Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsze jazdy Civic XI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Krecik_ Zobacz posta
    W Civic XI Advance światła zauważalnie wycinają z wiązki świateł obszar zajmowany przez inne pojazdy choć pewnie nie są one tak zaawansowane jak np. matrix led w Audi. Nie mam porównania do innych rozwiązań, ale zgaduję, że w XI rozdzielczość jest mniejsza i dla kogoś wycinany obszar może wydawać się mało precyzyjny. Natomiast w porównaniu do zwykłego automatycznego przełączania pełnego doświetlenia dla mnie w Advance jest zdecydowanie lepiej. Odnoszę też wrażenie, że Advance rzeczywiście potrafi (poza wyłączeniem stref) sterować intensywnością doświetlenia. Według mnie całość działa zadowalająco i póki co nie czepiam się niczego.
    Kolego Krecik_ rozumiem masz porównanie na podstawie własnych testów? Nas w wersji Advance względem Sport interesują tylko te światła. Reszta jest dla nas zbędna. Jazdę próbną mieliśmy za dnia więc oceny świateł nie było jak dokonać. Jestem tez ciekaw czy światła z Advance będą kiedyś pasować do Sport/Elegance P&P czy będzie to większa rzeźba (nie opłacalna). Na minus jest na pewno brak sprysków. Przy tych naszych zimach jazda w dłuższa trasę bardzo brudzi lampy a wraz z brudem bardzo spada efektywność świecenia/mocy lamp.
    Last edited by ivanik; 08-01-2023, 23:55.

    Comment


    • Zamieszczone przez ivanik Zobacz posta
      Kolego Krecik_ rozumiem masz porównanie na podstawie własnych testów?
      Tak, właśnie wróciłem Civiciem z trasy po ciemku (420km). Jak wspomniałem nie jeździłem wcześniej z innymi światłami z technologią wycinania wiązki i nie mogę się wypowiedzieć dokładniej na temat skuteczności względem konkurencji, natomiast na pewno w advance nie jest to zwykłe on/off długich. Mogę też dodać odnośnie mocy świecenia, że nie są to najmocniejsze światła z jakimi jeździłem, ale te w civicu dla mnie wystarczająco oświetlają drogę i nie powodują, że znaki drogowe mnie oślepiają (bo już się z tym spotkałem u konkurencji).

      Comment


      • Na facebookowej grupie Civica wypowiedziało się na ten temat dwóch użytkowników Advance'a. Obaj potwierdzają, że nie jest to zwykłe gaszenie/zapalanie świateł drogowych, tylko że jest wyłączanie stref, co jest najbardziej widoczne przy lekkiej mgle. Obaj też piszą o tym, że światła nie są mocne i dlatego ciężko dostrzec działanie tego systemu. Jeden porównuje działanie matriksów do Kii Sportage - jego zdaniem tam jest znacznie lepiej. Drugi porównuje do Tiguana, gdzie LEDy są tak mocne, że właśnie odbijane światło ze znaków oślepia.

        Comment


        • Skoro nie ma spryskiwaczy, to LEDy sa po prostu słabsze czyli ponizej 2k lm.

          "Czy ledy muszą mieć spryskiwacze?
          Obok reflektorów LED producenci muszą montować systemy spryskiwaczy reflektorów tylko w sytuacji, gdy łączny strumień świetlny segmentów odpowiedzialnych za światła mijania przekracza 2000 lumenów (lm)."
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • Glosima masz całkowitą rację. Ale takie już czasy - wszyscy tną koszty aby jak najwięcej zarobić. Ale taka np Octavia IV ma w opcji dokupienie sprysków i pokazuje Japoni że jak się chce to można. To samo z brakiem elektrycznej klapy - a jest kompozytowa(lekka) więc chyba by siłownik/silnik majątku nie kosztował.
            Last edited by ivanik; 09-01-2023, 15:37.

