Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Oj, nie, tak nie napisałem, napisałem, że dzięki molibdenu zmniejsza się tarcie, a nie podnosi jakość filmu olejowego..
    Oczywiście tak nie napisałeś, ale napisałeś:

    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Metale typu cynk czy molib.. są dodatkami anty-zużyciowymi i ich rola to aktywowanie się w środowisku wysokich temperatur, a następnie reakcja z powierzchnią metalową, pokrywając ją filmem zabezpieczającym..
    A z wiadomości ogólnych:

    "dwusiarczek molibdenu wytwarza na powierzchniach podlegających tarciu odpowiedniej jakości film olejowy przez co poprawia odporność na ścieranie i zwiększa właściwości smarne."

    "dwusiarczek molibdenu przypomina sproszkowany grafit, który po dodaniu do oleju wnika we wszystkie rysy i ubytki, osadza się gładziach cylindrów i czopach wałów korbowych tym samym „uszczelnia” silnik i zmniejsza tarcie i chroni przed chwilowym brakiem smarowania."

    Dla mnie to oznacza , że im więcej molibdenu tym lepiej bezpieczniej dla silnika przy oleju 0W20. Oczywiście nie podnosi lepkości ale czuwa nad prawidłowym funkcjonowaniem silnika.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    bo widzę ciągniesz temat i mimo wszystko spania nie masz dobrego.
    Wcale nie ciągne tematu, wyraziłem tylko swoja opinię o dużej zawartości molibdenu w 0W20.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Potwierdzam, nic się nie stanie. Stachu... nic się nie stanie (przynajmniej do czasu kiedy jest gwarancja) Jest już lepiej ?
    Lepiej to już było wcześniej, tak że tą informacją nic mi nie pomogłeś. Ale dzięki

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    No jak ja bym tyle zapłacił za olej co Ty Stachu na tym ost. przeglądzie to musi być dobry ... jaki by nie był, musi być dobry, ba, najlepszy i nie ma gadania.
    Ta cena ok. 460 zł to była całościowa z usługą. Za litr 0W20 Type 2.0 płacę 72 zł. Tak gwoli scisłości

    Comment


    • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      tak że tą informacją nic mi nie pomogłeś.
      ja tu jestem od "wbijania klina" a nie od pomagania , każdy może sobie pomóc jeśli tylko chce. Ale temat podlinkowany czytałeś... i co zrobić w takiej sytuacji? Jasne że gdybym od Ciebie auto bym kupił, to jest spora szansa że będzie silnik ok, a jak po takim co w tym temacie kupił nasz użytkownik, molibdeny nie pomogły...i co robić? dolać więcej molibdenu..? wynika z tej dyskusji wcześniejszej że im więcej tym lepiej ... co?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Czy Wy tu robicie jakąs rozprawkę na temat olejów????

        0W20 Hondy jest stosowany już praktycznie we wszystkich benzyniakach Hondy - poczynając od Jazza a kończąć na Type R.
        Nieważne jaki jest jego rzeczywisty skład - można się spodziewać, że jest to olej dobrej jakości i będzie odpowiednio chronił silnik podczas "normalnego" użytkowania. To samo tyczy się obecnej Type R bo większość tych aut nigdy nie zobaczy toru wyścigowego i sportowa jazda będzie się ograniczała do góra paru minut przy czerwonej kresce, dziennie.

        Tak czy siak oleje producenta wystarczą dla 90% użytkowników i nie ma potrzeby kombinować. Nawet jeśli masz 30-40 stopni w lato a samochód używasz do jazdy trzymając sie przepisów drogowych, to zużucie silnika nie będzie odbiegało od normy.

        Sprawa wygląda inaczej, jeśli jesteś np dynamicznym kierowcą, świadomym stylu swojej jazdy i np trudniejszych warunków w jakich użytkujesz swoje auto. W trudniejszych dla silnika warunkach interwał wymiany oleju się skraca i/lub po prostu inwestuje w lepszy olej.
        Ważne jest też na jak długo chcesz zachować swoje auto. Jeśli chcesz je wymienić przed upływem gwarancji albo przed wybiciem magicznych 100.000 km - to prawdopodobnie nie ma co kombinować z olejem.
        Jeśli jednak chcesz zachować auto aż wyzionie ducha, to jest uzasadnione wybranie lepszego oleju od oleju producenta. Gwarancja silnika jest chyba tylko na 100.000/3 lata także producent nic już Ci nie pomoże jeśli auto zacznie chlać olej przy 150.000 po 5 latach jazdy...


