Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    OEM 0W20 Type 2.0. Ale jak do tej pory to nikt nie wie co oznacza Type 2.0. Możemy tylko się domyślać, że jest grubo nafaszerowany dodatkami żeby wytrzymał to co ma wytrzymać i spełnić swoją ekologiczną rolę.
    Nie ma co rozkładać ori oleju Hondy na czynniki pierwsze. Sam producent - Honda zaleca stosowanie oleju 0W20 Type 2.0 na rynek Europy, Ukrainy, Południowej Afryki. Jest to produkt „europejski” Hondy i głównie to Europa jest rynkiem dla tego oleju silnikowego. Na inne rynki światowe Honda zaleca oryginalny olej 0W20, ale nieokreślony z nazwy, ponieważ na innych rynkach Honda ma w swojej ofercie inne oleje niż 0W20 Type 2.0 i na niektórych rynkach ten olej po prostu nie jest oferowany. Druga sprawa to zalecenie odnoszące się do stosowania olejów innych niż oryginalne na rynkach poza Europą. I tu mamy jasne zalecenie Hondy, aby stosować oleje o klasie jakości API SM lub wyższej i jak widzimy, to zalecenie odnosi się do kilku lepkości, m.in. do lepkości 0W-20.

    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    To do CR-V leją już 17 lat a do Civica rok dłużej. Toż to już olej z tradycjami. Ale to się zmieniło. Do S200 nie lali nigdy, do Accord Type-R też nie lali, a do najmocniejszego obecnego R-Type leją. Musiał w takim razie 0W20 przejść modyfikacje.
    Musimy mieć na uwadze, że producenci aut, ale i producenci w innych dziedzinach muszą podporządkować się wymaganiom środowiskowym i spełniać te wymagania.

    Comment


    • Jako że od pewnego czasu zająłem się czytaniem kart charakterystyk olejów wpadła mi w oczy K CH oleju Castrol Professional Edge H 5W30 ACEA A5/B5.
      Dane z tej karty:
      Lepkość kinematyczna: 9.3 do 12.3 mm2/s (9.3 do 12.3 cSt) przy 100°C zaskoczyła mnie, ponieważ do tej pory nigdzie nie widziałem zakresu wartości. Mamy konkretny olej o konkretnym parametrze przy konkretnych 100 st. C a tutaj zakres.
      Jak ktoś się orientuje w temacie to proszę o rozjaśnienie.

      No nic, temat chyba nie do wyjaśnienia. Napisałem bezpośrednio do działu technicznego Castrol i odpowiedzieli mi,że lepkość kinematyczna tego oleju w 100 st. C to 9,5. I bardzo się zdziwili skąd ja mam takie informacje jakie przytoczyłem wyżej. Odpisałem że ze strony Castrola z K Ch :
      https://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/C3420EE55B9EBC3E8025832200528FE2/$File/11393219.pdf ( nie wiem dlaczego nie chce mi się z tego zrobić link)
      Ale już nie zależy mi na odpowiedzi od nich. Po prostu byłem ciekawy tego zapisu, no cóż wychodzi na to ,że każdy może pisać co chce.
      Last edited by Lukas; 22-03-2019, 19:43. Powód: Połączenie postów.

      Comment


      • Z tymi olejami to taka "never ending story"
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Grzechu jako moderator masz taką moc aby ten wątek w końcu zamknąć
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • Ten wątek stał się już dawno bezwartościowy, a informacje w nim powielają się na wielu stronach nie wnosząc żadnych korzyści.
            Myślę, że czytając kilka, no może kilkanaście stron można wyrobić sobie zdanie na temat tego, czy zostać przy oleju oryginalnym, czy przejść na coś innego.
            Jaki olej wybrać i jakie są jego wady i zalety było już wałkowane. Chyba dalsza dyskusja jest bezcelowa.

            Comment


            • W sumie to prawda. Co było do powiedzenia zostało powiedziane, a wątek się turla, bo od czasu do czasu pojawi się ktoś nowy, leniuszek, komu nie chce się ruszyć czterech liter i przeczytać wszystko, tylko idzie na łatwiznę i pyta co ma wlać. I w odpowiedzi wylewa się kolejny potok identycznych postów.

