Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • A może po prostu nie skasowali wcześniej przeglądu.
    Moja Honda
    https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

    Comment


    • Nie, to pierwszy przegląd był.
      Pod koniec października kupione auto a 27 lutego wylądowałem na wymianie oleju.

      Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
        Mnie wezwał po 3200 km na wymianę
        U mnie pierwsza wymiana oleju została wskazana przez komputer po 13500 km. Fakt ten przebieg był w 70-80% autostradowy z prędkościami 130-140 km/h i nie wiem ile jeszcze bym przejechał kilometrów to tego przeglądu bo wymusił go nie przebieg tylko upływający czas jednego roku. Następne przeglądy również są wynikiem upływających 12 miesięcy przy przebiegach ok. 10 tys. km. Jednak miałem kiedyś okres 5 miesięcy jazdy na krótkich dystansach ale nie skróciło mi to czasu do przeglądu. Możesz napisać coś więcej na temat eksploatacji auta przez te cztery miesiące ? Tzn. styl i warunki jazdy, była to zima więc pewnie krótkie odcinki plus mocna noga dały taki rezultat.

        Comment


        • Bardzo krótkie odcinki rzędu 3 - 10 km. Ciężka noga odpada. Silnik wiecznie zimny + śnieg.
          Późniejsze przeglądy u mnie to 7 - 8 kkm i wezwanie.

          Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • No to taki system sygnalizujący wymianę oleju to super sprawa. Aż strach pomyśleć co by się stało gdyby go nie było a nieświadomy użytkownik w takich warunkach użytkował by auto rok albo dwa.

            Comment


            • Tylko trochę dziwna ta "olejowa panika" w tej Hondzie.
              W poprzednim aucie (też japońskim) wymiana oleju była co roku, po przejechaniu ok. 15k km i wszystko było OK.
              Styl jazdy identyczny. Miasto i krótkie odcinki. Auto ma przejechane już ponad 150k km, i nadal jeździ super.

              Comment


              • W zasadzie na wymianę oleju można trafić już na drugi dzień po odbiorze auta, wystarczy że uruchomimy auto pojedziemy krótki odcinek na zimnym silniku np. 500 metrów zgasimy i tak 7x w ciągu dnia skutkowało będzie pojawieniem się komunikatu o wymianie oleju. Taką informację przekazano mi przy odbiorze auta.

                Comment


                • Czyli wystarczy mieć cały czas włączony system START-STOP?

                  Comment


                  • Na tyle wryła mi się ta informacja, ze kiedyś szykując się na wakacje liczyłem nawet ilośc odpaleń, a mialem do załatwienia kilka spraw w obrębie kilometra (garaż, dom, myjnia, stacja benzynowa, sklep, itp)
                    Last edited by marmac500; 26-04-2021, 12:25.

                    Comment


                    • Ja jestem ciekaw jak "wygląda" taki olej zlany po 3tys.km.. -mam na myśli jego parametry fizyko-chemiczne.. zastanawia mnie głównie zawartość paliwa w takim oleju, a tym samym o ile spadnie jego lepkość kinematyczna, która i tak w przypadku fabrycznego 0w20 jest niska na wstępie.. a więc można powiedzieć, że "Hondowski przypominacz" wie co robi ale np. jak ktoś zalewa olej 5W30 o lepkości np. 12cSt, to już "przypominacz" działa za wcześnie.. generalnie, jakby co jakiś czas auto przegonić w trasę, dać mu temperaturę, to benzyna powinna odparować i olej powinien trzymać swoje parametry.
                      Last edited by Grzechu; 26-04-2021, 12:37.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        zastanawia mnie głównie zawartość paliwa w takim oleju, a tym samym o ile spadnie jego lepkość kinematyczna
                        Podaję za Instytutem Nafty i Gazu:

