Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
    W Petrostar można dostać, sklep sprawdzony i na liście oficjalnych dystrybutorów zarówno Liqui Moly jaki i Ravenol: https://www.petrostar.pl/oleje/oleje...4l,p1865829561

    BTW. LM Synthoil Longtime 0W30 ostatnio tam podrożał do 220 PLN/ 5L, w innych kilku sklepach ceny też poszły w górę. Czyżby zmiany cen były związane z nowym właścicielem marki (Würth), bo nie sądzę, że coś zmieniło się w składzie?



    Skąd kolega ma tą informację, karta MSDS dostępna tutaj wspomina raczej o 20-50%?



    0W30 ACEA A3/B4, producent dowolny, wymiana co max. 10-12 kkm
    A dlaczego nie A5/B5

    MarekComau1122 jak jeździsz 80% po mieście i masz dużo zimnych startów to pierwsza rzecz to jest skrócenie okresu wymiany do 10tyś max, nawet niżej, 8tyś i tego bym rygorystycznie pilnował, jaki olej to już rzecz drugorzędna, ale chyba bym wybrał 0w30, Shella np.

    A dlaczego tak i czy serio tego się trzymać ? z tego co wiem to co rok albo co 15tyś ....

    Comment


    • Też mi gdzieś mignęło, że SSO 0W30 ma 60-70 %, ale nie mogę teraz tej karty odszukać.
      Rzeczywiście - można sprawdzić autentyczność każdej bańki, na których są zdrapki z kodami.

      Poznaj cechy szczególne opakowań produktów Ravenol. Wejdź na naszą stronę i sprawdź oryginalność produktu.


      Fajne.

      Comment


      • Zamieszczone przez MarekComau1122 Zobacz posta
        A dlaczego tak i czy serio tego się trzymać ? z tego co wiem to co rok albo co 15tyś ....
        Wymiana co 15tys.km tylko jeśli latasz w trasie.. jeśli tylko w mieście i krótkie "na zimno" odcinki wymianę najlepiej robić po mniejszym przebiegu... 6-8tys.km. Tak zdrowiej dla silnika

        Zamieszczone przez roar Zobacz posta
        Fajne.
        To kupujemy ?
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Panowie, jeśli mówimy o olejach to stosujcie poprawną zasadę opisu dla danego oleju. Proszę piszcie to tak, alby informacja była ściśle powiązana z Wymaganiami, np.:
          Zamieszczone przez kazno1989 Zobacz posta
          Myślałem nad Castrol Edge PROFESSIONAL H 5W30
          powinno być: Castrol Edge PROFESSIONAL H 5W30 ACEA A5/B5 -tej informacji brakuje. To jest najważniejsza informacja z punktu widzenia Wymagania (Instrukcji), potem dopiero parametr SAE.
          Nie podajmy żadnych informacjo o PAO, bazie i itd. to nie ma kompletnie znaczenia.
          Zamieszczone przez MarekComau1122 Zobacz posta
          Odnośnie oleju cały czas myślę nad 0w30 lub 5w30 jeśli już wybiorę to nie wiem czy Castrol ,Motul a może Honda
          no, nie idzie, ...nie idzie tego wyplenić, , to jest tak mocno zaszyte w głowach że jest nie do przejścia.
          Ja zrozumiałbym dylemat że zastanawiasz się nad ACEA A5 lub A3, no to jest naprawdę istotne. Bo zastanawianie się czy wziąć olej co płynie w -35stC a olej co płynie w -30stC - no to jakie to ma znaczenie? ...w Polsce? co to jest za dylemat?
          nooo i proszę ... Grzechu podaje propozycję:
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          RAVENOL SSO SAE 0W-30
          tyle że to jest olej ACEA A3. Czyli informacja powinna brzmieć RAVENOL SSO SAE 0W-30 ACEA A3.

          Castrol Edge PROFESSIONAL H 5W30 ACEA A5/B5
          RAVENOL SSO SAE 0W-30 ACEA A3.

