Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Cezar 400 Zobacz posta
    nie mogę zrozumieć jak nie byle jaki koncern poleca do swoich samochodów olej raczej byle jaki? Z tego co udało wam się ustalić ma bazę mineralną i tylko dodatkami nadrabia żeby nie być całkiem słabym olejem.
    Olej nie jest byle jaki, jest majstersztykiem, w tym do czego został stworzony, a więc obniża opory pracy części mechanicznych silnika, co przyczynia się do mniszego spalania, a z tym mniejszej emisji Co2 do atmosfery i jednocześnie, olej chroni silnik przed zużyciem na wystarczającym poziomie.. chodź jak ciągle uważam, że jest to takie balansowanie na granicy - chodzi o niską lepkość - chodź nadaj wystarczającą do ochrony - badania były robione przez Hondę podczas opracowywania tegoż oleju i zostało to potwierdzone, że jest ok. Poza tym dodatki w tym oleju również są bdb, np. modyfikator tarcia - którego nie uświadczymy w takiej ilości w innych olejach co w oem Hondy, oczywiście można znaleźć i inne z podobną ilością FM. Co do bazy mineralnej - to nie jest tak, że jest to najgorsza baza, bo są różne jej rodzaje, baza mineralna - czytaj - technologia syntetyczna, użyta baza może być mineralną grupy III, a wiec jej parametry nie są takie kiepskie... Poza tym stwierdzono, że baza mineralna + dodatki bardziej sprzyjają mniejszemu prawdopodobieństwu wystąpienia spalania stukowego tzw. procesu LSPI.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Co do bazy mineralnej - to nie jest tak, że jest to najgorsza baza, bo są różne jej rodzaje, baza mineralna - czytaj - technologia syntetyczna, użyta baza może być mineralną grupy III, a wiec jej parametry nie są takie kiepskie... Poza tym stwierdzono, że baza mineralna + dodatki bardziej sprzyjają mniejszemu prawdopodobieństwu wystąpienia spalania stukowego tzw. procesu LSPI.
      Przede wszystkim dodatki zawarte w tym oleju najlepiej są przyswajane i pracują w tej właśnie a nie innej bazie i prawdopodobnie to główny powód jej użycia.

      Comment


      • Ale skoro zalecany do gpf to musi mieć niskie popioły.

        Comment


        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          a zrozumiał że chodzi mi o powiązanie oleju 0W20 Type 2.0 z silnikiem Typka 310 i 320 KM tak jak to opisał Haparts- dopracowany do R-Type.
          tak zrozumiał , większej bzdury opisie nie widziałem to nawet z Instrukcją się nie pokrywa. Sprzedawcy robią różne zabiegi dla lepszej sprzedaży licząc na niewiedze klienta.
          Zamieszczone przez Cezar 400 Zobacz posta
          Przyglądam się cały czas wątkowi na temat oleju oem 2.0 i nie mogę zrozumieć jak nie byle jaki koncern poleca do swoich samochodów olej raczej byle jaki?
          w globalizacji nie doszukuj się logiki.
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Olej nie jest byle jaki, jest majstersztykiem, w tym do czego został stworzony, a więc obniża opory pracy części mechanicznych silnika, co przyczynia się do mniszego spalania, a z tym mniejszej emisji Co2 do atmosfery i jednocześnie, olej chroni silnik przed zużyciem na wystarczającym poziomie
          dokładnie tak, a nawet więcej, Honda twierdzi że wśród olejów ekonomy-energy jest najlepszy i tylko za ten bierze odpowiedzialność.
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Poza tym stwierdzono, że baza mineralna + dodatki bardziej sprzyjają mniejszemu prawdopodobieństwu wystąpienia spalania stukowego tzw. procesu LSPI.
          oraz to że w takiej kompozycji olej ten jest tańszy, kosztuje tylko 200zł za 1L a nie 670zł za 1 L gdyby był na bazie synt.
          Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
          skoro zalecany do gpf to musi mieć niskie popioły.
          zanim był GPF to przypominam że wcześniej był DPF 2 generacji i musiał pojawić się następca Typ 2.0 odpowiednik ACEA C2.
          Obecnie nadal oleje do diesli są proponowane dla benzyniaków z GPF, ACEA nadal nie zaprojektowała oleju do GPF dla benzyniaka.
          Typ 2.0 nie ma nic wspólnego z mocą ani ochroną turbo, a wyłącznie z wymaganiem środowiskowym. Obecnie Tylko silniki spalinowe z turbo (nowej generacji) są w stanie zbliżyć się do aktualnych wymagań emisji spalin. Turbo nie jest dla osiągania mocy a dla utrzymania się koncernu przy życiu. Nie ma turbo - nie ma wyników środowiskowych - nie ma sprzedaży samochodów.
          Honda to nie filozofia, to globalny biznes podporządkowany światowemu lobby zmierzającemu do wyeliminowania spalania kopalin czy to węgla czy ropy. Idziemy ku zmianie globalnej w motoryzacji.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Chodziło mi o to,że taki koncern mógł zlecić zrobienie czegoś lepszego,bardziej nowoczesnego.no chyba,że te nowoczesne bazy nie są do końca takie dodre jakby mogło się wydawać. No i jeszcze rozpiętość zastosowania mnie jeszcze dziwi jak napisałem.

