Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civic type R FK2 (9 gen 2015-2016) ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    No ale ja rozważam zalać markowy olej full syntetyk 5W30 A3 SN do nowoczesnego silnika z 2015 przystosowanego do EURO 6, zamiast bliżej nieokreślonego półsyntetycznego 0W20 to chyba dobrze? I lepiej ze spełnia najnowszą norme SN a nie tylko starą SJ, nie? Z jakiegoś powodu SJ/SL spełnia każdy praktycznie olej 5W30, ale te wyższe już niekoniecznie.
    Last edited by Alix; 23-02-2016, 09:55.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      rozważam zalać markowy olej full syntetyk 5W30 A3 SN do nowoczesnego silnika z 2015 przystosowanego do EURO 6
      super !
      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      zamiast bliżej nieokreślonego półsyntetycznego 0W20
      popieram, też tak bym podszedł.

      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      full syntetyk 5W30 A3 SN (..) lepiej ze spełnia najnowszą norme SN a nie tylko starą SJ, nie?
      bardzo dobrze ! doskonale !

      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      Z jakiegoś powodu SJ/SL spełnia każdy praktycznie olej 5W30, ale te wyższe już niekoniecznie
      tu się trochę gmatwa ..ale to przejdzie ....
      ale nie traktuj tego na zasadzie Wyższa Norma = lepsze smarowanie. NIe - absolutnie nie !
      Powód.... jest tylko i wyłącznie jeden - EKOLOGIA!
      Ekologia wymusiła "wyjaławianie" oleju z najlepszych jego chech smarnych, dlatego potem po takim procesie to nie wiem...trzeba dobrej reklamy by to sprzedać.
      Ja bym w SN SM chyba nie poszedł...
      Wolałbym SL ostatecznie SM.
      ale zrobisz jak uważasz, Wszystkie Normy SL, SM, SN są aktualne i zgodne z zaleceniami!
      ale w życiu naroda że SN lepiej smaruje niż SL. NIE !
      SN lepiej robi dla środowiska ... a smarowanie możę ma takie samo jak SL?.. może mu dorównuje...?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #33
        Powiem tak: ten Shell ma napisaną i normę SL i normę SN! Tylko... nie SM (?). Przynajmniej w product sheet.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          Shell ma napisaną i normę SL i normę SN! Tylko... nie SM (?)
          większość olei rozpisują to w taki sposób czyli piszą Pierwszą i Ostatnią Normę w Klasyfikacji ...żałują tuszu na opakowanie . taka polityka...
          Czyli spełnia wszystko co jest pomiędzy Od SL ....do .....SN.
          Czyli napiszę za nich powinno być: SL, SM, SN. Teraz gra? .
          Takie pisanie a potem interpretowanie ..spełnia SL i SN ..ale już SM to nie .... masakra. No i weź tu nie jeździj do ASO jak tyle utrudnień.

          Dobra ... jak to trochę wyjaśnić czemu te oleje 5W-40,10W-40 nie mają Norm SM, SN? czemu utarło się i pokutuje że im wyższ Norma tym lepszy olej?! - oczywiście powtarzam to nie prawda!!!! absolutnie nie jest pradą żę olej SJ smaruje gorzej niż SM czy SN !
          Jak pisałem wcześniej przeprowadzane są badania głównym i jedynym sprawcą tych badań jest Środowisko.
          Małe spalanie - małe zużycie surowców kopalnych - mniej NOx do atmosfery.
          Jeszcze raz powtarzam żyjemy w 2016r czyli nie w dobie: "Im wyższa Norma tym lepiej! - nie !!!!! to już było w latach 80tych ! tego nie ma !!!!" dlatego mieliśmy w 1,6 160KM bez turbiny i trzeba było robić Super smarne oleje!
          Teraz mamy: "im wyższa Norma tym mniej zanieczyszczeń" czyli trzeba robić taki olej by to zapewnił - koniec kropka. Technologia zapewnienia właściwości oleju juz osiągnęła MAX w latach 80tych - nic więcej w silniku spalinowym nie trzeba osiągać. Jedyne pole do popisu to ekologia.
          Inaczej, nie da się spieprzyć oleju który jest doskonały o parametrach ACEA A3 API SJ 10W-40.
          ..okazuje się że można dlatego powstają ewolucie rozwiązań dla takich olejów.

