Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • No i nie zapominajmy, że 80% zużycia silnika to starty szczególnie po dłuższej przerwie a co, a no to, że wodzianka szybciej posmaruje nasz motorek

    Comment


    • Na tą chwilę 163 strony tego wątku. Ja tylko zachodzę w głowę dlaczego próbujemy być mądrzejsi od sztabu ludzi zatrudnionych w Hondzie tylko w jednym celu... Zbudowania silnika, zapewnienia mu wszelkich procedur obsługi w tym serwisu. Przecież na swoje rekomendacje z całą pewnością mają badania, testy... Nie chce mi się wierzyć, że budują coś a później siadają do stołu i mówią: "to co? lejemy 0w20? - taaa tyn bydzie dobry" Przecież zanim wypuścili ten czy inny silnik przechodził on setki testów, poprawek.
      Zapewne dotychy to również elementów smarnych. Dlaczego nie ma takiej rozgorzałej dyskusji o oleju w skrzyni biegów? Płynów hydraulicznych ? (no może poza wysprzęglikiem w TR) Tam im ufamy a tu?

      Comment


      • W skrzyni biegów nie ma styczności z wybuchem, ogromnym ciśnieniem i wysokimi temperaturami. Parę zębatek zwykły olej i ma działać.
        4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

        If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
        Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


        Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

        Comment


        • Zamieszczone przez xroma Zobacz posta
          Na tą chwilę 163 strony tego wątku. Ja tylko zachodzę w głowę dlaczego próbujemy być mądrzejsi od sztabu ludzi zatrudnionych w Hondzie tylko w jednym celu... Zbudowania silnika, zapewnienia mu wszelkich procedur obsługi w tym serwisu. Przecież na swoje rekomendacje z całą pewnością mają badania, testy... Nie chce mi się wierzyć, że budują coś a później siadają do stołu i mówią: "to co? lejemy 0w20? - taaa tyn bydzie dobry" Przecież zanim wypuścili ten czy inny silnik przechodził on setki testów, poprawek.
          Zapewne dotychy to również elementów smarnych. Dlaczego nie ma takiej rozgorzałej dyskusji o oleju w skrzyni biegów? Płynów hydraulicznych ? (no może poza wysprzęglikiem w TR) Tam im ufamy a tu?
          a taki problem zrozumieć przez tyle stron wątku, że jest moda na "eko" i olej 0w20 ma tą modę wypełniać i wpływać na niższe zużycie paliwa, spalin itp.

          Nikt tu mądrzejszy od "sztabu ludzi" nie chce być. Myślisz, że oni nie wiedzą że olej załóżmy A3 będzie lepiej chronił silnik? Wiedzą ale ekologia robi swoje.

          Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz posta
            Brawo Grzechu. Dokładnie jest tak jak napisał Grzechu. W pewnych warunkach olej 5w30 ACEA A3 będzie dla naszych Hond niewłaściwy. Rambo pisał o tym tyle, że szkoda gadać. Nie zawsze zgadzam się z Rambo, ale w kwestiach ogólnych CAŁKOWICIE zgadzam się z tym co pisał. Warunki. Temperatura, długości odcinków. styl jazdy. Gkill lał oleje ,,lepiej chroniące silnik", a i tak brał olej. Gdzie tu dowód na to, że 0w20 przyczynił się do tego? Poza tym. nie rozumiem dlaczego tak skakałeś z tymi olejami. Skoro auto od pierwszego właściciela to miałeś chyba kwity co w niego lali? I najważniejsze. nie wiesz jak jeździł przez te 130 tys poprzedni właściciel. Może latał po torach? Na KAŻDYM oleju da się zabić każdy silnik. To tylko kwestia determinacji. Ode mnie każdy kupujący dostał KAŻDĄ fakturę z przeglądu. Zawsze z autem oddawałem drugi komplet kół plus wszystkie dokumenty i plik faktur. Nigdy niczego nie zataiłem. O każde auto dbałem. Obecna Honda już jest zarezerwowana za na zakup za 3 lata. Gkill rozumiem Twoje rozgoryczenie, ale trochę winy poszukaj w sobie. Ostra jazda na 0w20. Może permanentna? Nie na tym oleju. Ale jak widać u Ciebie na tych ,,lepiej chroniących silnik" też olej piła.
            Dalej nie rozumiesz. Silnik był w dobrej kondycji bo nie brał 10w40, natomiast obniżając lepkość pogorszyłem film olejowy w silniku a stosując 0w20 jeszcze bardziej i dla mnie to jest wystarczający powód by go nie lać do R20A3 w accordzie 2012 rok i w civicu 2001..
            A skakałem z lepkościami bo jestem taką osobą(już to wcześniej pisałem) co musi się na własnej skórze przekonać co jest dobre a co złe. Zalewając 0w20 myślałem że będzie lepiej a było tylko gorzej. Jakbym został przy 10w40 to do tej pory bym jeździł bez naprawy silnika a na pewno pobór byłby cały czas ten sam czyli 0,2l/10 tyś km(obecny przebieg cifa to 271 tyś km, olej 5w40 A3, żona użytkuje więc pobór 0, jak ja jeździłem to 0,2/10 tyś 0w30 A3).
            Wasze silniki są nieco inne lecz uważam że warto dmuchać na zimne i sprzedać auto 2 właścicielowi z jak najmniejszym zużyciem silnika.
            Last edited by gkill; 13-03-2019, 14:26.