          Zatem panowie ...jak do Was przemówić ?? kanzo1989... to są całkowicie 2 rożne gatunki olejów ... to jest jak Piwo a Pepsi. Dla ciebie to jest to samo?

          Wątek już zlazł na inne tery nie trzymamy się tematu, o tej kwesti było pisane w słąwnym wątku olejowym którzy zamknąłem z powodu prowokacyjnego pisania Jozina.
          Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
          Pisałem już, ale jeszcze raz powtórzę. O jakim lecie i wysokich temperaturach mówimy w Polsce? Ile i jak długo jest tych wysokich temperatur?
          no pisałeś i co z tego, jest środek zimy ile mamy? u mnie +6stC. o jakiej zimie mówisz z 1983r? bo na pewno nie o tych co mamy od 10 lat. a lato jakie mamy? a no nie ma po 26stC a o 10stC wyżej.
          Last edited by rambo7; 23-01-2018, 13:49.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez MarekComau1122 Zobacz posta
            A dlaczego nie A5/B5
            Gdyż w przypadku wielu krótkich tras i startów zrobi Ci się A5/B5 po kilku tysiącach kilometrów

            Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
            Napisałem do Ravenol Polska i przysłali pocztą wydrukowane karty msds. Dla ravenola ssl 0w40 to od 70 do 80 % PAO, dla turbo vst 5w40 od 39 do 65 % PAO jakoś tak.
            Dasz radę to wrzucić na forum? Te co znalazłem i zalinkowałem powyżej wydają się w takim razie nieaktualne.
            Last edited by Lukas; 23-01-2018, 13:55.

            Comment


            • mówią że czytają,...a czytają i nie rozumieją co czytają ... no nie da się ...no nie da ... SAE rządzi ACEA w dupie . Tak się nie dobiera oleju, ludzie.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Panowie, jeśli mówimy o olejach to stosujcie poprawną zasadę opisu dla danego oleju. Proszę piszcie to tak, alby informacja była ściśle powiązana z
                Wymaganiami [...]
                tyle że to jest olej ACEA A3. Czyli informacja powinna brzmieć RAVENOL SSO SAE 0W-30 ACEA A3
                r7, masz rację. Trzeba pisać pełnymi zdaniami, a nie skrótami. Wątek czytają wszyscy, w tym nowi w tematyce olejowej.

                Comment


                • to jest obłęd roar, ale wytrzymam . Będziemy klepać 1500 tematów czy 0W-30 czy 5W-30, równie dobrze można pisać wprost czy lepiej zalać olej co płynie przy -42stC czy -37stC? ..no można debatować ... nie rozumiem, ale muszę zrozumieć jakoś te dylematy? niech ktoś to wytłumaczy. aa nie dodałem 0W-20 płynie przy -42stC. będzie komplet. Moge dodać też oW-40 płynie przy -37stC . Jeszcze jakiegoś brakuje?
                  ..mogę dodać 10W-40 płynie przy -35stC ..ale to już zakrawa na horror co? ? Jak, jak można zalać olej co płynie w -35stC ..niech ktoś mi to wytłumaczy, przecież w polskich warunkach on zatka dysze olejowe . dysze, zatka, kanały zatka, i w ogóle silnik się zatka. .
                  Last edited by rambo7; 23-01-2018, 14:07.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment




                  • Ja na przykład wybieram wg mody i trendów. Olej musi mieć też ładną bańkę.
                    Teraz mam kaprys na Ravenola, byleby był A3. Jak będzie 0w30 to będę jeździł łagodniej, a latem nocą , jak 0W40 SSL A3 to będę jeździł tak samo, ale też w dzień.
                    No i lepiej będę spał. To ważne w kontekście oleju.

                    A tak na serio to w samochodzie miałem oryginalny 0W20, krótko.
                    Następnie:
                    LM 5W40 A3
                    Valvoline 5W40 A3
                    Mobil1 FS 0W40 A3
                    Po nim będzie cokolwiek, ale solidnego, byleby A3.

