Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsze jazdy Civic XI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
    i nagle po 2 tygodniach włącza się uturbiony silnik spalinowy od razu wchodząc pod czerwone pole.
    To tak nie działa.
    Silnik zawsze się uruchamia i nigdy nie jest zimny w plug-inach.
    Jeździłem i tak było w Kijankach (różne z 1.6), Hyundai Santa Fe, Mercedesach (tu jest to dość marnie rozwiązane, bo 1.3 w klasie A ma nieprzyjemne brzmienie), Peugeocie. W Skodzie nie pamiętam ale zapytam kolegi (Superb)
    Większość ma też dogrzewany olej grzałką.

    Co więcej niektóre plug-iny z mocnymi elektrykami nie uruchomią benzyniaka nawet przy kick-down jak są w wymuszonym przez użytkownika trybie elektrycznym (Lexus).
    No ale tak jest tylko w mocnych autach.


    Trzeba pamiętać aby wymieniać w nich normalnie olej co rok, choć przebieg może być znikomy. W Superbie kolega zrobił w rok 11 tys km na prądzie i tylko 3 tys km na benzynie.


    Generalnie jak zawsze polecam Wam pojeżdzenie tymi autami i wyrobienie sobie własnego zdania, bo w sieci jest masa bzdur powrzucanych i opinii teoretyków (plug-iny, hybrydy, elektryki)
    Last edited by Glosima; 25-11-2022, 13:12.
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • Bzdur i pogladow teoretykow jest niestety mnostwo, a nie maja one nic wspoonego z rzeczywistoscia. Zamiast deprecjonowac konkurencje z zalozenia nie znajac jej - nie tylko robi sie z siebie glupca, ale czyni sie glupie nieracjonalne wybory. Dlatego tak tu trabie, ze rozsadny wybor auta to jazdy probne, nie tylko tym co wyjsciowo chcemy kupic, ale i potencjalnymi konkurentami przede wszystkim.

      Co do elektryki to kolejny raz pojezdzone fantastycznym i-Pace - dobry przylad temacie jak taki sceptyk elektromobilnosci w obecnej formie oraz abnegat szczudlakow przelamac fakt, ze elektryczny crossover moze byc swietnie zrobiony i nawet dobrze jezdzic.

      20221124_224622.jpg

      Ba, zeby wyrownac bilans CO2 chociaz czesciowo po jezdzie elektrykiem naladowanym z PV musielismy sami przejsc na naped spalinowy aby nie miec prawa do zadnego poczucia wyzszosci

      20221124_195545.jpg
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • No @ Alix, zaimponowałeś mi. Klasa jest, podano Menu godne Jaga i-Pace na deser

        Comment


        • Tak patrzyłem na to zdjęcie i alkohol...no i namówił

          Comment


          • Alix, ale przyznaj sam, że to trochę porównanie nie jest sprawiedliwe?
            Jag kosztuje około 400k, Civic 150k - różnica z definicji MUSI być spora.
            Za 400k można ofkorsik oczekiwać czegoś zupełnie innego od auta, w porównaniu do tych <200k, no i zupełnie inne są rozwiązania technologiczne z uwagi na know-how i te de.

            Anyway dla rozluźnienia łydki - ciekawe czy architekci rozważali pełną miękką hybrydę, czyli napęd tylko full z EV, a silnik spalinowy wyłącznie jako generator prądu bez spinania z napędzaniem kół na wyższych prędkościach. Czyli taka lokomotywa

            Comment


            • Ale kto powiedzial ze ja porownuje Jaga do Civica w ogole? Nic z tych rzeczy. Napisalem posta w zupelnie innym celu i sensie. Polecam przeczytac jeszcze raz, ze zrozumieniem
              Last edited by Alix; 25-11-2022, 21:48.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Zamieszczone przez snipster Zobacz posta
                Anyway dla rozluźnienia łydki - ciekawe czy architekci rozważali pełną miękką hybrydę, czyli napęd tylko full z EV, a silnik spalinowy wyłącznie jako generator prądu bez spinania z napędzaniem kół na wyższych prędkościach.
                Chodzi o optymalizację zużycia paliwa. Jest zakres prędkości (w zasadzie bardziej chyba zapotrzebowania na moc) kiedy nie opłaca się zasilać silnika elektrycznego silnikiem spalinowym bo efektywniej (w tych określonych warunkach) zapiąć silnik spalinowy bezpośrednio na koła. Nie wiem ile z tego jest uzysku w praktyce, widocznie wyszło że się opłaca

                Comment


                • 20221126_161920.jpg
                  Na mieście przy normalnej jeździe bez problemu 4.5, niedługo wybiorę się w trasę, to zobaczymy od zatankowania do zatankowania ile wyjdzie.

