Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic XI kontra konkurencja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Trasy robię głównie w nocy i powiem Wam, że co ciekawe to mój Civic X (wiadomo inny typ napędu w porównaniu do XI generacji) był takim samochodem dla którego przyjemna i poniekąd optymalna prędkość przelotowa to było tak około 160-170km/h na odcinkach gdzie nie było ograniczeń do 130km/h. Wiadomo, we wnętrzu już wtedy było dość głośno, ale nie czułem żeby samochód miał tą wspomnianą „zadyszkę” o której pisałem wcześniej. Nie było tego czuć nawet przy okazjonalnych jeszcze wyższych prędkościach.

    Comment


    • To zdecydowanie profil jazdy do ktorego X 1,5T nadaje sie o niebo lepiej niz XI w hybrydzie, jak jeszcze miales adaptywny zawias to i pewnie jechalo stabilniej bez myszkowania bo zawias sobie niwelowal przechyly drogi ktore przy wiekszych predkosciach staja sie zgodnie z fizyka coraz wieksze. To jest przyklad kroku w tyl i ograniczenia gamy modelowej i wyposazeniowej. Wciaz przeciez XI to tylko wiekszy facelift X a nie zaden nowy model (ta sama plyta podlogowa etc.); gdyby byla XI z 1.5T jak w USA jest i jeszcze miala adaptywny zawias z tym samym ukladem kierowniczym co w wyzszych wersjach X to by raczej nie zaszkodzilo sprzedazy, nawet jakby pare tysiakow w cenie doszlo za ekofaszystowskie lichwy EU w pseudoemisjach...
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Miałem sedana wiec zawieszenie było standardowe, ale bardzo dbałem o geometrię i robiłem ją minimum raz do roku. Opony miałem „premium” i to wszystko razem wzięte, procentowało.

        Nie chcę sobie psuć humoru więc powstrzymam się od komentarza na temat UE i ich chorych eko-ideologii.

        Comment


        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          dyby byla XI z 1.5T jak w USA jest i jeszcze miala adaptywny zawias z tym samym ukladem kierowniczym co w wyzszych wersjach X to by raczej nie zaszkodzilo sprzedazy, nawet jakby pare tysiakow w cenie doszlo za ekofaszystowskie lichwy EU w pseudoemisjach...
          przyznam, że nie jeździłem TypeR w XIgen a w Xgen w większosci jako pasażer... porównanie - subiektywne - moje do XIgen USA sport toring jest takie, że jest różnica ale nie jest to tragedia. Sport touring USA jest bardzo sprężysty - nie wiem jak to lepiej opisać - i przy dobrej oponie z twardą ścianką boczną bardzo pewnie się prowadzi i odczucia są takie, że chce się pokonywać szybko zakręty... zawias ogarnia te 180KM na pewno... nie wiem za to czy sporttouring ma inny zawias w sensie sprężyn/amorów od zwykłych wersji... z doswiadczen wynka, ze honda robiła takie zmiany...
          Zamieszczone przez Sintesi Zobacz posta
          Trasy robię głównie w nocy i powiem Wam, że co ciekawe to mój Civic X (wiadomo inny typ napędu w porównaniu do XI generacji) był takim samochodem dla którego przyjemna i poniekąd optymalna prędkość przelotowa to było tak około 160-170km/h na odcinkach gdzie nie było ograniczeń do 130km/h.
          też mi sie wydaje że do takiego typu jazdy to 1.5T bardziej pasuje
          Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
          Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

          Comment


          • Oj robila robila. Czasem wielopoziomowo. Rozne wersje z tym samym silnikiem u Hondy, nawet czasem na ten sam rynek, potrafia miec nie tylko inny zawias ale i inne uklady kierownicze oraz inne hamulce. A taki "zestaw" juz duzo zmienia oblicze auta. Oczywiscie znowu, dla tych kilku-kilkunastu procent co potrafia dostrzec ta roznice i ja wykorzystac (a jest ich mam wrazenie coraz mniej)...
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Trochę pojeździłem (jakieś 1500km) nowa camry - tą z rocznika 2024 - 218KM - przebieg auta znikomy
              odnosząc sie do tematu posta czy jest konkurencja dla civic XI - wg mnie jest bo chodzi zasadniczo w tej samej półce cenowej

