Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civic type R FK2 (9 gen 2015-2016) ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dzięki za obszerną odpowiedź i ustosunkowanie się Co do serwisu zmienolej.pl to po prostu mają i Millersa i Motula i Fuchsa i łatwo się porównuje, dlatego go linkowałem



    Czytając z tego obrazka powiedziałbym bardziej, że "klasy jakościowej SM lub wyższej" i potem dopiero wymienili te oleje wg. SAE, od 0W20 do 10W30 włącznie - czyli chyba dotyczy to wszystkich. A przynajmniej... tak zostało to przetłumaczone na polski, ech, pytanie ile tu "lost in translation" po drodze być może...

    Z kolei powyżej napisali o ACEA A3 i w ogóle się nie odnieśli do API, jak i vice versa. Tak naprawdę, cholera wie z tego czy ważniejsze, żeby ten olej spełniał A3 czy SM? Czy najlepiej oba na raz (silnik 2.0 jest w tym wypadku jeden i tylko jego ta część instrukcji dotyczy, czy w UE czy za wschodnią granicą)? Bo jak słusznie napisałeś, takiego to ja coś nie widzę takiego oleju nad oleje, chyba ze świeczką szukać... Millers jak jest A3 to spełnia "tylko" SL, a jak jest SM to spełnia "tylko" A1 x_x Z kolei co spełnia olej OEM "Type 2.0"... nie wiemy! Jest to niewiadomoczypełnysyntetyk niewiadomoprzezkogorobiony o niewiadomojakimAPI i niewiadomojakimACEA, jedyne co znamy to rzecz poślednią jaką jest SAE No i bądź tu mądry, co z czym właściwie porównujemy.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    poszukaj ile takich jest ACEA A3 z API SM ??? mało...?
    Z 0-5W30 faktycznie niewiele. Co ciekawej jak syntentyczny to jest określany jako LongLife (Liquy Moly Synthoil, Motul 8100 Eco)... albo wyczynowy (np. Motul V300). Ale dziwnie sporo (chyba najwięcej) jest... w "technologii syntetycznej" (np. Liquy Moly TopTec). Widzę ten "Type 2.0" jest może nieprzypadkowo w "technologii syntetycznej"... z tego co kiedyś pisałeś pamiętam, że generalnie lepsze są pełne syntetyki, najlepiej "estrowe" - na pewno droższe, ale czy w każdym przypadku lepsze?

    P.S.
    Tak jeszcze szukam, szukam w tych "mocnych olejach"... aż w pewnym momencie z ciekawości zachodzę do garażu, zaglądam na "pospolity" Shell Helix Ultra 5W30 zalegający na półce, który stosowałem z powodzeniem w poprzednim w ufo i stosuję u żony w Swifcie i... proszę państwa wg. butli jest to olej full syntetyk A3 SN, do codziennej jazdy i silników o podwyższonych osiągach Czyżby najciemniej pod latarnią? Jak to możliwe za stówę za bańkę 4L??? Albo te klasy kurde nie mówią wszystkiego... ale spełnia też wszystkie niemal klasy dedykowane VAGa, BMW a nawet... Porsche, z których nie spełnia niektórych np. Millers
    Last edited by Alix; 22-02-2016, 23:50.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      Tak naprawdę, cholera wie z tego czy ważniejsze, żeby ten olej spełniał A3 czy SM?
      nie , nie kumamy ... ale spokojnie .
      Bezdyskusyjnie i bez cienia wahania i kategorycznie i bezwzględnie spełnione musi być:
      A3 - święte!
      lub A5 - święte (ale pod warunkami)
      lub A1 - święte (ale pod warunkami)

      Teraz
      A3 - w tej klasie mamy aktualne Normy SJ, SL, SM, SN. Każda z tych Norm jest Aktualna im wyższa tym późniejsza data wprowadzenia na rynek SN w 2011r. Kazda z tych Norm jest właściwa dla twojego silnika.

      A5 - w tej klasie mamy zalecenie producenta minimum klasa SM. Czyli mamy SM, SN, ILSCAC-GF5.

      A1 - w tej klasie mamy zalecenie producneta minimum klasa SM. Czyli mamy SM, SN, ILSCAC-GF5.


      Z klasyfikacji API A3 - wybór olejów największy.