                  Komfort jazdy, dynamika, wygoda - same plusy. Wersja sport bez bose audio ale powiem szczerze gra dobrze, dla audiofila będzie mało ale dla Kowalskiego uważam, że gra dobrze.
                  Jeśli chodzi o hałas, to głównie słychać szum z opon, wyciszenie otoczenie jest ok.

                  Comment


                  • Zaskakująco dobry wynik jak na set Manieczek w tle
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • Tymczasem w Kanadzie zawziecie dyskutuja, ktory lepszy

                      2.0-litre, 16-valve, Port Injection, DOHC, i-VTEC® 4-cylinder
                      1.5-litre, 16-valve, Direct Injection, DOHC, turbocharged 4-cylinder

                      :-)
                      Last edited by Leszek2; 27-11-2022, 11:44.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Someone2022 Zobacz posta
                        [ATTACH=CONFIG]61596[/ATTACH]
                        Na mieście przy normalnej jeździe bez problemu 4.5, niedługo wybiorę się w trasę, to zobaczymy od zatankowania do zatankowania ile wyjdzie.

                        Komfort jazdy, dynamika, wygoda - same plusy. Wersja sport bez bose audio ale powiem szczerze gra dobrze, dla audiofila będzie mało ale dla Kowalskiego uważam, że gra dobrze.
                        Jeśli chodzi o hałas, to głównie słychać szum z opon, wyciszenie otoczenie jest ok.
                        A co powiesz już po jakimś czasie użytkowania w temacie reakcji na wciśnięcie gazu? Mam na myśli zasymulowanie kickdowna. Pytam bo ja już nie pamiętam jak to wyglądało na jeździe testowej, a na różnych filmach na Youtube są bardzo rozbieżne opinie i faktycznie to widać. U niektórych ta reakcja jest praktycznie natychmiastowa ale widziałem też filmik, na którym w trybie sport gość miał kilkukrotnie praktycznie sekundową zwłokę zanim samochód zareagował.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Berben Zobacz posta
                          A co powiesz już po jakimś czasie użytkowania w temacie reakcji na wciśnięcie gazu? Mam na myśli zasymulowanie kickdowna. Pytam bo ja już nie pamiętam jak to wyglądało na jeździe testowej, a na różnych filmach na Youtube są bardzo rozbieżne opinie i faktycznie to widać. U niektórych ta reakcja jest praktycznie natychmiastowa ale widziałem też filmik, na którym w trybie sport gość miał kilkukrotnie praktycznie sekundową zwłokę zanim samochód zareagował.
                          Wiesz co pogoda u nas jest dość kiepska więc nie chciałem przesadzać by sprawdzać odejście przez but w podłogę, raz tylko trafił się suchy asfalt i na sporcie but w podłogę poszedł ale to start był z prędkości gdzieś 50/60 to było czuć jakby sekundową redukcję biegu i przyjemnie wcisło w fotel - wrażenie miałem jakbym jechał normalnym automatem z napędem na tył.

                          Comment


                          • Gen11 nie jezdzilem, ale w kilku autach ze wspolczesnej produkcji widzialem to zjawisko. Troche mozna to zredukowac jak sie nauczy wciskac gaz plynnie a nie decha opor. Liczac czas to w manualu puszczenie sprzegla i wcisniecie gazu tez zajmuje czas tylko masz wrazenie, ze panujesz nad sytuacja a w automacie zwiecha jest czesto zaskakujaca. W manualu tez rozpedzasz silnik bez obciazenia i dopiero zapinasz sprzeglo. W automacie Dsg przyspieszasz od zera na zapietym biegu. Mam tez wrazenie, ze w dieslach i tez w automacie hydraulicznym ta zwiecha jest mniejsza. Mowie tu o autach zwyklych z zakresu 1.3-2.0L. Gen11 to praktycznie elektryk wiec na chlopski rozum zwiechy byc nie powinno. Jak jade do pracy moim FK8 jak grandmother to przepustnica otwiera sie max 15-20%. I pod takie realia sa obecnie auta budowane i strojone.

                            Comment


                            • Opóźniona (zwiecha) reakcja na pedał przyśpieszanie występuje tylko w sytuacji kiedy jedziemy bardzo spokojnie np 70kmh i silnik spalinowy bezpośrednio napędza koła.
                              W tej sytuacji wciskając mocniej pedał przyspieszenia Honda musi podjąć decyzję żeby odłączyć silnik spalinowy (rozpiąć sprzęgło) i przejść na napęd elektryczny i to może faktycznie trwać około sekundy.
                              Ale w żadnym wypadku (dla mnie) nie jest to denerwujące czy psujące osiągi. Reakcja jest o wiele lepsza niż w zwykłej Skodzie 1.5 TSI DSG Czy Kia Sportage