              żeby było jasne mój civic nie hybrydą a porównujemy do hybrydy wiec (nawet bez tego) opinie będą subiektywne

              zalety camry:
              - wygodna, większy bagażnik i naprawdę komfortowa
              - na pewno cichsza niż civic, zasadniczo tu dociera szczątkowy odgłos silnika a hałas genruja kola (wg mnie nadkola tak samo słabo wyciszone)
              - im wiecej nią jeździsz tym bardziej przekonuje
              - fajne dobre światła

              wady:
              - TRAGICZNY system multimedialny, civic jest przy tym petardą
              - niby to to samo co wyżej ale audio w porwanu z moim BOSE to tragedia
              - lekkie pływanie w zakrętach - auto jest zwyczajnie bardziej limuzynowate niż civic i trochę to czuć, dla mnie to wada a niektórym może przypasuje
              - jak dla mnie obsługa auta w sensie wyświetlaczy i systemów jest mniej intuicyjna ale także rozdzielczość cyfrowego wyświetlacza w licznikach jest żenująca jak na klasę premium

              dodatkowo:
              - spalania w mieście nie określę bo nie było jak
              - spalanie w trasie gdzie zupełnie na to nie patrzyłem i utrzymywałem autostradowe 150/160km/h to 8 -8,2l max na 100km co uważam jest dobrym wynikiem
              jeżdżąc szybciej szybko się witamy z 10l/ 10km

              auto bardzo przekonuje do siebie i gdyby nie masakryczne multimedia warto je rozważyć zamiast XI moim zdaniem szczególnie przy obecnych porównywalnych cenach
              jest dla kierowców, którzy lubią spokojniej jeździć honda (nie bardzo kręca wysoko) ale i z tym dzielnie sobie radzi ta hybryda
              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

              Comment


              • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                na pewno cichsza niż civic, zasadniczo tu dociera szczątkowy odgłos silnika a hałas genruja kola (wg mnie nadkola tak samo słabo wyciszone)
                Ale mówisz o XI 1,5T ? A jak przyspieszałeś Camry to jak było, jak silnik pracował?
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                  jak na klasę premium
                  Toyota nigdy nie aspirowala do bycia klasa premium. Od tego maja Lexusa.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez filipfm Zobacz posta
                    Toyota nigdy nie aspirowala do bycia klasa premium. Od tego maja Lexusa.
                    to tak jak byś o Hondzie powiedzial, że ma Acurę ale jednak po Accordzie każdy sie wiecej spodziewa niż po civic - o to premium mi chodzi
                    wg mnie patrząc po modelach civic jest pól kalsy (klasę?) niżej niż camry - tak przynajmniej ja to postrzegam

                    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    Ale mówisz o XI 1,5T ? A jak przyspieszałeś Camry to jak było, jak silnik pracował?
                    w miejskiej jeździe zachowuje się jak normalna hybryda, którą znamy
                    chodzi mi o hałas w trasie gdzie przy 120km/h jest on na pewno mniejszy niż w civic a jazda nawet te 160km/h nie generuje też go dużo - tam wtedy wspomaga spalinówka a jest naprawdę mało słyszalna (wiecej slychac w 1,5 T silnik) - bardziej słychać szum powietrza i kół
                    samo przyspieszanie przy pedale w podłodze generuje dźwięk głośniejszy silnika z tym, że to nie tylko silnik chyba a i skrzynia i nie jest to jakoś wykurzające. Jak na te 218KM jeździ to całkiem sensownie - im wiecej km robisz tym bardziej pasuje...
                    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                      to tak jak byś o Hondzie powiedzial, że ma Acurę ale jednak po Accordzie każdy sie wiecej spodziewa niż po civic - o to premium mi chodzi
                      wg mnie patrząc po modelach civic jest pól kalsy (klasę?) niżej niż camry - tak przynajmniej ja to postrzegam
                      troche mieszasz pojęcia

                      Jednym jest kwestia segmentu auta typu A, B, C (kompakt), D (klasa średnia) itp które wynikają głównie z gabarytów auta.
                      A drugim wymiarem jest segment wynikajacy z jakości/ceny i pozycjonowania się na rynku. Rozmiar nie musi swiadczyc o tym, ze auto jest premium. A to, ze oczekujesz od niego wiecej niz od auta mniejszego wynika bardziej z przeznaczenia danego modelu - to, ze oczekujesz lepszej tapicerki i wygłuszenia po accordzie w stosunku do jazza czy civica to jedno. Ale nie zestawiasz Civica z Mercem czy BMW bo przy podobnych rozmiarach i wyposażeniu Merc czy BMW będzie pewnie 1,5 do 2x drozszy albo nie powiesz, ze Bigster jest premium bo jest wielkości MBW X3. Oczywiscie nic nie jest ostrą granicą jak od skalpela bo pamiętamy choćby produkty Toyoty czy Hondy, które na innych rynkach były Lexem czy Acurą, lub próby złamania konwencji i zrobienia np VW Phaetona, ale to raczej smaczki a nie reguły.


