Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    I gdzie dane są prawdziwe, w karcie produktu, czy w PDF ?
    Może i jedne, i drugie są prawdziwe, tylko w międzyczasie zmieniła się formuła oleju, a prawie kazdy producent daje sobie takie prawo i często umieszcza stosowny zapis w karcie produktu.

    Comment


    • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      Może i jedne, i drugie są prawdziwe
      Może tak być, ale jak ktoś jest detalistą i rozbiera olej na czynniki pierwsze ( to nie ja i woli ACEA A3 bo ma HTHS min.3,5 niż ACEA A5 bo ten ma np. HTHS 3,3, czy 3,4 to taka różnica 0,2 jak w przypadku tego Motula robi mu trochę młyn w głowie

      Comment


      • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        Może tak być, ale jak ktoś jest detalistą i rozbiera olej na czynniki pierwsze ( to nie ja i woli ACEA A3 bo ma HTHS min.3,5 niż ACEA A5 bo ten ma np. HTHS 3,3, czy 3,4 to taka różnica 0,2 jak w przypadku tego Motula robi mu trochę młyn w głowie
        @Stach13, nie mogłem znaleźć porównania dla tego Motula, ale zerknij na lepkości świeżego oleju Toyoty (różne próbki, różne laboratoria):

        https://oil-club.de/index.php?thread...-0wqte/http://
        https://oil-club.de/index.php?thread...0-08880-12205/.

        Zresztą, tutaj lepkości to jedno, ale jaka jest różnica zawartości molibdenu i boru... To z kolei parametry, do których ja przywiązuję dość dużą uwagę.
        Last edited by MiCyran; 20-02-2020, 15:39.

        Comment


        • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
          ale zerknij na lepkości świeżego oleju Toyoty
          Rozumiem, że to dwa różne oleje.Kurcze, życzyłbym sobie takiej rozpiski mojego 0W20 Type 2.0. ale niedoczekanie moje.W porównaniu z Type 2.0 lepkości KV100 i KV40 podobne, indeksy VI również bardzo wysokie, ale tym bardziej chciałbym zobaczyć takie dane dla Type 2.0, bo te oleje Toyoty maja bardzo duże różnice w ilości pierwiastków przeciwzużyciowych. Nieprawdopodobna różnica.
          Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
          Zresztą, tutaj lepkości to jedno, ale jaka jest różnica zawartości molibdenu i boru...
          Dokładnie tak, dlatego jestem ciekawy ile tego ma Type 2.0.
          Last edited by Stach13; 20-02-2020, 16:06.

          Comment


          • Tu masz przepracowany olej Honda 0W20 Type 2.0:

            https://oil-club.de/index.php?thread...0ps-10-000-km/.

            Skład pierwiastków przeciwzużyciowych i obniżających tarcie musi w zasadzie być bardzo bliski temu, co "wyszło" z butelki. Jestem niemal pewny, że oleje Hondy, Toyoty i Mazdy bardzo niewiele różnią się od siebie. To jest link do wyników analizy przepracowanego oleju Mazdy: https://oil-club.de/index.php?thread...l-5-000-miles/, a to do oleju czystego (innego i prawdopodobnie syntetycznego - w odróżnieniu od podanego poprzednio) https://oil-club.de/index.php?thread...l-supra-0w-20/
            Last edited by MiCyran; 20-02-2020, 16:28.

            Comment


            • Dzięki MiCyran Jakby na to nie spojrzeć to uwzględniając ilość pierwiastków po stopiu zużycia, małe spadki lepkości i to że gość lubił sobie też robić Vmax to nawet nie znając wyjściowych wartości pierwiastków nowego oleju , Type 2.0 i inne 0W20 to oleje nie takie znowu "wodzianki" jak opisane przez przeszło 2000 postów w tym wątku. Zresztą zawsze uważałem Type 2.0 za najodpowiedniejszy dla mojego silnika.

