Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czujnik poziomu oleju - 1,5T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    dostałeś więcej oleju o 3 setki to się ciesz . (powinieneś się cieszyć, olej aso to nie są tanie rzeczy).
    No tak , koledze Nail przelali jego własny olej. Z przyzwyczajenia zapomnieli że to nie ich

    Comment


    • no bo nie przeczytałeś tego Tematu, jak poczytasz to będziesz wiedział. Mechanicy i użytkownicy wiedzą po co się leje nad stan w tych modelach.
      Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
      na krótkim odcinku autostrady ok. 30 km z prędkością 120-150 zapaliła się lampka poziomu oleju, myślałem, że dostanę zawału. Teraz widzę, że to problem czujnika, jestem po wymianie oleju na Ravenol 5W30 przejechałem jakieś 1300 km, na bagnecie wyraźnie widać, że za dużo wlali.
      no, Nail wiesz żę to problem czujnika, lub innego obszaru odpowiadającego za nadzór nad tym obszarem. Dolali więcej bo sądzili że to pomoże, bo to jedna z "metod" ASO. No, co tu gadać.
      Problem znany bardzo dobrze każdemu ASO.
      Metody ASO:
      1. przelewanie ponad stan,
      2. stosowanie lepkości SAE 5W-30
      3. zmiana programu.
      ...pracują nad innymi "metodami" bo żadna z ww metod nie działa .. jak na razie. Metody wysoce inżynierskie, nie ma co pewnie rodem z Japonii.
      ...aa jest! jest jeszcze metoda jedna o której tu pisano. Tak zaleciło ASO.
      4. jedź wolniej. jedź pan wolniej... (to nie jest auto do takich prędkości, mimo że może taką prędkość osiągnąć).
      Dodam że w tej części wpisu nie ironizuję, to są naprawdę "metody" ASO o których pisali użytkownicy że im tak ASO sugerowało po takich "zawałowych" akcjach.

      Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
      Nie bardzo rozumiem, po co przelewają?
      to jeszcze komentarz do tego Po Co?
      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      ASO zachowuje się w sposób niewytłumaczalny
      nie będzie się przecież poważny Serwis tłumaczył jak amator.
      No to ja powiem, czemu?
      1. przelewanie ponad stan, - to w konsekwencji próba zachowania lepkości oleju do oszczędzania paliwa. Większa ilość oleju, wolniejsze jego nagrzewanie, ("testowa kropla oleju") dłużej przebywa w misce po to, by się schłodzić zanim wróci ponownie na tłoki, dłuższy obieg wymiany oleju jest pożądany, chłodzenie obiegu zanim ponownie trafi na tłoki, dodatkowo zabezpieczenie gdy zaczęło ubywać, większa ilość zabezpiecza gdyby pojawiała się znaczna ilość przedostającego się paliwa w wyniku bezpośredniego wtrysku.
      2. stosowanie wyższej lepkości - bo olej niskooporowe nie nadają się na EU, nie ma gdzie jeździć po 4-6 pasmowych autostradach aby jechać z tempomatem 2 godziny z w trybie ekono 120km/h i 2000obr /min u nas trzeba deptać i to ostro czasem aby "normalnie" jechać. Większa lepkość to lepiej dla pompy oleju w takich warunkach Wyższa lepkość i tak straci lepkość, z wyższej lepkości jest z czego zejść z niskiej już niema. Niska lepkość w warunkach braku oporów szkodzi pompie oleju (defekty pompy oleju w 9 gen już pokazywał kolega na forum w nowym aucie). Gdy niska lepkość jest zbyt niska a tak się dzieje przy 150km/h to nie jest dobrze dla silnika, jak widać i olej już też "nie działał". Miał tak niską lepkość że system już go nie widział.
      3. zmiana programu. coś komponują co by zmienić mapę pracy silnika bo w EU jeździ się po 2-5 km co dziennie są tacy. W USA aby pojechać po bułki musisz zrobić 15km w 1 stronę.
      4. udowodnione, wolniejsza jazda, mniejsze obciążenia, mniejsza temp oleju czyli zachowana lepkość eko oleju praktycznie wyklucza pojawianie się kontrolki, czyli metoda "jedź pan wolniej" wg ASO w 100% działa. NIe ma przypadku aby ktoś jechał 90km/h i doznał "konewki z olejem". Nie ma ani jednego takiego przypadku.
      Tak uważam bo takie wnioski wyciągnąłem po tym co napisali użytkownicy po dyskusjach w ASO.
      Takich rzeczy ASO Ci nie będą tłumaczyć... jak by wyglądali.
      Last edited by rambo7; 30-04-2020, 13:41.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Z drugiej strony, pomijając fachowość bądź jej brak, to co ma takie ASO zrobić? Skoro nawet autor nie potrafi tego naprawić.
        Doraźna pomoc nie rozwiązuje problemu, ale innej na ten moment brak. Pytanie jak będą do tego podchodzić po okresie gwarancyjnym.

