Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civic type R FK2 (9 gen 2015-2016) ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaki olej do Civic type R FK2 (9 gen 2015-2016) ?

    Aż mi ręka zadrżała, bo tematy olejowe nie wiedzieć czemu budzą w ludziach niezdrowe emocje, ale wolę tutaj niż w moim temacie... Uprzejmie proszę o merytorykę wypowiedzi, bez negatywnych emocji.

    Tak więc zastanawiam się jaki docelowo olej stosować w swoim Type R 2.0/310KM... Silnik jest wysilony, dość skomplikowany, dość mocno doładowany - a przy tym niezbyt odprężony i... tak naprawdę niewiele jeszcze o nim wiadomo z praktyki. Ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że auto jest daily driverem i jest używane zgodnie z ideą Hondy jako "Race Car for The Road" - do przyjemności dynamicznej, ale normalnej i bezpiecznej jazdy po ulicach, tor jakiś może kiedyś zobaczy z mojej ciekawości, ale generalnie nie męczę auta na żadne dragi, track daye, time attacki etc. Ponieważ jest dość dużo jazdy na krótkich i miejskich odcinkach, olej zamierzam zmieniać co 10tys. km niezależnie od wskazań (chyba, że z jakiegoś powodu każe mi wcześniej) - może nadgorliwość, ale kocham ten samochód i chcę nim długo jeździć oraz w całości kosztów zakupu i eksploatacji to już niewiele zmienia.

    Zacznijmy od podstaw, czyli instrukcji:

    Olej00.jpg

    Olej01.jpg

    Olej02.jpg

    Tak więc Honda wyraźnie zaleca 0W20 "Type 2.0", który firmuje sama sobą, o taki:





    Nie ma na nim ani w ulotce ASO do niego żadnych insygni koncernowych/rozlewni pochodzenia nigdzie - jest made in Germany dla Honda Motor Europe / Geneva Branch w Szwajcarii. Honda pisze jedynie enigmatycznie, że jest to "new formulation specifically designed to meet Civic Type-R performance requirements". Widać, że coś jest na rzeczy i sprawa jest raczej przemyślana, bo nawet filtr oleju do Rki jest inny, innego producenta i wyraźnie inaczej wykonany oraz z 1,5 razy cięższy od "cywilnego".

    Jakaś tam logika podpowiada, że to trochę... rzadki olej, szczególnie do większych szaleństw pod kątem wytrzymałości temperaturowej. Zwykle wybierałem coś ze "złotego środka" zaleconego przez producenta, np. w 1.8 w 8gen ze skali 0W20-10W40 jeździłem na 5W30 Shell Helix Ultra i było super. Olej ten "Type 2.0" wiem już, że się potrafi przegrzać w tych autach, ale to dopiero po solidnym dłuższym pomęczeniu na torze - tego akurat robić nie zamierzam, więc się nie stresuję. Z resztą pytanie, czy z innym byłoby inaczej. Z drugiej strony, taka jest tendencja całego rynku, silnik nawet po ostrzejszej zabawie świetnie trzyma temperaturę i ciśnienie oleju w ulicznych warunkach nawet po szaleństwach (mam wszystkie te pomiary możliwe do wyświetlenia w menu iMID). Auto nie bierze praktycznie nic oleju, przy pierwszej zmianie po prawie 4tys. km praktycznie bez ubytku na bagnecie. Oleju jest też spora wymienność i zapas jak na 4-cylindrówkę (ponad 5 litrów, dla porównania 1.8 miał 3,6 litra), więc ma sporą szansę się schładzać w obiegu jakkolwiek.

    Generalnie ufam Hondzie i z założenia zamierzam lać ten OEM olej. Jeszcze zobaczę w lecie czy temperatury i ciśnienie oleju po ostrzejszej jeździe czy trzymają się OK (wtedy też IC będzie mniej efektywny, więc obciążenie silnika generalnie większe). Z drugiej strony wszystkie oleje do tych dopuszczalnych 5W30 to są jakieś LongLife nawet w Millersie czy Liquy Moly, a nie są to oleje do dedykowane wysilonych silników i cięższych warunków pracy (jak np. NanoDrive Racing 10W60 który leję do turbożelazka i naprawdę robi różnicę) - żeby "meet Type R performance requirements" jak to ładnie Honda na OEM oleju napisała. Z trzeciej strony, taki olej Type 2.0 kupiony w ASO na 100% nie jest podróbką, bo to zupełnie niszowa produkcja - a chyba nie ma nic gorszego niż niechcący kupić "lepszy" olej rozlewany cichaczem za wschodnią granicą o właściwościach smarnych Oleju Kujawskiego... Pytanie czy na moim miejscu w ogóle myślelibyście o czymś innym jednak od kolejnej wymiany czy lepiej nie kombinować? Interesuje mnie tylko dobry los silnika i osprzętu, cena jest drugoplanowa, z resztą swoją drogą olej OEM i tak jest tańszy np. od Millersa do żelazka Od razu mówię, że wszem i wobec polecany Motul to dla mnie średnie premium, mam wrażenie jednak trochę więcej marketingu niż samej super jakości, bo używałem wymiennie ze Shell Helix w żelazku i bez różnicy w ciśnieniach i trzymaniu temperatur, różnicę robi dopiero taki Millers.
    Last edited by Alix; 21-02-2016, 11:44.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

  • #2
    Ja przynajmniej przez kilka wymian zalewałbym olejem zalecanym przez Hondę.