      Lepkość zalecana:
      5W-30
      0W-30
      0w-20
      Informacja producenta - dobierze lepkość odpowiednią do warunków zewnętrznych!

      Jeśli będzie to olej Marki "X" o oznaczeniu: ACEA A3/B3 SL 5W-30 - będzie to prawidłowo dobrany olej na warunki Polskie.

      Jeśli będzie olej Marki "X" o oznaczeniu ACEA A5/B5 SM 0W-30 - będzie to olej prawidłowo dobrany na warunki polskie w strefie Suwalskiej.

      Jeśli będzie olej Marki "X" o oznaczeniu ACEA A5/B5 SM 0W-20 - będzie to olej prawidłowo dobrany na warunki polskie w okresie listopad - marzec. Nie jest to olej na warunki Polskie a raczej na Koło podbiegunowe lub Skandynawię.

      Jeśli będzie olej Marki "X" o oznaczeniu ACEA A5/B5 SL 0W-30 - nieprawidłowo dobrany - nie spełnia Jakości SM.


      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      Z kolei co spełnia olej OEM "Type 2.0".
      taki olej który jest 0w-20 lansowany przez ASO nie może mieć inaczej niż ACEA A5/B5 SM 0W-20.

      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      Jest to niewiadomoczypełnysyntetyk niewiadomoprzezkogorobiony o niewiadomojakimAPI i niewiadomojakimACEA, jedyne co znamy to rzecz poślednią jaką jest SAE No i bądź tu mądry, co z czym właściwie porównujemy.
      tak jest! i takie coś stosuje również Toyota. Stosowała dawniej też takie zabiegi aż okazało się żę w butelce jest Castrol GTX który silniki brały jak głupie . a wiadomo żę GTX w Realu to ostatni syf.


      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      Widzę ten "Type 2.0" jest może nieprzypadkowo w "technologii syntetycznej"
      bardzo dobrze, bravo. technologia syntetyczna, taki on jest.


      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      że generalnie lepsze są pełne syntetyki, najlepiej "estrowe" - na pewno droższe, ale czy w każdym przypadku lepsze?
      zawsze i bezdyskusyjnie i w każdym przypadku.
      Dlatego sporo osób nie rozumie że olej ACEA A3 API SL 15W40 może technicznie być lepszym niż ACEA A5 API SM 0W-20. Dla wielu to niepojęte.
      W poprzedniej Typ-R najczęściej jest 10W-50 lub 10W-60 i jakoś się silniki z cienkimi kanałami olejowymi nie zatykają takie oleje są na Estrach mają pod sobą 90% olejów na rynku.


      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      zaglądam na "pospolity" Shell Helix Ultra 5W30 zalegający na półce, który stosowałem z powodzeniem w poprzednim w ufo i stosuję u żony w Swifcie i... proszę państwa wg. butli jest to olej full syntetyk A3 SN, do codziennej jazdy i silników o podwyższonych osiągach Czyżby najciemniej pod latarnią?
      jaja co ? ...


      Klasyfikacje i Normy nie są przyznawane przez kolesi którzy wskazaniem palca decydują komu co przyznają.
      Aby uzyskać kryteria w danej klasie jakości olej musi przejść badania. Po takich badaniach jest klasyfikowany i przyznaje mu się daną Jakość.
      Tak potężne firmy jak BP (Castrol), Shell, Mobil 1, nie mają z tym najmniejszego problemu.
      Klasyfikacje i Normy są stymulowane przez Ekologię i Ekonomię dlatego to się w ostatnim czasie tak pogmatwało. Dawniej było prosto a teraz wszyscy i wszystko musi być Eco bo inaczej nie sprzedasz.

      Więc aby dzisiaj sprzedawać samochody każda firma nie ważne jaka Marka w ofercie olejowej prócz Normalnego oleju z ropy naftowej API A3. Musi mieć jakieś oleje Eco ... no i tyle.

      Mówiąc krótko R-Type FK2 może być zalany każdym olejem do silników benzynowych w Specyfikacji ACEA: A3, A5*, A1* lub API 5W-30, 0W-30*, 0W-20* .