        Pozwoliłem sobie przetłumaczyć komentarz z pewnego bloga na temat oleju (który zresztą używam od początku posiadania obecnego Civica) a który utknął mi w pamięci. Wypowiedź ta najlepiej pokazuje jak doskonałe potrafią być oleje (i nie posiadające plakietek ACEA na opakowaniu). Wiadomo, należy brać poprawkę na różne opinie w Internecie ale nie zmienia to faktu, że daje to do myślenia:

        "Witaj ...,
        Widziałem wielokrotnie, jako obserwator i fan wyścigów rajdowych, Skode Fabie 2000 występującą w Mistrzostwach Rajdowych Grecji, sponsorowaną przez XXX i po przeczytaniu twojego bloga powstało pytanie "Który dokładnie olej XXX używają" w silniku wolnossącym 1,996 cc kręcącym się do 9500 obrótów i mającym około 300 koni. Zatem, wybrałem się do parku maszynowego z zamiarem zapytania się o to inżynierów zespołu. W sumie to nie musiałem, ponieważ przyłapałem ich przy wymianie oleju jak wlewali XXX 5W30 XXX XXX (wysokiej klasy olej do aut drogowych), zamiast XXX XXX XXX XXX (wyscigowa/torowa wersja oleju). Wydało mi się to dosyć dziwne więc postanowiłem zapytać ich "jak to".

        Naczelny inżynier powiedział mi, że za każdym razem jak potrzebują zrobić remont silnika, mierzą dokładnie wszystkie parametry geometryczne takie jak luzy, szerokości pierścieni, rozrząd itd aby wymienić to co nie trzyma się parametrów i po 3800 wyścigowych kilometrów, postanowili używać oleju XXX 5W30 XXX XXX ponieważ zużycie wyżej wymienionych elementów było bliskie błędu pomiarowego, pomiędzy kolejnymi remontami silnika.

        Faktycznie to - w mojej opinii - kolejny dowód, że twoje dane pomiarowe odzwierciedlają fakty z życia wzięte (odnośnik do autora bloga, który zajmuje się pomiarami jakościowymi różnych olejów). Oczywiście, wysokociśnieniowa pompa olejowa i zatwierdzona przez FIA chłodnica olejowa są na wyposażeniu tego silnika. Ale oprócz tego, jest to nadal wysoce wysilony silnik, kręcący się przez większość swojego życia pomiędzy 6000 a 9500 rpm, napędzający poprzez skrzynię biegów 4 koła.

        Pytanie nadal pozostaje: dlaczego nie XXX XXX XXX XXX...
        (Wspomnę nazwę zespołu, żeby zaspokoić "podejrzliwe umysły": "Cabilis Performance")
        ..."
        (oryginalna strona: https://540ratblog.wordpress.com/)

        Ja nie mam zamiaru startować w rajdach ani piłować do tego stopnia swoją niunię, ale ja zawsze wlewałem najlepsze płyny do moich aut (jakie mogłem znaleźć) bo po prostu o nie dbałem jak mogłem.
        Nie zmienia to faktu, że większość z nas - jeżdząca po bożemu z punktu A do punktu B - z olejem kombinować nie musi i niech po prostu pilnuje jego poziomu i interwałów wymiany.
        Last edited by un hombre; 26-08-2019, 12:23.