    Comment


    • #3
      Będzie OK, nie stresuj się Alix...

      Wbrew obiegowym opiniom, oleje energooszczędne o niskiej lepkości, np. SAE 0W-20, doskonale chronią silnik także w wysokich temperaturach. Wszystko dzięki w pełni syntetycznym bazom olejowym oraz starannie dobranym dodatkom, które tworzą odpowiedni film olejowy, także w ciepłym klimacie. Jakość oleju natomiast, ukryta jest w specyfikacjach, które spełnia dany olej.

      Są one najczęściej umieszczone na tylnej etykiecie butelki z olejem. Trzy najczęściej spotykane typy specyfikacji to: amerykańska specyfikacja API, europejska ACEA oraz liczne specyfikacje producentów silników. Wymagania jakościowe producentów pojazdów opierają się najczęściej na którejś z nich i warto korzystać z olejów posiadających najwyższe specyfikacje. Natomiast żadna specyfikacja jakościowa nie różnicuje olejów ze względu na klimat, w którym jeździ samochód.
      Zaczerpnięte z oleje-silnikowe-poradnik.
      Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
      Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

      Comment


      • #4
        Lałbym to co zaleca Honda i tyle. Oczywiscie zakładam uzytek do codziennej jazdy.
        Do prawdziwej zabawy na torze ten olej się raczej nie nadaje, bo to nawet nie jest chyba pełen syntetyk.
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • #5
          Ciekawe, że silnik diametralnie inny a olej zalecany do niemal wszystkich benzynowych jednostek Hondy. Od najsłabszych aż po te najbardziej wysilone. Chyba bardziej bym się skłaniał po taki lepkościowo odpowiednik np Motula albo Millersa. Ale to raczej preferencja niż konieczność.
          Sam stwierdziłeś, że olej był mocno przepalony a przebieg nie zrobiłeś jakiś szczególnie duży.

          Comment


          • #6
            Jak pisałem do Motula mi sie nie spieszy... Z resztą ta firma ma tylko w tych lepkościach (0W30, ewentualnie 5W30) oleje mainstreamowe do niewysilonych silników jak "Eco" "CleanX" etc. - nie ma co wybrać. Millers w 5W30 też tylko jakieś LongLife... jak już z tego co znalazłem to Millers 0W30 widzę że jest jednak w wersji Nanodrive Racing do wysilonych silników:





            "Stworzony z myślą o silnikach wyczynowych. Może być jednak używany w silnikach samochodów seryjnych, których producenci rekomendują olej 0w20."

            Druga część zdania pasuje jak ulał. Pierwsza już niestety zdecydowanie mniej - szkoda, że nie ma tu pośredniej serii do cywilnych aut o podwyższonych osiągach "Motosport" jak używam do żelazka (ale tutaj 10W60 na pewno nie zaleję).

            Tak czy owak, jak już zmieniać to na coś z półki "performance" Millers, Liquy Moly, no nawet Motul ale X-cess żeby był (ale zaczyna się od niedopuszczalnych w tym silniku 5W40); koledzy od motosportu chwalą sobie też profi serie Elf, Gulf a nawet Fuchs (?) - ale oni używają tego w trochę innych celach niż cywilna jazda (głównie rajdy) Poteoretyzować można czy zmienić, ale po prostu jak miałbym teraz kliknąć "kup", żeby mieć bańkę na przyszłość w odwodzie, to nawet nie potrafię wskazać co konkretnie by tak w pełni pasowało jako ewentualna lepsza alternatywa...? Dlatego na razie chciałem zobaczyć tego Type 2.0 i uwierzyłem Hondzie. Ale profilaktycznie zaciągam info może ktoś z Was coś jeszcze podpowie nad czym możnaby się przynajmniej zastanowić jako alternatywą, chociażby z uwagi na ten fakt:

            Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
            bo to nawet nie jest chyba pełen syntetyk
            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

            Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
            Sam stwierdziłeś, że olej był mocno przepalony a przebieg nie zrobiłeś jakiś szczególnie duży.
            Pamiętaj, że to olej "zerowy" z docierania silnika, to mało miarodajne co do jakości samego oleju. Mówiłem to bardziej w sensie, że widzę w tym sens wymiany przy przebiegu 2-5tys. km w nowym aucie, żeby nie mielić tą breją silnika do pierwszych 20tys. jak mówią oficjalne zalecenia. Zobaczymy co będzie teraz za 10tys. Ale wiesz, w takich kwestiach... na oko... to chłop w szpitalu umarł
            Last edited by Alix; 21-02-2016, 17:38.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #7
              To ja taki filmik dodam

              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • #8
                Właśnie dlatego ja wcale nie chcę iść z tą lepkością 0 wyżej, bo robię masę zimnych startów i wtedy to wygląda jak na filmiku Jak już coś by się miało zmienić (bo na razie nie chyba) to rozważam tylko 0W30.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #9
                  merytorycznie to szukam zapisu dot oleju 0W-20 który by mówił inaczej niż to że "jest opracowany specjalnie z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa", wolałbym "kisiel" nalać jeśli by pisało "specjalnie opracowany z myślą o ochronie silnika", a przy okazji tak ...gdzieś na dole w rogu z gwiazdką ..."* i przy okazji zmniejsza zużycie paliwa".
                  Jak wiadomo takiego zapisu nigdzie nie znajdziemy.

