Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Z arta:
    "Owszem, Golf na papierze prezentuje się znakomicie, ale w warunkach torowych okazał się wyraźnie wolniejszy od Hondy. Jego układ jezdny zestrojono bardziej liberalnie – lepiej sprawdzi się podczas jazdy po mieście, ale w warunkach wyścigowych bezkompromisowo twarde zawieszenie Civica przyniosło lepsze rezultaty."

    Amen.
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • Mam pytanie do Alixa jeśli masz porównanie?Jak się ma Twoje 2.0T do 2.0TSI z VAGA?
      Last edited by Oli; 11-03-2016, 10:23.

      Comment


      • Później wstaje turbo i jest bardziej narowisty VAG ciągnie od dołu, tu przy delikatnej jeździe turbo praktycznie nie pompuje... jak to w Hondzie, do dynamicznej jazdy trzeba trochę obrotów
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • VAGowski 2.0TSI CJX jest bardzo fajnie zestrojony, rozwija moc płynnie i równomiernie, w podobny sposób jak silniki wolnossące. Przy tym reakcja na gaz jest natychmiastowa, bez zwłoki charakterystycznej dla większości innych silników turbo. W sumie gdyby nie charakterystyczny poświst, to złudzenie jazdy mocnym, o dużej pojemności silnikiem wolnossącym byłoby idealne.
          Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
          Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

          Comment


          • Tak jeszcze ze smaczków akustycznych to TSI troszkę solidniej potrafi kaszlnac wydechem ale za to CTR mimo braku BOV potrafi sapnać przy odpowiednim odpuszczeniu gazu na tyle solidnie, że się ludzie na przystankach odwracają

            W CTR żeby było bez turbozwloki to tryb +R.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Ciekawostka z innej beczki - nie wiem czy o tym było, ale silnik CTRa jest produkowany w USA i dostarczany jako gotowy do fabryki w Swindon. Żeby było jeszcze ciekawiej CTR nie jest oferowany w USA! Dziwne to, ale chyba świadczy że docelowo Honda zamierza oferować 2.0T głównie w modelach na rynek US, traktując Europę marginalnie. W sumie to niezbyt dobra wiadomość dla nas, bo import spoza UE oznacza większą cenę aut z tym świetnym silnikiem (koszt transportu, cło etc).
              Last edited by Arpuc; 11-03-2016, 21:59.
              Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
              Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

              Comment


              • Tak, bo w USA jeżdżą Acco i większe Hondy a eurocnotki przepisowe dostaną tylko 2.0T w CTR i chyba na razie nigdzie poza tym Cieszmy się jednak, bo w Japonii mają zwykle 0,66 i to zwykle bez turbo... a Civic dawno przestał byc oferowany jako auto kompaktowe i jest tam mega autem w stosunku do keicarow...
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • Ostatnio słyszałem od znajomego, którego tata pracuje w Hondzie, że podobno Honda powoli z europejskiego rynku rezygnuje... Może to ma związek, słyszał ktoś o tym?

                  Comment


                  • Nie no rezygnować to nie rezygnuje, bez przesady Ogranicza gamę modelową, to tak. Ale całe zamieszanie z turbobenzynami i hatchbackiem Xgen jest przecież w 90% z myślą o EU...
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Tak, ale likwidacja Honda Poland? Redukcja etatów etc? Wiadomo, każda firma tnie koszta, ale podobno coś takiego powiedzieli podczas zwalniania ludzi..

