Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Można deliberować, ale nawet biorąc dane fabryczne różnica w przyśpieszeniu do 100ki to dokładnie 1 sekunda (4,7 vs 5,7). A sekunda przy prędkości 100km/h to prawie 30 metrów, czyli mamy jakieś 6 długości samochodu. Patrząc na testy empiryczne tak to właśnie mniej więcej wygląda...
    Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
    Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

    Comment


    • Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
      Można deliberować, ale nawet biorąc dane fabryczne różnica w przyśpieszeniu do 100ki to dokładnie 1 sekunda (4,7 vs 5,7). A sekunda przy prędkości 100km/h to prawie 30 metrów, czyli mamy jakieś 6 długości samochodu. Patrząc na testy empiryczne tak to właśnie mniej więcej wygląda...
      Ty tak na serio?
      Przecierz różnice w przebytej drodze robi różnica w prędkości (prędkość względna) w funkcji czasu a ta różnica to nie 100kmh tylko w porywach kilkanaście i to głownie na początku bo potem ta różnica spada wiec tok rozumowania całkowicie błędny.

      Comment


      • Civic nie służy do ścigania się ze startu zatrzymanego. Tu objedzie go co mocniejsza niemiecka limuzyna i to wcale nie wymaga wersji M czy AMG czy nawet napędu na 4 koła. Dynamika tego auta jest jak już jedzie, zakręty itp.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Ciekawe co nieco o testach na Nürburgringu
          CIVIC IX 1,8/142KM

          Comment




          • Foka vs CTR
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • hehe "Aha, i nie porównujcie Golfa R do Focusa RS i Leona Cupry 290 do Civica Type-R. Może i osiągi są podobne, ale emocji w tamtych samochodach jest tyle co podczas gry w szachy…"

              Dużo wcześniej to pisałem, że Leon Cupra i Civic type-r to zupełnie inne samochody o podobnych osiągach.

              Comment


              • No dokładnie. Cupra jest zestrojona znacznie spokojniej (głównie przez zawieszenie), świetna na daily car. Ale ma naprawdę żwawy świetny silnik i łatwo z niej wyciągnąć emocje, na zawołanie, jak królika z kapelusza. CTR jest "sporty" cały czas, w trybie R totalnie bezkompromisowo.
                Last edited by Arpuc; 25-06-2016, 19:07.
                Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                Comment


                • W weekend bede miał okazje zmierzyć sie z CTRem zrobionym na ok. 400 KM
                  Jak kierownik da sie przejechać to napisze co tam się dzieje. Kilka prób 1:1 na pewno tez zrobimy...
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • Daj koniecznie znać jak wrażenia!
                    Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                    Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                    Comment


                    • Cytat Unitronic:

                      "Mieliśmy ostatnio możliwość bliższego zbadania nowego Civica Type R. Jak się okazuje właściciele tych samochodów pełną mocą mogą cieszyć się jedynie w chłodniejsze dni, ponieważ wszystko powyżej 20stopni powoduje bardzo poważne braki w mocy silnika wykazując na naszej hamowni okolice 265KM (sprawdzone na 3 samochodach).
                      Jaki jest powód takiej sytuacji? Po pierwsze mało wydajny fabryczny intercooler, oraz bardzo restrykcyjne seryjne oprogramowanie silnika. Jak widać na drugim pomiarze gdzie zastosowaliśmy natrysk wody na intercooler parametry natychmiast wzrosły do 312KM. Civic jako jeden z niewielu samochodów nie udostępnia pomiaru temperatury w układzie dolotowym przez złącze OBD naszej hamowni, dlatego postanowiliśmy ją sprawdzić używając profesjonalnego testera diagnostycznego i na żywo w trakcie pomiaru zobaczyć jak zachowuje się ten parametr. Bez chłodzenia wodą temperatura przez większość pomiaru utrzymuje się w okolicach 60 stopni i 70 stopni na końcu pomiaru, co na tak mocne auto i seryjne chłodzenie nie jest wynikiem złym, więc dlaczego moc spada tak drastycznie? Oprogramowanie sterownika w momencie, kiedy temperatura przekroczy okolice 50stopni ogranicza doładowanie i zapłon, tym samym moc i moment obrotowy. Jest to pierwszy taki przypadek u nas na hamowni gdzie samochód posiada tak duże ograniczenie mocy związane z temperaturą w układzie dolotowym. Drugi problem nowego hothatcha to sam dolot, a bardziej brak doprowadzenia zimnego powietrza i efekt jak na ostatnim wykresie kiedy zamkniemy pokrywę silnika, dlatego tym samym oficjalnie zaczynamy prace nad układem dolotowym. Podsumowując, można w oprogramowaniu podnieść moment ograniczenia mocy od temperatury, jednak my zalecamy wymianę intercoolera przed przystępnieniem do dalszych modyfikacji."

                      Comment


                      • Na fejsie są także wykresy do tego materiału: https://www.facebook.com/UnitronicPoland/

                        Firmy tuningowe będą miały wzięcie i zawsze się cieszą jak fabryka coś sknociła... Ale dla posiadaczy kiepska wiadomość, dobry IC to wydatek kilku tyś. pln.

                        Swoją drogą nie wiem, czy problem nie wynika ograniczenia komory silnikowej w Civicu. Jak ogladałem CTRa zwróciło moją uwagę jak szczelnie jest wypełniony pod maską. Może to powodować problemy z wentylacją komory silnika, czemu nawet nie radzą "chrapy" w błotnikach. Porównując to, w Cuprze można uznać że w środku hula wiatr, a siedzi tam równie potężna dwulitrówka...
                        Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                        Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                          Może to powodować problemy z wentylacją komory silnika, czemu nawet nie radzą "chrapy" w błotnikach.
                          Zastanowiło mnie, że nawet po spokojnej przejażdżce, w stosunkowo chłodny dzień, gdy otworzę pokrywę silnika bucha gorącem. Za chwilę mam wymianę oleju w serwisie i miałem się pytać, czy to normalne zjawisko. Wcześniej jeszcze nie spotkałem takiego efektu.
                          Pozdrawiam Czarodziej
                          Mój Szogun

                          Comment


                          • Oj bucha goracem jak diabli. Nawet koledzy na Zlocie zauwazyli. Upał był, ale po otwarciu maski po prostu piekło! Niestety, komora silnika jest po prostu zamurowana osprzętem silnika i faktycznie, na obieg powietrza prawie nie ma miejsca
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Szkoda, ze problem nie trzymania parametrow dotyczy praktycznie wszystkich stosowanych obecnie silnikow beznzynowych w Hondach.
                              Zwlaszcza w upalne dni, chociaz jak rozumiem to samochody kazdej marki moga wypluwac gorsze wyniki w takich warunkach.
                              Silniki 1.8 slyna przeciez z tego, ze nigdy nie pokazuja parametrow zblizonych do podanych przez producenta.

                              W R18 mile jest przynajmniej to, ze jak na wolnego ssaka ma spora czesc (niskiego) momentu dostepna calkiem nisko.

                              W Type R sadzilem, ze niespodzianek nie bedzie a tu prosze ...

                              Comment


                              • Teoretycznie w silniku turbodoładowanym nie powinno być takiego problemu, sprawę powinien załatwiać intercooler. Ale tutaj z jakiegoś powodu problem występuje, a przynajmniej tak twierdzi pewna firma tuningująca.
                                Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                                Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                                Comment

                                Working...
                                X