      Większość samochodów (zanim te Normy powstały) tymi z *gwiazdką nie zalejesz.
      Last edited by rambo7; 23-02-2016, 08:21.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Ciekawa dyskusja. Nigdy jakoś nie wgłębiałem się w normy i szedłem za głosem ludu
        Pytanie w takim razie. Olej do fn2. Jazda normalna po mieście, raz za czas trasa gdzie jest żwawo.
        Olej nr 1: STANDARDY: ACEA A3/B3/B4,API SM/CF
        Olej nr 2: ACEA Standardy: ACEA A3/B4,API SN/CF

        Który wybrać?

        Comment


        • #19
          No to co, Shell Helix Ultra 5W30 A3 SN... wydaje się w tej sytuacji olejem optymalnym... bardziej niż... Millers, Motul, Liquy Moly...?

          Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
          Olej nr 1: STANDARDY: ACEA A3/B3/B4,API SM/CF
          Olej nr 2: ACEA Standardy: ACEA A3/B4,API SN/CF
          Który wybrać?
          Oba są OK, ale teoretycznie nr 2 spełnia nowsze, więc teoretycznie bardziej rygorystyczne normy jakościowe, czyli powinien mieć lepsze właściwości smarne.

          Ale nawet przy ostrej jeździe bez istotnych modyfikacji silnika jednak nie przekraczałbym górnej normy SAE producenta (dla FN2 chyba max wg instrukcji co możesz wlać to 10W40, niekoniecznie wlewałbym jednak 10W60 - ale może się mylę, sprawdź w instrukcji). Generalnie w teorii im rzadszy olej tym mniejsze spalanie (zwykle nieistotnie, ale każda setna litra się liczy przy homologacji silnika w czasach ekoterroru) i większe obciążenie dla bloku silnika (dlatego ci co chwalą 0W20 pokazują czyściutką rozebraną głowicę, ale panewek to już jakoś nie), a im gęstszy tym niby większe opory oraz gorsze na "zimne starty" ale za to większa odporność na zerwanie filmu olejowego przy ostrej jeździe. Dlatego IMO do normalnej jazdy najlepiej wybrać coś ze środka zakresu podawanego przez producenta (dla 1.8 był zakres 0W20-10W40 więc z powodzeniem jeździłem na 5W30... który to akurat konkretnie Shell się okazał super olejem bo spełnia wszystkie najwyższe normy...), jak jesteś eko-freakiem to z dołu zakresu, a jak lubisz żwawo to z góry zakresu - przy tym SAE to tylko wstępny wybór jak widzisz, najważniesza jest reszta (A3, jak najlepsza norma API).

          Co do spalania to dodam jeszcze, że z perspektywy czasu w ufo 1.8 wbrew teorii najmniej wychodziło na tym Shell 5W30; różnica minimalna w codziennej eksploatacji, ale na OEM Hondy Castrolu SLX Proffessional 0W30 jakoś nigdy nie udało mi się mieć 4-ki z przodu przy ekojeździe
          Last edited by Alix; 23-02-2016, 08:41.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
            Nigdy jakoś nie wgłębiałem się w normy i szedłem za głosem ludu
            w tym wypadku ... katastrofa ... po prostu ...katastrofa .
            Głos ludu może być pomocny ale wtedy gdy, zdecydowana większość w dokładnie konkretnym modelu silnika przerobiło tys. km i wszyscy na danym konkretnie oleju.
            Dlatego czasem to jest pomoc, ale głównie co do Marki bo tu jest najwięcej dyskusji.
            O Klasyfikacji jakościowej ...to nie bardzo chce się dyskutować, bo to wtedy ciężko dyskutować z zaleceniami producenta i się temat szybko kończy, a o tym czy Castrol czy Mobil to sie zawsze fajnie gada .

            Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            No to co, Shell Helix Ultra 5W30 A3 SN... wydaje się w tej sytuacji olejem optymalnym... bardziej niż... Millers, Motul, Liquy Moly...?
            na pewno spełnia wymagania.
            Natomiast wybór sprowadza się do 2 rzeczy:
            - albo zdajesz się na ASO i jesteś wyluzowany,
            - albo polegasz na własnym doświadczeniu,
            Ja zawsze wybieram to drugie, czego nie sugeruję nikomu, korzystanie z tej opcji wyrobiłem sobie doświadczeniem i tylko na tym polegam, ale czy to jest najwłaściwszy wybór? nie wiem? w mojej ocenie lepszy niż zdać się na ASO, mimo że ASO krzywdy silnikowi zrobić nie da .
            Last edited by rambo7; 23-02-2016, 08:48.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              w tym wypadku ... katastrofa ... po prostu ...katastrofa .
              No widzisz - nie każdy jest takim pasjonatem tematu jak Ty
              Używam oleju pierwszego z tych dwóch które pokazałem - lepkość 5W40. Drugi ma lepkość 0W40.

