Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Maraz Zobacz posta
    Mam pytanko, ktoś już stosował Ravenol SSO 0W30 A3 do silnika 1.0?
    Ja już dwukrotnie wlałem ten olej, ale nie pytaj mnie czy widzę jakąś różnicę między Ravenolem a fabryczną wodzianką. Samochód jeździ jak jeździł, a ja mam spokojniejsze sumienie, że robię wszystko, aby silnik był zadowolony.

    Comment


    • Ja też zaleję Ravenola ALS SAE 0W30 USVO, bo ma certyfikat C3, a ja mam auto z GPF i na koreczku jest literka C. W serwisie oczywiście powiedzieli mi że spokojnie, mogę z własnym olejem, a oni sami leją do wszystkich Hond (czy z GPF czy bez) olej Castrol Edge Proffessional 0W20 z dopiskiem co-engineered with Honda. Ma z tyłu API:SN i ILSAC GF-5 i tyle. NIC o certyfikatach A czy C, więc nadal nie wiem czy on się w 100% nadaje czy też nie, więc wolę nie ryzykować i przywieźć swój. Pytałem już o ten olej parę wpisów powyżej, ale nikt mnie nie odpowiedział, więc ponawiam- może ktoś coś napisze o nim... Dzięki z góry.

      Comment


      • Zamieszczone przez Piotr123456 Zobacz posta
        Ravenola ALS SAE 0W30 USVO, bo ma certyfikat C3, a ja mam auto z GPF
        moim zdaniem dobry wybór dopóki masz gwarancję i GPF. Jeśli kiedyś skończy się gwarancja i padnie GPF zmień na USVO A3 o tej samej specyfikacji SAE.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Panowie, jakie opinie o MOTUL 8100 Ecolite 0W20 ? 1.5T bez GPF. Autko na gwarancji.

          Comment


          • jaki sens kryje się w tym pytaniu? czyli o co pytasz? o Motula względem innych marek? Motul jak zawsze jest ok, byle z wiarygodnego i pewnego źródła, to jedno. Drugie, to opinia o oleju eko, jest taka sama jak o każdym oleju ekonomy-conserving, czyi olej specjalnie zaprojektowany w celu oszczędzania paliwa - obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS, paliwooszczędny olej silnikowy opracowany zgodnie z najnowszymi wymogami producentów o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołu siarczanowego nadaje się do zastosowania w silnikach spełniających normy emisji spalin EURO IV i EURO V czyli nawet do wersji z GPF.
            Czyli pytasz czy na tym Motulu da się oszczędzić więcej niż na hondowskim OEM, lub Castrolu czy Lotosie o tych samych parametrach? nie, nie da się bardziej oszczędzić na paliwie, oszczędności będą porównywalne. Czy GPF będzie czystszy i dłużej wytrzyma na tym Motulu względem innych, nie, nie da się stosując ten olej wydłużyć żywotności GPF względem innych Eko energy olejów o tych samych parametrach.
            Last edited by rambo7; 05-06-2019, 09:07.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Rambo czy testy tego typu jak tutaj https://www.youtube.com/channel/UCLQ...z4Ua1IA/videos przedstawione coś nam sensownego mówią? Gość robi różne testy i też trafiłem na takie jego wyniki https://docs.google.com/spreadsheets...pgg/edit#gid=0 co o czymś takim myślisz?