              Comment


              • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                Co było do powiedzenia zostało powiedziane, a wątek się turla, bo od czasu do czasu pojawi się ktoś nowy, leniuszek, komu nie chce się ruszyć czterech liter i przeczytać wszystko, tylko idzie na łatwiznę i pyta co ma wlać. I w odpowiedzi wylewa się kolejny potok identycznych postów.
                Jest dokładnie jak napisałeś, myślę, że wielu z nas tutaj to zauważyło, że co jakiś czas koło się zatacza.. Jedynie co, to w tryby tego koła wpada jakiś nowy forumowicz, który na początku nie ma pojęcia, co z czym się łączy, ale po jakimś czasie staje się świadomy i wyedukowany..tak wiec tutaj jest plus.. Odnośnie zamknięcia wątku, to tą decyzję pozostawiam naszemu szanownemu Prezesowi, On tutaj w tym temacie zaczynał jako pierwszy naprowadzać nieświadomych i On tylko może to zakończyć hehe
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Panowie, czym różni się linia olejów Ravenola USVO od CleanSyntho?
                  Porównując opisy, USVO to bazy PAO, ale wg R oleje w obydwóch grupach są klasyfikowane jako syntetyczne.
                  Więc sam już nie wiem ...

                  Comment


                  • Wątek ma ponad 1700 wpisów. Trudno od nowego wymagać, aby się z tym zapoznał gdy potrzebuje zwartej informacji, nie każdy jest pasjonatem takich tasiemców. Zamknięcie tego tematu, spowoduje otwarcie kolejnego, i tak w kółko. Z kolei wyłowić z tego (i nie tylko tego) tematu najciekawsze fragmenty dyskusji, to spora robota. Nie chodzi o moje wypowiedzi tylko o pytania, wątpliwości, tych co potrzebują wiedzy. Pytania są identyczne, powielają się co jakiś czas, nie wiem jak to zrobić, ale wydaje mi się że najlepiej by było gdyby zebrać listę pytań, takich typowych, rozszerzonych i tych szczegółowych i linkować do treści danego wątku. Chodzi o to by sobie Nowy poczytał od miejsca które go interesuje a nie wertował 1700 tego wątku i 15850 stron w innych wątkach.

                    W związku z powyższym, proponuję tak:
                    - w tym temacie proszę pisać pytania, w taki sposób jak pytają Nowi a następnie przeszlibyśmy do pytań bardziej "zaawansowanych".
                    1. Najpierw listę pytań,
                    2. linki do tematu proszę podać np. Temat, lub wpis #789 i Link. Wiadomo będzie że od tego wpisu czytamy.

                    Zacznę z pytaniami, i proszę dopisywać kolejne.

                    1. Co mówi Instrukcja Obsługi w zakresie doboru oleju:
                    Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.

                    2. Czy jest specjalny olej do Typ-R?
                    Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?

                    3. Czy jest jedyny zalecany olej do Hondy?

                    4. Czy do Hondy Civic można nalać olej ACEA C3 ?

                    5. Czy są oleje które mogą zaszkodzić silnikowi ?

                    6. Listy użytkowników do ASO i do Honda Polska z pytaniem o właściwy olej do Civic?

                    7. Czy olej OEM 0W-20 posiada Normy ACEA?
                    Witam. Postanowiłem zrobić dobrze mojemu autku i wymienić oliwę po mniej więcej 3tys. przebiegu. Niby nie jest to wymagane i można jeździć do przeglądu, ale niektórzy jednak uważają że warto. W związku z powyższym zasięgnąłem osobiście informacji w serwisie arher w Krakowie i dowiedziałem się że: - olej jaki wleją to 5W30 w miejsce 0W20, jako bardziej odpowiedni w naszych polskich warunkach. - jest to olej produkowany przez Castrola specjalnie dla Hondy. Wszystko ok, natomiast nieco


                    8. Jaki olej nalać do diesla?
                    Producent / Marka - rekomendacja czyli - jaki olej do Silnika Diesla ?

                    9. Jaki olej nalać do diesla z DPF?


                    7. ...itd.

                    jeśli coś w pytaniach powyżej nadaje się do edycji, nadaje się do zmiany to proszę pisać, zmienię.

                    kolejne pytania mogą dot. np oleju do skrzyń biegów.
                    Last edited by rambo7; 25-03-2019, 07:49.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • To podejście do tematu jest super...można by z tego zrobić spis treści.
                      Powinien jednak się on znaleźć na pierwszej stronie - nie wiem czy to możliwe, ale w sposób teraz zaproponowany - znowu zniknie przykryty kolejnymi wpisami.