                  W Skandynawii nie żyjemy, zimne starty mu nie grożą. Proponuję filmiki o ścinaniu filmu oleju w temp. 250stC dla oleju 0W-2- i 5W-30 - to jest dopiero efekt, szczególnie z myślą o silniku z turbiną, o mocy nie wspomnę. Tu jest istota sprawy nie zimne starty. Jak odetnie się turbinę i i obniży temp spalin i będzie się jeździć wg strzałek ekonomizera "przełącz bieg" ...to ok to może ten olej da radę.
                  No i dużo częstsza zmiana oleju, bo ciężko by dociągnął do 10tys i trzymał parametry w wysokich temp.
                  Wiec zimne starty przy0W - ok, ale co z parametrem 20?
                  Powtarzam się, po co sa parametry 20, 30, 40 60 ? po jaką cholerę to jest? skoro niektórzy znawcy twierdzą że 20 robi tak dobrze dla silnika jak 60 , czyli Ci co to wymyślili powinni się popukać ... skoro 20 to "cudo" nad cudami .
                  W Skandynawii oleje są inne tak samo jak w Kanadzie. Pooglądajcie sobie oleje testy na YT: "Petro -Kanada" z innymi olejami, bije wszystkich na głowę, ale po co nam w Europie takie oleje?
                  Czy to oznacza PetroKanada to najlepsze oleje na świecie? raczej nie, są odpowiednie na konkretne warunki.

                  To są fajne testy: https://www.youtube.com/watch?v=adCPmmgzhAE

                  czyli zmierzam do tego samego:
                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Interesuje mnie tylko dobry los silnika i osprzętu,
                  tylko to nie może opierać się na wierze bo na razie tylko to nam pozostaje.

                  Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                  Ciekawe, że silnik diametralnie inny a olej zalecany do niemal wszystkich benzynowych jednostek Hondy.
                  idealnie napisane, i to w jak szerokim zakresie temperaturowym.
                  No bóstwo... nie olej .
                  Alix, nalejesz co uznasz za słuszne. Nalejesz to co zaleca ASO.... ale przyjedzie czas, i to jest pewne że zmienisz ten olej. Tylko że już przejechanych km na nim nie odkręcisz.
                  Zawsze tak jest jak się kupuje nowe ma się gwarancję i generalnie chce się dbać by działało jak najdłużej. Zrobisz dla niego wszystko, kasa nie ma znaczenia. Tylko co potem...

                  teraz merytorycznie,
                  czytam co pisze w instrukcji foto wpis #1:
                  zalecany olej silnikowy - bierzemy pod uwagę Wersje Europejskie:
                  1* oznacza że jeśli chcesz zalać oleje z grupy 0W-20 należy nalać olej z Butelki Honda.
                  dlaczego...?
                  Kiedy pisano te instrukcję, był duuuuuuuuuzy kłopot by znaleźć na rynku olej 0W-20 - po prostu nie było. Dla bezpieczeństwa popełnienia błędu Honda słusznie pisze - "Hej gościu nalej lepiej naszego".
                  W ostatnim czasie powstał wątek na forum komentujący że Castrol zrobił "jedyny" słusznie zalecany olej do Hondy z którą od razu podsiano umowę.
                  Nie było oleju 0W-20 - no to już jest.
                  Dalej...
                  pisze wyraźnie i dokładnie że:
                  Zalecany (wersje europejskie) to:
                  ACEA A3 / B3

                  czy ktoś chce na ten temat dyskutować ? dyskutować z instrukcją? (nie widzę, nie słysze, ok).
                  Oznacza to że nie bez kozery na miejscu pierwszym jest ACEA A3/B3.
                  (jak Sok w sklepie ktoś kupuje to na co patrzy? co jest na miejscu 1wszym: jeśli na pierwszym jest woda a potem 20% koncentratu / a na drugim 50% koncentratu a później woda - to który sok nalezy wybrać ????)

                  OK, mamy ustalone olej należy stosować (wersje europejskie):
                  ACEA A3/B3.

                  Jeśli nie ma to:
                  ACEA A5 /B5

                  A jeśli chcesz stosować 0W-20 to tylko lansowany oryginalny "Hondowski" lub obecnie "jedynie zalecany" jeśli chodzi o te normę 0W-2-0 - to Castrol.

                  i tyle o oleju.

