Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
    No nie bo dzisiaj rano sprawdziłem po wczorajszym dolaniu
    Rozumiem że dolałeś do max. 3,2 l + x= max. To ile to x wyniosło ?

    Comment


    • W serwisie mieli wlać 3,2 i po wskaźniku na bańce wynika że ~tyle wlali, ja dolałem mniej więcej 100ml i jest minimalnie poniżej max i tak mi pasuje więc zostawiam. Nie mierzyłem żadnymi miarkami ile Aso wlało, ani ile ja wlałem. Ważne, że nie jest przelane.
      Moja Honda
      https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

      Comment


      • Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
        Nie mierzyłem żadnymi miarkami ile Aso wlało, ani ile ja wlałem. Ważne, że nie jest przelane.
        Jasne że ważne, że nie jest przelane. Zapytałem dlatego, że ja kiedyś poprosiłem ASO o wlanie mi minimalnie pod max i podobno wlali mi...3,8 litra. Było pod max i przez cały cykl wymiany taki stan pozostał, jednak rozumiem teraz Twoją decyzję o osobistym dolewaniu oleju. Słuszne podejście do sprawy. Według ASO jednak 2+2 wcale nie wychodzi 4.

        Comment


        • Zamieszczone przez Typek® Zobacz posta
          I tak codziennie?

          Zamieszczone przez Typek® Zobacz posta
          Ale jutro znowu sprawdzisz?
          Czytamy ze zrozumieniem....
          Moja Hania
          http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

          Comment


          • Przebrnąłem przez wszystkie posty tego wątku. Te serio merytoryczne i te troszkę mniej. Troszkę wiedzy zdobyłem, troszkę temat się rozmył. Nie mam zamiaru wywoływać gównoburzy tylko nie znalazłem takich odpowiedzi:
            - czy ktoś słyszał o pękających tłokach, zawieszających się pierścieniach (wiem, wiem - paranoja) tym modelu (1.5) co właśnie powoduje dynamiczny przyrost oleju kończący się często defektem całego silnika?
            - czy ktoś przetestował na sobie zależność przybywania/ubywania oleju względem stosowanego oleju (np 0w20 vs 5w30 itp) i ma serio miarodajne pomiary (swoje, nie z netu - wiem, że pytanie bez sensu bo kto się przyzna to raz a dwa to za małe przebiegi często by to ogarnąć
            - czy ktoś przetestował na sobie zależność przybywania/ubywania oleju względem stylu jazdy (normalny/torowy)

            Generalnie pytam dlatego, że kupiłem to 1.5 chcąc by było bezawaryjne. Sam ogarniam auto - wiem ile zaleje DOKŁADNIE i wiem ile ubywa jeżeli ubywa.... wcześniej jeździłem starymi hondami 2,4,5,7,8gen - DC2, EP3, FG2) gdzie ludzie narzekali na pobór oleju a nie jego przybywanie ) Potem były inne marki gdzie 2 razy walczyłem z silnikami i już mam dość... Po kupnie i tych postach sprawdzałem olej z wkurvvem, że znowu może byc coś (faktycznie ten bagnet niezbyt przyjazny ale da się ogarnąć i wiem, że nie przybywa), ale też i spokojem bo już te tematy przeszedłem.... Niemniej jednak nie za bardzo mam chęć przechodzić kolejny raz wiec szukam info bo jestem przed kolejna wymianą oleju i chce zalać cos z sensem (biorąc pod uwagę tematy olejowe tego forum - chyba nigdzie nie sa tak rozbudowane)
            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

            Comment


            • Generalnie w 1,5 nie przybywa/ubywa .Jaki byś zalał olej to nie ma to znaczenia Osobiście słyszałem o 2 przypadkach przybywania . Miało to być spowodowane jazdą na krótkich odcinkach ale sam przetestowałem jazdę do pracy przez 2 miesiące 3 km w jedną stronę . I nic takiego nie miało miejsca . Tak więc dla mnie temat nie istnieje

