Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez IGNACJOSZ Zobacz posta
    ale nie zobaczyłem konkluzji tzn. jaki olej lepszy ?
    Zamieszczone przez IGNACJOSZ Zobacz posta
    czytałem ale odpowiedzi na pytania nie znalazłem
    no to coś nie uważnie czytałeś. Konkluzje musisz sobie wyrobić sam, nie ceduj tego na użytkowników.
    odpowiedz jest i brzmi ona tak: najlepszy olej to taki który (zgodnie z IO) jest dobrany do Twoich indywidualnych warunków użytkowania oraz odpowiedni do temperatury otoczenia.
    Co tu jest niejasne? to musisz doczytać - cały wątek jest o tym pisane.
    Nie możesz liczyć na to że prosisz tutaj innych użytkowników aby powiedzieli Ci jaki olej najlepszy nie wiedząc kompletnie jakim jesteś kierowcą, jakie masz warunki użytkowania, gdzie jeździsz, jak jeździsz itd, takich informacji tu nikt nie ma - tylko ty je znasz. Wiec jak możesz liczyć na wiarygodną podpowiedź "jaki".
    Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy olej" jeszcze takiego nie zrobili nigdzie.
    Zamieszczone przez IGNACJOSZ Zobacz posta
    wiem właśnie z forum że są dwa rodzaje pytanie który lepiej wlać ?
    nie dość że pobieżnie czytasz forum to i nie czytasz Instrukcji Obsługi, są przynajmniej 3 rodzaje olejów.
    Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.


    Zacznij od tego tematu, określ się w której grupie się widzisz przemyśl swoje warunki użytkowania i temperaturę otoczenia i wybierz najlepszy olej, czyli najlepszy znaczy odpowiedni do warunków i temp otoczenia.
    Moje warunki oraz temp. otoczenia mogę się znacząco różnić od twoich więc jest szansa że polecę Ci najgorszy olej mimo że on jest dla mnie najlepszy.
    Last edited by rambo7; 20-02-2019, 14:39.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • ok. tak pomyślałem zobaczę jeszcze propozycje w aso, dzięki panowie

      Comment


      • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
        Ja swój silnik uwaliłem między innymi olejem 0w20, dwa razy zalany motul eco lite, potem millers cfs 0w20(ciągle świeże bo musiałem dolewać),
        Motul Eco Lite to oleje dedykowane dla silników z bezpośrednim wtryskiem i turbo; głównie GM - Opel.
        Spełniają normę Dexos 1 gen2.
        Nie mają normy ACEA, ale są podobne właściwościami do A5.

        Comment


        • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
          Zamieszczone przez gkill
          Ja swój silnik uwaliłem między innymi olejem 0w20, dwa razy zalany motul eco lite, potem millers cfs 0w20(ciągle świeże bo musiałem dolewać),
          Motul Eco Lite to oleje dedykowane dla silników z bezpośrednim wtryskiem i turbo; głównie GM - Opel.
          Spełniają normę Dexos 1 gen2.
          Nie mają normy ACEA, ale są podobne właściwościami do A5.
          Motul eco lite 0w20 w roku 2012(w tym roku go właśnie zastosowałem, w 2013 millersa cfs 0w20 z normą A3) spełniał normy api SM i acea A5 B5 A1 B1 i bazę miał na estrach.

          Comment


          • Wybieram się na pierwszy przegląd. Wybieram się z tym https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/SYNT...TIME-0W-30/135.
            Co myślicie? Jeździ ktoś na tym oleju? Jakieś opinie?

            Comment


            • Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz posta
              Wybieram się na pierwszy przegląd. Wybieram się z tym https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/SYNT...TIME-0W-30/135.
              Co myślicie? Jeździ ktoś na tym oleju? Jakieś opinie?
              Rozumiem że masz auto bez GPF?

              Comment


              • Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz posta
                Co myślicie? Jeździ ktoś na tym oleju? Jakieś opinie?
                Grzechu jeździ na takim, coś kiedyś wspominał o dużej odparowalności tego oleju. Może się odezwie albo napisz do Grzecha na PW.

