Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez joker66 Zobacz posta
    To już moja 3 Honda na tym oleju,pierwsze 2 nie brały nawet grama oleju,a przy ustawianiu zaworów ,silnik wyglądał jak lustro.
    I bardzo dobrze. Ale my tutaj nie dyskutujemy czy ten olej jest dobry czy nie. Tak jak Zbyszek napisał olej jest super, tylko dyskutujemy o wytycznych producenta samochodu odnoście normy olejowej. I tu jest problem.

    Comment


    • I tak ma być! Zalewałem nim Accorda i też nic się nie stało, byłem zadowolony.
      Chodzi tylko o to, że forum ma być wymianą sprawdzonych informacji. Nie wszyscy mają wiedzę Kolego rambo7 i pisanie, że Amsoil spełnia wymogi IO może wprowadzić w błąd.
      Bo formalnie nie ma certyfikatu ACEA.

      Więc mając tego świadomość można go wybierać do zalewania silnika na czy po gwarancji. Ale trzeba to wiedzieć.
      był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
      jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
      sigpic
      http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

      Comment


      • Kiedyś w czasie burzliwych dyskusji olejowych zastanawiałem się w tym wątku, zresztą nie tylko ja co oznacza w oleju OEM Honda 0W20 magiczne Type 2.0. A na stronie Haparts w opisie oleju znalazłem:

        "Jego formuła została opracowana specjalnie pod kątem wysokich osiągów wersji Type-R, stosować jednak można go we wszystkich benzynowych silnikach, do których wymagany jest olej o takiej właśnie lepkości".

        Faktycznie Type 2.0 można skojarzyć z opracowaną formułą do Civica Type R. Do tej pory jakoś tego nie kojarzyłem.

        Comment


        • Chyba w Haparts trochę popłynęli z bajkopisarstwem . Bo ci co upalali ,R’ na torach pisali o dość wysokiej temp. oliwy podczas takiej jazdy . Podchodził bym do takich wpisów z dystansem bo handlowcy często piszą co chcą .

          Comment


          • Może tak być jak napisałeś ale to magiczne Type 2.0 musi coś oznaczać. Najłatwiej to skojarzyć z wersją Type-R.

            Comment


            • Do cywila albo do ,R’ na codzień jak najbardziej ale do wysokich osiągów ,R’ to chyba trochę przesada . Nie pamiętam już ale posiadacze typka pisali coś o temp. oliwy koło 130 stopni .

