Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik to może i nie, ale poma to i owszem może paść (w przypadku, gdy nadgorliwy zmieni lepkość na inną niż dopuszcza producent - mam na myśli wszystkie które dopuszcza)

    Comment


    • Czyli na niektórych olejach jest: Low HTHS 2,9-3,5 mPa*s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa.
      Dodatkowo:
      1. Lepsze chlodzenie (ze wzgledu na lepszy przeplyw oleju) Turbo/Glowica. Ile wymienisz turbosprezarek a ile zrobisz remontow silnika przez 10lat? 2:0? 5:1?
      2. Wieksza moc ze wzgledu na miejsze opory wewnetrzne
      3. ze wzgledu ze 90% zuzycia silnika powstaje podczas rozruchu. Olej Low HTHS zazwyczaj ma tez nizsza lepkosc w 40st, szybciej osiaga optymalne parametry pracy
      4. A3 bedzie moze potrzebne jesli ktos jedzie ze sr3ednimi obrotami 4krpm przez 100km. i ciagle do odcinki ale nie przy bardzo dynamicznej jezdzie

      Nie chce sie klocic a jedynie zwrocic uwage ze nie takie wszystko jest rozowe i jednoznaczne. Jesli bym sie mylil to czemu nie mamy 0w40 albo 5w50 w instrukcji? Swoja droga mozna tez znalesc oleje 0w30 ktore maja hths 4.5 np. A i 0w30 3.5

      Comment


      • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
        Lepsze chlodzenie (ze wzgledu na lepszy przeplyw oleju) Turbo/Glowica. Ile wymienisz turbosprezarek a ile zrobisz remontow silnika przez 10lat? 2:0? 5:1?
        nie ma udokumentowanego potwierdzenia. Niemieckie diesle mają i po 600tys km na tych samych sprężarkach ia na olejach SAE 10W-40.
        Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
        2. Wieksza moc ze wzgledu na miejsze opory wewnetrzne
        w warunkach potęznych mrozów i w przypadku gdy chcemy oszczędzać paliwo w zimę.
        Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
        ze wzgledu ze 90% zuzycia silnika powstaje podczas rozruchu. Olej Low HTHS zazwyczaj ma tez nizsza lepkosc w 40st, szybciej osiaga optymalne parametry pracy
        naprzeciw temu są warunki dynamicznej jazdy ostatnie lata - wszystkie przypadki brania po 1L/1000km to nie od startów zimnego silnika bynajmniej.
        Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
        A3 bedzie moze potrzebne jesli ktos jedzie ze sr3ednimi obrotami 4krpm przez 100km. i ciagle do odcinki ale nie przy bardzo dynamicznej jezdzie
        niekoniecznie, oleje o szerokim SAE myślę tu o 0W-40 dają podobne efekty co oleje ekonomiczne ale i zabezpieczenie jak chcesz przycisnąć.
        Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
        Jesli bym sie mylil to czemu nie mamy 0w40 albo 5w50 w instrukcji?
        dlatego że większośc jak badania wykazują nie korzysta z walorów silnika do odcinki, do tego zawsze w instrukcji zanjdująsię na pierwszym miejscu oleje z aktualną klasyfikacją. Trudno by lansować eko a proponować protection, no to się nie komponuje.
        Natomiast w IO pisze bardzo wyraźne! co jest pomijane, lekceważone i ignorowane "dobierz olej odpowiednio do temp. otoczenia" jest to wymaganie jednoznaczne i precyzyjne.
        Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
        Swoja droga mozna tez znalesc oleje 0w30 ktore maja hths 4.5 np. A i 0w30 3.5
        no i o to chodzi.
        Dobrze dobrany olej to nie jest olej z ASO. ASO zawsze zaproponuje oleje zgodne z Aktualną klasyfikacją.
        Najlepszy olej to taki, który jest dobrany odpowiednio do własnego stylu i warunków jazdy oraz odpowiednio do temp. otoczenia. To jedyna prawidłowa definicja doboru najlepszego oleju.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • ale wracając do ostatniego wątku bo się już "przedawnił" ...
          kolega Nail ma wyraźny problem wskazać który z olejów Ravenola się nie nadjaae do Hondy... spredawca fachpowiec znawca - nie zaproponował żadnego bo twierdzi że NIC nic się nie nadaje i nic nie polecił
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          2 sprawy:
          1. Napisz Nail, który twoim zdaniem z olejów Ravenola nie spełnia wymagań Hondy Civic. Konkretnie który?
          2. w czym jest lepszy OEM od Revanola na podstawie podanych danych?
          pomoże ktoś pomoże ...? Wpis #2033
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            pomoże ktoś pomoże ...? Wpis #2033
            1. Spełnia wymagania każdy olej o normie ACEA A3; ACEA A5, C2/C3.
            2. 0W20 Type 2.0 może być lepszy od każdego innego 0w20 bo Honda dopuszcza o tym SAE tylko Type 2.0. Nie mamy danych, więc nikt nie odpowie w czym jest lepszy. Pewnie jest nafaszerowany czymś więcej niż inne 0W20. Nie uważam, że to marketing.