            Comment


            • Polemizował bym czy ta klapa z kompozytu( nie plastiku) jest taka lekka

              Comment


              • Zamieszczone przez Mariusz -TT Zobacz posta
                Polemizował bym czy ta klapa z kompozytu( nie plastiku) jest taka lekka
                Klapa sama w sobie jest lekka. Większość ciężaru generuje naprawdę duża szyba, dlatego wrażenie jest takie, że cały element jest ciężki. Jeśli klapa była by z blachy to wtedy jej ciężar był by naprawdę odczuwalny.

                Comment


                • Tylko pomimo tego że klapa jest z kompozytu ,ta za nią jest stelaz metalowy

                  Comment


                  • Pierwsze jazdy Civic XI

                    Za mną skromne 1300, głównie po mieście. Uwagi do spalania zimą w mieście. W mrozy ten samochód nie oferuje niższego zużycia paliwa niż Focus 1.5 ecoboost przy krótkich trasach do około 6 kilometrów. Więc na zimę do małego miasta lub dla kogoś kto w dużym robi głównie przejazdy do 5-6 kilometrów do pracy niespecjalnie można liczyć na oszczędności w spalaniu. No chyba że masz pracę, że jeździsz co chwilę na już zagrzanym silniku to i owszem.

                    Inna sprawa to zimą jak obecnie- kilka stopni powyżej zera. Mam spalanie około 1,5 litra mniejsze jadąc te 6-7 km do pracy. A jak zdarzy się, że trzeba zaraz podjechać gdzieś jeszcze, to jeszcze lepiej. Zakładam, że w ciepłych porach roku będzie tylko lepiej. Ciekawe, co będzie w upały, gdy klima pójdzie w ruch na maksa.
                    To tyle z moich obserwacji odnoście spalania w naszej pod wieloma innymi względami wspaniałej hybrydzie- ale o innych obserwacjach już wcześniej pisałem.
                    Acha- ogólnie Hanka to samochód który sprawia mi dużo frajdy i który lubię wyraźnie bardziej niż skądinąd fajną Foczkę.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Yary Zobacz posta
                      Acha- ogólnie Hanka to samochód który sprawia mi dużo frajdy i który lubię wyraźnie bardziej niż skądinąd fajną Foczkę.
                      1.5 ecobost tez kiedyś rozważałem - czy w Focusie czy może w Pumie... co jest na plus dla Hondy?
                      I jakie to spalanie przy takiej krótkiej miejskiej jeździe?
                      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                      Comment


                      • Do 6 km w moim mieście w temperaturach w okolicy -10 wynosi pomiędzy 9 a 10l/100km (Focus/Civic)
                        Średnio plus 4-> Focus około 8, Civic około 6,5

                        Comment


                        • Obserwuję i dla mnie na drugie trasy się nie nadaje , autostrada to 8L i więcej.
                          To już tym HRV 2 mam 5,3-7 L zależy jak deptam i bez hybrydy.
                          A do pracy teraz 7 km , 2 światła po drodze to rano 6,5 zpowrotem 6,2L ..ta hybryda tylko po to by CO² obniżyć.

                          Z drugiej strony w ASO mieli testowy z 6 tys km na liczniku B i średnia 6L , a wiadomo , że wtedy każdy depcze jak może ...
                          Może jednak rozważę 1,5T używany i LPG na trasy w Europę.


                          Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Dla mnie napęd w tym nowym Civic jest bez sensu, żeby chociaż plug in zrobili. W CRV moim zdaniem się sprawdza ta hybryda.

                            Comment


                            • Cokolwiek znaczy, że napęd jest bez sensu. Jest po prostu inny i z pewnością znajdzie się grupa użytkowników, którym jego charakterystyka odpowiada i spełnia oczekiwania. Da się nim jeździć i w mieście i na autostradzie. A jak ktoś chce bardzo bardzo szybko i bez limitów to szuka Type R lub coś podobnego z innej stajni - tam pewnie też mniejsze spalanie niż w hybrydach .

                              Swoją drogą poczekajmy aż zaczną spływać dane dotyczące spalania nowego napędu Civic z sezonu nie zimowego.

                              Comment


                              • To ile ona pali przy licznikowych 140km/h, 130 i 120?

                                Sent from my SM-G781B using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X