            Comment


            • Pytania
              Zamieszczone przez Cezar 400 Zobacz posta
              Nie jest to samochód zaprojektowany tylko do normalnej jazdy,co zrasztą potwierdza osiągami i dlaczego honda a io nie mówi o stosowaniu innego oleju przy agsesywnym stylu jazdy?
              o tym jest pisane w temacie "czy jest spec olej do Type R". Generalnie zasada jest taka sama, prawo obowiązuje wszystkich jednakowo, wyniki spalin nie są liberalne dla silników o dużej mocy, są takie same jak dla silników standardowych. Oszczędzać paliwo i zrobić wynik emisji spalin musi każdy sprzedawany w Eu model, nie ma wyjątków. 300KM tez musi i zrobi ... na oleju Type 2.0. Jest wynik, jest sprzedaż i tyle. Co będziesz robił z tym silnikiem to twoja sprawa, Honda jest 100% pewna że w okresie gwarancji przestrzegając interwałów silnik da rade..a potem, ...a potem to już nie ich problem a użytkownika. Instrukcja nie musi mówic prawdy ale zarazem nie kłamie. Napisano wyraźnie, w odrębnym zdaniu w jakim celu i do czego został zaprojektowany omawiany olej. Jest jasne, oczywiste i zakomunikowane. Uwierz mi że mając taki olej i polatasz po torze a nie wymienisz go na czas to jak się coś stanie to ci udowodnią że nie oszczędzałeś paliwa, zrobią to. Pokażą Ci i udowodnią na podstawie stanu silnika że używałeś środki smarne niezgodnie z ich przeznaczeniem mimo że masz gwarancję. Tak robi Honda.
              Toyota robi inaczej ale wychodzi na to samo. np. twierdzi że silnik może brać 1L na 100km. piszą też że jeśli silnik będzie użytkowany podczas długotrwałej jazdy autostradowej to zastosuj wyższe SAE, ale ...polecają jako podstawowy olej ekonomy-conserwing. Więc też nie piszą wprost, ale ... już to daje do myślenia.
              Last edited by rambo7; 01-01-2021, 15:06.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zgadzam się z tym.tylko nie rozumiem hondy,że nie mogli w io napisać jednego zdania więcej choćby w dziale trudne warunki eksplaatacji o oleju o lepszych parametrach do upalania.skoro produkują taki model to powinni brać pod uwagę,że sporo osób będzie wykorzystywać potencjał auta(nie wspominając o jego tuningu.wiem.. To już nie ich problem)i mogliby po prostu udzielać w io pewnych wskazówek a tak to, jak napisałeś,czekają tylko na błąd użytkowników i udowodnianie ich winy w razie awarii.

                Comment


                • Zamieszczone przez Cezar 400 Zobacz posta
                  czekają tylko na błąd użytkowników i udowodnianie ich winy w razie awarii.
                  Cezar400. Znasz jakąś firmę tej rangi, w której mają środki i przede wszystkim czas na takie rzeczy? A znasz przypadek uwalonego silnika w TypeR z winy "wodzianki" ? Jak ktoś często upala na torze to dla spokojnego snu zmienia olej na towot. A jak ktoś jeździ normalnie, to nie ma powodów do koszmarów nocnych bazując na fabrycznej oliwie przy założeniu, że zawsze wymienia ją na czas.