        Pytanie ile jest takich użytkowników jak ja, którzy większość jeżdżą po mieście i może tylko dlatego problem nie występuje, choć ja sobie tłumaczę, że mnie to nie dotyczy
        Last edited by lisu; 30-04-2020, 13:54.

        Comment


        • Zamieszczone przez lisu Zobacz posta
          Pytanie jak będą do tego podchodzić po okresie gwarancyjnym.
          ... nie, nooo, pytanie jest zajebiste ....
          Ja wiem jak... tak samo jak podchodzą do ujawnionych felernych tłoków (w 9 genie) po okresie gwarancji, czyli mnie więcej tak: ...
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • No tak... ale chodziło mi o sytuację kiedy problem jest zauważony w okresie gwarancyjnym.
            Jeżeli atrapę naprawiali rok, to tutaj im może jeszcze chwilę zejść

            Został mi rok gwarancji i chyba w lecie przejadę się na niemiecka autobahne

            Comment


            • Te teorie mają sens, ale jeszcze jako nieświadomy użytkownik 0w20 wybrałem się tą Hondą do Włoch, jadąc w upał non stop 140-170km/h dwa razy po prawie 900km, zaliczając przy tym jeszcze 1,5h korek i się nic nie zaświeciło. W tamtym roku z kolei już na 0w30 też przy temp ok 30 stopni jechałem akurat na w miarę pustym odcinku autostrady przez na pewno ponad 100km non stop 180-230 i również nic się nie zaświeciło, więc trochę to do mnie nie przemawia, że tylko u tych co delikatnie jeżdżą to się nie świeci, być może to wcale nie zależy od tego jaki macie wlany olej i czy jest go za dużo, tylko po prostu są schrzanione czujniki, ot tak same z siebie bez żadnej ideologii nt ekologicznego przeznaczenia dzisiejszych produktów.

              Comment


              • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                jako nieświadomy użytkownik 0w20 wybrałem się tą Hondą do Włoch, jadąc w upał non stop 140-170km/h
                Ja w styczniu na oleju 0-w20 jechałem po naszej autostradzie Pń.>>W-wa>>Pń z takimi prędkościami. A z W-wy nocą, to już non stop 170km/h i też się nie zapaliła.

                Comment


                • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                  więc trochę to do mnie nie przemawia, że tylko u tych co delikatnie jeżdżą to się nie świeci, być może to wcale nie zależy od tego jaki macie wlany olej i czy jest go za dużo
                  Oczywiście, masz rację. Niektórym kolegom pojawiał się komunikat niezależnie od rodzaju oleju i w różnych warunkach jazdy. Z doświadczenia wiem , że naszymi brykami można bezproblemowo jeździć powyżej 120 km/h

                  Comment


                  • Polecam poczytać garść informacji od hondy z oddziału Irlandzkiego:
                    Keeping your Honda a Honda by using the specifically designed Honda Genuine Oils and Lubricants to keep your Honda running.

                    I-CDTI and I-DTEC Diesel Engines
                    For the i-CDTi and i-DTEC diesel engines the recommended oil for Western European driving conditions and weather conditions is fully synthetic motor oil meeting the minimum specification ACEA C2/C3. The recommended viscosity is 0W-30.

                    Petrol Engines
                    For all petrol engines, excluding Hybrid models, the recommended oil for Western European driving conditions and weather conditions is a semi-synthetic motor oil meeting the minimum specification ACEA A1/B1. The recommended viscosity range is between 0W-20 to 10W-40.

                    Note: 15W-40 cannot be used in vehicles equipped with an oil level sensor. If you put 15W-40 oil in an engine with an oil level sensor, the sensor may indicate an incorrect oil level reading.

