Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsze jazdy Civic XI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • @tomahawk
    Poczekajmy az ktorys redaktor zmierzy.
    Przy 140 powiadaja 8L .
    To jest żart , auto niskie opływowe.
    To moj HRV z wielkimi lusterkami 6,5L
    Średnie dane z trasy do Niemiec .

    To dlatego, ze wtedy silnik spalinowy wspomaga a ten jest atkinson .

    Moim zdaniem powinni zostawić silnik 1,5T i wspomagać elektrycznym .

    Motoryzacja zeszła na psy

    Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Wczorajsza trasa autostradą:
      Jazda 50 km autostradą. Przez większą część 150km/h licznikowe. Czasami Licznikowe 130km/h (ograniczenie do 120kmh). Zanim wjechałem do miasta komputer pokazywał 7.2L/100km

      Na autostradzie pali jak "zwykłe" ale oszczędne auto z silnikiem benzynowym.

      Comment


      • Gdzie Wy macie tyle tych autostrad że non stop śmigacie 150km/h? Jeśli ciągle jeździcie A1, A2, A4 itp. to polecam 530D. To jest dupowóz na autobahny. W rodzinie jest Accord VIII 2.2 i-dtec i też przy 150-160km/h łyka 7,2 - 7,4 litra bo ma bardzo krótką 6-tkę. Wiec spalanie 7-8 litra przy 140-160 uważam za całkiem normalne. A PB przecież tańsze prawie 1zł na litrze niż ON więc i tak do przodu. I mocznika (nowsze klekoty) nie trzeba tankować. Same plusy. Dziwne że testówki z przebiegami 5 tys. km i więcej mają 6L/100 z hakiem a tam zazwyczaj ciągle but w podłodze bo trzeba pokazać potencjalnym kupcom że się jakoś odpycha.

        Comment


        • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
          Dla mnie napęd w tym nowym Civic jest bez sensu, żeby chociaż plug in zrobili
          Zabawa z kablami, trzeba mieć gdzie to podłączyć, przyrost masy, ceny po co? Żeby przejechać elektrycznie 50 km w lecie?
          A w zimie ile? 1/2 z tego?

          Kiedyś sprawdzałem to w IX przy ustawionym tempomacie na 140 i resecie spalania było ok 7.8. Niestety to krótki odcinek kilku km, w dodatku górki i dolinki. Najlepszy fragment prostej do testowania ma teraz ograniczenie do 110 ;/ Jeśli XI spali podobnie, to na 18" i przy większej masie całkiem przyzwoity wynik, ale też szału na tle X 1.5T (ktoś robił test i chyba wyszło ~7.6) nie robi, a jakiegoś postępu się oczekuje przy takim skoku ceny. Inna sprawa ciężko dokładnie porównać spalania, bo właśnie ukształtowanie terenu, pogoda, wiatr i temp. robią różnice.

          Comment


          • Szybko nie jedź bo pali dużo (szybko znaczy 140km/h ), rano zanim się rozgrzeje, żre benzynę na ssaniu jak każdy inny silnik benzynowy.
            X testowałem wielokrotnie, przy 140km/h ma 6.8-7l, manula, nie wiem ile ma cvt.
            Plug in daje wybór, mnie wystarczy 40km zasięgu, dojazdy do pracy, kręcenie się wokół komina.
            Last edited by Jozin; 13-01-2023, 23:30.

            Comment


            • Z 2 miechy temu zrobiłem test spalania przy 140 na w miarę pustej autostradzie w mojej BMW F20 120d (okolice 200hp po chipie, 8-biegowy automat czyli 2000 rpm przy 140km/h). Wyszło po ~20km 6.1L/100km, a mówię tutaj o licznikowym 140km/h. Jeśli benzyna pali tak jak niektórzy tutaj piszą w przedziale 7-8L/100km to ja myślę, że jest to zupełnie normalny i akceptowalny wynik i zaczynam się zastanawiać czego od takiego samochodu wymagacie.

              Comment


              • Czytając wasze posty i wracając z urlopu po świętach, zrobiłem test na trasie s6 (Koszalin/ Szczecin) 170 kilometrów.