        Comment


        • Świetnie napisane, polecam poczytać fragment: Which Motor Oil is best, 5W20 or 5W30? i jak ktoś nie ponimaju po angielsku to wrzucić sobie to w translate.google.pl,
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            wynika z tej dyskusji wcześniejszej że im więcej tym lepiej ... co?
            Czasem im więcej to gorzej Inżynierowie dali do 0W20 tyle dodatków ile potrzeba. Ani więcej ani mniej aby Honda mogła w IO napisać w jakim celu 0W20 został zaprojektowany i w jakich temperaturach może być eksploatowany. To już było i do tego nie wracamy. Silnik można uwalić równie dobrze na ACEA A3 więc link o którym mówisz i Twój komentarz pod nim nie jest właściwy do dyskusji na molibdenem. Nie wiesz przecież jaki to był olej, co właściciel wyprawił z autem i co faktycznie jest powodem poboru oleju. To wszystko już wcześniej wiele razy pisałeś i wszystko jest jasne. Więc po wracamy do tematu złej eksploatacji oleju. Chciałem tylko podkreślić na tym forum , że w 0W20 jest bardzo dużo molibdenu, o czym chyba nikt nie wiedział, a ponieważ robi dla silnika dobrą robotę to olej ten nie jest aż taką wodzianką jak niektórym się wydaje. Nie napisałem przecież, żeby pałować silnik w wysokich temperaturach na 0W20 bo ma dużo molibdenu. Skromny subiektywny komentarz a tu tyle krzyku
            Last edited by Stach13; 26-08-2019, 12:33. Powód: literówka

            Comment


            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              Chciałem tylko podkreślić na tym forum , że w 0W20 jest bardzo dużo molibdenu, o czym chyba nikt nie wiedział, a ponieważ robi dla silnika dobrą robotę
              Być może i tak, nie wiadomo tylko na ile dobrą... podziękuję jeździć "na granicy" lepkości, kiedy cudowny molibden "wciera" się w ścianki cylindra chroniąc mój silnik Nie lepiej mieć trochę marginesu ?
              Swoja drogą przydałby się taka analiza jak tutaj:
              0W30 - https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=25
              0W20 - https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=325

              W tym przypadku 0W20 niestety wypada gorzej, tylko, że nie jest to OEM Hondy
              Last edited by Grzechu; 26-08-2019, 12:49.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                Świetnie napisane, polecam poczytać fragment: Which Motor Oil is best, 5W20 or 5W30?
                Faktycznie dobrze napisane, także zgodne z ogólną wiedzą z tego forum. Z tą różnicą, że u mnie na 0W20 na jałowych obrotach jest cichutko.

                Comment


                • nie bawiąc się żadnymi analizami organoleptycznymi...
                  Czy każdy silnik mona zajechać - tak.
                  Czy każdy silnik jest nie do zajechania - nie.
                  Tak czy nie? - Tak.
                  Jeśli tak, no to co byśmy nie zalali to każdy silnik się kiedyś skończy, tyle że jedne wcześniej inne później, ale się skończy. Kwestia dyskusyjna czy mu pomożemy skończyć wcześniej czy później.
                  Jak przyczynić się do szybszego skończenia?
                  1. gonić bolid autobaną 170km/g na oleju do oszczędzania energii w lato. (auto 5-6 lat)
                  2. gonić bolid krajówką 90km/h na oleju o wysokim HTHS wszystko jedno w jakich warunkach. (auto 5-6 lat)
                  Finał zabawy zawsze taki sam dla stojącego przed kupnem używki, "ciekawe jak to było używane?" nikt nie chce świadomie wybierać nr 1 gdyby wiedział o tym fakcie. Nikt mi nie powie że jest inaczej, a niestety tak będzie częściej fajne auta a jednak potem się okazuje zmęczone i co z tego że 1 właściciel i serwisował, jak on go już po 5 latach nie chce bo ma go dość.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Pozwolę sobie przetłumaczyć, bo z google translate to różne kwiatki wychodzą. Wzięte z "https://540ratblog.wordpress.com/" który dla niektórych jest jakimś tam autorytetem a dla innych szarlatanem albo "znafcą" - niech każdy sobie sam wyrobi opinie tam zaglądając i czytając ze zrozumieniem.

                    Mała uwaga - moje tłumaczenie używa stwierdzeń cienki/gęsty w odniesieniu do olejów porównywanych w tekście. Chodzi tu prawdopodobnie o lepkość, także czytajcie to raczej jako mniej/bardziej lepki.

