Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Niekoniecznie jeśli spojrzeć na budowę silnika 1.0 i 1.5. W 1.0 jest podwójny pasek rozrządu częściowo zanurzony w oleju.
    Zerknij na ten post.

    Comment


    • Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
      To by znaczyło, że w X ,1.0 jest lepiej smarowany niż 1.5 bo oleju jest tam proporconalnie 1.5 razy więcej.
      Hehe, uprościłeś to jak dzieci w szkole podstawowej które to uczą się na matematyce liczyć z proporcji Na prawdę uważasz, że to takie proste ? Myślę, że nie..

      Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
      wiem ,że dyskusji było tu dużo o tym. Zalecany jest olej A3 a nie C3 , bo niby A3 lepiej chroni silnik. To znaczy że silniki disla są słabo chronione przez C3 ?
      Wystarczy, że poczytasz o tym, czym różnią się te dwie klasyfikacje olejowe i już będzie jaśniej
      Last edited by Grzechu; 02-07-2019, 14:06. Powód: dalszy wywód..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
        ... Zalecany jest olej A3 a nie C3 , bo niby A3 lepiej chroni silnik. To znaczy że silniki disla są słabo chronione przez C3 ?
        A skąd takie rewelacje ... ?
        Jakieś wiarygodne źródło podasz?

        dodam, że w olejach Cx "niska popiołowość" bierze się z innych dodatków myjących.
        Oleje klasy A3/B4 zawierają "detergenty" oparte o wapń.
        W olejach klasy Cx wapń jest zastępowany magnezem, który w przypadku spalenia nie wydziela tyle popiołu.
        Ponadto pojawiają się tzw modyfikatory tarcia, które zabezpieczają powierzchnie przed zniszczeniem.

        Oleje A3/B4 z powodzeniem możńa zastąpić C3. W drugą stronę już nie działa, bo katalizator i DPF dostają "piachem po oczach".

        Comment


        • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
          dodam, że w olejach Cx "niska popiołowość" bierze się z innych dodatków myjących.
          Oleje klasy A3/B4 zawierają "detergenty" oparte o wapń.
          W olejach klasy Cx wapń jest zastępowany magnezem, który w przypadku spalenia nie wydziela tyle popiołu.
          Ponadto pojawiają się tzw modyfikatory tarcia, które zabezpieczają powierzchnie przed zniszczeniem.
          pierszwe slysze... o wow...

          Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
          Oleje A3/B4 z powodzeniem możńa zastąpić C3
          zdecydowanie, kategorycznie i calkowicie sie niezgadzam.
          Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
          W drugą stronę już nie działa, bo katalizator i DPF dostają "piachem po oczach".
          ale co ma dzialac? katalizator czy silnik? jak katalizator i zalezy Ci na nim ..to ok.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
            W olejach klasy Cx wapń jest zastępowany magnezem
            Coś mi się wydaje że oleje acea A3 wysokiej klasy zawierają również magnez i wiele innych pierwiastków dbających o kondycję silnika.
            Na przykład lotos syntetic 5w40:
            Last edited by gkill; 03-07-2019, 09:17.

            Comment


            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta

              zdecydowanie, kategorycznie i calkowicie sie niezgadzam.
              A dlaczego się nie zgadzasz?

              Edycja
              Chodzi oczywiście o zastępowanie A3/B4 przez C3.

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              pierszwe slysze... o wow...

              ale co ma dzialac? katalizator czy silnik? jak katalizator i zalezy Ci na nim ..to ok.
              Chodzi o fakt, że jak wlejesz C3 do silnika bez DPF'a, to nic się nie stanie.
              W drugą stronę cierpi zarówno katalizator, jak i DPF.



              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              Coś mi się wydaje że oleje acea A3 wysokiej klasy zawierają również magnez i wiele innych pierwiastków dbających o kondycję silnika.
              Na przykład lotos syntetic 5w40:
              http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=83&t=317&p=6900
              A jeżeli napiszę, że zmniejsza się ilość wapnia, a zwiększa zawartość magnezu to będzie bardziej poprawne stwierdzenie?
              Skoro czytasz fora oil-club, to wiesz, że producenci dysponują pakietami dodatków w prawie, że przygotowanymi pod konkretne specyfikacje.
              Wiesz również, że te dodatki ewoluują, bo muszą.
              "Kiedyś" popularna była opinia, że dodatki olejowe nie mieszają się z bazami PAO i dlatego w olejach musiała być baza HC. W chwili obecnej już ponoć nie jest to prawdą i są nowe dodatki, które nie mają z tym problemu.
              W dalsze szczegóły moim zdaniem nie ma sensu się zagłębiać, chyba, że ktoś ma odpowiednią wiedzę merytoryczną (ja jej nie mam) no i to lubi.