                Tempomat zapiąłem na licznikowe 158 km/h (gps 150 km/h)
                Spalanie IX, koła zimowe 17 cali w rozmiarze fabrycznym, w bagażniku jakieś 150 kg plus kierowca.
                Wyszło równo 9 litrów na komputerze jak i dystrybutorze idę się teraz powiesić, gdzie mi do 5,5 czy 6 litrów :P

                Kupując nowe auto z tyle monet, takie coś jak spalanie i rozwodzenie się nad tym czy spaliło 4 czy tam 8 litrów jest bez sensu, a na pewno już nie męczyłbym się żeby robić rekordy spalania, tylko nabiał kilometry i korzystał z potencjału silnika do woli i cieszył z nowego nabytku i skupiał na innych rzeczach.

                Comment


                • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                  Czytając wasze posty i wracając z urlopu po świętach, zrobiłem test na trasie s6 (Koszalin/ Szczecin) 170 kilometrów.

                  Tempomat zapiąłem na licznikowe 158 km/h (gps 150 km/h)
                  Spalanie IX, koła zimowe 17 cali w rozmiarze fabrycznym, w bagażniku jakieś 150 kg plus kierowca.
                  Wyszło równo 9 litrów na komputerze jak i dystrybutorze idę się teraz powiesić, gdzie mi do 5,5 czy 6 litrów [emoji14]

                  Kupując nowe auto z tyle monet, takie coś jak spalanie i rozwodzenie się nad tym czy spaliło 4 czy tam 8 litrów jest bez sensu, a na pewno już nie męczyłbym się żeby robić rekordy spalania, tylko nabiał kilometry i korzystał z potencjału silnika do woli i cieszył z nowego nabytku i skupiał na innych rzeczach.
                  Niektórzy składają ciężko pieniądze żeby kupić dobry (w końcu) samochód i na długi czas (np 10 lat) i liczą się bardziej z $$ dla takich spalanie 8 a 4L to zasadnicza różnica
                  Więc nie mogę się zgodzić z Tobą

                  Sent from my SM-G781B using Tapatalk

                  Comment


                  • Dokładnie tak. Różnica między 4 a 8 - trzeba być ślepym aby jej nie dostrzec. A Civica raczej nie kupują ludzie którzy mają całkiem wy..e na kasę - to jeszcze nie ten poziom aby nie zwracać uwagi na spalanie. Choć zdaję sobie sprawę, że to auto kosztuje 150k;p (to jest niemoralne)

                    Comment


                    • Ja mam sentyment do Hondy bo kiedyś miałem Accord z LPG (to był super samochód który gnił) teraz Volvo z LPG chciałem kupić coś do czego zakładać LPG nie będę musiał coś co pozwoli mi zrobić 100km po autostradzie za40 max 50 zł
                      Myślałem o Camry i dalej myślę potem Corolla (szkoda że sedany to tylko 1.8 silnik) i teraz Civic XI
                      Honda wg mnie najładniejsza i może mieć hak w przeciwieństwie do Camry która też bardzo mi się podoba no i jest większa chyba też najmniej pali z tej trójki (silnik 2.5l) Corolla to taka nagroda pocieszenia i chyba brał bym od uwagę tylko kombi bo tam już jest 2.0 silnik

                      Ale ktoś tu pisał że Civic 11 jest oszczędniejszy od Corolli więc znowu plus

                      Sent from my SM-G781B using Tapatalk

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Tomahawk5000 Zobacz posta
                        Niektórzy składają ciężko pieniądze żeby kupić dobry (w końcu) samochód i na długi czas (np 10 lat) i liczą się bardziej z $$ dla takich spalanie 8 a 4L to zasadnicza różnica
                        Więc nie mogę się zgodzić z Tobą
                        No to niestety musisz sie w czasie cofnac do poczatku XXI :-) kiedy Suzuki 1.6 palilo na miescie 7/100 a Passat B5/B6 tdi 5-6/100 bez napinki. Ale drogi byly gorsze wiec sie wolniej jezdzilo a Passat w tedeiku wazyl mniej niz Civic 11gen. Czasy kiedy trase Berlin - Warszawa jechalo sie na jednym tanku juz dawno minely :-)

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
                          Passat B5/B6 tdi 5-6/100 bez napinki.
                          Passat, tyle że B8 w TDI nadal tyle pali
                          Wersja 2.0 TDI EVO 150 KM to mega oszczędny silnik - rewelacyjna konstrukcja pod kątem relacji osiągi do spalania.