                    44. Który olej samochodowy jest najlepszy, 5W20 czy 5W30?

                    W chwili pisania tego tekstu, 5W20 stał się najczęściej występującą lepkością wymienianą w instrukcjach obsługi nowych aut. Występują natomiast pewne obawy co do używania tak rzadkiego/"cienkiego" oleju w pewnych pojazdach, zwłaszcza w autach sportowych/wysilonych które wymieniają 5W20 do normalnej jazdy ale wspominają o 5w30 do zastosowań torowych. Zatem, dostaję dużo pytań odnośnie tego zagadnienia w sekcji Q&A mojego bloga. W związku z tym, żeby nieustannie nie udzielać tych samych odpowiedzi w nieskończoność, pomyślałem, że napiszę krótki artykuł techniczny na ten temat, który będzie dostępny dla każdego w dowolnej chwili, bez konieczności zadawania mi tego samego pytania i czekanie na moją odpowiedź.

                    5W20 generalnie zastąpił 5W30 jako najczęściej polecaną klasę lepkości w nowych autach aby TYLKO odrobinę polepszyć parametr C.A.F.E producentów samochodowych (sprawdzcie w Wiki co to jest, generalnie średnia spalania wyliczona ze wszystkich modeli aut w ofercie producenta). NIE został stworzony dla jakichkolwiek korzyści silnika. Była to decyzja czysto marketingowa a nie inżynieryjna. Jakakolwiek redukcja zużycia paliwa dzięki temu cieńszemu olejowi jest minimalna do tego stopnia, że większość ludzi nie jest w stanie zmierzyć jakiejkolwiek poprawy.

                    5W20 będąć "cieńszy", będzie przepływał, smarował i chłodził silnik nieco lepiej niż 5W30. Jednakowoż jest "cieńszy" niż idealnie powinien być, w związku z czym są pewne wady jego używania. Jeśli silnik jest używany w sposób agresyny albo bardzo obciążony w jakikolwiek sposób, temperatura oleju wzrośnie powyżej granicy dla normalnej, zwykłej jazdy. Wyższa temperatura oleju spowoduje dodatkowe rozrzedzenie (thinning) oleju. Ponieważ 5W20 z reguły jest olejem rzadkim, dodatkowe rozrzedzenie jest niepożądane gdyż - w zależności od osiągniętej temperatury - olej może "wyciekać"/"odklejać" z korbowodu ("bleed out of the rod" google translate by przetłumaczył jako wykrwawienie się z pręta) i spomiędzy luzów głównych łożysk szybciej, niż system olejowy jest w stanie nadąrzyć (z pompowaniem oleju). To stawia silnik w obliczu ryzyka uszkodzenia łożysk głównych i korbowodowych i obniża margines bezpieczeństwa silnika. Dlatego niektóre samochody potrzebują 5W30 na dni torowe, zamiast 5W20. Ponieważ 5W30 nie stanie się taki rzadki przy wyższych temperaturach, daje to większy margines bezpieczeństwa dla korbowodu i głównych łożysk.

                    Dodatkowo, większość silników używających 5W20 doświadczy pewnych mechanicznych hałasów na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, co może zostać zredukowane lub całkowicie usunięte dzięki zastosowaniu 5W30.

                    Jednak niektórzy ludzie boją się NIE używać 5W20 jeśli instrukcja obsługi ich auta sugeruje tylko tę lepkość. Dla nich używanie 5W20 jest OK jeśli ich pojazd jest zwykłym, codziennym wozidłem, które nie jest prowadzone w sposób agresywny. I pewnie nie będą mieli jakichkolwiek problemów ale ich silnik zapewne doświadcy pewnych mechanicznych hałasów przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym.

                    WNIOSEK:
                    Suma sumarum, 5W30 jest idealnym/optymalnym "złotym środkiem" jeśli chodzi o lepkość, do używania w większości chłodzonych wodą, silnikach benzynowych. I 5W30 jest wystarczająco "cienki" żeby zapewnić silnikowi doskonały przepływ oleju, smarowanie i chłodzenie. Każdy olej "cieńszy" od 5W30 (np 5W20) jest cieńszy niż trzeba, a każdy olej "gęstszy" niż 5W30 (np 10W40 albo 20W50) jest gęstszy niż potrzeba.

                    Ja używam 5W30 w moim zmodyfikowanym silniku o dużej mocy. W moim fabrycznym samochodzie zalanym 5W20 od fabryki, zmieniłem olej na 5W30 aby lepiej chronić silnik przy agresywnej jeździe i żeby wyeliminować hałas silnika. Sugeruję moim czytelnikom zrobić to samo.
                    Od siebie dodam, że pierwsza rzecz jaką zauważyłem po wymianie na 0W30 to kultura pracy silnika na wyższych obrotach. Na 0W20 silnik brzmiał metalicznie natomiast na 0W30 kultura pracy się bardzo poprawiła i była o wiele przyjemniejsza.
                    Last edited by un hombre; 26-08-2019, 14:24.