              Porównanie C3-16 z A3/B4-16
              porownanie.jpg
              Last edited by SACZI; 03-07-2019, 15:58.

              Comment


              • Biorąc na logikę i parametry to może i C3 gorzej chroni silnik niż A3 , ale te silniki na NO z filtrami są w tylu samochodach i robią po kilkaset km bez problemu. Więc może nie warto bardzo to rozważać i pilnować aby tylko był olej i z grubsza odpowiadał normie. Jeśli by A3 miał trochę lepiej chronić silnik a zapcha szybko filtr to wolę C3 bo filtr też mało nie kosztuje. To takie rozważanie laika w tym temacie i najważniejsze to stosować się do IOS.

                Comment


                • Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
                  Biorąc na logikę i parametry to może i C3 gorzej chroni silnik niż A3 , ale te silniki na NO z filtrami są w tylu samochodach i robią po kilkaset km bez problemu. Więc może nie warto bardzo to rozważać i pilnować aby tylko był olej i z grubsza odpowiadał normie. Jeśli by A3 miał trochę lepiej chronić silnik a zapcha szybko filtr to wolę C3 bo filtr też mało nie kosztuje. To takie rozważanie laika w tym temacie i najważniejsze to stosować się do IOS.
                  Najbardziej delikatne w silnikach hondy i nie tylko są pierścienie olejowe, niektórzy mechanicy mówią że papierowe i to właśnie one są odpowiedzialne za spalanie oleju silnikowego i potrzebują jak największej , najlepszej ochrony a taką może im zapewnić tylko olej A3. Może jak byś parę silników w swoim życiu zrobił to byś zdanie zmienił.

                  Comment


                  • czytając wątek można odnieść wrażenie, że to konkurs przeciągania liny (czytajcie "ja mam rację, bo..").

                    W instrukcjach obsługi naszych samochód jest jasno podane jakie specyfikacje oleju są zalecane.
                    Oleje sygnowane logiem "H" lub oleje aftermarketowe o konkretnej specyfikacji SAE/ACEA
                    Na logikę biorąc, wiadomo jest że z biegiem czasu i rozwojem technologicznym silników zmieniają się oleje.
                    Nie oszukujmy się, ale obecnie wszystkie silniki są projektowane, by nie dojeżdżały takich przebiegów jak jeszcze w latach 80-90.
                    Stopień skomplikowania budowy obecnych silników też znacznie odbiega od lat z przed 20-30 lat.
                    Z jednej strony to cena konieczności, aby silniki były "eko", a z drugiej, by biznes się kręcił i by jedno auto nie jeździło po drogach 30 lat.

                    Moją metodą na wydłużenie żywotności silnika jest wymiana oleju co 10-12 tys km zamiast podawane w książkach 20 tys km.
                    Nie kombinuje z olejami, bo skoro taka czy inna specyfikacja jest zalecana, to nie ma powodu by samemu kombinować, więc w przypadku mojego auta leje zalecane w instrukcji olej C2/C3 (0w30/5w30).

                    Najdroższy i najbardziej wyrafinowany olej nie będzie dobrze chronił silnika, gdy jest już stary/zużyty.
                    Nie wierzę też w hasła "long life", bo siłą rzeczy olej będzie z biegiem czasów tracił swoje właściwości. Taki olej to można lać do autobusów czy samochodów ciężarowych do których wchodzi 20-25 litrów oleju, a nie 3,5-4,5.

                    Warte odnotowania jest też, że moc silników wzrasta, a pojemność układów (misek olejowych) spada, więc stosunkowo "mniejsza" ilość oleju musi znosić coraz większe obciążenia.
                    Last edited by maniaco; 06-07-2019, 19:04.
                    sigpic
                    FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                    FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                    FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                    Comment


                    • Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                      czytając wątek można odnieść wrażenie, że to konkurs przeciągania liny (czytajcie "ja mam rację, bo..")....
                      A wiesz dlaczego tak jest?
                      Bo ludzie, łącznie i ze mną po prostu nie rozumieją zjawisk zachodzących podczas pracy silnika (np w temperaturze 120*C i 5000 obr/min na panewkach korbowych, wałku rozrządu, w turbinie ...).

                      Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                      ...
                      W instrukcjach obsługi naszych samochód jest jasno podane jakie specyfikacje oleju są zalecane.
                      ...
                      Akurat w przypadku Hond te zalecenia można przetłumaczyć tak: " silniki mamy bdb i jaki olej wlejesz,to silnikowi nie zaszkodzi. Czasem go tylko wymień".
                      Właśnie tym są zalecenia A3/B4, C2/C3 i lepkości od 0w20 po 5w40.
                      Tylko pogratulować konstruktorom!