                              Mam XI od 20 dni. Zrobiłem 1000km. Mogę napisać podsumowanie:
                              + napęd jest NIESAMOWICIE DOBRY ! Cichy i oszczędny i mocny. Jeśli się jedzie dynamicznie to można 'straszyć' pasażerów przyspieszeniem. Wbija w fotel aż miło.
                              Jadąc normalnie silnika spalinowego nie słychać prawie wcale. Podczas normalnej jazy (dynamicznej) w mieście spala 5L (spod świateł zawsze pierszy)
                              Do tej pory jeździłem wieloma samochodami i posiadałem Civica VIII. Teraz wydaje mi się że jak światło zmienia się na zielone to wszyscy na skrzyżowaniu stoją i znikają w lusterku.
                              Jadąc jak emeryt (do 70kmh) po mieście i trasie da się zrobić REALNE Spalanie poniżej 3L ! A tak właśnie odwożę dzieci do przedszkola i szkoły.
                              Jedyny mankament napędu to że jeśli uruchamiamy zimy pojazd Silnik dosyć mocno pracuje przez pierwszą minutę aby nagrzać auto i po przejechaniu pierwszych 100m po parkingu średnie spalanie na komputerze to jakieś bezsensowne wartości spalania w stylu 70L/100. Po przejechaniu 4km w mieście spada do 5 lub 4 L
                              Podejrzewam że na wiosnę spalanie znacząco spadnie

                              +Zawieszenie i układ kierowniczy super. Strach sprawdzać limity (jeszcze nigdy nie miałem interwencji ESP)

                              +++ Honda Sensig działa !! W nocy podczas deszczu miałem ostrzeżenie bo dzik wbiegł pod koła przy 80kmh! (jakieś 20m przed nami). Najedliśmy się strachu. Ale był wyraźny jakiś czerwony komunikat i sygnał dźwiękowy. Samochód nie hamował jeszcze sam, ale w momencie jak delikatnie musnąłem hamulec honda zaczęła dosyć mocno hamować (nieproporcjonalnie do siły nacisku na pedał) i włączyła Awaryjne światła pomimo że się nie zatrzymaliśmy (dzik zwiał)

                              z Minusów:
                              - Zielone podświetlanie przycisku "D" jest zbyt mocne i nie gaśnie podczas jazdy. Strasznie mnie denerwuje. Nie kapuję po co to świeci podczas jazdy
                              - Automatyczne światła (mijania i dzienne) co chwilę się przełączają! Wystarczy cień lub wiadukt o długości 2 metrów. A razem z nimi wyświetlacze są raz jasne a raz ciemne. Chyba nawiększy mankamet auta. Zapomnieli chyba zrobić histerezę w oprogramowaniu. Chyba że jest coś w opcjach czego nie znalazłem.
                              A może się da zrobić tak aby nie włączał automatycznie świateł mijania?
                              -Podłokietnik z tyłu jest bez sensu. Spada za nisko
                              -Kanapa z tyłu kończy się twardym plastikiem po bokach.
                              - Mocowania Isofix są zbyt centralnie - foteliki są mocno odsunięte od drzwi. Ciężko zapiąć dzieci pasem
                              - rezerwa zapala się w momencie kiedy w zbiorniku jest jeszcze 11L paliwa a wlać można 29L
                              - Ktoś kto się słabo zna myli XI gen z poprzednią generacją (nie poznaje że to nowy model) lub co gorsze myśli że to BMW (miałem 3 takie reakcje)

                              Minusy są drażniące ale nie zamieniłbym Hondy na nic innego, głównie za to jak się w samochodzie czuję i że cena wcale nie wydaję się wysoka za auto z tym napędem.
                              Last edited by HondaFan22; 27-11-2022, 14:50.

                              Comment


                              • Wyjechałem dzisiaj na wycieczkę poza miasto predkosc 70-90km/h normalna jazda czasami wyprzedzanie kierowców jadących w niedzielę.
                                Za to światła doświetlające długie, tak długie z filtrem które wycinają górną cześć świecenia by nie oślepiać kierowców zarąbiście robią robotę w nocy. Nie wspomnę o nagłośnieniu Bose jestem zachwycony od nowa
                                słucham inaczej tych samych utwór, na sto procent są tam zaprzęgnięte procesory dźwiękowe których odpowiadają za efekt tworzenia w przestrzeni kazdego osobno instrumentu słuchać nie mówiąc o vocalu, po prostu bajka dla dorosłych.

                                Tyle udało się wyciągnąć tym razem

                                ps powiem wam jakie numery miałem z tymi światłami doświetlającymi.... nagle po lewej stronie włącza mnie się ikonka świateł długich myślę sobie co za cholera przecież jada auta z na przeciwka i będę ich oślepiać, to wyłączyłem jak się wyłącza długie światła a one znowu się automatycznie włączają później patrzę na ich emitujące światło. a tam jak wcześniej wspomniałem nie oślepiają aut jadących z naprzeciwka, Honda w wersji Advance przeszła samą siebie warte są dodatkowe wydane pieniądze do tej wersji.
                                Last edited by rob1986; 27-11-2022, 16:04.
                                zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                                Comment

                                Working...
                                X