                    Wnioski. Mało ważne co, ważne kiedy.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      to jest obłęd roar, ale wytrzymam . Będziemy klepać 1500 tematów czy 0W-30 czy 5W-30, równie dobrze można pisać wprost czy lepiej zalać olej co płynie przy -42stC czy -37stC? ..no można debatować ... nie rozumiem, ale muszę zrozumieć jakoś te dylematy? niech ktoś to wytłumaczy. aa nie dodałem 0W-20 płynie przy -42stC. będzie komplet. Moge dodać też oW-40 płynie przy -37stC . Jeszcze jakiegoś brakuje?
                      Było już to dyskutowane:

                      https://www.civicforum.pl/showthread...878#post371878
                      +
                      https://www.civicforum.pl/showthread...889#post371889

                      Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                      Ja na przykład wybieram wg mody i trendów. Olej musi mieć też ładną bańkę.
                      To Ravenol z hologramem 3D jest zdecydowanie dla Ciebie

                      Comment


                      • ironizuję ale zmierzam do tego aby nie demonizować zapisów Instrukcji. Instrukcja nie skupia się na SAE co robią uparcie użytkownicy. Instrukcja skupia się przede wszystkim na Wymaganiach Norm.

                        Norma ACEA A3/B3 i dopisek jak byk: "dobierz lepkość (nie gęstość!!!!) odpowiednią dla własnych warunków temperatury otoczenia" - Polska to nie Syberia! czyli każde SAE. Tylko trzeba wiedzieć jakim wymaganiom podlega Norma A3.

                        Norma ACEA A5/B5 i dopisek jak byk: "dobierz lepkość (nie gęstość!!!!) odpowiednią dla własnych warunków temperatury otoczenia" - Polska to nie Syberia! czyli każde SAE. Tylko trzeba wiedzieć jakim wymaganiom podlega Norma A5.

                        ..a co znajdujemy w całym "biciu piany" ... czy lepszy 0W czy lepszy 5W ? ..no obłęd... inaczej tego nie idzie nazwać. lepkość, gęstość, "zalecany", Norma ...qur....a o co chodzi ... czarna magia., i masakra, i nie wiem ...czarna noc i siwy dym.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          no pisałeś i co z tego, jest środek zimy ile mamy? u mnie +6stC.
                          u mnie w centralnej Polsce jest -6 rano, albo lepiej, nawet jak jest gdzieś 6+ to raczej gorąc nie jest i tak 2/3 roku. Wszyscy piszą, że nie stosować 0w20 bo Polska to tropiki i się silnik na autostradzie zagotuje. Nikogo nie prowokuje, ale jak czytam nty raz o tym jak się w Polsce silniki gotują w Civicach na autostradach z olejem 0w20 to bym chciał żeby ktoś zamknął temat i zgasił światło.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                            u mnie w centralnej Polsce jest -6 rano, albo lepiej, nawet jak jest gdzieś 6+ to raczej gorąc nie jest i tak 2/3 roku. Wszyscy piszą, że nie stosować 0w20 bo Polska to tropiki i się silnik na autostradzie zagotuje. Nikogo nie prowokuje, ale jak czytam nty raz o tym jak się w Polsce silniki gotują w Civicach na autostradach z olejem 0w20 to bym chciał żeby ktoś zamknął temat i zgasił światło.
                            Mi to powiedzial gość z ASO o tym gotowaniu na 0w20, nie po lekturze tego forum, tylko po tym co faktycznie się dzieje na serwisie u nich w Hondzie... Mówił, że jak mam cięższą nogę i bedzie lato to żebym sprawdzał w miarę często olej 0w20 bo lubi znikać.

