten drugi:
                              - nie są to a3/b3, a takie są najlepsze jeśli Ci zależy na bezpieczeństwie silnika,
                              - w kontekście wklejonego przez Ciebie Millersa 0w30 NT dostałem wprost info mailowe z Hondy Polska, że nie nadaje się on do CTRa.

                              Kupuj Millers CFS 5w30, to sprawdzony olej przez wielu użytkowników.

                              Comment


                              • #90
                                nie cierpię tego sprzedawcy a ściślej mówiąc poziomu w jaki sposób się lansuje, ale już pisałem o tym...
                                pomijam treści o "a'chach i o'chach" w opisach bo są tendencyjne i śmieszne. (tam jest opis jak by to było cudo świata tylko z czym i w odniesieniu do czego są te opisy, do olejów w podobnej klasie.)
                                Millers Oils Motorsport CFS 0W30 NT
                                olej zgodny z Normą ACEA A1/B1 - stricte olej Eko-energy. Może i lepszy ale od innych olejów Eko energy A1/B1 ale to tylko nadal olej Eko energy. Może konkurować jedynie z olejami w swojej klasie np z 0W-20. Tylko co tu ma priorytet? wynika że chodzi o lepszą ochronę silnika w stos do innych olejów NT, no ok, zgadzam się będzie wypadał lepiej, ale wystarczy Lotos z klasy A3 i od razu bije Milaesa w porównaniu ochrony silnika. Więc trzeba rozumieć przekaz co za "makaron na uszy" jest w tym tendencyjnym opisie.
                                Zamieszczone przez blackbart Zobacz posta
                                Mam w nosie eko - interesuje mnie dobro moturu only
                                no więc on na pewno chroni silnik, ale na pewno nie jest to olej do ochrony silnika, to może być nalepszy olej z grupt Eko energy ale najlepszy z grupy Eko energy jest jednym z gorszych jeśli go porównamy z nawet przeciętnym z grupy Protection.
                                Ogólnie wszystko co ma oznaczenie 0W-30 Acea A1/B1 to oleje stricte Eko energy - zaprojektowane w celu oszczędzania paliwa. Nie zabezpieczają silnika w określonych określonych warunkach użytkowania ! Użytkując ten olej trzeba mieć świadomość do czego jest ten olej! mimo ładnie brzmiących treści !

                                AMSOIL Signature Series 5W-30

                                ten olej jest do silników które użytkowane są w Brazylii wymgania Normy ILSAC GF-5 jest dla paliw z zawartością % Etanolu. Nie wiem gdzie to w PL zatankujesz ? ale nie ma stacji z takim paliwem. Jest to olej dla silników Pro -Eco i dla krajów 3go świata które borykają się z dostępem do ropy naftowej, gdzie koszt paliwa na bazie ropy naftowej jest drogi. Czyli taka Brazylia stosując wywar z roślin do paliw Eko wymyślono stosowanie oleju dla takich paliw bogatych w Etanol. To nie jest olej na warunki Europejskie. On się nie nadaje nawet do kosiarki. Normami przewyższa wszystkie możliwe Normy ekologiczne jakie są w Europie. Honda jest w stanie znieść takie paliwo, ale gdy go nie ma gdzie tankować to po co Ci taki olej ?

                                Ja nie zalałbym do takiej fury jak twoja żadnego z nich jeśli to jest priorytetem:
                                Zamieszczone przez blackbart Zobacz posta
                                Mam w nosie eko - interesuje mnie dobro moturu only
                                gorszych olejów nie mogłeś podać.
                                Spokojnie przeczytaj ten wątek, sporo było napisane.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X