Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsze jazdy Civic XI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wiem to czysta ekonomia dotrę zimówki i rozejrzę się za 18, ale jeździ się super


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

    Comment


    • Swoja droga jak zrobiles naciag to sobie wyliczenia z kalkuratora ze to opona o podobnej srednicy mozna gdzies wsadzic, bo jej scianki nie sa ulozone pionowo jak przewidzial producent. Wiec zapewne ma mniejsza srednice niz policzyles i tu uwaga wczesniejsza kolegi byla sluszna, ze wyszlo Ci 5km/h szybciej na budziku bo opona miala mniejsza srednice a GPSowo pewnie to samo bylo...
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Pierwsze jazdy Civic XI

        Jeśli chodzi co porównywałem wtedy to jak mnie pamięć nie zawodzi michelin alpin 6 i jeszcze bridgestone blizakk nie pamietam jaki model

        Na Gps nie sprawdzałem bo w Niemczech nie działa [emoji56] tak Masz całkowitą racje ale sam widzisz ze czasami cyferki i obliczenia, w praktyce można oszukać na tych kołach jeździłem wcześniej na sedanie x i hb5 x, później biorąc na chłopski rozum odziedziczył civic sedan teraz docieram je na 11 civic,
        i stoję przed dylematem czy zostawić felgi i kupić 235/45/17 opony albo 18 felgi i węższe opony o profilu oczywiście 40 i 7 calówki tylko ten profil na zimę mnie przeraża.


        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
        Last edited by rob1986; 29-11-2022, 13:49.
        zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

        Comment


        • Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz posta

          z Minusów:
          - Zielone podświetlanie przycisku "D" jest zbyt mocne i nie gaśnie podczas jazdy. Strasznie mnie denerwuje. Nie kapuję po co to świeci podczas jazdy
          - Automatyczne światła (mijania i dzienne) co chwilę się przełączają! Wystarczy cień lub wiadukt o długości 2 metrów. A razem z nimi wyświetlacze są raz jasne a raz ciemne. Chyba nawiększy mankamet auta. Zapomnieli chyba zrobić histerezę w oprogramowaniu. Chyba że jest coś w opcjach czego nie znalazłem.
          A może się da zrobić tak aby nie włączał automatycznie świateł mijania?
          -Podłokietnik z tyłu jest bez sensu. Spada za nisko
          -Kanapa z tyłu kończy się twardym plastikiem po bokach.
          - Mocowania Isofix są zbyt centralnie - foteliki są mocno odsunięte od drzwi. Ciężko zapiąć dzieci pasem
          - rezerwa zapala się w momencie kiedy w zbiorniku jest jeszcze 11L paliwa a wlać można 29L
          - Ktoś kto się słabo zna myli XI gen z poprzednią generacją (nie poznaje że to nowy model) lub co gorsze myśli że to BMW (miałem 3 takie reakcje)

          Minusy są drażniące ale nie zamieniłbym Hondy na nic innego, głównie za to jak się w samochodzie czuję i że cena wcale nie wydaję się wysoka za auto z tym napędem.

          Dzięki za opinie.
          Doprecyzuj proszę czy posiadasz wersję Sport czy Advance (różne tapicerki i światła).
          Mam 2 pytania:
          1.Piszesz o ISOFIX i że ciężko zapiąć. Foteliki posiadasz +18KG czy 0-18KG bo te z reguły są większe i bardziej obudowane. Ja też będę miał 2 fotele do zapięcia Tak BTW ten odchylany materiał żeby do ISOFIX się dostać to wg mnie śmiech na sali za te pieniądze.
          2. Nie jesteś zadowolony z przełączania światła mijania/dzienne. A jak oceniasz automat mijania/długie? I jeśli to wersja Sport to jak oceniasz światła (siła świecenia, zasięg itp.). Jedyne co mnie do Advance zachęca to lepsze światła ale reszta z wersji Sport by mi wystarczyła.
          Dzięki za info.

          Comment


          • Komiczna dyskusja z marką opon, nie wiem na jakiej podstawie można stwierdzić - ta marka na zimę najlepsza.
            W swoim poprzednim e90 miałem kormorany i szedł jak burza po śniegu, w zeszłą zimę śniegu zastałem tyle, że jak otworzyłem drzwi to do środka prawie wleciał i wyjechał bez problemu, na drodze tak samo trzymał się dobrze.

            Do Civica Nexeny założone bo salon sprzedał po kosztach

            Comment


            • Na podstawie wlasnego doswiadczenia, z mojej strony. Im wiecej swiadomie jezdzisz im bardziej roznymi autami tym wieksze masz porownanie. Bo porownanie do Kormoranow... wychodzi mniej wiecej jak rozmowa z klientem na kebaba czy woli stek medium rare i jakiej okolicy ciala wołu - bezcelowa, bo nie widzi żadnej roznicy, mięcho to mięcho, czy w kebsie czy w steku

              Jak masz niskie oczekiwania, ze nie czujesz roznicy, to po co przeplacac. Chociaz gwarantuje Ci, ze salon po kosztach nie sprzedal Nexenow tylko na nich swoje zarobil bo pewnie ma odpowiednio tani dostep - co nietrudne, bo z wolnego rynku u nas prawie nikt tej marki nie kupuje.