              Comment


              • Czeka mnie pierwsza wymiana oleju i dzwoniłem po różnych ASO pytać się o to czy mogę zastosować inny olej niż oryginalny 0w20. Pytałem czy mogę zastosować 5w30 w specyfikacji ACEA C2 Uzyskiwałem różne odpowiedzi. W jednym serwisie powiedzieli mi że na innym oleju niż oryginalny w razie awarii silnika stracę gwarancję. W innym ASO że mogą mi go nalać ale nie wiedzą czy Honda Polska nie zrobi mi problemów gwarancyjnych przy awarii silnika. Natomiast w jeszcze innym serwisie powiedziano mi że nie ma najmniejszego problemu i mogą mi wlać 5w30 jednak oni zalecają oryginalny 0w20 z uwagi na fakt iż klienci którzy lali 5w30 miewali problemy z zapalającą się kontrolką od oleju. Jako że ten 5w30 się rzekomo bardziej pieni i powoduje to taki efekt.
                W jednym serwisie zacytowali mi formułkę z instrukcji obsługi w której jest napisane że należy stosować olej OEM natomiast inny można zastosować tylko wtedy kiedy ten hondowski nie jest dostępny. Tylko że w mojej instrukcji takiego zapisu nie ma. Ja mam już tą nową instrukcję ze zmianami i w niej po prostu jest napisane żeby stosować olej 0w20 type 2.0 lub oleje komercyjne w specyfikacji C2.
                Zgłupiałem
                Jak wy się na to zapatrujecie? Jaki olej byście polecali? Nie chce mi się w to wierzyć że może być utrata gwarancji skoro w książce jest jak byk wydrukowana informacja o olejach komercyjnych.
                Jeździ ktoś z was 1.0 z olejem 5w30?

                Comment


                • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                  Jak wy się na to zapatrujecie?
                  Niestety, w żadnym ASO nie powiedzieli Ci prawdy. Fakt, niektórzy koledzy mieli problem z zapalaniem się kontrolki oleju ale nie miało to nic wspólnego z lepkością czy normą oleju. Chyba nikt do tej pory nie zna przyczyny, ale temat ucichł. Jeżeli nie jesteś przekonany do oleju 0W20 Type 2.0 to wlej dowolny olej o specyfikacji C2. Ważne żeby był taki jak na opakowaniu z pewnego źródła a o gwarancje nie masz się co martwić. Stosowanie oleju zgodnego z IO jest równoznaczne z zachowaniem gwarancji. Jest taki temat "na jakich olejach jeździ/ jeździł nasz Civic X gen". Zajrzyj tam.

                  Comment


                  • Panowie, 0W20, nie ważne jakiej firmy, musi mieć dużo molibdenu czy boru..(mogą być też inne pierwiastki zamiennie) ze względu na niską lepkość oleju bazowego, te pierwiastki robią za modyfikatory tarcia.. żeby było ich mało to olej byłby do niczego.. Ale to nie znaczy, że olej jest lepszy od ACEA A5 czy A3... to jest, moim zdaniem, taka "rekompensata" -niska lepkość bazy- musimy zmniejszać czymś współczynnik tarcia.. wyższa lepkość bazy, olej nie potrzebuje już tyle molibdenu... albo w ogóle.. tak ja to widzę..

                    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                    Dane rzeczywiście wydają się zmienione, jakkolwiek HTHS w okolicy 4 mPa*s (3,96 mPa*s dla Ceramic Oil 9200 5W30, oraz 4,09 mPa*s dla wersji 9600) to nadal bardzo dużo, prawda?
                    Czyli dalej wpisali błędnie.. Jeśli olej był sklasyfikowany do ACEA A5 to jak może mieć HTHS w granicach 4cP.. Nie ma opcji, jeśli DV policzone z KV jest mniejsze niż HTHS podany w kracie, to musi być gdzieś błąd.. Chyba, że olej nie ma VM, wtedy będzie stosunek równy 1.. a niestety jak widzieliśmy sami, w kartach technicznych jednak są błędy.. jak nie KV to HTHS... Co do różnicy w karcie tech. w stosunku do sds, to np. Motul często aktualizuje swoje sds-y.. dostaje od nich powiadomienia na maila..

                    To co się liczy w tej tabeli -jakość VM- to jest właśnie ta długość tej białej strzałki "Temporary viscosity loss", na tym rysunku jest cała prawda jak zachowuje się olej z VM.. olej bez VM - białej strzałki by nie było, olej z VM biała strzałka jest, im dłuższa tym gorsza jakość VM w oleju. HTHS nie ma prawa przekroczyć DV150.

                    vm shear.jpg
                    Last edited by Grzechu; 20-02-2020, 22:21.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Panowie, 0W20, nie ważne jakiej firmy, musi mieć dużo molibdenu czy boru..(mogą być też inne pierwiastki zamiennie) ze względu na niską lepkość oleju bazowego, te pierwiastki robią za modyfikatory tarcia.. żeby było ich mało to olej byłby do niczego.
                      @Grzechu, na logikę musi, ale pewnie wcale tak nie jest... To trzy pierwsze analizy, które otworzyłem, żeby sprawdzić, czy Twoje słowa znajdują potwierdzenie w rzeczywistości:

                      https://oil-club.de/index.php?thread...1-o-e-m-0w-20/
                      https://oil-club.de/index.php?thread...um-7000-0w-20/
                      https://oil-club.de/index.php?thread...x-ultra-0w-20/.