                          Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
                          Czasy kiedy trase Berlin - Warszawa jechalo sie na jednym tanku juz dawno minely :-)
                          B8 TDI zrobi te trasę w dwie strony na jednym tanku trzymając 110-120 km/h :P
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • Dla mnie silniki diesla będą najlepszymi silnikami "wszech czasów", pamiętam kilkanaście lat temu miałem okazję polatać w robocie (praca w terenie), służbową Octavią 1,9TDI 105KM, klekot niesamowity, na zimno, ale jak już się rozgrzał, to auto na prawdę jeździło jak ta lala, jeździłem w Polskę i wtedy robiłem na jednym baku prawie 1000-1100km... i przy tym wcale nie jechałem 90km/h, tylko była dynamiczna jazda, mało kto mnie wyprzedzał . Nie wiem do czego teraz ta technologia zmierza.. niby hybryda - ma być oszczędna, po to żeby była mniejsza emisja, a tutaj jakoś wcale tego nie widać... Nie wiem czemu rezygnują z silników diesla... przecież można by było dalej je rozwijać...
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
                              No to niestety musisz sie w czasie cofnac do poczatku XXI :-) kiedy Suzuki 1.6 palilo na miescie 7/100 a Passat B5/B6 tdi 5-6/100 bez napinki. Ale drogi byly gorsze wiec sie wolniej jezdzilo a Passat w tedeiku wazyl mniej niz Civic 11gen. Czasy kiedy trase Berlin - Warszawa jechalo sie na jednym tanku juz dawno minely :-)
                              Toyota Camry spala max 7.7L na sto przy 140km/h (czyli poniżej 50 zł w zależności do obajtek ustali) chyba że coś pomieszaniem to przepraszam

                              Sent from my SM-G781B using Tapatalk

                              Comment


                              • Zamieszczone przez bravossi Zobacz posta
                                Dokładnie tak. Różnica między 4 a 8 - trzeba być ślepym aby jej nie dostrzec. A Civica raczej nie kupują ludzie którzy mają całkiem wy..e na kasę - to jeszcze nie ten poziom aby nie zwracać uwagi na spalanie. Choć zdaję sobie sprawę, że to auto kosztuje 150k;p (to jest niemoralne)
                                Zacznij czytać ze zrozumieniem, proszę o to kolejny raz


                                "to jeszcze nie ten poziom aby nie zwracać uwagi na spalanie"

                                Zgadza się, ale też nie segment A z lupo 3l czy B które spalają więcej ze swoimi trzema cylindrami niż mają, a to w tym segmencie kupuje się auta żeby było oszczędnie, oczywiście są też wyjątki od tej reguły.

                                Nigdzie nie napisałem że nie dostrzegam różnicy w spalaniu między 4 a 8, tylko że tyle spala XI czytając ten temat co i tak jest świetnym winikiem. Gdybym jechał swoją IX 110 według licznika to miałbym i u siebie to uwielbiane przez wielu 5, 5/5,8 litra, tylko po co się tak męczyć? To samo tyczy się XI, po co psuć sobie radość z jazdy żeby robić rekordy spalania.

                                Nikt głupi nie jest, jak liczy użytkownik każdą złotówkę, to będzie toczył po 110 km/h na autostradzie, a wciskając gaz nie będzie potem płakał po forach że spala jego auto 8 litrów. Proste.

                                Czytając ten i inne tematy odwieczny płacz nad spalaniem które regulujemy sami prawą stopą, wyciszeniem które też można poprawić itd. Chciałbym żeby każde auto tak dynamiczne jak XI paliło, między 4 a 8 litrów, poprzednia jedna z Hond 3.0 V6 paliła między 8 a 16 litrów, to się dało odczuć, analogicznie w porównaniu do IX 1.8 przy 150 km/h z GPS paliła 4/5 litrów więcej. Także v6 zauważalnie opróżniała mój portfel, ale wiedziałem że jadąc szybko tak będzie

                                Miłego weekendu Panowie.
                                Last edited by slepak; 14-01-2023, 12:01.

                                Comment

                                Working...
                                X