Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    To jest Grzechu oczywiste, ten mój wpis miał na celu utrwalenie wiedzy
    Spoko- wszystko jasne

    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    A tak przy okazji, kiedyś zastanawiałeś się z przejściem na Ravenol SSO 0W-30 ACEA A3 a zostałeś przy Liqui Moly o którym pisałeś ,że ma wysoką odparowalność. Dlaczego zostałeś przy Liqui Moly ?
    Hmm a no właśnie, będąc tydzień temu w sklepie miałem w zasięgu ręki ten właśnie Ravenol i już mało brakowało żebym go zakupił, ale tak sobie pomyślałem, że na tym LM silnik na prawdę bardzo fajnie pracuje, szczególnie po trasie, parkują przed garażem, gdy wychodzę za auta aby otworzyć drzwi, to w ogóle nie słyszę silnika, aż czasem podchodzę i nachylam się przy masce, żeby posłuchać tego cichego "cykania".. i temu stwierdziłem, że jednak nie ma co zmieniać jeśli jest perfekcyjnie.. Zestawiając te oleje, da się zauważyć, że parametry są praktycznie takie same.. chodź LM ma troszeczkę niższą lepkość w 100st.C i w 40st.C niż Ravenol, przy tym samym HTHS... a nie ukrywam, że zależy mi, też na tym, aby olej miał jak najniższą lepkość i jednocześnie mocny film.. Gdzieś z tyłu głowy siedzią mi te delikatne, cieniutkie, pierścienie olejowe, o których któryś z forumowiczów pisał, że mu się zapiekły.. a wiadomo, że jak olej ma niską lepkość to i lepiej wszędzie dociera, w każdą szczelinkę, smaruje, wymywa nagar itd... i to wszystko przeważyło moją decyzję.. Zaś wady tego oleju to ta odparowalność, chodź u mnie na te 13tys.km zjada raptem około 300ml, no i wysoka cena - ale jakoś to przełknąłem, lubię moje auto
    Last edited by Grzechu; 14-03-2019, 21:16.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Gdzięś w czeluściach internetu {forum amerykańskie czy "ruskie" nie pomnę} w testach LM 0w30 wypadł znacznie lepiej, niż ravenol {którego miałem ochotę kupić} i osobiście nabyłem LM i auto na nim jeżdzi.

      Comment


      • Znalazłem w necie coś takiego , co Wy na to: GTL – Gas To Liquid
        Postęp w dziedzinie nowych olejów trwa. Ostatnio w Katarze uruchomiono produkcję bazowego oleju syntetycznego z gazu ziemnego, którego ogromne ilości zalegają pod dnem Zatoki Perskiej. Ten nowy syntetyk, klasyfikowany jako API Group III, ma jeszcze lepsze parametry niż dotychczas produkowane bazy olejowe. Jego wskaźnik lepkości przekracza 150, tak więc jest dużo wyższy niż dla olejów PAO czy olejów grupy HC. Technologia jego produkcji, synteza Fischera-Tropscha, pozwalająca z gazu otrzymywać ciekłe produkty – tzw. proces Gas to Liquid (GTL) – wskazują na możliwości pozyskiwania z nich nie tylko produktów petrochemicznych. Ciekłe produkty GTL (syntetyczne woski) poddane procesom hydrokatalitycznym (drogą katalitycznego hydrokrakingu i hydroizomeryzacji) pozwalają otrzymać mieszaniny izoparafinowych węglowodorów przewyższających jakością niekonwencjonalne oleje bazowe (HC) czy oleje syntetyczne PAO. Takie oleje nie tylko charakteryzują się wysokim wskaźnikiem lepkości, ale także bardzo niskimi temperaturami płynięcia oraz znakomitą odpornością na utlenianie.

        Comment


        • Panowie pomocy jaki mam kupic olej według tej specyfikacji

          Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
          Last edited by asad81; 15-03-2019, 09:00.

          Comment


          • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
            Czy nie czuwa nad tym komputer i nie przywołuje nas wcześniej do wymiany oleju ?
            Komputer nie analizuje parametrów oleju, więc nie czuwa na tym.

            Comment


            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Zaś wady tego oleju to ta odparowalność, chodź u mnie na te 13tys.km zjada raptem około 300ml
              U kolegów z tego forum mających ten sam olej nie ma ubytków, więc może to nie o odparowalność chodzi. Ale Ty masz Hondzie od nowości (chyba). Pewnie jeździsz szalenie ostro

              Zastanawia mnie jeszcze jedno , na przykładzie oleju poniżej na butelce jest C3 a dystrybutor opisuje C3 , ACEA A3/B4 . A w karcie charakterystyki: Viscosity, kinematic:150 - 300 cSt. K Ch które do tej pory czytałem były bardziej czytelne.



              Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
              Komputer nie analizuje parametrów oleju, więc nie czuwa na tym.
              Nie chodziło mi o analizę parametrów oleju tylko o analizę warunków eksploatacji.
              Last edited by Stach13; 15-03-2019, 09:08.

