Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic XI kontra konkurencja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • No i Audi daje rabaty... czasem spore. Mowilem o S3 bo RS3 gra juz w troche innej lidze osiagow.



    Wiekszosc ludzi przy podobnej cenie pewnie wezmie wiec RS3...
    Last edited by Alix; 11-01-2025, 12:32.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Też myślę że 24 tysiące przy takiej cenie różnicy to niewiele , to sensowniej wybrać rs3 bo rabat jest solidny.

      Comment


      • Szczegolnie ze XI gen designem zblizyli sie do... Audi Audi z kolei "wyostrzylo" wyglad auta i zrobilo po drodze niezle wnetrze. Wiec jak przy 9/10 gen eRce mozna bylo jeszcze bronic wyjatkowoscia designu, zewnetrza jak i wnetrza, tez byla mniejsza roznica KM i mniej dopracowana skrzynka / naped, niezbyt sportowy charakter jazdy - auto zachowywalo sie jak mocno podsterowna przednionapedowka, nawet przez chwile bylo jednym z tych wyjatkowych aut ulicznych o szerszych oponach z przodu niz z tylu - ale to tez juz poprawili z obecna generacja... Z drugiej strony eRka raczej uległa "ugładzeniu" tak stylem jak i jazdą. Wiec jak pare lat temu Honda miala pewne argumenty i cenowe i charakterem samochodu tak teraz bajka sie zmienia. I mowie to jako osoba ktora jak moze pamietacie generalnie jest antyfanem Audi i uwaza RSy w wiekszosci za tak nudne jak szybkie auta, ba, nawet wczesne R8 za najgorszego supercara jakim kiedykolwiek jezdzila
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Zamieszczone przez snipster Zobacz posta
          Well well... Honda luzuje łydki i ogłasza rabat 20k na Civica z 2024r., również Type R - 242k w podstawie obecnie.

          Odnośnie TypeR mam ciągle mieszane odczucia, czy ta cena jest adekwatna...
          Biorąc pod uwagę, że niemało ma jeszcze rocznika 2023r. na stanie u dealerów, to taka promocja w ich stylu...

          Comment


          • Rabaty Audi są spore, teraz jakbym miał wybierać Nówke, to chyba bym intensywniej patrzył na RS.... tylko jakoś nie mam przekonania do tej ich "przewagi, dzięki technice" i sporej ilości filmów z róznęgo rodzaju przygodami w warsztatach.... Honda pod tym kątem jest już obyta i w miarę bezproblemowa - paradoksalnie ten sam silnik w TypeR co w poprzednich generacjach działa tu uspokajająco....
            Dodatkowo IMHO coraz intensywniejsze wejście chińszczyzny spowoduje rozruszanie na europejskim rynku i przegląd polityki cenowej.

            Comment


            • I tak i nie. Z drugiej strony, Honda kiepsko stoi serwisowo i po jednym serwisie na co wieksze wojewodztwo skonczyla sie konkurencja czy alternatywa. Np. na Dolnym Slasku mialem kilka alternatyw, a teraz zostalo jedno ASO i to to z najslabszym i najmniejszym serwisem, jeden dobry serwis aftermarketowy. Audi ma ASO z grupy VAG, serwisow i tunerów cale stada nawet w samym takim Wrocławiu... Niestety, przerabiam to z Jaguarem. Jak chce miec cos dobrze zrobione za sensowne pieniadze w rzadkim modelu, 2-3 serwisy w kraju poza wymieniaczami w ASO to potrafia i zadnego nie ma w dolnoslaskiem, a ASO z braku konkurencji i terminami w kosmos dyktuje ceny jakie chce bo wie, ze alternatyw brak.

              I tak, zgadzam sie i ciesze ze Chinczycy wylecza troche nasz rynek motoryzacyjny z porabanych korpocen i wreszcie bedzie wymagany nowoczesniejszy infotainment i to nie za miliony monet. Takze dobrze ze weszli, szkoda, ze przez glupia polityke panstwa znowu bedziemy tylko odbiorca tych aut na ujemnym bilansie handlowym, zamiast je w PL produkowac i zbierac chociaz czesc ich marży...
              Last edited by Alix; 12-01-2025, 23:02.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Przeszedłem właśnie przesz proces wyboru co za civic X 1.5 204KM/316Nm i po analizie tego co jest do nabycia jako nowe auta, w hondzie został do wyboru tylko TypeR ale zaporowa cena ale i napęd na jedną oś szybko go skreśliły, jednak ciągłe gubienie trakcji na mokrym nawet przy silniku 1.5 przekreśliły ten kierunek, wyznacznikiem było auto z napędem na 4 i mocą powyżej 250KM i tu po analizie wybór był między AMG A35 a S3 (obydwa auta w sedanie) po jazdach testowych i przeczytaniu połowy Internet wybór padł na audi S3 przeważyła trochę lepsza oferta cena i gwarancja na 5 lat. Po przejechaniu 500km to na pewno napęd quatro to jest to o co chodziło szczególnie teraz gdy jest trochę śnieg skrzynia DSG też bardzo fajna jest inaczej czyli lepiej ustawiona niż np. w VW na razie same plusy z jednym małym minusem o którym wiedziałem czyli spalanie większe o 3 litry
                Last edited by cezar5s; 15-01-2025, 09:32.

