Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
    Dzięki. Miłego dnia .
    Hej, nie ma co się spinać, wiem, że ciężko jest to wszystko załapać, ale jak trochę poczytasz wątki olejowe, przemyślisz wszystko, to zobaczysz, że Rambo ma rację.. 0W20 jest spoko olejem, zalecanym przez Hondę, ale niestety nie jest olejem do wszystkiego... Honda zaleca ten olej, żeby silnik spalał mało paliwa, miał dobrze przy rozruchu na zimno, do spokojnej jazdy tak żeby nie truć środowiska.. ale nie jest olejem który ma być stosowany tylko i wyłącznie i nic więcej... Honda dopuszcza też inne oleje spełniające normę ACEA A3,A5,A1..
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Spoko Grzechu, nie ma spiny Temat olejowy ciągnie się na wielu forach motoryzacyjnych bardziej niż ilość specyfikacji ) Każdy znajdzie coś dla siebie. Swoją drogą w Vołovinie śmigałem na 5w30 A5/B5 i powiem szczerze, że jestem pod wrażeniem tego 0w20. Przy obecnych temperaturach na minusie silnik rano pracuje jak przy 20 stopniach na plusie. Pozdrawiam.

      Comment


      • W zimie tak, ale w lecie...?
        Mi w ASOjak sie pytalem o olej sprzedawcy to mówił, ze leją 0-w20, ale widzialem, ze ten sprzedawca tez ma Civica jak podjechał do pracy, wiec sie go pytam, co On by lał jakby to bylo jego auto - odpowiedział 5w30 i taki leje w swoim... w lecie jak ktoś przegrzeje mocniej na autostradach to ten 0w20 „wyparowuje”. Mi zaleją w ASO 5w30 gwarancji nie tracę i sam przyznał ze w naszym klimacie to duzo bardziej sensowny wybór. I mówił to na podstawie informacji z serwisu u nich jak na prawdę wyglada eksploatacja silników z olejami 0w20.
        www.simple-events.pl

        Comment


        • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
          Temat olejowy ciągnie się na wielu forach
          dokładnie tak, a to jest jedyne forum na którym ciągniemy temat Wymagań i co jakiś czas zaśmiecane są wątki takimi wpisami. Instrukcja jest napisana bardzo prosto, trzeba ją tylko przeczytać i nie udawać że widać tylko 10% zapisów, nie skupiać się na 1 słowie "recommended" czy na wykresie, albowiem żadne z tych nie jest tak istotne jak wymienione Normy Jakościowe (w ramce) i jedno zdanie "stosować olej odpowiedni do warunków temperatury otoczenia" to jest nagminnie lekceważone, pomijane, ignorowane.

          montada wpisuje się idealnie w regułę którą już zdefiniowałem (i potem ciągną się wątki olejowe) :
          Typowe błędy w doborze oleju:
          - nieznajomość Instrukcji Obsługi Samochodu w zakresie wymagań Norm olejowych,
          - interpretowanie Wymagań "po swojemu", (ci dla których Norma to wykres, a Wymaganie to "zalecenie Hondy")
          - ignorowanie wymaganych Norm ACEA,
          - skupianie się wyłącznie na parametrze SAE,
          - lepkość jest mylona z gęstością, (nagminne i błędnie utrwalone, dla niektórych pojęcie jest nie do ogarnięcia) główny parametr decydujący o zużyciu silnika.
          - sugerowanie się opiniami osób które nie mają pojęcia o warunkach użytkowania i temperaturze otoczenia dla danego auta, (ktoś mi poleca coś co wcale nie musi być najlepsze dla mnie),
          - poszukiwanie "najlepszego" oleju który nie spełnia indywidualnych kryteriów dot. warunków i temp. otoczenia, (nie istnieje "najlepszy" olej, najlepszy to optymalnie dobrany zgodnie z Wymaganiami),
          - cedowanie odpowiedzialności na ASO (na zasadzie "oni wiedzą lepiej"),
          - kierowanie się opiniami "testerów" i "samozwańczych fachowców" z internetu,
          - świadome ignorowanie zaleceń "bo i tak za 2 lata sprzedam auto",
          - cena, bo był tani okazja w Markecie,