          Więc, jeśli Test który olej musi spełnić dla osiągnięcia oszczędności spalania 0,0000025l paliwa na 100km przeprowadza się na modyfikacji oleju ACEA A3 API SJ 10W-40. tak się kombinuje "wyjaławia" olej by zapewnić w testach i wykazać że w ściśle określonych warunkach testu porównując go (o zgrozo) do 15W-40 - musi być wykazane 2,5% oszczędności na paliwie.
          Jak taki olej to w końcu osiągnie - to się go robi jako 0W-30 SM luba SN.
          Tłumacz mi teraz Alix, gdzie tu widzisz powiązanie typu Im wyższa Norma tym lepsze smarowanie?
          Ja widzę im wyższa norma - tym gorsze smarowanie.
          Widzę natomiast Im wyższa Norma tym Ekolodzy czują się lepiej, bo oszczędności z tego nie ma żadnych, bynajmniej 0,000025l na 100km to dla mnie nic. ale dla nich w skali Globu to 2 tankowce Exon Valdez czyli w przełożeniu mniej Ton NOx w atmosferę.
          Pytanie tylko takie: wpisujesz się w to? jesteś trendyy? ... czy wolisz oszczędzać swój silnik i nalać dobry A3 SJ?
          Jeśli nalejesz SM...
          co byś nie wybrał będziesz miał wyzuty sumienia?
          bo albo będziesz kosztem środowiska dbał o silnik - bezduszny anty ekologu!
          Albo będziesz trendy mając świadomość że przyczyniłeś się do globalnej ekologi ale silnik, co tam silnik i tak nic nie może wiecznie trwać .

          więc:
          czemu te oleje 5W-40,10W-40 nie mają Norm SM, SN?
          bo biedule nie potrafią wykazać oszczędności 2,5% , za dobrze smarują, za dobry film olejowy, , za dobry temperaturowo , po prostu jest za dobry by osiągnąć SM nie mówiąc o SN.

          Jest coraz gorzej ja żeby znaleźć 5W-40 bez SN i bez SM to już zaczynam przebierać bo niema .
          Last edited by rambo7; 23-02-2016, 13:16. Powód: literówka
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #35
            Mi żadnych utrudnień w ASO nie robią. Naleją to, co kupię, póki zgodne z normą z instrukcji. Z resztą ja bardzo lubię swoje ASO Żelazko też tylko tam serwisuje, z poprzednim ufokiem tak było do końca, z CTRem będzie podobnie.
            Last edited by Alix; 23-02-2016, 11:18.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
              Mi żadnych utrudnień w ASO nie robią
              to nie mów tego głośno, bo się zaczną powoływać na Ciebie i wyjdzie że jednych traktują inaczej niż innych, ale chyba to kwestia polityki ASO. Fajnie że masz taki układ.
              Niestety większość ASO nie uznaje podejścia że przywiozę swój olej na wymianę. Na olejach mają potężny haracz więc wiele ASO z tego żyje i nie godzi się na części własne użytkownika, mimo że prawo zezwala na to użytkownikowi. Niby ASO nie ma prawa odmówić a odmawia.
              Powodzenia .
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #37
                Teoretycznie każdy klient ma prawo przywieźć swój olej i poprosić o samą usługę jego zalania, jak jest zgodny z zaleceniami producenta to ASO nie za bardzo ma prawo robić problemy - nawet w książce gwarancyjnej tak wprost pisze w niektórych momentach. Także moim zdaniem nie potrzeba żadnego układu ASO na roboczogodzinach też źle nie stoi Oczywiście, jak ma marżę i z materiałów i robocizny, to jeszcze lepiej. W ufo np. swój przywoziłem tylko olej Shella, a całą resztę (filtry itp.) brałem u nich OEM, to co się mieli o samo oleum gniewać A jak odmawia... to brzydko mówiąc, inne ASO też są.
                Last edited by Alix; 23-02-2016, 11:17.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  ręka zadrżała, bo tematy olejowe nie wiedzieć czemu budzą w ludziach niezdrowe emocje, ale wolę tutaj niż w moim temacie... Uprzejmie proszę o merytorykę wypowiedzi, bez negatywnych emocji.
                  czy w swoich wypowiedziach stanąłem merytorycznie na wysokości zadania? czy chociaż trochę byłem obiektywny? mam wrażenie że jeden z nielicznych wątków "olejowych" w którym padło trochę konkretów.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #39
                    Ależ bardzo, dziękuję Ci za konkretne odpowiedzi, bardzo mi pomogłeś w dojściu do pewnych wniosków! Ja tam nie wiem aż tyle o olejach jak Ty, nigdy tej wiedzy tak nie zgłębiałem, stąd takie a nie inne moje wpisy
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • #40
                      Wielkie dzięki obu prezesom za ten wątek.O olejach w dwa dni dowiedziałem się więcej niż przez kilkanaście lat
                      użytkowania samochodów. Teraz na koniec porównanie dwóch olejów Shell.
                      1-Specyfikacje: API SL/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; aprobata MB 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710. Spełnia wymogi API SN/CF
                      2-Specyfikacje: API SN/CF; ACEA C3; BMW LL-04; aprobata MB 229.51
                      Gdzie 2 to polecany i sugerowany w ASO AML nic nie ma że A3. A 1 to "zwykły" shell.
                      Alix odnośnie Shella 5w30 to samo dzisiaj zauważyłem, tylko byłeś szybszy w napisaniu posta i nie chciałem tego dublować

