Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
    a co to jest facebook i instagram? nie używam żadnego czy to potrzebne do szczęścia aplikacje?:P

    niektorzy uważaja że tak - jest potrzebny. W usa dzwonili na policje ze fb nie działa
    Ale jak to teraz bywa im mniej o nas wiedzą tym lepiej. Więc nie nabierajcie się na "hajsiwo"
    4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

    If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
    Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


    Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

    Comment


    • Czy ktoś wie czy olej Amsoil SS AZO 0W30 ma już normę ACEA A5/B5 ? Bo w oryginalnej KCh jest:

      0W-30 (AZO): API SN PLUS (Resource Conserving), SM...; GM dexos1Gen 2 (super-sedes LL-A-025, 6094M and 4718M); ACEA A5/B5, A1/B1; Chrysler MS-6395; ILSAC GF-5, GF-4.

      Comment


      • Spełnia normę (niby przewyższa) ale nie licz na jakiekolwiek "oficjalne" certyfikacje/znaczki na opakowaniu.
        Tak na marginesie jakikolwiek swój olej nie weźmiesz na wymianę do serwisu (czy to ACEA czy nie) oni I tak pewnie odnotuja "olej klienta" I nie bedzie ich obchodzilo czy spelnia normy jakiekolwiek czy nie.

        Jako ciekawostke powiem, że znajomy ostatnio odebrał Volvo V40 z silniczkiem 1.5 benzyna I dealer mu podobno powiedzial, że jeśli chce dłużej pojeździć autem to niech po 1-2k wymieni olej na Motula I nim juz tylko jezdzi...

        Cos mi sie wydaje, że jego też namowię na Amsa

        Swoją drogą micha w Volvo to ponad 6 litry z hakiem oleju a Civicu tylko 3.7, takze troche można pozazdrościć, bo jednak olej dłużej będzie spełniał parametry...

        Comment


        • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
          Cos mi sie wydaje, że jego też namowię na Amsa
          No właśnie, ma bardzo ładny NOACK i TBN. Zresztą inne parametry też.

          Comment


          • A macie pewnie źródło zakupu tego Amsoila ? Nie wiem czy jest sens pchać się w olej z USA który ciężko jest kupić z pewnego źródła w Polsce, mając pod nosem tyle dobrych marek z pewną dystrybucją, że tak powiem pod nosem.. po co tak kombinować i ryzykować ?
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              No właśnie, ma bardzo ładny NOACK i TBN. Zresztą inne parametry też.
              Ja teraz dla małej odmiany kupiłem ams ss 5w 30 zamiast ss 0w30 jak do tej pory , lepiej wypada w analizach i testach na forum Rosji i Usa.

              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              A macie pewnie źródło zakupu tego Amsoila ? Nie wiem czy jest sens pchać się w olej z USA który ciężko jest kupić z pewnego źródła w Polsce, mając pod nosem tyle dobrych marek z pewną dystrybucją, że tak powiem pod nosem.. po co tak kombinować i ryzykować ?
              Ja kupuje od certyfikowanego dystrybutora amsoil w Krakowie, kupiłem już 4 wymiany amsoila a na fałszywy to można naciąć się zawsze jak niby kolega niedawno choć to trochę dziwne, czy wyjaśnia sprawę ze sprzedawcą.
              Last edited by Grzechu; 15-04-2019, 21:30. Powód: scalenie postów, pisany jeden pod drugim

              Comment


              • Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                na fałszywy to można naciąć się zawsze jak niby kolega niedawno choć to trochę dziwne, czy wyjaśnia sprawę ze sprzedawcą.
                To chyba dobrze, że wyjaśnia sprawę że sprzedawcą, prawda?
                Wg Ciebie to dziwne? Dziwne.

                A jeżeli zapomniałeś znaku zapytania to masz odp. co się dzieje, gdy nie ma interpunkcji. Logika wypowiedzi i odbioru kuleje. Trzymajmy poziom forum.

                Nie pisz również posta pod postem. Możesz użyć opcji "edytuj". Widzę, że Grzechu poprawił.

                A co do meritum to unikać podróbek niesposób. Można być czujnym natomiast i ograniczyć ryzyko weryfikujac po oznaczeniach opakowania.

                Jak wyżej tak samo i ja uważam, że mając tak szeroki wachlarz europejskich olejów szukacie za wielką wodą. Ciekawe, że w USA szukają pośród europejskich produktów . Tak to pewnie wygląda, że coś co jest dalej czy jest trudniej osiągalne wydaje się jest lepsze, a często jest wręcz przeciwnie.
                Last edited by roar; 16-04-2019, 08:25.