                Comment


                • Ja rownież smigam na tym oleju.... wlany juz drugi raz. W zeszlym roku wakacje w Chorwacji piłowanie na autostradzie w upale i nic nie odparowało..... silnik chodzi idealnie. Grzechu pokazywał gdzies zdjecia klawiatury podczas regulacji luzu i wszystko bylo idealnie czyste. Ja zostaje przy tym oleju.

                  Comment


                  • Tak, ja równiez jeżdżę na tym oleju i Lukas, z tą odparowalnością to nie jest tak strasznie, fakt, że olej ma kiepski parametr noack, bo chyba ponad 10%, ale u mnie np. zużycie tego oleju to około 300-400ml na 14tys.km.. u Lukasa jest podobnie.. tak więc nie jest źle.. ja np. kupowałem zawsze 1litr x4 bańki, do auta wlewałem 3,6l, a reszta zostawała na ewentualne dolewki... co klawiatury to Lukas regulował zawory, tutaj można zobaczyć jego wątek. Generalnie z oleju jestem zadowolony, nie mam żadnych uwag odnośnie pracy silnika. Na dodatek olej ma właściwości ECO, a więc można sobie jeździć oszczędnie i osiągać wyniki spalania praktycznie podobne do 0W20. Olej jest na bdb bazie olejowej PAO albo estry już nie pamiętam, jedyna wada to jego cena.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Ja niem mam GPF. Szkoda tylko że IO jest A5, chociaż korespondencja z HME pokazuje że A3 jest dopuszczalny. Swoją drogą taka ciekawostka. Mam kumpla, który pracuje w Hondzie. Jeżdżą służbowymi autami, co oczywiste wyłącznie na 0W20. Robią 60-100 tysi rocznie. Jak mówił mi kumpel ,,dynamicznie". Wiadomo. Zero problemów z silnikami. Wymiany po ok. 10 -12 tys. i dalej jazda.

                      Comment


                      • Panowie dzisiaj dostałem informacje od Ravenol że oficialnie nie mogą polecić żądnego oleju ponieważ różni się minimalnie lepkością , w tamtym roku miałem zalany Ravenol 0W30 SSO i teraz nie wiem co zrobić jak sądzicie?
                        Zostać przy tym samym , zmienić na inny czy może zalać 0w20 Honda?

                        pozdrawiam

                        Comment


                        • masz cały temat i o lepkościach znajdziesz wszystko. W skrócie zostań przy ravenol.

                          Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Zamieszczone przez MarekComau1122 Zobacz posta
                            Panowie dzisiaj dostałem informacje od Ravenol że oficialnie nie mogą polecić żądnego oleju ponieważ różni się minimalnie lepkością , w tamtym roku miałem zalany Ravenol 0W30 SSO i teraz nie wiem co zrobić jak sądzicie?
                            Zostać przy tym samym , zmienić na inny czy może zalać 0w20 Honda?

                            pozdrawiam
                            Przecież, o ile nie posiadasz gpf-u Ravenol SSO 0w30 usvo jest zgodny z IO. ACEA A3 i API nawet się zgadza, więc nie wiem w czym problem.
                            O Oemowym 0w20 było już napisane wiele ksiąg na Forum i wniosek prosty: chyba lepiej przyjechać ze swoim w pełni syntetycznym, a nie lać w techn syntetycznej. Poza tym skąd wiesz, czy akurat zaleją Ci type 2,0, a nie Castrola 0w20.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                              Poza tym skąd wiesz, czy akurat zaleją Ci type 2,0, a nie Castrola 0w20.
                              to to samo [emoji16]

                              Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Karta charakterystyki Oemowego już nie raz była przytaczana i nie można stwierdzić, że to jest castrol 0w20. Na stronie Hondy są oleje rekomendowane Castrola, ale oryginalny type 2,0, to nie Castrol.

                                Comment

                                Working...
                                X