                  Natomiast teraz trzeba się zastanowić co to takiego: "jakość oleju", "norma olejowa" - to jest najtrudniejsza część do ogarnięcia przez przeciętnego "Kowalskiego" - najczęściej nikt tego nie rozumie i nie ma pojęcia w ogóle o co chodzi?

                  Przykład tabeli Norm olejowych:


                  Co to jest Norma?
                  Co to jest jakość?

                  To nie jest jedno i to samo!
                  Norma określa po prostu przeznaczenie oleju. Norma określa jakie parametry musi spełniać olej aby zaliczony został do danej Normy. Niczego więcej Norma nie określa.
                  Jakość określa po prostu możliwości techniczne oleju.

                  Często się czyta "klasyfikacja jakościowa ojeju" - to nie znaczy klasyfikacja techniczna, to określenie gmatwające, w opisach często jest to = (równe) "jakość = Norma", ale tak naprawdę Jakość każdy odbiera jako coś "najlepszego" a tak nie jest!
                  Czyli im wyższa jakość=Norma - tym lepszy olej....? NIE!
                  Niestety tak wielu uważa .... bo nie rozumie tych definicji!

                  Jest wiele olejów o Normie A3/B3 (niższej) technicznie lepszych od oleju o Normie (wyższej) A1/B1.
                  Jedno z drugim nie ma nic do rzeczy!

                  Olej o super Hiper najnowszej Normie 0W-20 wcale nie musi być lepszy od oleju 10W-60 (o Normie starej) zazwyczaj nie jest ! ... i to jest najtrudniejsze do ogarnięcia .

                  Norma określa spełnienie wymagań dla oleju ... czyli:
                  0W-20 ... i teraz szukajmy sobie Normy dla oleju jeśli na tym oleju pisze: np. Norma mercedesa, Audi, BMW, Hondy, Hyundaja Forda itd..
                  a na drugim oleju 0W-20
                  pisze tylko Reault i Rover.
                  To możęmy porównywać te 2 oleje ze sobą
                  Czyli widać że pierwszy jest lepszy od drugiego - koniec kropka.

                  Jeśli ktoś w tym momencie powie że 0W-20 jest lepszy od 10W-60 - to jest analfabetą olejowym i nie powinien zbierać głosu.
                  Norma 0W-20 jest wyższą Normą od 10W-60 ...alw w życiu nagroda to nie oznacza że oleje 0W-20 jest technicznie lepszym olejem od 10W-60.
                  Tego nie porównujemy!

                  Zatem wszelkie dywagacje o Normach są nie potrzebne, tu nie ma o czym dyskutować.

                  Norma to nie Jakość w sensie "techniczna zdolność". Pisane jest to na skróty Norma = Jakość >> to nie prawda! To jest takie pisanie "wikipedyjne".
                  Jakość to ISO .... ISO to Norma - ok - wtedy OK.
                  Jeśli Jakość ktoś rozumie jako "techniczna zdolność" - to nie rozumie tematu.

                  Jeśli ktoś porównuje 0w-20 do 5W-40 i twierdzi że 0W-20 jest lepszy - to jest po prostu głupi
                  Jeśli porównam wodę Mineralną o właściwościach "X" na konkretne schorzenia / i Wodę Mineralną na kompletnie inne schorzenia "Y" - to znaczy że woda "X" jest lepsza? NIE! ona ma odpowiednią jakość-Normę dla konkretnego przeznaczenia.
                  Teraz jest jeszcze klasyfikacja jakościowa - czyli techniczna składu danej wody.
                  Czyli jeśli Norma na schorzenia "X" obejmuje 6 źródeł w Polsce to możemy mówić o tym która z nich tych 6 ciu jest lepsza - wtedy ok.

                  Nie porównujemy Norm - klasyfikacji jakościowej ISO - ze sobą ...ludzie...

                  Więc,
                  bierzemy tej olej 0W-20 zalecany przez Hondę w bańce Hondy i porównujemy go do 0W-20 Castrola tego "jedynego na umowę" bo i tak nie ma innych
                  No to mamy wybór:
                  0W20 - Honda
                  0W-20 - Castrol

                  Proszę teraz piszemy na bazie doświadczeń który lepszy???

                  bierzemy zalecany jako wiodący wymieniony w Instrukcji obsługi (wpis #1) jako Pierwszy o Normie: A3/B3
                  i porównujemy sobie:
                  Milers,
                  Castrol,
                  Mobil 1,
                  Czytamy na opisie bańki z tyłu jaki spełnia Normy? (dla ułatwienia tabela Norm: https://autogeorg.bx.pl/files/Normy%20wszystkie.pdf ).
                  Proszę teraz piszemy na bazie doświadczeń który lepszy???


                  Bierzemy kolejną Normę A5/B5
                  i porównujemy:
                  Castrol,
                  Valvoline
                  itp.
                  Czytamy opis na bańce z tyłu i decydujemy czy bierzmy taki co ma 2 Normy danego Producenta lub taki co ma 5-6 Norm producentów samochodów.
                  Proszę teraz piszemy na bazie doświadczeń który lepszy???