            Comment


            • O masz, Panowie, a Wy ciągle pałujecie ten temat w nieskończoność???

              Ja na własnej skórze przekonałem się że Ams 0w-30 spisuje sie bardzo dobrze dla mojego 1.5t. Auto ma na liczniku 27 tys I jakies 25-26 przejechane na Amsie.
              Auto zawsze poprawnie rozgrzewam a kiedy mogę upewnieam się, że pełen zakres obrotów jest wykorzystywany...

              Lubię przycisnąć i aksamitna praca silnika na tym oleju mnie do tego zdecydowanie zachęca.

              Nie przesadzajcie z tą analizą olejów, po prostu się zdecydujcie na jakiś olej dobrej jakości i cieszcie autem!

              Comment


              • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                Ja na własnej skórze przekonałem się że Ams 0w-30 spisuje sie bardzo dobrze dla mojego 1.5t.
                Czy to taki : Amsoil 0W30 AZO Signature Series ? Pytam , bo ostatnio poluję na karty charakterystyki różnych olejów i ten pomimo że jest ACEA A5 ma niezłe parametry jak na olej energooszczędny.

                Comment


                • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                  Czy to taki : Amsoil 0W30 AZO Signature Series ? Pytam , bo ostatnio poluję na karty charakterystyki różnych olejów i ten pomimo że jest ACEA A5 ma niezłe parametry jak na olej energooszczędny.
                  Amsoil nie ma ACEA. Firma nie zdecydowała się na certyfikację w ACEA. Spełnia normy, wymagania itd ale oficjalnie ACEA nie ma. Wszelkie określenia, że ma ACEA to pochodzą od dystrybutorów. Nb czekam już kolejny miesiąc na odpowiedź od polskiego dystrybutora jak to z tym jest i skąd taka informacja, dlaczego ACEA A5 jest podawane skoro firma odpuściła certyfikację.

                  Comment


                  • Dzięki, właśnie coś mi świtało, że była już mowa na tym forum o oleju bez ACEA a to właśnie o Amsoil chodzi . Tak czy siak z karty charakterystyki wygląda na dobry olej.

                    Comment


                    • Jest dobry. Pytanie, co na to gwarant jakby co. Ale instrukcja chyba dopuszcza taką sytuację, że brak określenia ACEA - wtedy kierujemy się API. Dobrze mówię?

                      Comment


                      • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                        O masz, Panowie, a Wy ciągle pałujecie ten temat w nieskończoność???

                        Ja na własnej skórze przekonałem się że Ams 0w-30 spisuje sie bardzo dobrze dla mojego 1.5t. Auto ma na liczniku 27 tys I jakies 25-26 przejechane na Amsie.
                        Auto zawsze poprawnie rozgrzewam a kiedy mogę upewnieam się, że pełen zakres obrotów jest wykorzystywany...

                        Lubię przycisnąć i aksamitna praca silnika na tym oleju mnie do tego zdecydowanie zachęca.

                        Nie przesadzajcie z tą analizą olejów, po prostu się zdecydujcie na jakiś olej dobrej jakości i cieszcie autem!
                        Też używam tego oleju już 2 wymiana od 4 tys. km. silnik pracuje dobrze oleju nie ubywa i nie przybywa, auta nie pałuje, na tym samym oleju jeżdżę też crv 2,0 przed amsoilem był mobil 0W40 new life którego już nie ma, co zauważyłem w CRV ze silnik na amsoil 0W30 ss dłużej trochę się nagrzewa co myślę mniejsza lepkość ,mniejsze tarcie i lepsze chłodzenie szybszym przepływem oleju, silnik też pracuje dobrze nic nie ubywa nie przybywa, zdecydowałem się na amsoil dobrymi opiniami tego oleju.
                        Last edited by megipan; 13-03-2019, 19:35.

                        Comment


                        • Mobil 0W40 new life jest teraz pod osłoną FS, parametry niewiele się zmieniły. Nie czuć różnicy

                          Comment


                          • Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                            co zauważyłem w CRV ze silnik na amsoil 0W30 ss dłużej trochę się nagrzewa co myślę mniejsza lepkość
                            To raczej powinno być odwrotnie, powinien szybciej się nagrzewać.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              To raczej powinno być odwrotnie, powinien szybciej się nagrzewać.
                              Nie odwrotnie , olej mniej lepki mniejszy opór przepływu, szybszy przepływ, szybciej odbiera ciepło.

                              Comment


                              • Mój Opel jeździł do tej pory na 5W40 teraz zalałem mu 0W40, z moich obserwacji wynika, że teraz szybciej łapie temperaturę. Zdaje się, że ciecz o wyższej lepkości wolniej się nagrzewa jak i również wolniej oddaje ciepło.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X