              Comment


              • gdzieś w otchłani wpisów było o tym też pisane. Lubię oglądać takie filmiki, ale się nimi nie sugeruję jeśli o to mnie pytasz . Owszem niosą jakiś przekaz, ale jak dla mnie nie stanowią wartości z której mógłbym skorzystać. Jak widzisz filmów jest sporo subskrypcji też jest to forma zaistnienia i nieco zarobienia, ale takie czasy, jaki byś nie wziął artykuł czy "test" to jest on w jakimś stopniu na czyjeś zlecenie lub w jakimś interesie. To co my tu "wyprawiamy na forum" to jest jak dla mnie obiektywne, ponad 32 tys użytkowników może napisać i bronić swoich racji, teorii, podejścia itd. Nawet ten gość co robi te filmiki i pewnie ma auto to jestem przekonany że tego oleju z najlepszym wynikiem co mu wyszedł nie leje. Takie testy mają na celu ... co? ... wyłonienie zwycięzcy? no to jeśli tak, to czemu wszyscy nie leją tego "najlepszego"?
                Dla mnie takie filmy to rozrywka, ciekawostka, itp. fajnie że ktoś ma na to czas, i pieniądze na te oleje , ruskie testy są lepsze szczególnie te co gość na piecu w zakrętkach testuje który ile olej wytrzyma w temp. 250stC. ale i tymi testami też się nie kieruję. Takie "testy" dla mnie nie są żadnym wyznacznikiem "lepszości" jednego nad drugim.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Takie testy mają na celu ... co? ... wyłonienie zwycięzcy? no to jeśli tak, to czemu wszyscy nie leją tego "najlepszego"?
                  Dla mnie takie filmy to rozrywka, ciekawostka, itp. fajnie że ktoś ma na to czas, i pieniądze na te oleje , ruskie testy są lepsze szczególnie te co gość na piecu w zakrętkach testuje który ile olej wytrzyma w temp. 250stC. ale i tymi testami też się nie kieruję. Takie "testy" dla mnie nie są żadnym wyznacznikiem "lepszości" jednego nad drugim.
                  Bo jest też marketing, ludzie nie znają niektóych marek. Ja znam te marki które niegdyś w TV reklamowali - Castrol, Shell, Mobil1, Gulf itp. a nie znałem takich jak Ravenol, Amsoil, Motul to tam kiedyś słyszałem, Millers, LM, Valvoline, Eneos itd. a u niego jest jeszcze wiele innych marek testowanych. Też kwestia jak marketing danej firmy da radę przekonać klienta że jego olej jest lepszy niż inny. Zresztą jak tak zacząłem porównywać parametry olejów z tego samego SAE oraz ACEA to te parametry są porównywalne, tam różniące się że jedne mają 0,6 popiołów, inne 0,8 popiołów, jedne lepkości w 100st 12, inne 11,3, te różnice są chyba tak minimalne że dla użytkownika zwykłego samochodu nie mają znaczenia a my się tu sramy czy lepszy jeden czy drugi podczas gdy przy naszym poziomie użytkowania nie robi to różnicy, może Kubicy by w bolidzie to zrobiło różnicę i by ją poczuł oczywiście jeżeli mówimy o olejach będących w tych samych klasach. Chyba że się mylę.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
                    przy naszym poziomie użytkowania nie robi to różnicy, może Kubicy by w bolidzie to zrobiło różnicę i by ją poczuł oczywiście jeżeli mówimy o olejach będących w tych samych klasach. Chyba że się mylę.
                    Jest to marketing, oczywiście, ale pamiętaj, że Kubica na jednym silniku przejeżdża pewnie ze 2000 km. Jeśli chcesz przejechać swoim silnikiem 200.000 czy więcej to jednak warto się zainteresować. Oliwa to krew silnika. Jak morfo będzie słabe, to pacjent prędzej czy później zdechnie.

                    Comment


                    • Panowie, te testy absolutnie niczego nie dowodzą!
                      Olej silnikowy to zdecydowanie bardziej złożony produkt niż nam się wydaje, a już jego funkcja w silniku to kosmos w stosunku do wiedzy użytkowników.
                      Po pierwsze, facet nabiera świeżutki olej z banieczki i testuje jego własności smarne.
                      My wymieniając olej w silniku, mieszamy go z pozostałościami przepracowanego - pierwsze odstępstwo.

                      Dwa, olej pracuje w środowisku zmiennym termicznie, mechanicznie, chemicznie. Jego własności się zmieniają w trakcie eksploatacji. Zmieniają się własności chemiczne, reologiczne, mechaniczne, czystość, ...
                      Facet pogoni silnik przez 5 minut i ocenia olej.

                      W samym silniku nie występuje stricte taki model współpracy dwóch elementów, jak w "teście".

                      Co więc odzwierciedla ten test?
                      Absolutnie nic lub minimalny wycinek zakresu funkcji oleju w silniku.

                      Proponuje wysłać próbkę oleju z własnego silnika do laboratorium:

                      koszt max 130PLN
                      i potem przeanalizować wyniki.
                      Oczy się naprawdę otwierają!

                      PS
                      Sam wysłałem próbkę oleju Pioterowi i mój dexos1 gen2 osiągnął jeden z najlepszych wyników (0,02mm).
                      Ten sam olej w analizie laboratoryjnej po 11 tys eksploatacji w sprzyjających warunkach, staje się ściekiem!
                      Problem polega na tym, że komputer samochodu pokazuje, że można zrobić jeszcze 8-9 tys km ...