                  Absolutnie nie można powiedzieć że oleje na postawie Norm te są gorsze inne lepsze.
                  Wszystkie te Normy zapewniają najwyższą jakość w danej Normie.
                  Wybór jest taki jak przy wyborze jabłka zielonego a czerwonego - kto co lubi?


                  Teraz istota sprawy:
                  Wiec co wybrać?
                  jakość? (w sensie techniczna ochrona silnika), A3/B3
                  ekologię? będę jeździł w poczuciu dobra Planety A1/B1 lub A5/B5
                  lub ekonomię? będę miej palił, bo szkoda mi kasy na paliwo bo mam flotę i robię 100tys rocznie 0W-20.

                  .. i na koniec... skąd się biorą te ceny? ..no stąd że aby zrobić coś o wysokiej Normie-Jakości w sensie ISO - trzeba więcej $! Normy są wyśrubowane ...trzeba czasu i nakładów. Norma to spełnienie kryteriów - spełnienie Wymagań! nic więcej!
                  Kryteria możemy sobie przyjąć jakie chcemy - np, że olej ma być przeźroczysty, wymyślą jakąś kolejna Normę i aby ją posiadać trzeba stworzyć odpowiednią technologię wytwarzania dla osiągnięcia danego kryterium.... ale czy to będzie lepsze od oleju rzepakowego? trudno powiedzieć? Na pewno Norma będzie wyższa ...ale jakość - niekoniecznie.

                  Zazwyczaj Oleje się tworzy pod Normę a nie Normę pod oleje!
                  Bardzo dobre oleje są na rynku od lat!

                  Nowe Normy jakościowe, będą sie tworzyć z postępem ekologii, ale nie znaczy że będą lepsze od tych technicznie Najlepszych co już są od 20 lat na rynku!

                  Wybór należy do Was .

                  Tylko proszę nie dręczcie tematu czy ...albo że na pewno zalecany 0W-20 przez Hondę jest lepszy od Milersa A3/B3 5W-30
                  ...tylko o to proszę , bez takiego pieprzenia .
                  Last edited by rambo7; 27-12-2016, 08:12. Powód: literówka edit
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    będę miej palił, bo szkoda mi kasy na laliwo bo mam flotę i robię 100tys rocznie 0W-20.
                    Floty to akurat leją najtanszy 10W-40 jaki jest na rynku za 12 pln/litr
                    Sprawdzone info z pierwszej ręki
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • #11
                      no temat oszczędności paliwa jest podnoszony na pierwszym miejscu w tej Normie o której mówimy. Wiadomo że floty go nie stosują, hehe, bo takie to są właśnie oszczędności . ale Norma jest, ekolodzy są szczęśliwi, firmy motoryzacyjne niekoniecznie, ale jak się chce sprzedawać samochody trzeba być zgodnym z Normami, : i tak w kółko.
                      Konkluzja jest taka,
                      Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                      Floty to akurat leją najtanszy 10W-40
                      ale nie koniecznie najgorszy!?
                      Więc pojecie lepszy gorszy nabiera innego odniesienia. Najlepszy w czym? najgorszy w czym? wszystko kwestia kryteriów.
                      Kryterium natańczy nie jest równoznaczny z najgorszy, w badaniach mogło by się okazać że jest optymalny cenowo jakościowo. Chwała takiej flocie .

                      Różnica jest tylko taka że obecne nowe silniki w większości są w stanie spełnić Normy tzw. EKO, natomiast do starszych konstrukcji się takich olejów nie zaleca! z różnych przyczyn.
                      Dlatego gadka że Castrol 5W-40 o Normie ACEA A3/B3 do Hondy z '98roku sie nie nadaje a Motul 5W-40 o tej samej Normie się nadaje, jest po prostu herezją.
                      Na pewno nie nadaje się do rocznika '98 olej 0W-20.

                      Kolejna konkluzja jest taka że Norma jakościowa (wymaganie klasyfikacyjne) wcale nie musi zapewniać najwyżej jakości .
                      Fora są pełne takich głupot !!!
                      Norma mówi: film Olejowy nie może być zerwany w temp. 200stC przez 5 min. i tyle ... więc prowadzi się badania tak by Normę spełniać, a co się dzieje po 5 min ... tego Norma nie mówi. a potem to niech się martwi ten co będzie instrukcję pisał do auta. i powstają takie "gnioty" jak w instrukcji Toyot że "praca na wysokich obrotach szkodzi silnikowi" - idiotyzm skończony!
                      Pokażcie mi takie wpisy w Oplu z 1992 roku albo z Hondy 1990r takie "zalecenia" ?
                      W zasadzie każdy olej na bazie Estrów będzie w grupie "Naj" bez względu którą Normę reprezentuje.