                      Comment


                      • Temat będzie przyklejony.
                        Na pewno pamiętacie lub macie zapisane swoje "ulubione" treści gdy trzeba coś przywołać co było pisane. Wszystko będziemy (funkcyjni) układać/edytować spis treści, tylko piszcie zagadnienia i wklejajcie linki.
                        Było o tabelkach SAE, ktoś mi poszuka ?
                        było o karcie charakterystyki 0W-20, ktoś mi to poszuka?
                        no i do powyższych zagadnień jak ktoś pamięta/natrafi to proszę o linki.
                        wszystko jedno jaki Wątek bo w każdym dziale jest tego sporo, byle był link od razu do danego wpisu.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • I mnie ogarnęło olejowe szaleństwo. Przy odbiorze autka zapytałem jaki leją w serwisie. Odpowiedź- "zalewamy tylko 0W20". Czy wymieniać po 2 tysiącach? "Jak ma Pan za dużo kasy i nie ma Pan co z nią zrobić to proszę bardzo". Co do techniki jazdy- "od razu jeździć normalnie, bez przegięć na początku, ale normalnie eksploatować". Ot tyle. I tak mam zamiar robić.

                          Comment


                          • Przed zarejestrowaniem się na to forum o olejach wiedziałem tyle ,że najlepszy leje mi ASO albo mechanik. Teraz wiem ,że najlepszy olej to taki jaki sam sobie wybiorę uwzględniając moje warunki jazdy.
                            Radzę przeczytać uważnie cały ten wątek olejowy, bowiem może się okazać ,że ASO źle dobiera dla Ciebie olej.

                            Comment


                            • Jest jeszcze jedna sprawa. Chyba najbardziej istotna w całej tej sprawie. Napisaliście wiele mądrości na temat olejów. Lepsze te, gorsze tamte... Wszystko OK. Macie wiele racji w tym co piszecie. Jest jednak jedno ale. Te dywagacje można snuć w autach po gwarancji. Co mamy zrobić jeśli ASO uważa, że na dzień dzisiejszy jedyny słuszny i dopuszczalny olej do Civiców z GPFem to 0W20 type 2.0
                              Co jeśli uprzemy się na inny olej. Wymienią nam go, wpiszą to oczywiście do książki i dojdzie do awarii. No przecież logiczne jest, że w tym przypadku podważą gwarancję i zostaniemy z problemem...

                              Comment


                              • Zamieszczone przez xroma Zobacz posta
                                Jest jeszcze jedna sprawa. Chyba najbardziej istotna w całej tej sprawie. Napisaliście wiele mądrości na temat olejów. Lepsze te, gorsze tamte... Wszystko OK. Macie wiele racji w tym co piszecie. Jest jednak jedno ale. Te dywagacje można snuć w autach po gwarancji. Co mamy zrobić jeśli ASO uważa, że na dzień dzisiejszy jedyny słuszny i dopuszczalny olej do Civiców z GPFem to 0W20 type 2.0
                                Co jeśli uprzemy się na inny olej. Wymienią nam go, wpiszą to oczywiście do książki i dojdzie do awarii. No przecież logiczne jest, że w tym przypadku podważą gwarancję i zostaniemy z problemem...
                                Mam wrażenie, że nie przeczytałeś tematu. Zadałeś po raz kolejny podstawowe pytanie.

                                Jakie ASO tak uważa i na jakiej podstawie? Masz w instrukcji gdzieś napisane, że tylko i wyłącznie 0w20 OEM?

                                Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X