              Comment


              • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                Generalnie pytam dlatego, że kupiłem to 1.5 chcąc by było bezawaryjne. Sam ogarniam auto
                Generalnie to kupiłeś auto na którego działanie nie masz wpływu bo:
                specyfika silnika downsizing'owego jest taka a nie inna, Ile wcześniej samochodów w specyfikacji downsizing'u przerobiłeś? bo z wymienionych to ani jeden.
                Pytania są nietrafione i takich odpowiedzi nie znajdziesz w tym temacie.
                Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                - czy ktoś słyszał o pękających tłokach, zawieszających się pierścieniach (wiem, wiem - paranoja) tym modelu (1.5) co właśnie powoduje dynamiczny przyrost oleju kończący się często defektem całego silnika?
                nie, nie.. to nie tak, tu oleju nie przybywa, a paliwa. Paliwa przybywa w oleju (muszą do tego zaistnieć warunki, nie każdemu przybywa). Przybywanie paliwa w silniku downsizing'owym nie jest spowodowane pękaniem tłoków, ani pierścieni. Posiadasz kolego w tym modelu silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa czego nie było w modelach które wymieniłeś. Poczytaj o negatywnych skutkach i wpływie wtrysku bezpośredniego, bo widzę że się nie orientujesz.
                Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                czy ktoś przetestował na sobie zależność przybywania/ubywania oleju względem stosowanego oleju (np 0w20 vs 5w30 itp) i ma serio miarodajne pomiary (swoje, nie z netu - wiem, że pytanie bez sensu bo kto się przyzna to raz a dwa to za małe przebiegi często by to ogarnąć
                zgodnie z przyjętą technologią wtrysku bezpośredniego olej nie ma tu nic do rzeczy. Oleju przybywa nie z powodu rodzaju zastosowanego oleju. Zbyt mocno zostałęś w "tyle" z aktualną techniką zasilania silników downsizingu i próbujesz tłumaczyć sobie i wiązać tezy odnosząc do technologi wtrysku paliwa starszej generacji. To nie ma absolutnie żadnego związku z zastosowanym olejem. Jeszcze raz, oleju w silniku nie przybywa. Przybywa paliwa, i z tego powodu podnosi się poziom "oleju" czyli mieszaniny oleju z paliwem.
                Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                - czy ktoś przetestował na sobie zależność przybywania/ubywania oleju względem stylu jazdy (normalny/torowy)
                bardzo wiele osób przetestowało jeszcze warunki krótkich lub bardzo krótkich dystansów i jest mnóstwo wyników i dowodów.
                Mam wrażenie że nie czytałeś tematu dokładnie, i nie czytałeś innych tematów "olejowych", jesteś na forum od niedawna, więc jest szansa zdobyć wiedzę użytkując takie auto.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Pytania są nietrafione i takich odpowiedzi nie znajdziesz w tym temacie.
                  to jest powiązany temat, nie ma nietrafionych pytań...

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  bardzo wiele osób przetestowało jeszcze warunki krótkich lub bardzo krótkich dystansów i jest mnóstwo wyników i dowodów.
                  Mam wrażenie że nie czytałeś tematu dokładnie, i nie czytałeś innych tematów "olejowych", jesteś na forum od niedawna, więc jest szansa zdobyć wiedzę użytkując takie auto.
                  Pytałem o jazdę torową (czyt. bardziej ekstremalną itp) a nie o krótkie dystanse. O nich faktycznie piszecie - przeczytałem dokładnie choć "wyników" a tym bardziej "dowodów" to tu jest mało (definicja dowodu chociażby się kłania) - raczej opinie i to też mocno zróżnicowane... (niby temat istnieje a jak poczytać to forum to nikomu praktycznie nie przybywa paliwa w oleju...)

                  Jasne jest dla mnie, że nie przybywa oleju - nie trzeba mi tego tłumaczyć dwukrotnie. Moja wina, że mało precyzyjnie się wyraziłem upraszczając stan na bagnecie jako olej. Rozumiem też tematy związane z wtryskiem bezpośrednim i rozumiem, że przybywa paliwa w oleju (oprócz wymienionych wyżej hond użytkowałem auta z wtryskiem bezpośrednim także oraz auto w podobnej technologii silnika, któremu na bagnecie nie przybywało).
                  Spotkałem się z opiniami, że w temacie 1.5T nie chodzi tylko o przyczyny związane z silnikiem downsizing'owym, wtryskiem bezpośrednim a także o własnie pękające tłoki. Nie wiem tylko czy stan ten dotyczył wady fabrycznej (jakich modeli) czy był spowodowany użytkowaniem auta które np. miało już bardzo dużo paliwa w oleju. Stad moje pytanie, czy ktoś o takim przypadku słyszał.
                  Ale rozumiem, że pewnie znowu jest "nietrafione" więc dam sobie na luz i dziękuję za kolejne wykłady.
                  Spodziewałem się, że lepiej nie zabierać głosu bo jak ktoś nowy na forum to musi od pouczenia zacząć a przecież forum można czytać nie rejestrując się na nim i już finalnie nie staż na forum jest wyznacznikiem wiedzy, choć ja się nie mądrze w tym temacie a tylko zadaje pytania....
                  Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                  Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                    Spodziewałem się, że lepiej nie zabierać głosu bo jak ktoś nowy na forum to musi od pouczenia zacząć a przecież forum można czytać nie rejestrując się na nim i już finalnie nie staż na forum jest wyznacznikiem wiedzy, choć ja się nie mądrze w tym temacie a tylko zadaje pytania....
                    Hej! Nie przejmuj się pouczanie ze strony naszego Prezesa, Rambo to specyficzny człowiek i czasem tak lubi, ale jest też pomocny, nie zrażaj się! Śmiało pisz i pytaj, po to tutaj jesteśmy, aby dyskutować. Odnośnie twoich pytań, w prawdzie nie mam modelu X, ale na tyle ile śledziłem wątki dotyczące X, to mogę Ci powiedzieć, że nie dało się zauważyć aby był tutaj problem z podnoszeniem się poziomu oleju jak i z pękającymi tłokami, wręcz można powiedzieć, że te silnik są bezawaryjne, mają super osiągi i spalają przy tym bardzo mało paliwa, tak więc nie przejmuj się silnikiem, na pewno Cię nie zawiedzie. Bardziej bałbym się o "rudę" wychodzącą na obrzeżach drzwi... też jest o tym wątek. Odnośnie wątku olejowego, to jest bardzo rozbudowany, ale w sumie wnioski można bardzo szybko wyciągnąć co najlepiej zalać "pod siebie"..
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Rambo to specyficzny człowie
                      -