            Comment


            • Ja korzystam z tego oleju ,mój samochód nie ma filtra cząstek stałych, byłem przekonany że jest ok i spełnia wszystkie wymogi IO ale po przeczytaniu ostatnich kilkunastu postów już nie wiem co mam myśleć

              Comment


              • Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz posta
                byłem przekonany że jest ok i spełnia wszystkie wymogi IO ale po przeczytaniu ostatnich kilkunastu postów już nie wiem co mam myśleć
                Najważniejsze ,że spełnia wymogi IO, a wpisy na forum traktuj jako zdobywanie wiedzy

                Comment


                • Jeśli ja miałbym skomentować ten wybór.
                  Wydaje mi się że wybór podyktowany opinią o Millersie , bo Millers to "najlepsze oleje", być może nie wiem .
                  Ten olej spełnia Normę ACEA A5 - jest zgodna z wymaganiami Hondy. Millers rzadko podaje ACEA ale ok, przyjmuję że tak jest.
                  Na plus tego oleju (w sensie pozytywnym) przemawia API SL, jest to stara Norma (stara tzn. bardzo dobra) której to wymagania bliżej pasują do Normy ACEA A3 niż ACEA A5.
                  Jednak regułą jest że oleje o cechach ekonomicznych mają niskie SAE i ten olej ma SAE 0W-30 stąd jednak zakwalifikowano go do grupy ACEA A5 jako oleje o obniżonej lepkości.
                  Czyli ogólnie olej o obniżonej lepkości w celu oszczędzania paliwa, ale jednocześnie o specjalnym składzie wytrzymałościowym (sugestia API SL). Widać Millers potrafi te cechy połączyć. Rzadko jest takie połączanie co tylko świadczy że to dobry olej. Jedyna rzecz która mi się nie podoba to "longlife" to też jest informacja o tym że olej potrafi wytrzymać więcej niż większość olejów - czyli jak nazwa sugeruje długie dystanse, to olej powiedziałbym do Volvo z lat 90tych ...ooo faktycznie piszę z pamięci a widzę że jest wymieniona Norma branżowa Volvo
                  Czy to jest dobry olej co HC? Moim zdaniem tak jeśli będzie używany w zimniejszej części polski. Jeśli w cieplejszej części PL to jedyne w upalne dni lato nie cisnąłbym zbyt wysoko i zbyt długo. Niska lepkość i dobre zabezpieczenie w warunkach Skandynawii.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • dokładnie w ten sposób użytkuję samochód, a właściwie żona rzadko przekracza 140km/h, a w Skandynawi od kilku lat upały jak w PL,
                    wymiana co max 10tyś/km
                    Last edited by Gość; 03-09-2019, 13:53.

                    Comment


                    • Wyjątkowość olejów Millersa, Motula, LM, Ravenol, (to dość "egzotyczne marki" tego w ASO się nie zobaczy) polega na tym, że potrafią w sobie łączyć najlepsze cechy olejów wytrzymałościowych w połączeniu z niską lepkością. Czołowi gracze to te marki które spotykamy w ASO "idą standardem" zgodnie z aktualną klasyfikacją, proponują to co proponują, dla tych co nie mają doświadczenia.
                      Marki jak Millers, Ravenol wybiera jednak ktoś, kto ma już jakąś wiedzę, i doświadczenie z olejami.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        ale wracając do ostatniego wątku bo się już "przedawnił" ...
                        kolega Nail ma wyraźny problem wskazać który z olejów Ravenola się nie nadjaae do Hondy... spredawca fachpowiec znawca - nie zaproponował żadnego bo twierdzi że NIC nic się nie nadaje i nic nie polecił
                        Ja nie mam żadnego problemu, mało wiem, ale jestem ciekawy i lubię wiedzieć. Nie będę się wymądrzał w temacie oleju. Wrzuciłem krótką korespondencję, która na pozór nic nie wnosi, chociaż pokazuje w jakim żyjemy świecie. Myślę również, że każdy olej Ravenola się nadaje, oczywiście zgodny ze specyfikacją z IO. Na oleju 0W-20 Ravenola zapewne można bez obaw jeździć Hondą, ale bez szarżowania, staniu w korkach i nie w upalne lato, ale nigdy nie wiadomo co nas czeka.
                        Nadal postuluje o stworzenie zestawu olejów, dla tych co świadomie nie chcą stosować smarowideł OEMowych.
                        Rambo7 masz temat rozgryziony i Twoja pomoc będzie bezcenna. Wertowanie tych norm symboli wielu przyprawia o ból głowy i suma sumarum rezygnują z zakupu poza ASO (sam Ravenol ma 7 pozycji 0W-30).
                        Będę wdzięczny za poparcie innych uczestników dyskusji, borykających się z problemem, który olej wybrać poza ASO?
                        Last edited by Nail; 03-09-2019, 21:34.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Marki jak Millers, Ravenol wybiera jednak ktoś, kto ma już jakąś wiedzę, i doświadczenie z olejami.
                          a jakie oleje są wybierane przez kozaków?