              Generalnie, szczerze odradzam kupowanie opon/kol w salonach. Aftermarket zawsze lepsza oferte cena / mozliwosci jak sie zechce poswiecic pare minut na poszukanie. W ASO to w wiekszosci byle jaka oferta dla wygodnych na ich szybki zarobek. Nexeny tego najlepszym przykladem.
              Last edited by Alix; 29-11-2022, 15:56.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                Na podstawie wlasnego doswiadczenia, z mojej strony. Im wiecej swiadomie jezdzisz im bardziej roznymi autami tym wieksze masz porownanie. Bo porownanie do Kormoranow... wychodzi mniej wiecej jak rozmowa z klientem na kebaba czy woli stek medium rare i jakiej okolicy ciala wołu - bezcelowa, bo nie widzi żadnej roznicy, mięcho to mięcho, czy w kebsie czy w steku

                Jak masz niskie oczekiwania, ze nie czujesz roznicy, to po co przeplacac. Chociaz gwarantuje Ci, ze salon po kosztach nie sprzedal Nexenow tylko na nich swoje zarobil bo pewnie ma odpowiednio tani dostep - co nietrudne, bo z wolnego rynku u nas prawie nikt tej marki nie kupuje.

                Generalnie, szczerze odradzam kupowanie opon/kol w salonach. Aftermarket zawsze lepsza oferte cena / mozliwosci jak sie zechce poswiecic pare minut na poszukanie. W ASO to w wiekszosci byle jaka oferta dla wygodnych na ich szybki zarobek. Nexeny tego najlepszym przykladem.
                No nie wiem, Nexeny na necie chodzą 2500 średnio komplet a salon z założeniem już sprzedał za 1900.

                Comment


                • Zamieszczone przez ivanik Zobacz posta
                  Dzięki za opinie.
                  Doprecyzuj proszę czy posiadasz wersję Sport czy Advance (różne tapicerki i światła).
                  Mam 2 pytania:
                  1.Piszesz o ISOFIX i że ciężko zapiąć. Foteliki posiadasz +18KG czy 0-18KG bo te z reguły są większe i bardziej obudowane. Ja też będę miał 2 fotele do zapięcia Tak BTW ten odchylany materiał żeby do ISOFIX się dostać to wg mnie śmiech na sali za te pieniądze.
                  2. Nie jesteś zadowolony z przełączania światła mijania/dzienne. A jak oceniasz automat mijania/długie? I jeśli to wersja Sport to jak oceniasz światła (siła świecenia, zasięg itp.). Jedyne co mnie do Advance zachęca to lepsze światła ale reszta z wersji Sport by mi wystarczyła.
                  Dzięki za info.
                  Wersja Elegance Bo nie chciałem kół 18". Fotelik 18do26kg. Faktycznie szeroki ale w VIIIgen lepiej pasował.
                  Światła LED (te same co w sport) świecą dobrze. Wszystko widać na biało. Świecą dużo lepiej jak w Kia Sportage, ale np w Audi lepiej świecą.
                  Przełączanie drogowe mijania jest całkiem ok. Nikt mi nie migał że oślepiam.
                  Ale przełączanie dzienne/mijania to jakaś tragedia. Czasami potrafi się 3 razy na minutę przełączyć na minutę, a razem ze światłami podświetlanie wyświetlaczy w Kabinie

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Someone2022 Zobacz posta
                    No nie wiem, Nexeny na necie chodzą 2500 średnio komplet a salon z założeniem już sprzedał za 1900.
                    Ja za Nexeny 17" Zimowe zapłaciłem 1600zł i co ciekawe są mniej komfortowe od Letnich Michelin ale za to są cichsze (pierwszy raz słyszę żeby opony zimowe były cichsze od letnich)

                    Comment


                    • Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz posta
                      Ja za Nexeny 17" Zimowe zapłaciłem 1600zł i co ciekawe są mniej komfortowe od Letnich Michelin ale za to są cichsze (pierwszy raz słyszę żeby opony zimowe były cichsze od letnich)
                      https://www.sklepopon.com/opona-zimo...gaAmHOEALw_wcB

                      Dokladnie, sa po 1600 za komplet, ja sie dobrze pokombinuje to i z montazem... to dla pierwszego lepszego z ulicy, bez rabatow czy promocji. Takze jak ASO kupilo hurtowo w centrali pewnie za jakies 1200 za komplet to faktycznie za 1900 to totalnie po kosztach Normalnie prawie charytatywnie