                Comment


                • Zamieszczone przez cezar5s Zobacz posta
                  do wyboru tylko TypeR ale zaporowa cena ale
                  wjechało promo -20k


                  Zamieszczone przez cezar5s Zobacz posta
                  ale i napęd na jedną oś szybko go skreśliły, jednak ciągłe gubienie trakcji na mokrym nawet przy silniku 1.5 przekreśliły ten kierunek,
                  I tu jest podstawowy bład myslenia wielu. Tajp ma kompletnie inny przedni zawias niz cywil. Moj tajp ma duzo lepszą trakcję niż 204KM Kia mojej partnerki. Chocaz nigdy to nie będzie 4x4 i stanowi to ułomność, to mysle, ze mimo wiekszej mocy Tajp ma lepszą trakcję niż Twój 1.5T

                  Zamieszczone przez cezar5s Zobacz posta
                  między AMG A35 a S3 (obydwa auta w sedanie) po jazdach testowych i przeczytaniu połowy Internet wybór padł na audi S3 przeważyła trochę lepsza oferta cena i gwarancja na 5 lat. Po przejechaniu 500km to na pewno napęd quarto to jest to o co chodziło szczególnie teraz gdy jest trochę śnieg skrzynia DSG też bardzo fajna jest inaczej czyli lepiej ustawiona niż np. w VW na razie same plusy z jednym małym minusem o którym wiedziałem czyli spalanie większe o 3 litry
                  no tu nie ma co dyskutowac, na sliskim i ze startu zatrzymanego oba auta robią wiatrak z Tajpa
                  Last edited by filipfm; 15-01-2025, 09:13.

                  Comment


                  • ja wyrwałem -20% plus zimówki i gwarancja na 5 lat czyli ponad -50k
                    wiadomo że TypeR ma lepszą trakcje niż 1.5 inny zawias szpera i pewnie najlepszą z wszystkich przednionapędówek ale ja porównywałem do quatro

                    Comment


                    • Cześć, chciałem się przywitać po wielu latach nieobecności na forum, kiedyś miałem Civica IX gen i aktywnie się tu udzielałem. Teraz liczę że pomożecie .
                      Chcę kupić nowe auto, odpadają wszystkie silniki 3 cylindry i maleństwa typu 1,3 Renault/Mercedes, nie wchodzą w grę auta suvopodobne. Nie chcę też wydać worka monet bo wymieniam swoje auto które zawsze jest tym drugim w rodzinie, nie ma więc znaczenia ilość miejsca z tyłu i bagażnik. Rocznie robię do 15tys.
                      Jak popatrzeć na powyższe wymagania to zostaje cały VAG z silnikiem 1,5TSI, Honda XI gen, KIA/Hyundai. Koreańskie odpadają ze względu na wnętrze, jednak sporo czasu spędzam w aucie więc musi to jakoś wyglądać w środku. Z VAGa zostaje Audi A3 8Y bo firma w której pracuję ma duże zniżki dla pracowników w Audi i Volvo. Volvo odpada bo same SUVy.
                      Zostaje więc Honda Civic i Audi A3. Mam już konfiguracje i ceny, krótkie jazdy za mną ale wiadomo że jak dłużej użytkujecie auto to coś doradzicie.
                      I tu moje pytania o Civica, jak ta skrzynia działa w mieście, czy zdarzają się lagi przy potrzebie szybszego wyprzedzania? Jak generalnie spisuje się ten układ napędowy. Jak materiały we wnętrzu, czy się szybko zużywają? W Civicu IX gen pomimo że o każde auto dbam ponadstandardowo to zużycie było bardzo widoczne, boczki, fotel, kierownica itp po 120tys wyglądały jak po 300tys, poprawili to? No i najważniejsze - czy to nadal Honda i daje jakąś frajdę z dłuższego posiadania czy to już bardziej Toyota nastawiona na normy emisji i nic więcej? Dlaczego to tyle kosztuje? Jakby nie liczyć A3 z opcjami których (chyba) nie ma w Civicu (np progresywny układ kierowniczy) wychodzi taniej niż Civic. No i ten tablet...
                      CIVIC IX 1,8/142KM