                      Dlatego do motocykla używam wyłącznie Motul 7100 10W-40 na bazie Estrów. Można się zdziwić że półsyntetyk 10W stosuję ? jego jakość, mimo starej Normy jakościowej, jest wyższa niż większość olejów "syntetycznych" 0W, 5W, uważanych za "full syntetyki".
                      Zapewniam sobie przede wszystkim zabezpieczanie silnika w wysokich temperaturach - tylko to jest kluczową sprawą, nie zimny start.
                      Ciekawostką jest to że taki olej zalecany jest do większości silników, wysokoobrotowych jak i "V" niskoobrotowych - liczy się odpowiednie smarowanie w wysokich temperaturach, nikogo nie interesuje zimny start ani zużycie paliwa.
                      Last edited by rambo7; 22-02-2016, 10:46.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Dlatego do motocykla używam wyłącznie Motul 7100 10W-40 na bazie Estrów.
                        Olej olejem ale że Twojego motocykla nie ma na tym forum, to jakaś straszna straszność jest

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                          ale że Twojego motocykla nie ma na tym forum
                          ups... https://www.civicforum.pl/showthread...otocykle/page2 sorry że jest , trzeba to wyciąć . (o meritum idzie nie o motor).

                          Alix, temat jest banalny : Jaki olej do Civic type R FK2 (9 gen 2015-2016) ?
                          trzymajmy się fabryki czyli ACEA A3/B3
                          zgodna na tę Normę czynie? to jest Nr 1 na liście preferowanych.
                          jak nie to dlaczego?Ewentualnie inną Normę?
                          i dlaczego na taką inną się decydujesz?
                          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          zastanawiam się jaki docelowo olej stosować
                          podaj konkretną Nazwę producenta albo konkretny produkt - konkretny olej. Wystarczy poczytać czy jest zgodny z ACEA zalecanym przez Producenta silnika.
                          Masz szeroki wybór Norm.
                          Dobierz olej do swojej charakterystyki i stylu użytkowania silnika.

                          Po części padły już propozycje. no to jest proste:
                          przykłady:
                          ______
                          oleje klasyfikacja ACEA A1/B1
                          Olej "Honda 0W-20 Typ 2,0" OEM.
                          Olej Castrol 0W-20 (ten z umowy z Hondą)


                          ______
                          oleje klasyfikacja ACEA A5/B5
                          Olej Milers 0W-30
                          Castrol Magnatec 5W-30
                          MILLERS XF LONGLIFE ECO 5W30


                          ______
                          Olej klasyfikacja ACEA A3/B3
                          Milers 5W-30
                          Valvoline 5W-30
                          Total Quartz 9000 5W-40
                          Castrol 5W-30


                          Każdy olej z tych Norm jest zgodny z zaleceniami które podałeś we wpisie #1.

                          Nie porównuj Normy do Normy.
                          Przemyśl zgodnie z tym co napisałeś że zależy Ci by silnik był długo zdrowy.

                          Porównaj olej do oleju z danej Normy. Nawet jak wybierzesz Super Hiper najlepszy olej z Normy np. oszczędnościowej paliwo - to musisz sobie zdawać sprawę co się będzie działo jak nie będziesz stosował się do odpowiedniego traktowania silnika.
                          Okaże się że nie jest on najlepszy (przeciętny a nawet słaby wręcz nie nadaje sie) gdybyś chciał pojechać na tor.

                          Co mówią zalecenia dla zwykłego silnika 1,8 w IX gen : https://www.civicforum.pl/showthread...unktu-widzenia
                          identycznie:
                          1. ACEA A3/B3.
                          Ciekawostką może być informacja dająca Priorytet olejom w modelach bez systemu przypominania o przeglądzie. Może Honda wzięła pod uwagę osoby które gdyby zapomniały o przeglądzie to mając zalany olej "long life" zrobią 20-30 tys km może nie zatrą silnika? .
                          Last edited by rambo7; 22-02-2016, 20:24. Powód: poprawki by sie ktoś nie czepiał słówek.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Zapewniam sobie przede wszystkim zabezpieczanie silnika w wysokich temperaturach - tylko to jest kluczową sprawą, nie zimny start.
                            U mnie niestety nie. Ja w codziennej praktyce mam więcej przebywania poniżej temperatury roboczej oleju z powodu krótkich dystansów niż nadmiaru temperatury

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            oleje z Normy ACEA A1/B1
                            Olej "Honda 0W-20 Typ 2,0" OEM.
                            Gdzie to wyczytałeś? Bo kurde na butli nic nie ma!

                            No to ten jest API SM oraz CF i ACEA A1/B1 - to OK?



                            Jest full synthetic, jest z estrów, jest porządnej firmy...?