              Z innej beczki - kto bada oleje pod kątem spełnienia norm?

              Comment


              • #22
                Najlepsze są wpisy typu "Mobil jest lepszy od Castrola, na Mobilu ciszej mi chodzi" (nie biorąc pod uwagę, że po zmianie oleju na świeży zawsze tak jest ) itp.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Najlepsze są wpisy typu "Mobil jest lepszy od Castrola, na Mobilu ciszej mi chodzi" (nie biorąc pod uwagę, że po zmianie oleju na świeży zawsze tak jest ) itp.
                  Drugi najlepszy to "na Motulu mi brał olej a na Millersie ani kropli".

                  Comment


                  • #24
                    A tam mechanik zaprawił Millersa uszczelniaczem do chłodnic w desperacji bo już lało każdą dziurą Albo po co uszczelniaczem, kawy trochę miał sypanej, też działa "Kochanie u nas w autku pachnie świeżo prażoną kawą jak w Starbucksie"
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                      Olej nr 1: STANDARDY: ACEA A3/B3/B4,API SM/CF
                      Olej nr 2: ACEA Standardy: ACEA A3/B4,API SN/CF

                      Który wybrać?
                      Oba standardy są w 100% zgodne z zaleceniami producenta.
                      Opcja 2 spełnia kryteria Specyfikacji ILSAC GF5 z 2011r ale czy dany olej będzie lepszy? znowu dyskusyjne.
                      Oba oleje jak zalejesz nie poczujesz różnicy.
                      Różnice może robić zalecenie Producenta który zamontował w silniku jakieś Super Hiper systemy oczyszczania spalin i aby gwarantować prawidłową pracę silnika każe ! sobie stosować Specyfikację API w klasie SN.
                      Dla Hondy IX to porównanie jest bez znaczenia.

                      Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                      Z innej beczki - kto bada oleje pod kątem spełnienia norm?
                      ja, owszem zawsze, no po to by się nie męczyć przy wyborze. Męczę się podobnie jak Wy co do konkretnej Marki - tu to mam dylematy nie powiem że nie .

                      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                      Najlepsze są wpisy typu "Mobil jest lepszy od Castrola, na Mobilu ciszej mi chodzi"
                      no to może być prawda, tylko jak to jest napisane? durnowato!
                      Napisał by jaki ma silnik jakie zalecenia producenta, Do tego parametry oleju no i wtedy ok. Wtedy potencjalnie czytający może sobie sam wyrobić zdanie, czy to łyknąć? czy to propaganda? czy może wiarygodny jest gość bo pisze na forum o o lejach 8 lat i przerobił 6 samochodów... itd.
                      a jeśli wpada i pierwszy wpis taki jak podałeś Alix... no to jaja..
                      Last edited by rambo7; 23-02-2016, 09:04.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Oba olej jak zalejesz nie poczujesz różnicy.
                        Czyli moja "ignoranacja" i bezmyślne podążanie za ludem, sprawiły że używam prawidłowego oleju :P
                        Ogólnie na kilku innych forach hondy jest kult motula 5w40 x-ecess i jakoś nikt reklamacji nie zgłaszał z powodu jego użytkowania. Nie śmiecę już, bo tylko prywatę o VIIIgen tu wciskam. Dzięki za lekturę

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                          Cytat Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                          Olej nr 1: STANDARDY: ACEA A3/B3/B4,API SM/CF
                          Olej nr 2: ACEA Standardy: ACEA A3/B4,API SN/CF
                          Który wybrać?
                          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          Oba są OK, ale teoretycznie nr 2 spełnia nowsze, więc teoretycznie bardziej rygorystyczne normy jakościowe, czyli powinien mieć lepsze właściwości smarne.
                          Ja chyba nie wytępię tego z Waszych głów ... !

                          NIEEEEEEEE !

                          czy ja już tłumaczyłem że "Norma jakościowa" to nie = jakość? w sensie "dobry gatunkowo" - pisałem ? ... pisałem...!
                          wracamy do czytania? czy mam pisać jeszcze raz?