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                            ...
                            Będę wdzięczny za poparcie innych uczestników dyskusji, borykających się z problemem, który olej wybrać poza ASO?
                            Przecież piszą, że do silników z GPF olej w klasie ACEA C2 i lepkości ...
                            No, wyższej niż 0w20, który to może być tylko od Hondy.
                            Więc, Ravenol FES spełnia wszystkie warunki, czyli C2, lepkość >0w20, a ten magiczny HTHS ma 3.0 mPas:
                            Opis produktu: RAVENOL FES SAE 0W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując […]


                            Które jeszcze oleje można lać?
                            Nieśmiertelny Shell Helix Ultra 0w30 ECT C2/C3
                            Motul Eco Clean w wersjo 5w oraz 0w 30

                            Mają być 2 wymogi spełnione:
                            jakość ACEA C2
                            lepkość minimum 0w30, ale i 5w30 też spełni wymógjakości

                            Comment


                            • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                              Przecież piszą, że do silników z GPF olej w klasie ACEA C2 i lepkości ...
                              Zainteresowałem się tematem dwa dni temu, ale gdybym tego nie zrobił i przeczytałbym Twój post dzisiaj, byłbym szczęśliwy, że znalazłem odpowiedź, który olej kupić.
                              Natomiast po przeczytaniu, może nie całego wątku, ale wpisów, które coś wnosiły do dyskusji, mam sporo wątpliwości i nie jestem już taki pewien.
                              Np. czy ten olej Ravenola zabezpieczy silnik w 100% w czasie podróży latem np. Włochy<>PL 4500km po autostradzie (również niemieckiej bez ograniczeń prędkości)?
                              Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                              Mają być 2 wymogi spełnione:
                              jakość ACEA C2
                              lepkość minimum 0w30, ale i 5w30 też spełni wymógjakości
                              Zakres jest chyba trochę szerszy dla silników z GPF ACEA C2/C3 0W30, 5W30, 10W30.
                              Last edited by Nail; 04-09-2019, 08:35.

                              Comment


                              • Dzisiaj zapytałem Ravenola, które oleje spełniają wymogi dla silników z GPF ACEA C2/C3. Inaczej sformułowane pytanie i zupełnie inna odpowiedź.

                                może Pan zastosować poniższe oleje w technologi USVO :
                                RAVENOL VMP SAE 5W-30 USVO®
                                RAVENOL ALS SAE 0W-30 USVO®
                                RAVENOL VSW SAE 0W-30 USVO®
                                RAVENOL REP USVO® 5W-30
                                RAVENOL FES SAE 0W-30 USVO®

                                lub oleje w technologi CleanSynto:

                                RAVENOL FEL SAE 5W-30 CleanSynto®
                                RAVENOL WIV III SAE 5W-30 CleanSynto®
                                RAVENOL SMP SAE 5W-30 CleanSynto®
                                RAVENOL LSG SAE 5W-30 CleanSynto®
                                RAVENOL HLS SAE 5W-30 CleanSynto®
                                I co teraz Kowalski ma zrobić?
                                A to na zakończenie rozmowy z przedstawicielem Ravenola:
                                Ja
                                Dziękuję bardzo, sprawdzę specyfikację i dobiorę olej odpowiedni do mojego sposobu i miejsca użytkowania samochodu. Zdaje się, że tak powinno się dobierać olej?
                                Wydaje się, że olej Hondy 0W20 nie jest uniwersalnym olejem, a raczej wpisuje się w trend oszczędności paliwa, a nie silnika. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
                                Ravenol
                                Dokładnie tak, jeśli silnik narażony jest na ciężkie warunki polecam zastosować Oleje w technologii USVO. Oleje te nie tracą lepkości przez cały okres eksploatacji oraz przebijają wszystkie pełne syntetyki dostępne w Europie, są bezpieczniejsze od wszystkiego co jest obecnie na rynku.
                                Last edited by Nail; 04-09-2019, 09:19.

                                Comment

                                Working...
                                X