Dzięki za obszerną odpowiedź i ustosunkowanie się
Co do serwisu zmienolej.pl to po prostu mają i Millersa i Motula i Fuchsa i łatwo się porównuje, dlatego go linkowałem 

Czytając z tego obrazka powiedziałbym bardziej, że "klasy jakościowej SM lub wyższej" i potem dopiero wymienili te oleje wg. SAE, od 0W20 do 10W30 włącznie - czyli chyba dotyczy to wszystkich. A przynajmniej... tak zostało to przetłumaczone na polski, ech, pytanie ile tu "lost in translation" po drodze być może...
Z kolei powyżej napisali o ACEA A3 i w ogóle się nie odnieśli do API, jak i vice versa. Tak naprawdę, cholera wie z tego czy ważniejsze, żeby ten olej spełniał A3 czy SM? Czy najlepiej oba na raz (silnik 2.0 jest w tym wypadku jeden i tylko jego ta część instrukcji dotyczy, czy w UE czy za wschodnią granicą)? Bo jak słusznie napisałeś, takiego to ja coś nie widzę takiego oleju nad oleje, chyba ze świeczką szukać... Millers jak jest A3 to spełnia "tylko" SL, a jak jest SM to spełnia "tylko" A1 x_x Z kolei co spełnia olej OEM "Type 2.0"... nie wiemy! Jest to niewiadomoczypełnysyntetyk niewiadomoprzezkogorobiony o niewiadomojakimAPI i niewiadomojakimACEA, jedyne co znamy to rzecz poślednią jaką jest SAE
No i bądź tu mądry, co z czym właściwie porównujemy.
Z 0-5W30 faktycznie niewiele. Co ciekawej jak syntentyczny to jest określany jako LongLife (Liquy Moly Synthoil, Motul 8100 Eco)... albo wyczynowy (np. Motul V300). Ale dziwnie sporo (chyba najwięcej) jest... w "technologii syntetycznej" (np. Liquy Moly TopTec). Widzę ten "Type 2.0" jest może nieprzypadkowo w "technologii syntetycznej"... z tego co kiedyś pisałeś pamiętam, że generalnie lepsze są pełne syntetyki, najlepiej "estrowe" - na pewno droższe, ale czy w każdym przypadku lepsze?
P.S.
Tak jeszcze szukam, szukam w tych "mocnych olejach"... aż w pewnym momencie z ciekawości zachodzę do garażu, zaglądam na "pospolity" Shell Helix Ultra 5W30 zalegający na półce, który stosowałem z powodzeniem w poprzednim w ufo i stosuję u żony w Swifcie i... proszę państwa wg. butli jest to olej full syntetyk A3 SN, do codziennej jazdy i silników o podwyższonych osiągach
Czyżby najciemniej pod latarnią? Jak to możliwe za stówę za bańkę 4L??? Albo te klasy kurde nie mówią wszystkiego... ale spełnia też wszystkie niemal klasy dedykowane VAGa, BMW a nawet... Porsche, z których nie spełnia niektórych np. Millers


Czytając z tego obrazka powiedziałbym bardziej, że "klasy jakościowej SM lub wyższej" i potem dopiero wymienili te oleje wg. SAE, od 0W20 do 10W30 włącznie - czyli chyba dotyczy to wszystkich. A przynajmniej... tak zostało to przetłumaczone na polski, ech, pytanie ile tu "lost in translation" po drodze być może...
Z kolei powyżej napisali o ACEA A3 i w ogóle się nie odnieśli do API, jak i vice versa. Tak naprawdę, cholera wie z tego czy ważniejsze, żeby ten olej spełniał A3 czy SM? Czy najlepiej oba na raz (silnik 2.0 jest w tym wypadku jeden i tylko jego ta część instrukcji dotyczy, czy w UE czy za wschodnią granicą)? Bo jak słusznie napisałeś, takiego to ja coś nie widzę takiego oleju nad oleje, chyba ze świeczką szukać... Millers jak jest A3 to spełnia "tylko" SL, a jak jest SM to spełnia "tylko" A1 x_x Z kolei co spełnia olej OEM "Type 2.0"... nie wiemy! Jest to niewiadomoczypełnysyntetyk niewiadomoprzezkogorobiony o niewiadomojakimAPI i niewiadomojakimACEA, jedyne co znamy to rzecz poślednią jaką jest SAE

Zamieszczone przez rambo7
Zobacz posta
P.S.
Tak jeszcze szukam, szukam w tych "mocnych olejach"... aż w pewnym momencie z ciekawości zachodzę do garażu, zaglądam na "pospolity" Shell Helix Ultra 5W30 zalegający na półce, który stosowałem z powodzeniem w poprzednim w ufo i stosuję u żony w Swifcie i... proszę państwa wg. butli jest to olej full syntetyk A3 SN, do codziennej jazdy i silników o podwyższonych osiągach


Comment