                    Comment


                    • Ja napomknę tylko to, że wątek olejowy jest wątkiem światopoglądowym ,mentalnościowym ,wykazującym raczej różnice charakterologiczne i różne podejscie do tematu a nie merytorycznym.Jedni twierdzą (bez względu na podawane merytoryczne i empiryczne fakty} że 0w20 jest najlepszy i jedyny, bo "zaleca" go Honda, producent, jego inżynierowie itp. {a kto sie może mierzyć z takim autorytetem,nikt czy to Rambo czy Robin Hood},inni zaś, że 0w20 jest na tyle dobry, że wystarczy do codziennej jazdy (poza torem} i lepiej sie go trzymać, skoro go "zaleca" Honda , inni zaś wychodzą z założenia, że lepiej sobie dać "większy margines bezpieczenstwa" i zapodać 0w30,0w40 by w upalne autostradowe trasy nie martwić sie o trwałość czy nietrwałosc filtru olejowego itp.I jak wygląda, żadna grupa nie przekona innej do swoich racji i "niechaj tak pozostanie",niech każdy odpowiada za swoje decyzje.Podziękowanie dla Rambo, ze mimo wszystko ta grupa 0w30,0w40 się mimo wszystko powiększyła, powiększa....powiększy?

                      Comment


                      • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
                        Ja napomknę tylko to, że wątek olejowy jest wątkiem(...),wykazującym raczej różnice charakterologiczne
                        no to pięknie wyglądam... Andrzej kurde.... cholera nie brałem tego pod uwagę ... .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Dla Rambo ten wątek jest raczej jak religia...

                          Codziennie się modli, żeby ktoś nie napisał tu jakichś głupot

                          Comment


                          • żeby nie było że molibdenu nie ma w oleju SAE 5W-40 ...wszystko jedno jakim, może być Shell, Lotos, Valvoline wszystko jedno.
                            Wybieramy olej do najnowszego Nissana GTR NISMO 3,8L (2019) 580KM http://dobierz-olej.totalpolska.pl/p...ismo_FawEcXKWW
                            ... proszę olej 0W-20 ekonomy conserving ... może być z podwójną dawką molibdenu, który to będzie?
                            tylko proszę mi nie pisać pierdół że ten silnik jest rozklekotany i tylko Hondy mogą być zalewane olejami do oszczędzania energii bo tylko Hondy są ciasno spasowane, Nissan jest z części z taczki poskładany, dziad pewnie jakiś ten silnik i całe auto.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Jak przyczynić się do szybszego skończenia?
                              1. gonić bolid autobaną 170km/g na oleju do oszczędzania energii w lato. (auto 5-6 lat)
                              2. gonić bolid krajówką 90km/h na oleju o wysokim HTHS wszystko jedno w jakich warunkach. (auto 5-6 lat)
                              3. wkręcając wysokie obroty na zimnym silniku.
                              4. Używając oleju niezgodnego z IO.

                              Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                              Codziennie się modli, żeby ktoś nie napisał tu jakichś głupot
                              To jest akurat fajne, gorzej jak wątek ucichnie. A ten temat jak na razie jest numer 1

                              Comment


                              • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
                                Ja napomknę tylko to, że wątek olejowy jest wątkiem światopoglądowym ,mentalnościowym ,wykazującym raczej różnice charakterologiczne i różne podejscie do tematu a nie merytorycznym.
                                Sorry ale link z mojego posta nr 1947 ze strony Motula nazywasz niemerytorycznym ? Albo zrzuty instrukcji obsługi Toyoty Auris czy Lexusa, gdzie wyraźnie napisane jest kiedy najlepiej nie stosować oleju 0W20, również są niemerytoryczne ? To ja czegoś nie rozumiem... przecież Ja czy Rambo czy inni którzy wrzucali tutaj konkrety... tego sobie sami nie wymyśliliśmy z głowy od tak.. to są przecież fakty..
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X