                      Comment


                      • Podejrzane na civicklub.pl, nie każdy ma tam konto więc pozwolę sobie zacytować ( https://www.civicklub.pl/forum/showt...=1#post2680233 ):

                        Seria jednak jest niekoniecznie słabsza niż papier:



                        Potem jeszcze fajna opinia osoby, która miała okazję pojeździć (zgadzam się w 100%):

                        Zamieszczone przez Oliklos
                        To teraz ja się wypowiem o nowym Type-R gdyż jeździłem nim przez 3 dni. Auto nie było seryjne gdyż miało zrobiony customowy wydech i program w ECU. Moc oscylowało w okolicach 370-380 koni i około 500Nm. Ale wróćmy do nudniejszych spraw wizualnie nie będę komentował bo to rzecz gustu. Z wyposażenia Honda ma wszystko co konkurencja. Nie potrzebne jest kompletnie nic więcej. Bardzo fajny system multimedialny z Androidem, martwe pola w lusterkach itd. Fotele bardzo bardzo wygodne. Jedyna ich wada i to spora to to, że będą się bardzo szybko wycierać od wsiadania i wysiadania. Są dużo mocniej rozbudowane niż w FN2. Genialny przycisk R. Zmienia wyraźnie charakterystykę pracy zawieszenia, układu wspomagania i reakcję na gaz. Zawieszeniowo bardzo ok. Bez trybu R może jeździć nawet Dziadek W trybie R lekko sztywniejsza niż seria FN2. Szpera świetna, aż wyrywa kierownicę z rąk. Bardzo dobra przyczepność. Przy tej mocy i temperaturach około 3stopni trakcja był już pod koniec 2 biegu. W zakrętach trzyma się jak szalona, tradycyjnie dupka ucieka fajnie... Ok teraz silnik. Zupełnie inna charakterystyka niż nasze stare FN2. Wiadomo że turbo więc w dolnych partiach obrotów gorsza reakcja na gaz. Turbo wstaje bardzo szybko. Auto bardzo szybkie... z Evo X 430koni z 2 i 3 biegu robi miazgę... Przy czym spalanie przy normalnej spokojnej jeździe oscyluje w okolicy 9 litrów... TAK to nie pomyłka. Dźwięk jak w EVO Reasumując męczę DILERA o dobry rabat
                        I fotki szaraka:





                        Ale ja jednak zdecydowanie wolę czarne albo niebieskie
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Seria jest, ale nic ponad to!

                          Na wykresie fajnie widać "dmuchnięcie" turbo, wystrzeliwujące do góry wykresy między 2k a 3k obrotów. I można też zauważyć, że silnika nie warto "żyłować" powyżej 6k rpm, praktycznie nic się już tam nie dzieje...
                          Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                          Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                            I można też zauważyć, że silnika nie warto "żyłować" powyżej 6k rpm, praktycznie nic się już tam nie dzieje...
                            Tu akurat się niekoniecznie zgodzę, bo >6100 (Pmax) moc nie spada (jak np. w większości seryjnych diesli czy słabszych wersji TSI, gdzie prawdą jest to co napisałeś) i pole pod krzywą mocy będzie najbardziej efektywne wycięte z wykresu jak biegi się pociągnie do odcinki. No, może do 6800 patrząc na wykres.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Moc nie spada, ale i nie rośnie, to konkretnie miałem na myśli, może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Także masz rację. Poza tym silnik naprawdę ładnie się kręci, wynika że odcinka jest już powyżej 7k rpm.

                              Tak na marginesie porównanie działania turbo CTRa do starszych generacji silników doładowanych nie jest zupełnie oderwane od rzeczywistości ze względu na zastosowanie sprężarki o stałej geometrii. W połączeniu z VTECem funkcjonuje to rozwiązanie naprawdę sprawnie, ale obecnie stosuje się raczej turbiny o zmiennej geometrii łopatek, co zapewnia płynniejsze rozwijanie mocy i likwidację turbodziury.
                              Last edited by Arpuc; 18-03-2016, 21:19.
                              Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                              Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                              Comment


                              • Rka po modyfikacjach:
                                https://www.youtube.com/watch?v=ubvF064GfTM
                                https://www.youtube.com/watch?v=Gl4Y0zG9JcM
                                Nieźle 100-200 < 9s, to lepiej niż R18 0-100

                                Ale w serii okazuje się jednak słabsza od Cupry:
                                https://www.youtube.com/watch?v=LU2w8NAun_8

                                Comment

                                Working...
                                X