          Trzymajmy się tematu: Wymiana oleju 1,5 T po 3tys. przebiegu, koszty itp.
          Last edited by rambo7; 23-01-2018, 08:28.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
            W zimie tak, ale w lecie...?
            Mi w ASOjak sie pytalem o olej sprzedawcy to mówił, ze leją 0-w20, ale widzialem, ze ten sprzedawca tez ma Civica jak podjechał do pracy, wiec sie go pytam, co On by lał jakby to bylo jego auto - odpowiedział 5w30 i taki leje w swoim... w lecie jak ktoś przegrzeje mocniej na autostradach to ten 0w20 „wyparowuje”. Mi zaleją w ASO 5w30 gwarancji nie tracę i sam przyznał ze w naszym klimacie to duzo bardziej sensowny wybór. I mówił to na podstawie informacji z serwisu u nich jak na prawdę wyglada eksploatacja silników z olejami 0w20.
            Pisałem już, ale jeszcze raz powtórzę. O jakim lecie i wysokich temperaturach mówimy w Polsce? Ile i jak długo jest tych wysokich temperatur? Co to jest jazda autostradą? Nikt rozsądny nie będzie jeździł Civic X na autostradzie więcej niż 160km/h , ze stałą prędkością oczywiście. 160km/h dla Civica X to żadne obciążenie, nawet w "lato" i temperaturą pd maską bym się nie martwił. Nie wiem czemu takie emocje wywołują wysokie temperatury, a niskie już nie
            "W naszym klimacie" , w Europie, z zimnej Polsce to bym się bardziej jednak martwił o dużą ilość zimnych startów. Polska to nie USA gdzie się wsiada to auta i tnie set kilometrów, albo dojeżdża codziennie do pracy 100-150km w jedną stronę
            To co w Aso mówią, to już może spuśćmy zasłonę milczenia. 5w30 to tańszy olej i taki leją, klient chce mieć tańszy serwis i tyle.
            Last edited by Jozin; 23-01-2018, 08:51.

            Comment


            • rambo7, to, że tematy olejowe ciągną się na wielu forach pisałem w pozytywnym tego stwierdzenia znaczeniu. Przecież od tego są fora by dyskutować, spierać się i wymieniać spostrzeżeniami. Rzeczywiście niepotrzebnie napisałem tutaj swoją opinię. Bardzo proszę usuń moje wpisy w tym wątku. Będzie czysto jak przedtem. Dziękuję z góry.

              Comment


              • Wiem wielokrotnie poruszany był "problem" doboru właściwego oleju, przeczytałem na forum wszystkie możliwe wątki, opinie w tym temacie. Powtarzającą się sugestią wśród użytkowników jest przede wszystkim zapoznanie się ze specyfikacją/ normami i czy są zgodne z zastosowaniem jakie daję nam wybrany olej jak również styl jazdy użytkownika, warunki otoczenia i oczekiwania jakie mamy wobec oleju ( czy zapewni nam skuteczną ochronę i bezpieczeństwo dla silnika, czy sprawi, że minimalnie zredukuje nam zużycie paliwa) hmm..... Opisze jak to wygląda u mnie i mile widziane będą Wasze opinie:
                1. Samochód użytkuje przede wszystkim w mieście/krótkie dystanse/ weekendowo wypady za miasto- ewentualnie wyjazd wakacyjny w kraju
                2. Styl jazdy oceniłbym umiarkowany(z tendencją do spokojnego/rozważnego/dostosowanego do możliwości i warunków panujących w danym obszarze): miasto spokojnie- bez szaleństw z pod świateł czy ciągłej walki z innym i( skakanie z pasa na pas), wiadomo czasem się gdzieś spieszy/ luźniej na drodze to się przyspieszy ale bez szaleńczego kręcenia. Jeżeli chodzi o jazdę poza miastem to jw. rozważna dostosowana do warunków infrastruktury/pogody.. jak jest potrzeba wyprzedzić to wyprzedzę, jak można jechać jednostajnie umiarkowaną prędkością to tak czynię.
                3. Stosunek użytkowania i pokonywania km miasto/trasa w %, oceniłbym 80/20%.

                Hmmm biorąc pod uwagę powyższe jaki byście na moim miejscu wybrali olej do codziennej eksploatacji: ( różnice w spalaniu chyab nie są tak drastyczne w zależnosci od wyboru samego oleju, tylko od stylu jazdy danego kierowcy.... zatem patrząc na nasz klimat najbardziej zależy mi na bezpieczeństwie silnika - cicha. jednostajna praca i długoletnia żywotność)