                      1708450705034.jpg
                      Last edited by filipfm; 17-05-2025, 13:23.

                      Comment


                      • Tak gwoli ścisłości to Camry ma domieszkę genów premium, bo dzieli rozwiązania techniczne (m.in. płyta podłogowa, napęd) z Lexusem ES
                        Oczywiście różnicę robi wyposażenie, materiały, zestrojenie itd. i tutaj u Lex-a wszystko jest "bardziej".

                        Natomiast zwyczajowo zawsze przesiadka z np. segmentu C do D była odczuwalna i Camry jako przedstawiciel wymierającej klasy średniej to właśnie oferuje względem Corolli czy Civika.

                        Co do podziału "zwykły" vs premium to czasami dochodzi do groteskowych sytuacji typu europejski Accord VII czy VIII kontra Acura TSX. Różnice nie są wielkie, auta zjeżdżały z jednej taśmy, jakieś kosmetyczne zmiany i trochę inne wnętrze, deska, zegary i...już. Tutaj zwykłe auto, za Wielką Wodą już segment premium.

                        Poza tym bądźmy szczerzy, ten podział trochę się zaciera i w wielu przypadkach siedzi bardziej w głowie, przyzwyczajeniach i stereotypach - mamy takie czasy, że tańsze marki aspirują a droższe oszczędzają. Czasem można się zdziwić (na plus bądź minus).

                        Comment


                        • Camry to nawet srednia wyzsza (bo kasa srednia to byla Carina i potem Avensis). W zasadzie kazda toyota dzieli cos z Lexem i odwrotnie. Podobnie jak Acura vs Honda. Roznica jest w materiałach wnetrza, wygluszenia, jakosci audio czy mocniejszych silnikow.

                          A co do Acury TSX to wez pod uwage, ze Honda w US jest na poziomie Dacii w Europie jezeli chodzi o prestiż marki a Civic to takie Sandero
                          Przy USDMowym Accordzie w tamtym czasie byl strasznym pazdzierzem jezeli chodzi o jakosc i design wiec nasz Accord (czyli globalny wtedy) bylby premium nawet bez zabiegow typu drewno na desce
                          Europejski rynek ma nieco inny poziom oczekiwan co do jakosci i u nas nie bylo Civica z plastikowymi boczkami drzwi jak w priusie a w USDM owszem

                          Comment


                          • pomijając słowo premium camry w pewnych względach oferuje wiecej niż civic a można ją kupić w podobnym budżecie z tego co widziałem
                            dlatego opisałem swoje wrażenia w tym temacie
                            gdyby to auto miało lepsze multimedia (naprawdę są wg mnie tragiczne w 2024r), które się zmieniły w roczniku 2025 (choć nie wiem jak czy jest to przeskok czy kosmetyka) to wg mnie jest to sensowna alternatywa dla civic w hybrydzie
                            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                            Comment


                            • Camry jest co najmniej 1.5 klasy wyzej od Civica. Do tego zaczelo fajnie wygladac. Dla mnie jest skreslony przez bycie sedanem. Ale niektorzy lubia

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                                pomijając słowo premium camry w pewnych względach oferuje wiecej niż civic a można ją kupić w podobnym budżecie z tego co widziałem
                                dlatego opisałem swoje wrażenia w tym temacie
                                gdyby to auto miało lepsze multimedia (naprawdę są wg mnie tragiczne w 2024r), które się zmieniły w roczniku 2025 (choć nie wiem jak czy jest to przeskok czy kosmetyka) to wg mnie jest to sensowna alternatywa dla civic w hybrydzie
                                Civic w najdroższej wersji będzie tańszy od Camry w podstawie więc czy to te same pieniądze ? To jednak auto z segmentu D . Moim zdaniem nie jest to auto dla kogoś kto jest zainteresowany civic- em , honda się prowadzi jak na kompakta przystało czego o Toyocie powiedzieć nie można . Rozmiar Camry też nie dla każdego będzie atutem , dla mnie hondzina jest odpowiednia gabarytowo . Subiektywnie ja również nie odnajduje w Toyocie oznak premium .

                                Comment

                                Working...
                                X