                Comment


                • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                  Czy ktoś wie czy olej Amsoil SS AZO 0W30 ma już normę ACEA A5/B5 ? Bo w oryginalnej KCh jest:

                  0W-30 (AZO): API SN PLUS (Resource Conserving), SM...; GM dexos1Gen 2 (super-sedes LL-A-025, 6094M and 4718M); ACEA A5/B5, A1/B1; Chrysler MS-6395; ILSAC GF-5, GF-4.

                  https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf
                  Amsoil to taki producent, który najprawdopodobniej nie ma żadnej normy!
                  Znaczy to tylko tyle, że ich oleje spełniają określone normy, ale nie posiadają licencji na te normy.
                  Przykładem niech będzie przywołany tutaj SS AZO - nie ma on licencji Dexos 1 gen2, ale prawdopodobnie tylko ją spełnia.
                  Poniżej podaję link do wyszukiwarki olejów spełniających GM'ową normę d1g2:

                  nie ma tam ani Amsoila, ani Millersa ani innych, egzotycznych wytworów startupów marketingowych.
                  Są za to produkty starych, znanych europejskich marek jak castrol, mobil, shell i kilkudziesięciu innych producentów.

                  Pomijam już fakt doboru oleju z normą GM do Hondy!
                  Te oleje są dedykowane do silników zasilanych paliwem E85.
                  Mają dodatki uniepalniające, przeciwdziałające LSPI (samozapłony).
                  I ciekawostka, nie posiadają europejskich norm ACEA, a z tego co kojarzę, Honda zaleca oleje spełniające normy europejskie. O amerykańskich nie ma wzmianki ...
                  Trzymajcie się zaleceń rambo7, bo on w ludzki sposób tłumaczy zapisy producenta na zrozumiały język.

                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  A macie pewnie źródło zakupu tego Amsoila ? Nie wiem czy jest sens pchać się w olej z USA który ciężko jest kupić z pewnego źródła w Polsce, mając pod nosem tyle dobrych marek z pewną dystrybucją, że tak powiem pod nosem.. po co tak kombinować i ryzykować ?
                  Ja od pewnego czasu mam wrażenie, że wyszukiwanie najdziwniejszych produktów olejowych to pewnego rodzaju fetysz i dotyczy uzytkowników każdej z marek.
                  Na forum Opla "modna" stała się francuska marka Yacco ...
                  O "klasycznych", czyli shell, mobil, czy choćby motul nikt nie chce słyszeć.
                  Tymczasem ja niedawno się dowiedziałem, że Ravenol to nie producent, a marka wyrobów ...
                  Nie mają swojej rafinerii, tylko kupują oleje od innych klejąc na bańki swoje logo.
                  Nie twierdzę że to źle, ale w moim przekonaniu świadczy to o zerowym potencjale "badawczo naukowym".

                  Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                  ako ciekawostke powiem, że znajomy ostatnio odebrał Volvo V40 z silniczkiem 1.5 benzyna I dealer mu podobno powiedzial, że jeśli chce dłużej pojeździć autem to niech po 1-2k wymieni olej na Motula I nim juz tylko jezdzi...

                  Cos mi sie wydaje, że jego też namowię na Amsa
                  un hombre, czy Ty aby na pewno kupowałeś nowy samochód?
                  Czy Ty na pewno miałeś kontakt z serwisantami w ASO?
                  Przecież tam pracuje sam beton zadufany w sobie!
                  Oni nie powiedzą CI niczego poza oficjalne zalecenia producenta. Więc takie stwierdzenie, jak przytoczyłeś można sobie między bajki włożyć.
                  Prawdą w nim jest jedynie to, że warto szybciej zmienić olej (moim zdaniem) i stosować oleje jak najlepszej jakości.
                  Nieprawdą jest, że jedynie motul zapewni wyższą trwałość.


                  Trochę dystansu do swoich jeździdełek każdemu jest wskazane.
                  To tylko doopowozy, które za kilka, czy kilkanaście lat skończą u złomiarza.
                  Ich zadaniem jest przewiezienie 4 liter pasażerów z miejsca A do B.

                  Comment


                  • Sugerując się wymaganiami API i tak nie wiecie co lejecie. Tak jest, nie wiecie. Specyfikacja jest specyfikacją mówiącą jedynie w jakiej technologii zrobiony jest olej, do tego API dla danego producenta może się różnić od siebie. Np API SN dla Chevroleta to może być zupełnie inny olej API SN dla Mazdy. Najczęściej te oleje z logo producenta różnią się od siebie. GM API SN to jest zupełnie co innego niż Mazda API SN.
                    API nie rozróżnia w ogóle olejów ze względu na przeznaczenia jak w specyfikacji ACEA.
                    Kierując się wyborem jaki zaleca Honda (Europa) to jak mówił poprzednik amerykanie chętnie szukają takich produktów, bo użytkownik dokładnie wie co dostaje, przykładowo:
                    Olej ACEA A3 API SN & ACEA A1 API SN ... każdy dokładnie wie co jest do czego.
                    Mając tylko API SN ... co wiemy? ..nic. Można jedynie wierzyć że to będzie coś dobrego. Niestety nie wiemy do czego to jest. Jedynie po wysokiej specyfikacji wiemy że olej jest na pewno w technologii ekonomicznej SN to dla API wymagania: niskiego oporu, ekonomiczny, ekologiczny.
                    API SM już lepiej to produkt nastawiony na czystość silnika. API SL to jeszcze lepiej dla silnika, nieco gorzej dla środowiska.
                    Ja nie kupuję olejów na którym nie ma informacji o Normie ACEA. Jest to po prostu zatajenie informacji o przeznaczeniu oleju, a ja jestem użytkownikiem świadomym stosuję oleje świadomie i wolę wiedzieć, niż nie wiedzieć do czego jest dany olej.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      Ja nie kupuję olejów na którym nie ma informacji o Normie ACEA. Jest to po prostu zatajenie informacji o przeznaczeniu oleju, a ja jestem użytkownikiem świadomym stosuję oleje świadomie i wolę wiedzieć, niż nie wiedzieć do czego jest dany olej.
                      A co z olejami petro canady np supreme 10w40 Api SN?
                      API SN Plus licensed