                  Comment


                  • Nikt nie udowadnia do czasu aż sprawa nie trafi do sądu,a polityka firm samochodziarskich tratuje to jak ostateczność.
                    Niemniej jednak sprawy sądowe z powodu nieuznania gwarancji się zdarzają .Przepychanki trwają w nieskończoność a koszta rosną podnosząc pulę o którą potem już nawet trzeba a nie można walczyć żeby z torbami nie pójść.Powiem tylko tyle że jak dojdzie do tego że gwarant zdecydyje się jednak na rozstrzygnięcie w sądzie ,to marne szanse że przegra.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      Nikt nie udowadnia do czasu aż sprawa nie trafi do sądu,a polityka firm samochodziarskich tratuje to jak ostateczność.
                      Niemniej jednak sprawy sądowe z powodu nieuznania gwarancji się zdarzają .Przepychanki trwają w nieskończoność a koszta rosną podnosząc pulę o którą potem już nawet trzeba a nie można walczyć żeby z torbami nie pójść.Powiem tylko tyle że jak dojdzie do tego że gwarant zdecydyje się jednak na rozstrzygnięcie w sądzie ,to marne szanse że przegra.
                      Zgadzam się w całej rozciągłości jednak podejrzewam, że stosunek ilości spraw sądowych do ilości sprzedanych aut.... Tak samo nie zależy nam klientom jak i firmom na przepychankach trwających wieczność. Trzeba też przyjąć, że nie zawsze klient może mieć rację. Prawda? Nie mam zamiaru bronić producentów ale oszołomów i kanciarzy nie brakuje.

                      Comment


                      • Nie śledziłem nigdzie awaryjności i trwałości silników k20c1,które są zresztą dość młode ale nie uważam,że ten sam olej równie dobrze nadaje się do spokojnej jazdy i do jazdy ostrej.wiem,że dla normalnego użytkowania fabryczny olej jest w 100% wystarczający jak również inne o odpowiedniej specyfikacji ale jesli nie mam "normalnego" samochodu i lubię ostrzej pojezdzić to za te same pieniądze co olej oem mogę kupić coś lepszego i na własnej skórze nie przekonywać się o jego walorach wyścigowych. Za ewentualny remont,jak napisał rambo7,ja będę musiał zapłacić. I być może na fabrycznym oleju nic by się nie stało ale po co ryzykować.

                        Comment


                        • I dlatego jeśli uważasz, że fabryczny olej Hondy może nie sprostać Twojej jeździe, zalej zgodnie z zaleceniami producenta taki, który da Ci gwarancję , że nic się nie stanie.

                          Comment


                          • Właśnie tak zrobiłem.wybrałem zdrowy razsądek i kupiłem coś co bardziej sprosta mojemu stylowi jazdy a nie ślepo wierzyć w cudowność oleju "do wszystkiego".

                            Comment


                            • olej ekonomy-conserving z odpowiednim pakietem dodatków bez problemu da radę w każdych warunkach temperatury otoczenia oszczędzać paliwo - jest to niepodważalne, i bezdyskusyjne i oczywiste. (niektóre marki samochodów jak np. KIA, (np IO Niro 2020) dodają że: "olej ekonomiczny ma uzasadnienie stosowania jedynie w niskich temperaturach otoczenia". Co też daje do myślenia...
                              Podsumowując, ja będę pierwszym! który odwoła wszystko co pisałem do tej pory, jeśli w IO zobaczę taki wpis: "olej ekonomy-conserving 0W-20 opracowano specjalnie z myślą o ochronie silnika w każdych warunkach obciążenia pracy silnika", lub w podobnym tonie np:"olej ekonomy-conserving 0W-20 opracowano specjalnie z myślą o ochronie silnika w każdych warunkach obciążenia silnika np.: długotrwała jazda autostradowa z wys prędkościami".
                              Dopóki takiego wpisu nie zobaczę, nie ma o czym gadać. Jeśli ktoś kupi jakiekolwiek auto Honda czy cokolwiek innego i będzie taki wpis .. dajcie znać.
                              Załączone pliki
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                Dopóki takiego wpisu nie zobaczę, nie ma o czym gadać.
                                rambo7. Obawiam się, że chyba już nie pogadamy w tym wątku

                                A to najnowsze znalezisko...

                                oil chart1.jpg

                                oil chart2.jpg

                                Z ciekawostek - co prawda dla CR-V w hybrydzie a nie Civica, ale w mojej IO 0W20 Type 2.0 nie zyskał statusu do ochrony silnika ale za to stracił miano "do oszczędzania paliwa" . Teraz tę pałeczkę przejął " Oryginalny olej silnikowy Honda 1.0" . Szczerze przyznam, nie wiem co to za oliwa....

                                Comment

                                Working...
                                X