Taka ciekawostka, olej 0W20 parametr HTHS ma na poziomie 2,6 mPa*s, woda zaś ma 1,79 mPa*s, dobry olej do aut uturbionych, z mocnymi silnikami na tor, np. o lepkości 10W60 ma HTHS 5,6 mPa*s w 150st.C !!! Osobiście jak miałbym Type R z ponad 300KM pod maską to na lato specjalnie zalewałbym olej 10W50 czy 10W60 - z myślą oczywiście o ostrej jeździe..
Jedyny dylemat miałbym taki - jak to jest z tymi Japońskimi silnikami pod kątem tego ścisłego spasowania, wąskich kanałów olejowych, cienkich pierścieni itp... czy przypadkiem te silniki nie są robione pod te "szybciej płynące" oleje... chociaż to byłoby bez sensu robić sportowe auto z ponad 300KM pod maską i ograniczać jego trwałość zaleceniem stosowania dziadowskich olei bo silniczek jest jak zabawka... to trochę przypomina formułę F1, zalać wodą i mieć maszynę ale tylko na kilka ostrych startów... czyżby wszystko już teraz jest robione pod ECO na "jeden raz" ?

Comment