                          rozumiem, chcecie mnie wykończyć im wyższa Norma - tym lepsza jakość - nigdy w życiu! zapamiętajcie sobie to raz na zawsze ! a jak się nie da to wydrukujcie i nalepcie na monitor!



                          Last edited by rambo7; 23-02-2016, 09:13.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                            na kilku innych forach hondy jest kult motula 5w40 x-ecess i jakoś nikt reklamacji nie zgłaszał z powodu jego użytkowania
                            masz odpowiedź co jest dobre .

                            Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                            Oba są OK, ale teoretycznie nr 2 spełnia nowsze, więc teoretycznie bardziej rygorystyczne normy jakościowe, czyli powinien mieć lepsze właściwości smarne.
                            Za takie myślenie będę chyba banował ... bo nie mam pomysłu by wytępić takie myślenie , ciary mi przechodzą jak to czytam ....
                            Last edited by rambo7; 23-02-2016, 09:22.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #29
                              No ale co masz wytępić. Nie gadaj, że olej spełniający normę SM/SN będzie gorszy od SJ/SL. Pewnie full syntetyk SL może być jakościowo lepszy od pólsyntetyka SM docelowo i to kapuję, ale jak porównujemy 2 syntetyki SL i SM o podobnej klasy marki i technologii produkcji no to im wyższa (nowsza) norma tym lepiej.
                              Last edited by Alix; 23-02-2016, 09:29.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                                nie gadaj że olej spełniający norme SM/SN bedzie gorszy od SJ/SL
                                Niestety może tak być!
                                dlatego że te co spełniają Normę SM, SN to zazwyczaj Oleje ECO. Czyli rzadko spotkasz taką Normę w oleju 10W-40 - nie ma potrzeby takiej Normy gwarantować dla wymagań silnika z 98 roku. Zatem nalanie Sm SN to będzie zazwyczaj olej 0W-... czyli zarżniesz silnik. Czyli tragedia nie olej mimo że jest najnowszy.

                                Olej SJ przy 5W-40 w starszym silniku jest właściwie dobranym olejem i najlepszym z możliwych do zastosowania. Każdy "lepszy" w tym wypadku nigdy nowszy to lepszy!!!!! bo jeśli chciałbyś wejść w SM SN to już dostaniesz 0W-30 - a to już jest katastrofa dla silnika mimo że olej najnowszej generacji.

                                Może tak, zalej do żelazka A1 SM, SN lub A5 SM, SN o lepkości 0W-30 zobaczysz efekty smarne .... oczywiście nie rób tego ! !


                                Czyli wg Twojego rozumienia ./..swoje żelazko zalałeś "substytutem olejowym" - to co tam jest to "tak sobie smaruje" bo ma Normę SJ.

                                ...a teraz to ja naleję ... Super... Hiper olej .... który wyśmienicie smaruje, który smaruje 15 x lepiej taką Rkę ?

                                NIe , NIE . NIE !

                                Jeśli w Żelazku masz olej z tego co pamiętam o wysokich parametrach technicznych w klasie A3 SJ z myślą o trwałości silnika to to przewyższana na głowę jeśli chodzi o właściwości smarne jakikolwiek olej z Gatunku ECO z Normą SM.
                                Jak powiedziałem nie porównujemy Normy do Normy .... może za dużo napisałem i połowę nie było czytane.

                                Norma jakościowa - to nie jakość w sensie "super smarowanie".

                                Norma - to wymaganie - wymaganie to spełnienie kryteriów. Nie ma nic wspólnego z z łączeniem na zasadzie im wyższa Norma tym lepsze smarowanie ! -absolutnie nie ! - jak powiedziałem za takie myślenie będę banował ! .

                                Pozbądź się myślenia że swoje żelazko smarujesz "kisielem" a R- kę to olejem najlepszym bo ma możliwość zastosowania Najnowsze Normy olejowe (nie mylić z najlepsze!) .
                                Mozę się okazać że jak wybierzesz 0W-20 to będzie to duuuuuuuuuuuuuużo gorszy smarnie olej niż ten co masz w żelazku !
                                Czy to jest jasne?
                                Czy banujemy...?
                                Last edited by rambo7; 23-02-2016, 09:57.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X