                      Comment


                      • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                        Problem polega na tym, że komputer samochodu pokazuje, że można zrobić jeszcze 8-9 tys km ...
                        Dlatego nie ufamy komputerom (żadnym ), czytamy forum i używamy własnego rozumku

                        Comment


                        • Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
                          jak tak zacząłem porównywać parametry olejów z tego samego SAE oraz ACEA to te parametry są porównywalne,
                          bardzo trafna uwaga. Dokładnie tak, dlaczego... bo właśnie po to są Normy Jakościowe i po to ustalono skład oleju danej Normy alby uzytkownik miał łatwy wybór.
                          To jest świetna sprawa, bierzesz jaki chcesz, dowolny olej danej Marki o identycznej Normie jakosciowej i wiesz na 100% jako użytkownik czego spodziewać się po takim oleju.
                          Więc tu na forum możemy sobie tylko podyskutować o "lepszości" Castrola nad Mobilem o dokładnie tej samej Normie. Jak widać nie idzie wiele pogadać bo różnice są minimalne, więcej robi tu kwestia własnego doświadczenia z dana marką o określonej Normie co cały czas podkreślam niż jakieś różnice na korzyśc jednego względem drugiego.

                          Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
                          te różnice są chyba tak minimalne że dla użytkownika zwykłego samochodu nie mają znaczenia a my się tu sramy czy lepszy jeden czy drugi podczas gdy przy naszym poziomie użytkowania nie robi to różnicy,
                          nooo i uważaj, bo te 2 zdanie zrównałeś do jednej płaszczyzny.... widzę że nie czujesz jeszcze tego ...
                          jeśli to zdanie tyczy się Identycznej Normy ACEA i takiej samej specyfikacji SAE to tak, to się zgadza różnicę są minimalne i nie mogą być większe bo jeśli są większe to automatycznie dany olej kwalifikuje się w innej Normie Jakościowej ... i tu jest znaczenie. Czyli jeśli ktoś porównanie olej ACEA A1 do A3 to jest analfabetą olejowym bo różnice w tych olejach są kolosalne o czym wprost mówi wszelka wiedza łącznie z samymi producentami tych olejów.
                          A jeszcze jak ktoś zaczyna porównywać olej eko-energy do oleju protection i szukać jakiś lepszości no to już jest całkowita katastrofa, czyli analfabetyzm olejowy do potęgi.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • Rambo7 oczywiście chodziło mi o porównywanie oleju o tej samej specyfikacji oraz normie jakościowej. W obrębie tej samej normy one na papierze niewiele się różnią, natomiast patrząc na wyniki testów Piotra Testera to już tak nie wygląda i rozbieżności są znaczne, dlatego na podstawie jego testów w innym temacie wytypowałem 5 olejów C3 spośród których ja któryś wybiorę.
                            Rambo czy to że olej jest w normie C3 znaczy, że olej jest eko-energy?
                            I pytanie czy jest sens np. kupować Ravenola czy Xado za 200zł/4l czy Shella za 120? skądś ta różnica w cenie chyba jest... Ja chcę jeździć w miarę spokojnie, ale chcę mieć w silniku olej który nie przyczyni się do tego że jak przyłożę do pieca to korba bokiem wyleci. W sumie raz na pół roku/rok płacić 120 czy 200 nie robi najmniejszej różnicy.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
                              W obrębie tej samej normy one na papierze niewiele się różnią, natomiast patrząc na wyniki testów Piotra Testera to już tak nie wygląda i rozbieżności są znaczne,
                              tak, tak to jest, dlatego powstają takie "testy" aby sobie pomóc wyrobić własne zdanie, jeśli go jeszcze nie mają po latach uzytkowania olejów które stosowali. Pojawiają się nowe Marki na rynku lub stosowaliśmy do tej pory jak pisałeś typowe marki na polskim rynku i ktoś chce spróbować czegoś innego, to takie testy mogą pomóc w decyzji.
                              Zamieszczone przez AdamZet Zobacz posta
                              czy to że olej jest w normie C3 znaczy, że olej jest eko-energy?
                              nie, oleje eko-energy to oleje stricte do oszczędzania paliwa jak OEM 0W-20 czy podobne o Normie Jakościowej ACEA A1/B1 lub A5/B5 mówi się też o nich energy ceonserving, w myśl definicji: Oszczędność energii – ilość zaoszczędzonej energii ustaloną w drodze pomiaru lub oszacowania zużycia przed wdrożeniem środka mającego na celu poprawę efektywności energetycznej i po jego wdrożeniu, z jednoczesnym zapewnieniem normalizacji warunków zewnętrznych wpływających na zużycie energii. Wikipedia
                              Natomiast ACEA C3 to oleje niskopopiołowe (wyjałowione z pożądanych dla ochrony silnika dodatków w celu wydłużania żywotności katalizatora).
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • AdamZet różnica w cenie między shellem a ravenolem.
                                Bierze się prawdopodobnie z tego, że shell jest produkowany z gazu ziemnego. I jest w technologii syntetycznej. A ravenol to pełny syntetyk z dodatkami na poziomie 60-70%. Xado nie znam i nigdy nie zalewałem.

                                Comment

                                Working...
                                X