A może po prostu nie skasowali wcześniej przeglądu.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T
Collapse
X
-
-
Zamieszczone przez Paluch Zobacz postaMnie wezwał po 3200 km na wymianę
Comment
-
Tylko trochę dziwna ta "olejowa panika" w tej Hondzie.
W poprzednim aucie (też japońskim) wymiana oleju była co roku, po przejechaniu ok. 15k km i wszystko było OK.
Styl jazdy identyczny. Miasto i krótkie odcinki. Auto ma przejechane już ponad 150k km, i nadal jeździ super.
Comment
-
W zasadzie na wymianę oleju można trafić już na drugi dzień po odbiorze auta, wystarczy że uruchomimy auto pojedziemy krótki odcinek na zimnym silniku np. 500 metrów zgasimy i tak 7x w ciągu dnia skutkowało będzie pojawieniem się komunikatu o wymianie oleju. Taką informację przekazano mi przy odbiorze auta.
Comment
-
-
Ja jestem ciekaw jak "wygląda" taki olej zlany po 3tys.km.. -mam na myśli jego parametry fizyko-chemiczne.. zastanawia mnie głównie zawartość paliwa w takim oleju, a tym samym o ile spadnie jego lepkość kinematyczna, która i tak w przypadku fabrycznego 0w20 jest niska na wstępie.. a więc można powiedzieć, że "Hondowski przypominacz" wie co robiale np. jak ktoś zalewa olej 5W30 o lepkości np. 12cSt, to już "przypominacz" działa za wcześnie.. generalnie, jakby co jakiś czas auto przegonić w trasę, dać mu temperaturę, to benzyna powinna odparować i olej powinien trzymać swoje parametry.
Last edited by Grzechu; 26-04-2021, 12:37.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postazastanawia mnie głównie zawartość paliwa w takim oleju, a tym samym o ile spadnie jego lepkość kinematyczna
"W zależności od klasy lepkościowej oleju smarowego, już 10÷15% zawartości paliwa powoduje jego rozcieńczenie do wartości krytycznej z punktu widzenia funkcji smarowania (mierzona w temp. 100°C lepkość kinematyczna poniżej ok. 6 mm2/s) prowadzące do zerwania filmu smarowego, wystąpienia tarcia granicznego, a nawet suchego zamiast płynnego lub co najmniej półpłynnego. Takie zjawisko może stanowić zagrożenie dla silnika, powodując wzmożone procesy zużycia jego elementów roboczych (uszkodzenie, a następnie zniszczenie warstwy ślizgowej panewek głównych i korbowodowych, zacieranie czopów w panewkach, uszkodzenie warstwy honowanej na powierzchni tulei cylindrowych, zatarcie tłoków w cylindrach itp.)"
Jazda na bardzo krótkich odcinkach jest najbardziej "ekstremalna" w ciężkich warunkach eksploatacji. Przypominacz robi dobrą robotę i lepiej nie wyrabiać w sobie nawyku, że jak mam "grubszy" olej to jeszcze poczekam z jego wymianą. 10÷15% paliwa to bardzo dużo do tych wartości krytycznych. Jak eksploatowałem auto przez parę miesięcy na krótkich odcinkach to na bagnecie nic nie przybyło. Bagnet oczywiście zawsze czuć benzyną ale poziom stały. Faktycznie , tak jak napisałeś cykliczne przeganianie auta na trasie i dawanie mu wysokich obrotów jest jak najbardziej wskazane i to nie tylko ze względu na paliwo w oleju.Załączone plikiLast edited by Stach13; 26-04-2021, 14:55.
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta.... Faktycznie , tak jak napisałeś cykliczne przeganianie auta na trasie i dawanie mu wysokich obrotów jest jak najbardziej wskazane i to nie tylko ze względu na paliwo w oleju.
Comment
-
Zamieszczone przez marart Zobacz postaDlatego większość z Nas zaznacza przy stylu jazdy, że czasami ma ciężką nogęDo tej pory myślałem że tylko ja z forumowiczów jeżdżę spokojnie a wszyscy inni depczą ile się da. A tu wychodzi że czasem ciężka noga to dla dobra silnika. Na szczęście też tak okresowo depczę ale tylko tam gdzie nie spodziewam się policji. Pomimo że z ponad 40 tys. jakie mam na liczniku jazda miejska to niewielki procent.
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaPrzypominacz robi dobrą robotę i lepiej nie wyrabiać w sobie nawyku, że jak mam "grubszy" olej to jeszcze poczekam z jego wymianą.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaAle pamiętaj, że przypominacz ustawiony jest pod olej 0W20 o lepkości 8cSt..
Comment
Comment