                      Comment


                      • #41
                        Dobrze że wątek nie jest o tym że Motul jest lepszy od Castrola tylko daje pogląd na zawiłe sprawy Norm olejowych.
                        Odnośnie zaprezentowanych olejów Shell:
                        Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                        1-Specyfikacje: API SL/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; aprobata MB 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710. Spełnia wymogi API SN/CF
                        2-Specyfikacje: API SN/CF; ACEA C3; BMW LL-04; aprobata MB 229.51
                        mowa jest raczej o 5W-30?
                        Tu jest znowu trudno tak na pierwszy rzut oka określić, który do jakiego silnika?

                        1. API SL/CF; ACEA A3/B3, A3/B4
                        rozszyfrujmy co mówi ten zapis:

                        SL - do silników benzynowych, szczególnie uwzględniając redukcję osadów oraz kontroli własnej - utlenianie odparowywanie itd. (czyli: najlepsze TBN do utrzymania czystości silnika, olej chłonie wszystkie osady ubocznych produktów spalania, do tego redukcja tendencji do odparowywania, utleniania, przepalania oleju. Czyli mistrzostwo świata co do tych konkretnych wymagań. SL bardzo często osiąga Norme SM, SN ale się tego nie pisze, by wykazać że jego główne cechy to właśnie redukcja osadów i redukcja utleniania. Norma szczególnie zalecana do roczników 2001 - 2004.

                        CF - do silników diesla, zasilanych bezpośrednim wtryskiem paliwa - Common Rail, do silników zasilanych "brudną" ropą gdzie liczba Cetanowa jest wyższa niż 51 cetan. Czyli do najnowszych i starszych konstrukcji wtryskowych diesla opartych na CR, ze szczególnym uwzględnieniem redukcji osadów oraz siarki. Oznacza to że poradzi sobie z wchłanianiem ubocznych produktów spalania z silnie zasiarczonego siarką ON. Na polskich stacjach Norma zwykłego ON to Max 51 cetan. Klasyfikacja CF jest przeznaczona do redukcji osadów powyżej 51cetan. Oznacza to że ropa może być z Rosji zasiarczona (ruska jest najbardziej z Siarą, najmniej Siary z Norwegii) byle czysta w sensie nie "chrzczona". Symbol CF sugeruje że jest wystarczająca ilość dodatków dyspergujących sadze i ups by w silniku nic nie zostało i cały wyłapany szlam spłynął przy wymianie oleju a nie został na ściankach. Dlatego benzyniaki tu korzystają z tej Normy CF bo przy okazji doskonale czyści silniki benzynowe które mają stosunkowo mało siary i ups. Dla diesli CF zastępuje wszystkie starsze oznaczenia jak CC, CD, CE te Normy wyparła CF i jako Aktualnie obowiązuja.

                        A3 - do silników benzynowych, szczególnie uwzględniając straty przy odparowywaniu, utlenianie, zachowanie czystości pierścieni tłokowych - przy tym oleju pierścienie tłoka nie mają prawa się zapiec.

                        B3 - do silników diesla, turbo-diesla szczególne uwzględniając ścieranie krzywek, zachowanie czystości pierścieni tłokowych, stała stabilność lepkościowa przy znacznym zabrudzeniu oleju sadzą.

                        B4 - dla silników diesla, turbo-diesla w technologii pompo-wtryskiwaczy (TDI), oraz Common Rali. B4 musi zawierać olej który stosowany będzie w pompo-wtryskiwaczach.


                        Teraz zastanówcie się czy to jest słaby olej? - który spełnia powyższe wymagania.



                        teraz:
                        Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                        Gdzie 2 to polecany i sugerowany w ASO AML nic nie ma że A3
                        ja nie wiem co to jest ? .... ale widzę do czego to jest a to wystarczy.