                      Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                      ... Moją metodą na wydłużenie żywotności silnika jest wymiana oleju co 10-12 tys km zamiast podawane w książkach 20 tys km.
                      Nie kombinuje z olejami, bo skoro taka czy inna specyfikacja jest zalecana, to nie ma powodu by samemu kombinować, więc w przypadku mojego auta leje zalecane w instrukcji olej C2/C3 (0w30/5w30).

                      Najdroższy i najbardziej wyrafinowany olej nie będzie dobrze chronił silnika, gdy jest już stary/zużyty.
                      ...
                      Pełna zgoda. Ja identycznie podchodzę do tematu!
                      Jedyne co mnie wkurza, to oleje z ASO, które nie wiadomo czym są i jakie mają parametry.
                      Dlatego kupuję sobie olej we własnym zakresie, przeważnie producenta "premium" i jadę na wymianę do ASO.
                      Sumarycznie cena i tak jest podobna jak w ASO, ale wiem co wlałem do silnika.

                      Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                      ...
                      Nie wierzę też w hasła "long life",...
                      Ale tutaj nie ma co "wierzyć", bo longlife to jest fakt!
                      I znowu ludzie nie rozumieją istoty.
                      LL to nie jest co 30 tys, tylko max 30 tys i wg wskazań komputera.
                      Te 30 tys są wtedy, gdy robisz non stop trasy typu warszawa-paryż.
                      Ile razy w roku wyjeżdżasz w trasy powyżej 100 km?
                      Ja może 4-5, reszta wokół komina, ale w moim przypadku przynajmniej jeżdżę po te 35km/raz.

                      Comment


                      • Oleje premium to jakiej firmy? Ravenol? Xado? Mitasu? bo ja już qrwa nie wiem co to premium bo wszędzie to piszą, a parametry co który ma prawie że te same.

                        Comment


                        • Nie ma czegoś takiego jak olej "premium"!
                          Kup olej znanego producenta, spełniającego wymagane normy i najważniejsze z pewnego źródła.
                          Wymieniaj co 10 tys km i będzie dobrze.
                          Nie ma większego znaczenia, czy będzie to ten Ravenol, czy nasz Orlen/Lotos, które de facto mają bardzo przyzwoite produkty!

                          Comment


                          • Oprócz parametrów też ważne by olej był w pełni syntetyczny na estrach czy pao, a nie w tzw technologii syntetycznej.

                            Comment


                            • estrach czy pao, a nie w tzw technologii syntetycznej.
                              nie jest to konieczne i nie jest wymagane, a już oleje PAO/ESTER to duży koszt coś ponad 200 zł i w górę za bańkę niektóre kosztują tyle co dobry akumulator żelowy w sumie jak kogoś stać to lać
                              tutaj przykłady:
                              Enviro+EU jest w pełni syntetycznym olejem klasy premium charakteryzującym się lepkością SAE 5w-30. Jest olejem nisko-popiołowym. Hustla Online sklep Swarzędz

                              Xado Millers Oils Q8 PMO Motul Valvoline Liqui Moly Fuchs Mihel Castrol Gulf AMSOIL Total Elf Mobil Ravenol Eneos Shell Specol Mannol Texaco Orlen

                              XENUM VRX 5W30 OLEJ SILNIKOWY Z DODATKIEM CERAMIKI VRX 5W30 stanowi najnowsze osiągnięcie nowoczesnych technologii. Olej ten znacznie wyprzedza technologicznie wszelkie

                              W pełni syntetyczny, wyczynowy olej silnikowy z formułą Triple Ester (potrójnych estrów) oraz technologią Nanodrive Ultra Low Friction. Rekomendowany do nowoczesnych wyczynowych

                              Specjalistyczny sklep motoryzacyjny posiadający w swojej ofercie ➤ oleje silnikowe ✅, ➤ filtry ✅, ➤ akumulatory ✅, ➤ kosmetyki ✅ ➤ i pełną gamę dodatków eksploatacyjnych do samochodu ✅. Znajdziesz u nas produkty: Millers Oils, Xado, Eneos, Valvoline.

                              Specjalistyczny sklep motoryzacyjny posiadający w swojej ofercie ➤ oleje silnikowe ✅, ➤ filtry ✅, ➤ akumulatory ✅, ➤ kosmetyki ✅ ➤ i pełną gamę dodatków eksploatacyjnych do samochodu ✅. Znajdziesz u nas produkty: Millers Oils, Xado, Eneos, Valvoline.

                              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                              Comment


                              • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                                A wiesz dlaczego tak jest?
                                Bo ludzie, łącznie i ze mną po prostu nie rozumieją zjawisk zachodzących podczas pracy silnika (np w temperaturze 120*C i 5000 obr/min na panewkach korbowych, wałku rozrządu, w turbinie ...).
                                Ale na tym forum jest trąbione od samego początku lej olej zgodny z instrukcją i warunkami użytkowania a więc do benzyny "acea C" odpada.

                                Comment

                                Working...
                                X