              Comment


              • Niestety Genio ma rację, 2.0 oznacza pewnie drugą wersję tegoż oleju hehe Niestety nie ma w nim żadnej magii i ta niska lepkość niestety nie sprzyja upalaniu auta.. nawet żebym nie wiem jakie tam dodatki w nim siedziały...
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Niestety Genio ma rację, 2.0 oznacza pewnie drugą wersję tegoż oleju
                  To była wersja Type 1.0 bo ja nie kojarzę ? Jeśli była to 2.0 jest ulepszona i to pewnie nie w temacie niskich popiołów. Jako zwolennik oleju OEM 0W20 muszę trochę sceptycznie spojrzeć na rację Gienio. Nie dyskutuję z upalaniem, tylko z dobrymi(wysokimi) osiągami tego auta.
                  Last edited by Stach13; 31-12-2020, 18:06.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    To była wersja Type 1.0 bo ja nie kojarzę
                    Była była.. bez tej dwójki.. nawet mam gdzieś KCH.. hmm ulepszona.. a no właśnie pewnie w temacie niskich popiołów pod GPF-y Bo niby w czym innym ? Lepkość ta sama - niska, baza ta sama - mineralna, czyli pozostają dodatki..
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Była była.. bez tej dwójki.. nawet mam gdzieś KCH.. hmm ulepszona.. a no właśnie pewnie w temacie niskich popiołów pod GPF-y
                      0W20 to pewnie tak. Chodzi mi konkretnie o Type 2.0. Zauważ że olej ten znalazł zastosowanie do Typków IX i X generacji i do 1,0 T i 1,5 T X generacji. Wszystko uturbione. Do VIII generacji Honda zalecała 5W30. GPF-y weszły w 2018 roku. Czyli Honda tyle lat przed zastosowaniem filtrów cząstek stałych zalecała olej 0W20 Type 2.0 ? Na logikę powinna go wprowadzić w 2018 roku. Tak że ciężko mi się z Tobą zgodzić, że chodzi tu o niskie popioły. Bardziej o formułę do uturbionych silników z dobrymi osiągami. Pomijamy tu temat ekologii bo to jest sprawa oczywista.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                        Bardziej o formułę do uturbionych silników z dobrymi osiągami.
                        Może tak być, ale bardziej uturbionych, a nie tylko "uturbionych z dobrymi osiągami", czyli ochrona turbosprężarki. Może gdzieś w necie są analizy tego bez Type 2.0 i "z".. nie chce mi się szukać...
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          Do VIII generacji Honda zalecała 5W30.
                          absolutna bzdura. Nie powielaj nieprawdziwych treści na tym forum....
                          Co Ty tam podpijasz ...śledzę co dziś piszesz i jakbyś wcześnie zaczął... do 24 tej niedługo jeszcze 2,5 godziny...
                          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          Tak że ciężko mi się z Tobą zgodzić, że chodzi tu o niskie popioły.
                          Stach powielasz temat po raz n'ty. Stach wiesz o tym że nie musisz się z niczym zgadzać, możesz nawet zaklinać rzeczywistość.
                          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          Bardziej o formułę do uturbionych silników z dobrymi osiągami.
                          bzdura. Te silniki nie mają wcale dobrych osiągów nie opowiadaj pierdół, 1,5 z turbo 180KM w Hondzie to twoim zdaniem dobre osiągi? ...śmieszysz mnie .
                          Weź doczytaj w literaturze lub odnajdź w necie odpowiednie treści mówiące o tym w jakim celu i po co pojawiła się turbina w twoim bolidzie ... i nie doszukuj się treści że dla osiągów bo takich treści tam nie znajdziesz.
                          Turbina w tym aucie absolutnie nie służy do osiągania wysokich osiągów, a wyłącznie do uzyskania wymaganych wyników emiski spalin a to że przy okazji jest i moment i moc to rzecz normalna ale litości 180Km toż to muł wśród turbin.
                          Nie pamiętasz pewnie ale były silniki Hondy D16 i B18 z mocami 160Km i 180Km bez turbiny. Olej TYP 2.0 jest do silników z GPF i DPF i do silników z przeciętnymi osiągami, nie podniecaj się.
                          Usilnie od kilu wpisów potrzebujesz ponownie rozwinąć temat, nie lepiej obejrzeć Sylwester Marzeń w 2ce? .
                          Last edited by rambo7; 31-12-2020, 21:28.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Temat zakończony. Faktycznie sylwester w dwójce godny uwagi Szkoda tylko że nie czytasz dokładnie moich postów. Nie pisałbyś wtedy:

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            bzdura. Te silniki nie mają wcale dobrych osiągów nie opowiadaj pierdół, 1,5 z turbo 180KM w Hondzie to twoim zdaniem dobre osiągi? ...śmieszysz mnie
                            a zrozumiał że chodzi mi o powiązanie oleju 0W20 Type 2.0 z silnikiem Typka 310 i 320 KM tak jak to opisał Haparts- dopracowany do R-Type.
                            Last edited by Stach13; 01-01-2021, 10:01.

                            Comment


                            • Ja dodam, że jest jeszcze F20C na Japonię 2 litry o mocy 250 KM.
                              A taka jeszcze ciekawostka, trochę się ostatnio ścigałem moim accordem 2,0 156 KM(2012 rok) z audi A4 1,8 T o mocy 163 KM i wiecie co mimo że miał turbo to bez problemu zanim nadążałem, nie byłem w stanie go wyprzedzić, ale on też nie mógł nawet na kilka metrów odjechać. Kurcze mogłem przełączyć na PB. Może to zasługa tłoków od r18z4, które nieco doprężyły silnik.

                              Comment


                              • Przyglądam się cały czas wątkowi na temat oleju oem 2.0 i nie mogę zrozumieć jak nie byle jaki koncern poleca do swoich samochodów olej raczej byle jaki? Z tego co udało wam się ustalić ma bazę mineralną i tylko dodatkami nadrabia żeby nie być całkiem słabym olejem. Czy honda nie mogła zlecić wyprodukowania jakiegoś nowocześniejszego oleju na estrach czy pao? A może te mineralne bazy nie są takie złe skoro je w dzisiejszych czasach produkuja? No i cena oleju oem jest wysoka jak dobrej marki oleju z górnej półki. Czy honda chce sobie poprostu dobrze zarobić na eksplaatacyjnym produkcie? Rozumiem,że taki olej sprawdzi się w normalnie użytkowanym samochodzie ale w type r? Nie jest to samochód zaprojektowany tylko do normalnej jazdy,co zrasztą potwierdza osiągami i dlaczego honda a io nie mówi o stosowaniu innego oleju przy agsesywnym stylu jazdy?

                                Comment

                                Working...
                                X