                            Klimat mamy taki że ja w Krakowie w tym roku, w ciagu dnia nie widzialem temp poniżej -3C, natomiast w lecie sporo dni przekracza 30C.
                            www.simple-events.pl

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                              że nie stosować 0w20 bo Polska to tropiki
                              nie, nie . nie ... piszą, że to "olej do wszystkiego" lub "olej zalecany", a nic takiego w Instrukcji nie pisze. Pisze za to że to olej "specjalny zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa".
                              I nie dodajemy nic od siebie że: "zalecany". Nie nie jest to zalecany olej i nigdy nie był.
                              O autostradzie było, w wątku olejowym czytałeś, było że w usa ktośzrobił Civicem 500 tys km, ale wejdź tam i poczytaj. Speed limit w USA to 55 / 65mph. i jak masz SAE 0W-20 i będizesz jeździł przez 500tys km na tempomacie z obrotami 2500 to nawet ja w to uwierzę że silnikowi nic nie ma. U nas nie ma opcji jechać 110-120km/h (no chyba że są tacy?) Ja na autostradzie w PL muszę. po prostu muszę jechać od 80km/h jak mnie TIR przytka do 180km/h jak potrzebuję nadrobić i biorąc pod uwagę mandat, w USA nikt nie przekracza bo kasa jest taka że się nie opłaca a poza tym wszyscy jadą tyle samo, miałem okazję 1,5godz jechać obwodnicą Miami i jest 10 pasów w tym 1 emergency i wszyscy jadą na wszystkich pasach 120km/h i ani 0,5kmh więcej. Nie ma opcji aby tak jechać w PL więcej niż 5 min. W lato muszę czasem tak przypierdzielać że silnik jęczy bo albo skaryny za tirami albo lewy ale to 150km/h na A1 albo A2 sam jechałeś pewnie to wiesz, nie ma tam jazdy 120km/h. W ogóle w PL nie ma jazdy tak być z Katowic do Gdańska zapiął 120km/h i przejechał tak 600km. W USA tak się da.
                              Stosuj olej 0W-20 ale wiedz do czego on jest, jak wiesz to o to chodzi, i tylko o to.
                              Last edited by rambo7; 23-01-2018, 14:46.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                                u mnie w centralnej Polsce jest -6 rano, albo lepiej, nawet jak jest gdzieś 6+ to raczej gorąc nie jest i tak 2/3 roku. Wszyscy piszą, że nie stosować 0w20 bo Polska to tropiki i się silnik na autostradzie zagotuje. Nikogo nie prowokuje, ale jak czytam nty raz o tym jak się w Polsce silniki gotują w Civicach na autostradach z olejem 0w20 to bym chciał żeby ktoś zamknął temat i zgasił światło.
                                Jozin, rozumiem, że jeździsz na 0W20 w R20A3? Jakie masz spostrzeżenia? Bierze dużo oleju na 10 kkm (i tu raczej chodzi mi o odparowanie takiego oleju)?

                                Również nie uważam, że na 0W20 silnik się zagotuje lub korba wyjdzie bokiem. Wiadomo Honda zalewa w fabryce 0W20 głownie ze względu na normy spalania ale nie raczej robiliby tego gdyby wiedzieli że silnik nie wytrzyma tych 200-250 kkm.

                                Zerknijcie sobie na oficjalny biuletyn serwisowy, określający które z gamy SWOICH produktów olejowych zaleca Honda:

                                104959_MY16_Honda_oil_application_chart.pdf

                                Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
                                Mi to powiedzial gość z ASO o tym gotowaniu na 0w20, nie po lekturze tego forum, tylko po tym co faktycznie się dzieje na serwisie u nich w Hondzie... Mówił, że jak mam cięższą nogę i bedzie lato to żebym sprawdzał w miarę często olej 0w20 bo lubi znikać
                                A dlaczego znika? Bo ma wysoką odparowalność (słaby wskaźnik NOACK). A nie dlatego, że nie nadaje się do normalnej jazdy w 30 stopniach.
                                Coś za coś - w tym przypadku obniżone zużycie paliwa i oporów pracy silnika w zamian za dość wysoką lotność.
                                Last edited by Lukas; 23-01-2018, 15:01.

                                Comment

                                Working...
                                X