                            Czy lepiej ten: https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnik...W30&results=26

                            Jest API SL (czyli poniżej zalecanego SM i się nie nadaje, tak?) oraz CF i ACEA A3/B3 - czyli rozumiem jest gorszy jakościowo od tego pierwszego wymienionego?
                            Last edited by Alix; 22-02-2016, 16:11.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • #15
                              mamy trzymać sie wytycznych Producenta, zatem nie bój sie Specyfikacji ACEA A3/B3, ja wiem że to się "oklepało" i duuuzo ładniej (bo nowocześniej) brzmi ACEA A1/B1 ale niczego nie proponuje przeciw zaleceniom producenta, ba, więcej trzymam się ściśle wytycznych:
                              czytam co wkleiłeś z książki - zalecany najbardziej optymalny jest zawsze wymieniony jako pierwszy, wszystko co pod nim to alternatywa, to samo się tyczy zwykłej IX gen bez turbiny.
                              Pamiętaj turbina nie śpi, turbina cały czas pracuje, czyli smarowana jest tym samym olejem silnikowym.
                              Więc mamy:
                              1. ACEA A3/B3
                              2. ACEA A5/B5

                              Dla jasności ww oznaczeń, nie interesuje Cię człon "B" zgodnie z ACEA "B" jest dla diesli, ale by się nie myliło podaję tak jak spotkasz w opisach. (B - ZS - zapłon samoczynny).
                              Czyli precyzyjnie to dla FK2 IX gen:
                              1. ACEA A3 (A - ZI - zapłon iskrowy)
                              2. ACEA A5 (A - Zi - zapłon iskrowy)
                              (po prostu osobno takich oznaczeń nie znajdziesz.)

                              (Dla sytuacji gdyby użytkownik zdecydował się na olej 0W-20 i gdyby takowego brakło na dolewkę (gdzieś w trasie) należny użyć 5W-30 lub 0W-30.)

                              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                              w codziennej praktyce mam więcej przebywania poniżej temperatury roboczej oleju z powodu krótkich dystansów niż nadmiaru temperatury
                              ale bez presadyzmu olej 5W-30 to nie smoła .
                              Ok szukasz tej alternatywy, czyli nie katujesz silnika, na razie "jest na dotarciu" więc jeśłi pokręcisz to chwilowo, na razie silnika musi sobie normalnie polatać a skoro Normy pozwalają do niego nalać oleje o Nowszych Normach - to czemu nie :? OK, rozumiem.
                              (awersję mam do zmieńolej. bo tam analfabeta olejowy pisze te wywody, byk na byku.).


                              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                              czyli poniżej zalecanego SM i się nie nadaje, tak?
                              no i to jest właśnie taka interpretacja sorry za wyrażenie "laika" .
                              Co tam pisze w instrukcji:
                              pisze:
                              "z wyjątkiem wersji europejskich" - czyli średnio dla FK2.
                              czyli:
                              "olej w klasie SM (Wg API) lub wyższej obniżającej zużycie paliwa 1* w przypadku korzystania z oleju 0W-20...(...)".
                              co to oznacza?
                              nie że nie nie zejde poniżej SM, oznacza to że gdy zdecydujesz się na olej 0W-20 to taki który ma w opisie Klasę API SM.
                              Czyli jeśli to będzie tylko i wyłącznie olej 0W-20 to jego API nie może być niższe niż SM.
                              Czyli:
                              0W-20 API SM - ok.
                              0W-20 API SL - NIE !
                              0W-20 API SN - tak.
                              0W-20 API wyżej niż "N" tak... (ale chyba jeszcze nie robią ).

                              tylko i wyłącznie w przypadku 0W-20 !!!!
                              Dlaczego nie można nalać 0W-20 API SL, SG, SJ - bo takiego nie 0W-20 nie zaleca producent! Nie spełnia Norm jakościowej - czyli jest syfem dla FK2.

                              Natomiast z powodzeniem ba, ...najlepiej by było! gdybyś nalał:
                              Pisze instrukcja:
                              Wersje Europejskie:
                              "zalecany OEM *1 ACEA A3/B3, A5/ B5 lub olej o wyższej kasie jakościowej 0W-20"
                              Co jest istotne w tym opisie?
                              Istotne jest by to był ACEA A3/B3 ewentualnie A5/B5 a jak już nie będzie to 0W-20 ale pod warunkiem wyższej klasy od tych pierwszych - czyli API SM.
                              Czyli większość olejów ACEA A3/B3 o klasie API SL jest lepszym niż każdy olej o klasie minimum SM dla 0W-20.
                              Więc uświadom sobie co to jest 0W-20 i jakie ma wymagania bo tylko najwyższe API w olejach 0W-20 dorównuje normalnemu np. 5W-30 API SL.

                              ale żebyś nie "cierpiał", to możesz poszukać takiego oleju - skoro mówisz "nie zejde!" ok nie schodź by było zapewnione API SM - ale takiej potrzeby nie ma - w instrukcji producenta - zaleceń nie ma treści by olej ACEA 5W-30 miał API SM lub wyżej.
                              Więc
                              10W-30 ACEA A3/B3 API każde - ok
                              5W-30 ACEA A3/B3 API każde - ok
                              0W-30 ACEA A3/B3 API każde - ok
                              cokolwiek ACEA A3/B3 - ok

                              Czyli poszukaj ACEA A3/B3 0W-30 z API SM lub ACEA A3/B3 5W-30 z API SM.
                              Będziesz miał duzo bardziej i wyżej niż zalecana - zapewnioną ochronę niż jakikolwiek 0W-20 z API SM.
                              temp. płynięcia ok, film olejowy ok, normy wyższe niż zalecane.

                              Jeśli wybierzesz 0W-20 to wyłącznie z Normą API SM, API SN bo inne są po prostu za słabe.