                      Biznes, biznesem, ale zalecenie Hondy (Toyoty, Mazdy, itd.), by lać olej OEM może wynikać z tego (albo również z tego), że producent wie, co ten olej w sobie zawiera. A to właśnie dodatki decydują, czy dany olej jest dobry i bezpieczny dla auta w perspektywie użytkowania, powiedzmy, przez 10 kkm, czy też słaby. Oczywiście mogą być też oleje, które będą lepiej chronić niż każdy OEM.
                      Last edited by MiCyran; 21-02-2020, 10:33. Powód: literówka

                      Comment


                      • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                        na logikę musi, ale pewnie wcale tak nie jest... To trzy pierwsze analizy, które otworzyłem, żeby sprawdzić, czy Toje słowa znajdują potwierdzenie w rzeczywistości:
                        Zwróć uwagę, że te wszystkie 3 przypadki mają niski wskaźnik lepkości 163-172, a więc olej bazowy wcale nie jest o takiej niskiej lepkości jak mogłoby się wydawać.. możliwe, że o KV100 5,5-6cSt...(takie same jak dla olejów 0W40, albo nawet wyższe), a po wskaźniku lepkości OEM Hondy -213, można stwierdzić jednoznacznie, że KV100 bazy, jest dużo niższe niż w przypadku tych trzech.. możliwe, że około 4cSt.. tak więc FM typu organiczny molybden musi być w dużych ilościach..
                        Dla mnie olej Hondy jest wyraźnie olejem, którego zadaniem jest mocne obniżenie zużycia paliwa, mocniejsze niż w przypadku innych 0W20.. np tego Ravenola ecs 0W20 którego wskaźnik wynosi 156, a wiec baza ma lepkość KV100 bardzo dużą w porównaniu do reszty 0W20.. ten olej zapewne nie zawiera molybdenu... tak mi się wydaje.
                        Last edited by Grzechu; 21-02-2020, 09:32.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Panowie, 0W20, nie ważne jakiej firmy, musi mieć dużo molibdenu czy boru
                          Popatrz jeszcze Grzechu w poście #2238 na analizę tych 0W20 Toyoty jakie tam są ogromne różnice w ilości molibdenu i boru. A indeksy VI bardzo wysokie. Z czegoś te różnice muszą wynikać.

                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Ale to nie znaczy, że olej jest lepszy od ACEA A5 czy A3
                          Nikt tak nie twierdzi, ale raczej chce się upewnić, że olej OEM 0W20 można stosować bez żadnych obaw o silnik nic nie kombinując i interpretując na wiele sposobów zapisów w IO.
                          Last edited by Stach13; 21-02-2020, 09:32.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                            Popatrz jeszcze Grzechu w poście #2238 na analizę tych 0W20 Toyoty jakie tam są ogromne różnice w ilości molibdenu i boru. A indeksy VI bardzo wysokie. Z czegoś te różnice muszą wynikać.
                            Słuszna uwaga Stach.. to by trochę obalało moją teorię.. tylko, że FM nie kończy się na molibdenie i borze..
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              tylko, że FM nie kończy się na molibdenie i borze..
                              Zgadza się Grzechu, wszystkie Twoje analizy i wynikające z nich wnioski są logiczne i z kolegą MiCyran wnieśliście tutaj "wiedzę tajemną" ,ale czasem jak te składowe olejów w poście #2238 mnie zaskakują, więc wydrukowałem sobie te dane i korzystając z netu zagłębiam się w te detale. Ot taka rozrywka w zimowo deszczowe dni

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Słuszna uwaga Stach.. to by trochę obalało moją teorię.. tylko, że FM nie kończy się na molibdenie i borze..
                                Wiadomo, że analizy całej tablicy Mendelejewa nikt nie robi, ale jeśli producent umieści w składzie swojego oleju np. dwusiarczek wolframu, tlenki tytanu lub tytan w roli podstawnika w jakimś polimerze (oczywiście to nadal nie wyczerpuje listy dodatków FM lub AW), to raczej pochwali się tym w karcie produktu. Jak bym tak zrobił... Większość producentów (chyba) nadal sięga po tradycyjny ZDDP.

                                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                np tego Ravenola ecs 0W20 którego wskaźnik wynosi 156, a wiec baza ma lepkość KV100 bardzo dużą w porównaniu do reszty 0W20.. ten olej zapewne nie zawiera molybdenu... tak mi się wydaje.
                                Potwierdzam, wczoraj zerknąłem na dane któregoś z Ravenoli USVO 0W20 (naprawdę, nie pamiętam którego) i chociaż to oleje, z którymi mi jakoś "po drodze", to rzeczywiście niewiele tam i Mo i B. Tylko, że ja i tak co jakiś czas stosuję dodatki zewnętrzne.
                                Last edited by MiCyran; 21-02-2020, 10:30.

                                Comment

                                Working...
                                X