                      Comment


                      • Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                        jak ta skrzynia działa w mieście
                        W tym aucie nie ma fizycznie żadnej skrzyni biegów, to w mieście jest elektryk z spalinowym range extenderem (generatorem) wiec działa to idealnie, natychmiastowo i bezbłędnie, bez wycia i lagów.
                        Last edited by Alix; 15-01-2025, 15:34.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Mnie to przypominało jazdę jak skrzynią bezstopniową.
                          CIVIC IX 1,8/142KM

                          Comment


                          • Ale w jaki sposob, skoro obroty silnika sa generalnie nieslyszalne i nie ma laga? W bezstopniowej zawsze masz laga zanim sie "przepnie" na inne przelozenie, wycie na obrotach etc. Jest o niebo lepiej niz w bezstopniowej. Owszem, symulacja dzwiekowa biegow nie zastepuje biegow a przyspieszenie jest liniowe jak w tramwaju jak juz chce sie czegos przyczepic, ale bycie elektrykiem i brak potrzeby polaczenia przez wiekszosc czasu silnika spalinowego z kolami to na miasto generalnie ogromna zaleta. Brak skrzyni to tez brak potencjalnych problemow mechanicznych, mniejsza masa auta etc. - o DSG czy CVT masz tu i tam epopeje naprawcze. Tu najwyzej zuzyc sie moze "Haldex" ktory spina naped przy jakichs tam drogowo-autostradowych predkosciach, ale z uwagi na charakter jego pracy to raczej musialby byc blad konstrukcyjny niz zuzycie.

                            P.S. zalezy ile i jaka trasa a ile miasto bys jezdzil co do wyboru mechaniki. Ten (praktycznie) elektryk Hondy swietny jest na miasto i dobry na lokalne; na duzo jazd autostradowych jednak bym wybral 1.5T. Prowadzi sie bardzo fajnie, mysle, ze lepiej niz podstawowe Audi. To jeden z najprzyjemniej prowadzacych sie kompaktow. Owszem, nie jest tak dobry jak doposazone Xgen z adaptywnym zawiasem i tym lepszym ukladem kierowniczym ktore z nieusportowionych wersji prowadzily sie odczuwalnie najlepiej (takie dla mnie wspolczesne apogeum jezdne tego modelu, jak dla klasycznej mechaniki byly genialne 4geny z ich w pelni niezaleznym zawiasem i dobrze polozona niska masa wlasna), ale raczej jest raczej pod kazdym wzgledem lepiej niz IX gen. Warto docenic ze jak na elektryka i rekuperatywne hamulce zachowuja sie jak "normalne" z liniowa sila hamowania, etc. Jest dobrze, wciaz znacznie przyjemniej od obecnie "55-tej" podgeneracji hybryd Toyoty I spalanie jest jednak fenomenalnie niskie w miescie, pewnie 2/3 co tego 1.5TSI.
                            Last edited by Alix; 15-01-2025, 22:01.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • "Mnie to przypominało" - czyli jeździłeś autem i pytasz jak auto jeździ?
                              Jeśli nie miałeś jeszcze okazji wypróbować to polecam zdecydowanie jazdę testową, płynność i responsywność na mieście jest nieosiągalna w tej półce cenowej przez spalinówki, do elektryka brakuje civikowi natychmiastowej reakcji przy wciśnięciu w podłoge, no ale tym się na codzień tak nie jeździ (przy okazji ciężko o lepsze spalanie). Co do wrażeń z jazdy to dalej Honda chociaż mocno dojrzała, znacznie poprawione wnętrze, świetne zawieszenie i kultura jazdy auta o klasę wyżej (choć wyciszenie nadal średnie).
                              Ostrzegam tylko, że auto ma sporo problemów i wad - z moich: akcja na pompę paliwową, problem ze spawem fotela kierowcy, 2x układ kierowniczy, wadliwe pierścienie w silniku (auto stoi już 3 miesiąc w aso czekając na nowy), jak ci się uda egzemplarz bez wad to jeździć i się cieszyć, jak się trafi felerny to żadna niespodzianka niestety.

                              Comment


                              • Kolego Jak mam rozumieć opis wady silnika -wadliwe pierścienie w silniku? Czyli co tulejowanie do zrobienia bo film się skończył , brak kompresji w silniku benzynowym ,spaliny w układzie , wzrost poziomu oleju a czym był zalewany 0w20 silikonowy fabryczny hondy no i w jakim przebiegi to się stało? Pytam co chce ściągnąć nową 2litrowke dla żony z USA ale w acordzie a opinie sa dla mnie ważne .ppzdrawiam


                                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X