                Hmm czekam na Wasze propozycje? ( konkrety)
                Myślałem nad Castrol Edge PROFESSIONAL H 5W30. ( to mój na chwilę obecną typ... biorąc pod uwagę lekturę z forum plus własne przemyślenia dot. mnie jako kierowcy)

                zapraszam do dyskusji i czekam na Wasze typy

                Comment


                • Zamieszczone przez kazno1989 Zobacz posta
                  Myślałem nad Castrol Edge PROFESSIONAL H 5W30. ( to mój na chwilę obecną typ... biorąc pod uwagę lekturę z forum plus własne przemyślenia dot. mnie jako kierowcy)
                  Myślę, że dobrze wybrałeś, olej "pasuje" pod twój styl użytkowania auta. Nawet możesz zejść do 0W30. Na zimnie i częste starty warto mieć olej który szybko płynie .
                  Last edited by Grzechu; 23-01-2018, 09:50.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Dostosuję się do tego co zaleca producent czyli jak będzie inspekcja B to zrobię tylko B a wymiana oleju gdy wskoczy inspekcja A
                    Odnośnie oleju cały czas myślę nad 0w30 lub 5w30 jeśli już wybiorę to nie wiem czy Castrol ,Motul a może Honda....

                    Comment


                    • Chłopaki znaleźli fajny olej, można powiedzieć - do wszystkiego - RAVENOL SSO SAE 0W-30 CleanSynto® teraz mam LM 0W30 ale może zaleję przy następnej wymianie właśnie tego Ravenola. https://www.ravenol.pl/karty/1111100.pdf tylko jeszcze nie wiem gdzie go kupić.. ;/
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Chłopaki znaleźli fajny olej, można powiedzieć - do wszystkiego - RAVENOL SSO SAE 0W-30 CleanSynto® teraz mam LM 0W30 ale może zaleję przy następnej wymianie właśnie tego Ravenola. https://www.ravenol.pl/karty/1111100.pdf tylko jeszcze nie wiem gdzie go kupić.. ;/
                        Pisałem już wcześniej, ten olej ma od 60% do 70% PAO, ot taka ciekawostka.

                        np. tu:
                        Last edited by gkill; 23-01-2018, 11:49.

                        Comment


                        • MarekComau1122 jak jeździsz 80% po mieście i masz dużo zimnych startów to pierwsza rzecz to jest skrócenie okresu wymiany do 10tyś max, nawet niżej, 8tyś i tego bym rygorystycznie pilnował, jaki olej to już rzecz drugorzędna, ale chyba bym wybrał 0w30, Shella np.

                          Comment


                          • Kontynuując moje przemyślenia na temat doboru oleju do preferowanych przeze mnie mnie potrzeb i priorytetów. Zastanawiam się nad olejem MOTUL X-max 0W40.



                            to byłby dobry wybór? patrząc na moje preferencje i oczekiwania ?

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Chłopaki znaleźli fajny olej, można powiedzieć - do wszystkiego - RAVENOL SSO SAE 0W-30 CleanSynto® teraz mam LM 0W30 ale może zaleję przy następnej wymianie właśnie tego Ravenola. https://www.ravenol.pl/karty/1111100.pdf tylko jeszcze nie wiem gdzie go kupić.. ;/
                              W Petrostar można dostać, sklep sprawdzony i na liście oficjalnych dystrybutorów zarówno Liqui Moly jaki i Ravenol: https://www.petrostar.pl/oleje/oleje...4l,p1865829561

                              BTW. LM Synthoil Longtime 0W30 ostatnio tam podrożał do 220 PLN/ 5L, w innych kilku sklepach ceny też poszły w górę. Czyżby zmiany cen były związane z nowym właścicielem marki (Würth), bo nie sądzę, że coś zmieniło się w składzie?

                              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                              Pisałem już wcześniej, ten olej ma od 60% do 70% PAO, ot taka ciekawostka.
                              Skąd kolega ma tą informację, karta MSDS dostępna tutaj wspomina raczej o 20-50%?

                              Zamieszczone przez MarekComau1122 Zobacz posta
                              0w20,0w30 czy może 5w30?a następna kwestia to jaka firma oryginalny Honda ,Castrol a może coś innego? Jeżdżę mało i normalnie , czasami przycisnę ale to czasami , ogólnie samochód więcej stoi w garażu niż jeździ dostałem niedawno służbowy a na dodatek często wyjeżdżam na delegacje.
                              Dlatego Proszę was o pomoc i radę
                              0W30 ACEA A3/B4, producent dowolny, wymiana co max. 10-12 kkm
                              Last edited by Lukas; 23-01-2018, 13:17.

                              Comment


                              • Skąd kolega ma tą informację, karta MSDS dostępna tutaj wspomina raczej o 20-50%?
                                Napisałem do Ravenol Polska i przysłali pocztą wydrukowane karty msds. Dla ravenola ssl 0w40 to od 70 do 80 % PAO, dla turbo vst 5w40 od 39 do 65 % PAO jakoś tak.

                                Comment

                                Working...
                                X