                    The amount of oil consumed depends on the following factors:
                    How many miles the vehicle has travelled, a new engine consumes more oil as its pistons, piston rings and cylinder walls have not become conditioned How the vehicle is driven. More oil is consumed by high speed driving, high engine revs, frequent acceleration and deceleration Climatic and road conditions encountered Viscosity of the engine oil
                    Acceptable rates of oil consumption can be up to 1 litre per 1,000km / 600 miles. Consumption can be higher when the engine is new.
                    Honda Genuine Oil :
                    All grades of Honda Genuine Oil specified by the manufacturer are available from your local Honda dealer. These grades are available in handy 1 Litre bottles for top-up purposes or a 4 Litre pack for servicing requirements.
                    Grades available:
                    Grade Type Honda Green Oil Mineral Oil 10W-40 Semi Synthetic 0W-20 Semi Synthetic 5W-40 Semi Synthetic 0W-30 Fully Synthetic
                    Ciekawy margines napisali z tym zużyciem oleju 1L na 1000 km czyżby wzięli przykład z silników TSI VW? Współczesne jednostki z takim marginesem to powód do wstydu gdy starsze jednostki nie miały problemów z nadmiernym zużyciem oleju.
                    I nareszcie napisali prawdę o olejach swojej marki że większość to półsyntetyki czego nie można się wstydzić bo to też dobre oleje inaczej jeśli porównamy cenę półsyntetyka konkurencji z tym z hondy. Podoba mi się że napisali całe spektrum olejów dla benzyniaków od 0W20 do 10W40 co potwierdza tezę że benzyniaki pojadą na wszystkim i nie zaszkodzi im pełen zakres SAE. Nadmienili ze MINIMALNA specyfikacja to ACEA: A1/B1 co też może sugerować mniejszą ochronę silnika w porównaniu do A3. No i ciekawostka że w silnikach z czujnikiem poziomu oleju nie powinno się stosować oleju 15W40 gdyż może powodować błędne jego działanie.
                    Last edited by rat4; 01-05-2020, 09:51.
                    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                    Comment


                    • katana ja nie generalizowałem. W twoim sie nie świeci od jazdy 230 km/h ok, ale nie oznacza że w każdym. No nie zaprzeczysz temu że tu piszą jak kolega wyżej.
                      Tu jest multum wpisów użytkowników jak ostatni że po godzinie jazdy 120-150 się zaświeciło to kolejny przypadek, jeden z bardzo wielu.
                      Co powiesz koledze? że w twoim się nie świeci to w jego tez nie powinno...
                      Natomiast fakty Cię nie przekonują? to dziwne? bo 100% przypadków że przy jeździe 90km/h nikomu się kontrolka nie świeciła ani jednemu użytkownikowi.
                      Fakty i reguła Cię nie przekonują. Natomiast patrzysz jedynie przez pryzmat swojego pojedynczego przypadku a na resztę zamykasz oczy.
                      Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                      być może to wcale nie zależy od tego jaki macie wlany olej
                      własnie .. być może. ASO mówi tak samo.
                      Nie o tym jest dyskusja po raz 15000 tny.
                      Dyskusja jest o tym że przy prędkości 90 km/h nikomu, absolutnie nikomu z pośród tych co się generuje kontrolka przy szybkiej jedzie przy wolniej się nie generuje. Takie są fakty. Czyli czujnik wtedy działa. Czy to oznacza że czujnik jest sprawny?
                      Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                      trochę to do mnie nie przemawia
                      właśnie to To, do mnie nie przemawia. a nie olej.
                      Wyjaśnijcie kolegom którzy mają problem że ich doświadczenia z kontrolką przy 150km/h do Was nie przemawia. Wytłumaczcie im to.

                      Zamieszczone przez janpiotr Zobacz posta
                      problem z komunikatem dotyczacym pozimu oleju (pierwsza taka sytuacja po 18 tyś). Załączył się przy prędkości 120-130.
                      Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                      Wczoraj w nocy po jeździe na krótkim odcinku autostrady ok. 30 km z prędkością 120-150
                      Katanie się nie załącza a ni Stachowi. W ich autach kontrolka się nie świeci a że w waszych się zaświeciła to to nie ma znaczenia.