                        2. API SN/CF; ACEA C3
                        rozszyfrujmy co mówi ten zapis:

                        SN - do silników benzynowych Norma wprowadzona z końcem 2010r. do silników benzynowych, powinien gwarantować poprawę zużycia paliwa* (tłumaczyłem na czym to porównanie polega), kompatybilność systemów emisji spalin, do silników pracujących na paliwach alternatywnych jak benzyna E85 zawierająca Etanol (%).

                        CF - do diesla j/w.

                        C3 - do diesla wyposażonych w katalizatory trójdrożne, filtry cząstek stałych DPF, katalizatorów TWC. Oleje te wydłużają żywotność tych filtrów.


                        Teraz zastanówcie się czy to jest słaby olej? - który spełnia powyższe wymagania.

                        Ewidentnie widać że to są 2 rożne oleje co do ich zastosowania. Do benzyniaka wybrałbym ten nr 1.
                        Do Diesla wybrałbym ten nr 2. ale pod warunkiem że miałbym u siebie DPF.
                        Jeśli nie mam DPF to wybrałbym (gdybym nie miał innej możliwości) ten nr 1.
                        Jeśli miałbym możliwość wybrałbym taki który nie ma w Specyfikacji na butelce oznaczenia C3. (coraz trudniej o takie oleje).

                        To pokazuje to o czym mówiłem wczesnej nigdy przenigdy nie łączymy tego w sposób Norma = Jakość. To nie jest prawda! Norma = spełnienie ściśle określonych wymagań.
                        Więc ostatni raz, Norma to wymaganie. Wymagania stawiane olejom są rożne.
                        Tak jak klapki nie są trzewikami a pantofle nie są trampkami.
                        Każde z nich ma swoje przeznaczenie, każde z nich ma swoje odpowiednie Kryterium jakościowe.
                        Dlatego można zrobić super zajebiste klapki tylko po co klapkom najwyższe z możliwych Normy wytrzymałościowe skoro ich trwałość określona jest na 1 sezon? - nie ma sensu!
                        Tak samo w Normach jakościowych olejów, nie ma sensu by olej SJ spełniał kryteria pracy silnika z dodatkiem Etanolu w E85 (Norma SN) - bo taki stary grat w życiu takiego Etanolu nie zobaczy !
                        Więc nigdy nie kojarzymy w sposób że im wyższa Norma (SN od SJ) tym lepszy olej - wymazujemy - zapominamy o tym!
                        Czy to jest jasne ?
                        Last edited by rambo7; 23-02-2016, 20:05. Powód: literówka
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #42
                          skoro już poszedłem po całości to jeszcze przykład: https://www.gulf.nl/fileadmin/user_u...tor%20Oils.pdf
                          no i co widzimy na miejscu 1. w Tabeli:
                          Gulf Racing 5W-50 API SM/SL/SJ/SH/CF API SM
                          API SM - SL - SJ - SH
                          Aprobata API = SM.

                          Szok !

                          czyli taki olej nadaje się do R-type od V generacji do IX generacji Sam jestem w szoku , właśnie to dokładnie pisze w Instrukcji której skan zamieszczony jest we wpisie #1.
                          nawet taki
                          Gulf Formula GX 5W-40 ACEA A3/B4, GM-LL-B-025Renault RN0700/RN0710, Porsche A40API SN,


                          Gulf Ultrasynth 5W-20Gulf Ultrasynth 0W-20 - API SN/SN-RC, ILSAC GF-5
                          bez tych Norm to on by się nadawał do smarowania śrubek w rowerze.


                          to tylko potwierdza to co próbuje wykazać .


                          Aby odpowiedzieć na jeszcze jedno pytanie:
                          dlaczego na Bańce oleju OEM Honda nie ma żadnych oznaczeń Klasy jakościowej? jest jedynie "Honda Oil 0W-20"

                          temat wygląda tak, jak nie wiadomo o co chodzi? ...to wiadomo o co chodzi ...$.

                          na świecie każdy to wie są Klasyfikacje olejów silnikowych.
                          Klasyfikacja wg API - uniwersalny standard.
                          Klasyfikacja wg ACEA - uniwersalny standard.
                          Klasyfikacja wg Producenta samochodu - standard wewnętrzny producenta.