                      Comment


                      • a co ma być? , wygrywają w większości testów płynięcia na YT w temp. -40stC. bardzo dobre oleje na warunki Kanady i ogólnie Koła podbiegunowego dla samochodów osobowych w których nie jest wymagane Euro6. API SN dla tego oleju sugeruje zawartą w nim technologię być może bazy i dodatki które tak pięknie płyną w niskich temperaturach czyli cechy ekonomicznego oleju przy jednoczesnym wysokim bezpieczeństwie filmu olejowego.
                        Literatura podaje że od listopada 2017r "API SN Plus", to ewolucja (nowa klasyfikacja) specyfikacji SN w kierunku trendu oszczędzania energii i zasobów. API SN Plus, ILSAC-GF-5 specyfikacje amerykanskie tu można się dopatrywać w tym dopisku "Plus" czegoś na wzór API A5/B5 w europie. Często w opisach pojawia się treść "Resource Conserving" - oleje chroniące zasoby (czyli to co u nas).
                        Dobrze że coś trochę w tym kierunku robią, tzn opisują, bo przynajmniej widać nieco więcej co jest do czego. To już globalny kierunek.


                        Zaloguj się do Facebooka, aby zacząć udostępniać różne rzeczy oraz łączyć się ze znajomymi, rodziną i ludźmi, których znasz.


                        (małe ot. Jest wiosna i już sezon motocyklowy się zaczął, zerknąłem w instrukcję (bo lubię czytać instrukcje wszelkie) mojego moto Yamaha FZ6 (doskonale wiem jaki tam ma być olej) ale pisze obok, "niedopuszczalne jest stosowanie olejów economy conserwing" ... zaskoczony, pierwszy raz to widzę a czytałem ją chyba 15 razy. To wszystko jasne dlaczego zabronione jest stosowanie takich środków smarnych, silnik by się rozleciał a kręci się do 16000obr/min. Dlatego niektóre motocykle już nie będą dostępne w Europie, a w Ameryce tak).

                        Ciekawy obrazek:


                        Jednak w Europie możemy mieć na jednym produkcie API SN/SM/SL i ACEA A3. lub API SN/SM/SL i ACEA A5. i to jest przewaga Specyfikacji ACEA.
                        Last edited by rambo7; 16-04-2019, 10:10.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                          Tymczasem ja niedawno się dowiedziałem, że Ravenol to nie producent, a marka wyrobów ...
                          Nie mają swojej rafinerii, tylko kupują oleje od innych klejąc na bańki swoje logo.
                          Jakie jest źródło tej informacji? Link?
                          Moje FD7

                          Comment


                          • Ravensberger Schmierstoffvertrieb GmbH jest producentem Revenol. To jego marka.
                            To tak jakby powiedzieć, że Cocacola nie produkuje fanty tylko ją skupuje i rozlewa pod własną marką....

                            Comment


                            • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
                              Jakie jest źródło tej informacji? Link?
                              Rozmawiałem z przedstawicielem motula, P. Majem.
                              Ponoc specjalizują się w olejach do automatycznych skrzyń i tutaj są potentatem.
                              Oleje silnikowe to uzupełnienie oferty, więc korzystają z gotowcow5.

                              Comment


                              • Szukasz oleju silnikowego, przekładniowego, płynu ATF? Sprawdź produkty marki Ravenol w intercars.pl!


                                cytat:"Ravenol od 71 lat tworzy, produkuje i udoskonala środki smarowe będące odpowiedzią na zróżnicowane potrzeby swoich klientów."
                                cytat:Strategia przedsiębiorstwa Ravenol Ravensberger Schmierstoffvertrieb GmbH zakładająca produkcję olejów i smarów w jednym zakładzie produkcyjnym pozwala na utrzymanie stałej i niezmiennej wysokiej jakości swoich produktów."
                                Moje FD7

                                Comment

                                Working...
                                X