                      Proszę o jeden potwierdzony zgłoszeniem w ASO przypadek że przy prędkości 90km/h komuś się świeci kontrolka oleju?
                      Last edited by rambo7; 01-05-2020, 12:25.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Proszę o jeden potwierdzony zgłoszeniem w ASO przypadek że przy prędkości 90km/h komuś się świeci kontrolka oleju?
                        W tym wątku w poście #14 kolega opisuje pojawiający się komunikat po nawet krótkiej jeździe po mieście.

                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Katanie się nie załącza a ni Stachowi. W ich autach kontrolka się nie świeci a że w waszych się zaświeciła to to nie ma znaczenia.
                        I nie załącza się jeszcze setkom tysięcy użytkownikom czy mają olej 0w20 czy inny bez względu na prędkość jazdy. U mnie w ASO nie mieli żadnego zgłoszonego przypadku. Usterka jak każda inna której nie należy generalizować. Nie uważam że ASO z tego powodu robi jakąś niewłaściwą masówkę.
                        Last edited by Stach13; 01-05-2020, 12:47.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          I nie załącza się jeszcze setkom tysięcy użytkownikom czy mają olej 0w20 czy inny.
                          I załącza się jeszcze setkom tysięcy użytkownikom czy mają olej 0w20 czy inny.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Rambo, mam do Ciebie ogromny szacunek w kwestiach olejowych, ale żeby nie wiem co tow tym przypadku nie idzie się z Tobą zgodzić. Ja i Stachu u których wg Ciebie tylko się nie świeci, to jakieś 99%użytkowników, którzy nie mają problemu z czujnikiem. Kto jeździ jednostajnie przez godzinę 90km/h? Na drogach krajowych tak się nie da, bo ciągle teren zabudowany albo ogr do 70,a na autostradzie nikt normalny prawie 200KM autem tak nie jeździ, stąd brak takich zgłoszeń. Śmierdzi mi tu jednak od teorii spiskowych, bo przecież, to auto jest przeznaczone, żeby nim jeździć tylko oszczędnie, a Aso o wszystkim wie (ale nie powie) i specjalnie przelewa. Super, grunt, to w coś uwierzyć i się tego trzymać.

                            Comment


                            • chodzi mi tylko o to, że skoro Wam się nie świeci to nikt nie ma problemu, tak czytam Twój wpis katana. Problem jest. (nie wnikam w olej, styl itd. podałem "sposoby" ASO na zaradzenie problemu które to sposoby samo ASO realizowało jako próba rozwiązania problemu ... i tyle).
                              Chcecie udowodnić że co?
                              Czy jest regułą to że pomysł ASO aby jeździć wolniej to znika problem? - tak. Ta reguła działa. Oczywiście że nienormalne jest by tak jeździć.
                              Regułą nie jest to że skoro Wam się nie świeci to nikomu się nie świeci lub nie powinna świecić.
                              Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                              Śmierdzi mi tu jednak od teorii spiskowych, bo przecież, to auto jest przeznaczone, żeby nim jeździć tylko oszczędnie, a Aso o wszystkim wie (ale nie powie) i specjalnie przelewa.
                              nie, żaden spisek. To próba zaradzenia na sytuację, jeden ze sposobów. Chyba to jest oczywiste że jak świeci kontrolka oleju to się zagląda na poziom po co ? czy nie jest za niski?
                              Oni nie projektowali tego silnika, nie wiedzą sami co i dlaczego. Ja nie neguję ich działań, to nie jest ich wina że nie potrafią nic z tym zrobić.
                              Ja nie jestem zwolennikiem przelewania ponad stan, jednak w tej sytuacji rozumiem ich podejście, tym bardziej że to przelanie minimalne nie jest groźne dla pracy silnika.
                              Myślę że sami próbują sobie wypracować jakąś regułę. jeśli klienci co mają ponad stan wracają ze zgłoszeniami "świeci się olej" to na tej podstawie też zbierają doświadczenia i pewnie taka informacja idzie gdzieś dalej, np. do biura projektowego.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Ale nie wiemy czy to kwestia czujnika czy silnika. A wina jest Hondy, że wszystko olewa, bo pewnie to żaden problem i silnikowi nie zagraża, ale to od nich powinno wypłynąć. Ja tu widzę, że tylko ja i Stach jesteśmy z tego auta zadowoleni, no cóż 4 auto na świecie pod względem ogólnej sprzedaży, ale w Pl taki "bubel", pewnie to już ostatni Civic w Eu.

                                Comment

                                Working...
                                X