                          Jeśli ktoś nie ma standardu wewnętrznego a Honda nie ma! a nie chce płacić za utrzymywanie Certyfikatu Jakości dla swojej wewnętrznej Klasyfikacji - no to nie może używać znaków tych standardów.
                          Za użytkowanie znaków standardów płaci się dla API lub ACEA potężną kasą co roku najczęściej.
                          Taki certyfikat Klasyfikacji wg Honda LTD kosztował by kupe kasy. Polityka firmy Honda jest taka by nie przyłączać się do takich rozpoznawalnych Klasyfikacji.
                          Czemu?
                          nie wiem, taka jest polityka Firmy. Widać twierdzą że jak kupią sobie dany olej (silnikowy czy do skrzyni bo to tak samo wygląda jest MTF/ATF Honda i tyle) że jak przetestują dany olej i się w miarę sprawdzi to podpisują umowę na "jedyny słuszny olej" i pakują go w swoje opakowania bez odniesienia co jest w środku. Nie wykupili do tego prawa! po prostu.
                          Honda gwarantuje że to co jest w środku jest odpowiednie.
                          Nie gwarantuje że jest jak byście chcieli Najlepsze - a odpowiednie. Czyli balans pomiędzy jakością w sensie że się silnik nie rozleci a Norma że auto zostanie dopuszczone do sprzedaży. Bo ekolodzy też czuwają że jak nowy silnik nie może być zalany olejem 0W-20 to nie może być sprzedawany bo nie spełnia Norm EKO a wiadomo że jak nie ma eko to nie ma sprzedaży.
                          No więc nie dowiemy się bo to jest "tajne" Honda trzyma to w tajemnicy tak samo zresztą robi Toyota ! wiec cholery nie chcą wydawać kasy na jakieś kwalifikowanie olejów do ich silników.
                          Więc do tego jeszcze marża w ASO za pewnie standardowy olej i kasę sie trzepie ...że uhh.
                          No powiedzcie sami jak by było jasno napisane jaka Specyfikacja jest na OEM bance - kto by to kupił??? - nikt .
                          Poszedłbym do sklepu i kupił bym sobie taki sam tylko 5 razy taniej , to chyba jasne .
                          a tak, tajemnica, a może tam jest cudo? a może to Hier super extra itd... a może to magic Honda oil dobre na wszystko ...h g w?

                          Dlatego jest jeszcze prócz tych Norm ACEA i API Normy własne i na opakowaniu pisze np. Ford, Reanault, Porsche itd. Wtedy kupujący ma prościznę - widzi Porsche - biorę i luzzz.
                          Dlatego nie zachęcam do tego, ale ja Hondowskiego oleju nie kupię - bo nie są uczciwi w stos do mnie. Ja wolę wiedzieć co kupuje niż kupować "kota w worku" nawet jak jest to Perski kot i z rantem na ogonie, tylko go nie widzę bo jest w pudełku.
                          Mój zakup opiera się na wierze... a wiara czyni cuda, szczególnie z silnikami .
                          Last edited by rambo7; 23-02-2016, 20:49.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #43
                            Suzuki fabrycznie zalewa 0w20 (tez tak jest w instrukcji) ale na przegladzie po 1 tys km ASO wlewa 5w30, bo wg nich to lepszy olej
                            Jak zacznie sie drażyc temat i naciskac to sie przyznają ze 0w20 nie mają na stanie jaja jak berety
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • #44
                              Super Rambo mi to wyjaśniłeś krok po kroku,symbol po symbolu o to właśnie mi chodziło.
                              Mam nadzieję że wielu osobom na forum to się baaaardzo przyda.
                              A nawet gdyby zawitał tu student AGH-u to też się czegoś dowie
                              Te oleje brałem pod uwagę przy nadchodzącej wymianie
                              i nie ukrywam byłem zdecydowany na" 2" Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 zalecany w ASO.
                              Ale po przeczytaniu całego wątku i dokładnym sprawdzeniu "1" Shell Helix Ultra 5W-30,
                              stwierdziłem że do mojego 1.8 benzyna będzie lepszy.
                              Twój post tylko mnie w tym utwierdził.
                              Samochód do tej pory był zalewany właśnie tym olejem.

                              Comment


                              • #45
                                Rambo, a co sądzisz o olejach typu Long Life?

                                Wydaje się, że muszą mieć dodatki zapewniające dłuższą żywotność oleju. Przy tym się zastanawiam, że jeśli mają np większość możliwość akumulacji zanieczyszczeń czy zwolniony proces degradacji temperaturowej, to czy nie byłoby rozsądnie zalewać te oleje nawet przy zachowaniu standardowego okresy wymiany (czyli roku)?
                                Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                                Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                                Comment

                                Working...
                                X