                      Jak praktycznie zawsze, kupowanie opon i kol w ASO to niestety pewna niegospodarnosc Pytanie jeszcze jaki indeks maja... zeby sie nie okazalo ze H zeby bylo jeszcze taniej, chociaz to do tego auta ma sie nijak. No ale do 9 i 10 gena tak praktykowali, a ludzie jeszcze jak glupi wierzyli i upierali sie ze to ideal bo "przeciez opone dobieral mi autoryzowany serwis"... tyle, ze w tej kwestii sa zwyklym sprzedawca i niczym wiecej. Nie chce zapeszac, ale poczytajcie sobie o tych Nexenach po paru latach w dziale X gen, bo masie ludzi je upchali. Zeby nie bylo, tym co nie wyzabkowaly to nawet na nich troche pojezdzili.
                      Last edited by Alix; 29-11-2022, 22:08.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Przy okazji szukania czegoś znalazłem ciekawą prezentacje porównującą X do XI. Jest też trochę rzeczy nie opisywanych publicznie. Wygląda jak jakieś szkolenie dla dealerów. Dodałem w załączniku.
                        Załączone pliki

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          https://www.sklepopon.com/opona-zimo...gaAmHOEALw_wcB

                          Dokladnie, sa po 1600 za komplet, ja sie dobrze pokombinuje to i z montazem... to dla pierwszego lepszego z ulicy, bez rabatow czy promocji. Takze jak ASO kupilo hurtowo w centrali pewnie za jakies 1200 za komplet to faktycznie za 1900 to totalnie po kosztach Normalnie prawie charytatywnie

                          Jak praktycznie zawsze, kupowanie opon i kol w ASO to niestety pewna niegospodarnosc Pytanie jeszcze jaki indeks maja... zeby sie nie okazalo ze H zeby bylo jeszcze taniej, chociaz to do tego auta ma sie nijak. No ale do 9 i 10 gena tak praktykowali, a ludzie jeszcze jak glupi wierzyli i upierali sie ze to ideal bo "przeciez opone dobieral mi autoryzowany serwis"... tyle, ze w tej kwestii sa zwyklym sprzedawca i niczym wiecej. Nie chce zapeszac, ale poczytajcie sobie o tych Nexenach po paru latach w dziale X gen, bo masie ludzi je upchali. Zeby nie bylo, tym co nie wyzabkowaly to nawet na nich troche pojezdzili.
                          18 Nexeny a nie 17, to różnica w cenie prawda.

                          Comment


                          • Ok rynkowo najtaniej znalazlem po 1882 za komplet tak na szybko. Czyli zarobili na Tobie "po kosztach" moze 300 a nie 700 zeta Przynajmniej tym razem nie przeplaciles za duzo

                            Wciaz, kupowanie budzetowych opon i zaoszczedzenie na wlasciwosciach jezdnych auta za 150tys jakies 500 zeta to dla mnie kiepska inwestycja. Ja nie wyprowadzalbym auta z salonu na byle czym i szukal oszczednosci w madrzejszych miejscach. No ale skoro nie czujesz roznicy, Twoj wybor. Obys nie poczul roznicy tych paru metrow hamowania w czyims tyle.
                            Last edited by Alix; 29-11-2022, 23:15.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Dokładnie tak, nie raz miałem okazję jechać w zimie w sytuacjach podbramkowych i te parę metrów mnie uratowało od kolizji. 3-4 lata temu kupowałem komplety markowych opon za 2tys zł, przy dzisiejszej inflacji takie ceny to i można Dębice bardzo dobre kupić o głowę lepsze od kormoranów. I rada dla tych co kupują w sklepach internetowych trzeba uważać na rocznik i jakość tych opon jeśli będą złe magazynowane to później kłopot z wyważeniem i biciem pionowym. Ja natomiast kupuje w niemieckich sklepach np. jeden fajny jest pod Berlinem magazyn. poczta z trąbką przywozi pod samą chałupę i z głowy zmartwienie.
                              zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Berben Zobacz posta
                                Jest też trochę rzeczy nie opisywanych publicznie
                                Interesujacy materiał! Troche marketingowej propagandy, ale faktycznie są tez ciekawe szczegóły techniczne. Wychodzi z tego, ze do systemów Honda Sensing nie używają w Civ11 juz w ogóle radaru i polegają wyłącznie na kamerze. Z technicznego punktu widzenia wygląda to niepokojaco (radar zapewnia detekcję w zasadzie w każdych warunkach atmosferycznych), no ale może nie będzie źle (ktoś tu pisał ze Civ11 sprawnie wykrył dzika przebiegajacego drogę). Co ciekawe podobna filozofię wyznają w Tesli (tez jakiś czas temu zrezygnowali z radarów i polegają wyłącznie na kamerach).
                                Na pewno podyktowane jest to kosztami, dodatkowo mam obawę ze jest to celowane pod niezależne testy bezpieczeństwa (tam po pierwsze używają kartonów wiec sila rzeczy radar gorzej zadziala, a po drugie testy są robione zawsze w optymalnych warunkach pogodowych - przynajmniej te, które widziałem).
                                Last edited by fishdick; 30-11-2022, 09:00.

                                Comment

                                Working...
                                X