                        "W zależności od klasy lepkościowej oleju smarowego, już 10÷15% zawartości paliwa powoduje jego rozcieńczenie do wartości krytycznej z punktu widzenia funkcji smarowania (mierzona w temp. 100°C lepkość kinematyczna poniżej ok. 6 mm2/s) prowadzące do zerwania filmu smarowego, wystąpienia tarcia granicznego, a nawet suchego zamiast płynnego lub co najmniej półpłynnego. Takie zjawisko może stanowić zagrożenie dla silnika, powodując wzmożone procesy zużycia jego elementów roboczych (uszkodzenie, a następnie zniszczenie warstwy ślizgowej panewek głównych i korbowodowych, zacieranie czopów w panewkach, uszkodzenie warstwy honowanej na powierzchni tulei cylindrowych, zatarcie tłoków w cylindrach itp.)"



                        Jazda na bardzo krótkich odcinkach jest najbardziej "ekstremalna" w ciężkich warunkach eksploatacji. Przypominacz robi dobrą robotę i lepiej nie wyrabiać w sobie nawyku, że jak mam "grubszy" olej to jeszcze poczekam z jego wymianą. 10÷15% paliwa to bardzo dużo do tych wartości krytycznych. Jak eksploatowałem auto przez parę miesięcy na krótkich odcinkach to na bagnecie nic nie przybyło. Bagnet oczywiście zawsze czuć benzyną ale poziom stały. Faktycznie , tak jak napisałeś cykliczne przeganianie auta na trasie i dawanie mu wysokich obrotów jest jak najbardziej wskazane i to nie tylko ze względu na paliwo w oleju.
                        Załączone pliki
                        Last edited by Stach13; 26-04-2021, 14:55.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          .... Faktycznie , tak jak napisałeś cykliczne przeganianie auta na trasie i dawanie mu wysokich obrotów jest jak najbardziej wskazane i to nie tylko ze względu na paliwo w oleju.
                          Dlatego większość z Nas zaznacza przy stylu jazdy, że czasami ma ciężką nogę
                          Moja Hania
                          http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                          Comment


                          • Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                            Dlatego większość z Nas zaznacza przy stylu jazdy, że czasami ma ciężką nogę
                            No to w końcu się wyjaśniło Do tej pory myślałem że tylko ja z forumowiczów jeżdżę spokojnie a wszyscy inni depczą ile się da. A tu wychodzi że czasem ciężka noga to dla dobra silnika. Na szczęście też tak okresowo depczę ale tylko tam gdzie nie spodziewam się policji. Pomimo że z ponad 40 tys. jakie mam na liczniku jazda miejska to niewielki procent.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                              Przypominacz robi dobrą robotę i lepiej nie wyrabiać w sobie nawyku, że jak mam "grubszy" olej to jeszcze poczekam z jego wymianą.
                              Ale pamiętaj, że przypominacz ustawiony jest pod olej 0W20 o lepkości 8cSt.. a jeśli ktoś zalewa 5W30 o 12cSt,. to jak w pierwszym przypadku masz już krytyczne 6cSt. to w tym drugim, może być nadal bezpieczna wartość np. 9-10cSt.! nadal więcej niż na wstępie mamy w 0W20... można wręcz powiedzieć, że kiedyś nie było przypominaczy, bo nie było takiej potrzeby, ponieważ oleje nie balansowały z lepkością podstawową "na granicy" i wystarczało olej wymieniać co 8-10tys. km jeżdżąc po mieście, na SAE 5W40, czy 5W30. Tak więc jeśli ktoś jeździ na 0W20 to powinien stosować się bardzo mocno do wskazówek przypominacza.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Ale pamiętaj, że przypominacz ustawiony jest pod olej 0W20 o lepkości 8cSt..
                                Tutaj bym nie dał głowy że tak jest, czy czasem algorytm nie jest ustawiony pod obciążenie oleju a nie pod jego lepkość. Nie wiem nie spieram się. Są podobno systemy monitorujące na bieżąco lepkość i zanieczyszczenia oleju ale pewnie nie w Hondzie.

                                Comment

                                Working...
                                X