                              ponadto weź pod uwagę co napisano:
                              "stosować oryginalny olej Honda lub inny ogólnie dostępny olej silnikowy o lepkości wg SAE właściwej dla temp. otoczenia jak pokazano obok" - i jest schemat.
                              Co jest kluczowe w tym zdaniu?
                              kluczowe jest = "o lepkości właściwej" to jedno primo! i drugie primo "dla temp. otoczenia". Dlatego mówiłem że nie bez kozery jest drugi człon oznaczenia SAE. To nie jest tak że masz 20 i masz 40 i to jest to samo zabezpieczenie.


                              i teraz:
                              olej nr 1.
                              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                              No to ten jest API SM oraz CF i ACEA A1/B1 - to OK?
                              CF - cię nie interesuje to Norma dla diesla.
                              ACEA A1/B1 z Normą API SM - to jest minimum ktore narzuca producent - czyli olej standardowy (dobry) ale to olej alternatywny czyli Nr 1. wg Zaleceń czyli dopuszczalny.


                              i teraz:
                              olej nr 2.
                              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                              Jest API SL (czyli poniżej zalecanego SM i się nie nadaje, tak?) oraz CF i ACEA A3/B3 - czyli rozumiem jest gorszy jakościowo od tego pierwszego wymienionego?
                              ACEA A3/B3 z Normą API SL - to jest olej dedykowany czyli optymalny czyli najlepiej dobrany pod kątem Normy i zaleceń producenta.
                              Jego API SL dla tej klasy jakościowej ACEA A3/B3 jest wystarczający by spełnić wymagania Normy czyli jest równoważnym (olejowi nr 1.)

                              Oba oleje mają rożne zadania.
                              Klasa A3 nie jest tożsama z Klasą A1.

                              Klasyfikacja A3 musi dbać o zachowanie swoich parametrów olejowych w skrajnych warunkach.
                              Klasyfikacja A1 jest to "wyjałowiony" olej A3 tak by był max lekkobieżny, ale by on jeszcze się do czegoś nadawał musiano go tak "podrasować" by jakoś był w stanie na testach dorównać A3.
                              Skoro dorównał (ledwo) to wykazano w testach! nie w realu! oszczędności w paliwie rzędu 0,00025L/100km i nadano mu kolejną literke API SM.
                              Uwaga!
                              Podkreślam że testy prowadzi się porównując taki 0W-20 do olejów 15W-40 ..." ... i wtedy się wykazuje oszczędności na paliwie .
                              W testach oszczędnościowych nie porównuje się oleju np. 5W-40 do 0W-20 - bo nie było by oszczędności .

                              Więc jak dla mnie i wg zaleceń wole oleje ACEA A3, bez względu na API, ale jeśli dobrze masz spać to weź ACEA A3/B3 API SM, lub SN i ok.
                              Jak weźmiesz ACEA A5 lub A1 (alternatywa dla A3) to API musi bezwzględnie być SM lub wyżej - bo taki olej ledwo osiąga parametry zalecane.

                              Czy jest to jaśniej...?


                              Nie pojmuję ludzi co jadą do ASO i się dochodzą .... panie co Wy mi wciskacie!? 5W-30?! Nie chcę! ... nie macie 0W-20?! ... to zaleca fabryka a Wy mi wciskacie jakieś gówno!
                              Po prostu przyjechał "znawca" i budzi zażenowanie wśród mechaników. .
                              Proponują (przynajmniej powinni) 5W-30 z ACEA A3, API SL i moim zdaniem będzie to bardziej trafny zgodny z Instrukcją olej niż ACEA A1 z API SM jako alternatywa.
                              Ale Castrol skumał to pierwszy i stwierdził "znawcy" tego potrzebują, no to jazda ...heja... jedziemy z tym olejem, chcą niech kupują .

                              Alix, poszukaj sobie ACEA A3 z API SM (to SM to jest gruuuubo ponad sens i wymagania fabryczne ale skoro chcesz...)
                              będzie to olej nad oleje.

                              Dla Ciebie tabela: https://www.e-autonaprawa.pl/oferty/...nzynowych.html
                              poszukaj ile takich jest ACEA A3 z API SM ???
                              mało...?.... ..bo normalny API SL (dla ACEA A3) już jest Super zajebisty! i mało co jest lepsze.

                              Zostaje tylko kwestia porównania danego producenta czyli jak wybierzesz już Normę to wybierz 3 oleje z danej Normy sie zastanowisz który lepszy od którego?
                              ..ale nie każ mi wybierać który lepszy ACEA A1 czy ACEA A3 ? bo ja zawsze każdemu powiem że ACEA A3.
                              Więc chyba się określiłem który bym wybrał z tych co pokazałeś...

                              wiesz co mnie rozpieprza jak czytam opisy tych Hiper olejów? takie coś:
                              "Wytrzymuje obciążenia do sześciu razy większe niż olej mineralny."
                              ...leżę, po prostu leżę ... bo ręce i nogi mi opadły.
                              Last edited by rambo7; 22-02-2016, 20:23.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X