                      Ele spoko chłop ,nie ma się co strzępić,przywykniesz.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                        czy ktoś słyszał o pękających tłokach, zawieszających się pierścieniach (wiem, wiem - paranoja) tym modelu (1.5) co właśnie powoduje dynamiczny przyrost oleju kończący się często defektem całego silnika?
                        - czy ktoś przetestował na sobie zależność przybywania/ubywania oleju względem stosowanego oleju (np 0w20 vs 5w30 itp) i ma serio miarodajne pomiary
                        Odpowiadając jeszcze krótko na Twoje pytania, to o pękających tłokach w X gen to nie słyszałem i nie słyszałem aby ktokolwiek słyszał. Natomiast u mnie problem przybywania (czy ubywania ) oleju nie istnieje a przy przebiegu 42 tys. km miałem różne warunki użytkowania, od długich przebiegów autostradowych w upalne dni po kilkumiesięczne jazdy na krótkich odcinkach. Poziom oleju zawsze jest jednakowy. Można powiedzieć, że testowałem to na sobie bo sprawdzałem olej po takich jazdach. Bagnet zawsze będzie czuć benzyną z wiadomej przyczyny ale żeby poziom na bagnecie był podniesiony z powodu zbyt dużej ilości benzyny wydaje się nieprawdopodobne. Działanie ASO też ma tu znaczenie bo wlewają więcej oleju niż przewiduje producent. Podpisuję się również pod tym co napisał Grzechu. Silnik jest rewelacyjny, wyczulić się należy na inne aspekty, jak choćby rdza, klima czy automat wycieraczek. No i jak chce się dłużej eksploatować auto to pomyśleć o konserwacji.

                        Comment


                        • A donośnie jeszcze wymiany oleju i rozmowy powyżej, jak wspomniałem na przeglądzie, że chce żeby mi go mniej mniej wlali bo zawsze jest za dużo to od razu zaproponowali aktualizacje oprogramowania w związku z "przybywaniem oleju" czyli coś w tym temacie się dzieje, tak czy inaczej wytłumaczyłem, że mi nie przybywa, tylko że za dużo wlewają.
                          Moja Honda
                          https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                          Comment


                          • Na przeglądzie w maju robiono mi aktualizację oprogramowania bo zgłosiłem zapalenie się bez powodu kontrolki niskiego poziomu oliwy . Przy okazji odciągnęli trochę oleju bo im się przelało

                            Comment


                            • Czyli pewnie to samo i u mnie chcieli zrobić.
                              Moja Honda
                              https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                              Comment


                              • Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                                chce żeby mi go mniej mniej wlali bo zawsze jest za dużo to od razu zaproponowali aktualizacje oprogramowania w związku z "przybywaniem oleju" czyli coś w tym temacie się dzieje, tak czy inaczej wytłumaczyłem, że mi nie przybywa, tylko że za dużo wlewają.
                                U mnie tyle się w temacie działo,że jak mi kiedyś przelali olej to następnym razem przypilnowałem ilości i po aktualizacji oprogramowania (nie auta tylko osoby wlewającej) pomogło bo oleju było trochę poniżej max i już nie przybyło.

                                Comment

                                Working...
                                X