              Comment


              • megipan napisał
                Znalazłem w necie coś takiego , co Wy na to: GTL – Gas To Liquid
                oleje Shell są w tej technologii pozyskiwane już od wielu lat.
                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                Comment


                • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                  megipan napisał
                  oleje Shell są w tej technologii pozyskiwane już od wielu lat.
                  Chodzi o to czy faktycznie te oleje schell są lepsze od PAO przy tej cenie.

                  Comment


                  • Ja też postanowiem na pierwszym przeglądzie AB zalać olej LM SYNTHOIL 0W3O Jest taka strona .Rosyjski test oleji wykop i tam można zobaczyć jak zachowują sie oleje po podgrzaniu Jest tam pokazany Amsoil signature 5W30 Revanole i LM 0W30 jak i wiele innych olei Jestem laikiem jezeli chodzi o oleje ale LM wydaje sie bardzo dobrym olejem

                    jest też test na youtube Cold test 0w30 zima
                    Last edited by Grzechu; 15-03-2019, 22:21. Powód: jeden za drugim post w tym samym czasie

                    Comment


                    • To dopytam. Ten LM jest A3/B4 i API SM.
                      Z tego co pisała HME wcześniej w mailach powinno być A3/B3. Rambo, prośba wyjaśnij. A3/B4 i API powinno być SN?

                      Comment


                      • możemy liczyć na efekty ekonomiczne? Każdy z użytkowników samochodu chce mniej płacić na stacji benzynowej, w warsztacie naprawczym podczas


                        Cytat z tego artykułu


                        Po pierwsze: ZAWSZE powinniśmy w pierwszej kolejności uwzględnić wymagania producenta.
                        Po drugie: Jeśli on dopuszcza stosowanie olejów o różnych lepkościach, to stosujemy oleje o niskich lepkościach typu 0W30, 5W30, gdyż takie oszczędzają więcej paliwa niż 5W40 czy 10W40, nie wspominając o tak powszechnie stosowanej w naszych pojazdach klasie 15W40.
                        Nie bójmy się gatunkowych olejów niskolepkich i „rzadkich” tzw. lekkobieżnych, bo jak mawiał mój starszy kolega z pewnej francuskiej firmy naftowej: Kto powiedział że dobra zupa musi być gęsta?
                        Last edited by gabler; 15-03-2019, 21:17.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                          Chodzi o to czy faktycznie te oleje schell są lepsze od PAO przy tej cenie.
                          Zajrzyj w końcu do kart technicznych olejów, zobacz k.ch. Shell-a i takiego zrobionego na PAO.. od razu zobaczysz co jest lepsze.. oczywiście patrz o tej samej specyfikacji ACEA. Ta technologia Shella to tylko sposób pozyskania surowca nic więcej.. pozyskują go z gazu.
                          Last edited by Grzechu; 15-03-2019, 22:57.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
                            https://warsztat.pl/dzial/12-paliwa-...kobiezne,59626

                            Cytat z tego artykułu


                            Po pierwsze: ZAWSZE powinniśmy w pierwszej kolejności uwzględnić wymagania producenta.
                            Po drugie: Jeśli on dopuszcza stosowanie olejów o różnych lepkościach, to stosujemy oleje o niskich lepkościach typu 0W30, 5W30, gdyż takie oszczędzają więcej paliwa (...) Kto powiedział że dobra zupa musi być gęsta?
                            O. I tu jest sedno sprawy. Chcesz oszczędzać paliwo? Lej niskie lepkości. No i oczywiście jeździj ekonomicznie, bo konsekwencja tu też potrzebna jest. Jak w wychowywaniu dzieci.
                            Ja akurat spalanie mojej Hanki mam w głębokim poważaniu, więc nie jeżdżę ekonomicznie - wręcz jeżdżę bardzo nieekonomicznie I muszę chronić silnik a nie portfel. Leję więc A3 0/40 - wcześniej wręcz 5/40 Konsekwencja ponad wszystko... Moja zupa musi być gęstsza więc

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Zajrzyj w końcu do kart technicznych olejów, zobacz k.ch. Shell-a i takiego zrobionego na PAO.. od razu zobaczysz co jest lepsze.. oczywiście patrz o tej samej specyfikacji ACEA. Ta technologia Shella to tylko sposób pozyskania surowca nic więcej.. pozyskują go z gazu.
                              Z tych k.ch.to chyba nic wiele nie mówią np. PAO liquimoly , GTL schell :1856_0015_19-01-2017_PL (5).pdf ,GSAP_msds_01659859.PDF. Parametry techniczne oba mają dobre a cena 2 wymiany w cenie jednej liquimoly, np.2 wymiany schell co 5tys. km. niż 1 raz liquimoly co 10tys. km i co lepsze teraz.
                              Last edited by megipan; 16-03-2019, 08:29.

                              Comment


                              • Z tych kart to faktycznie mało co widać.. nie w każdej karcie podają w 100% skład.. w moim LM 0W30 np. jest wyraźnie podane, że jest dodatek PAO.. to również przekłada się na parametry oleju, a jakie masz parametry typu lepkość, temp. płynięcia itd. w tych dwóch olejach ? Po tych kryteriach można by wybrać.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X