Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez BlacKnight Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
    Teraz na serio.W mojej IO jest napisane,żeby zalewać 0W20 ,a jak nie ma to 0W30 ,5W30 A3 ,A5. To czemu mam kwestionować zalecenia producenta? Najpierw 0W20 ,później jak nie masz ,to zalewasz co wyżej napisałem.Tak odbieram zalecenia IO.A czy silnik się zużyje szybciej na 0W20 od 0W30 A3 - NIE WIEM.Nie mam możliwości weryfikacji tego.Zobaczymy za 5 lat,co napiszą użytkownicy o 1.5T i jakie opinie pójdą w świat.
    Takie podejście mi się podoba.
    wszystkim co nie czytają lub mają zaćmę takie wpisy się podobają. Zaćma ma to do siebie że widzimy tylko część obrazu... wszyscy do okulisty bo połowy IO nie widzicie! Czytacie wyłącznie co chcecie w nosie głęboko macie Wymagania. Jak przywołujemy IO to po całości a nie tylko połowę ...bo to czytają inni i myślą że jest jak napisałeś.
    Zamieszczone przez BlacKnight Zobacz posta
    Nie powiem, że przeczytałem IO od deski do deski,
    no więc właśnie ...przeczytaj chociaż stronę o olejach od deski do deski... bo pominąłeś zalecenia Hondy.
    Zamieszczone przez BlacKnight Zobacz posta
    ale oprócz zalecanych olejów,
    to za mało. Jeśli czytasz IO jako chory na zaćmę no to widzisz tylko połowę zapisów.
    Pisałem o tym wielokrotnie, niedawno także.
    proszę w kontekście tego które to są "oleje zalecane" i dlaczego do oleju ekonomy conserving dolewamy oleje o zbliżonym SAE aby być nadal ekonomy konserving.
    Black Knigft, nie wyobrażam sobie tego aby w IO było napisane że do oleju ekonomicnego dolewać olej ochrony silnika, czujesz to? ...czy tego nie czujesz? ... no nie spodziewaj się takiego zapisu bo świadczy o tym że nie rozumiesz Wymagań.
    Honda napisała IO prawidłowo, zgodnie z logiką i Wymaganiami. Do oleju ekonomy conserving dolewamy jaki olej? zbliżony tym wymaganiom? czy o odmiennych Wymaganiach? ...no oczywiście że:
    - do oleju ekonomicznego dolewamy olej ekonomiczny lub zbliżony wymaganiami ekologicznymi o jak najbliższym SAE.
    - do oleju ochrony silnik nalewamy jaki olej? ekonomiczny? nie!!, dolewamy wytrzymałościowy o jak najbliższym SAE.
    Czy to jest nie do ogarnięcia?
    Wiele osób myśli tak jak Ty, i chciało by widzieć w IO zapisy mówiące że do 0W-20 można dolać 5W-40 ...no ludzie... myślcie trochę , no można, ale to łamie całkowicie zasady doboru. No w Hondzie nie pracują idioci, oni napisali bardzo dobrze, niczego więcej tam się nie podziewajcie.

    do oleju 0W-20 zalecane są oleje o jak najbliższym SAE dla 0W-20 - jakie to będą ? 5W-40? .... ludzie opanujcie się. I z tego powodu twierdzicie że są niezalecane bo ... są nie wymienione
    ...panowie to jest analfabetyzm olejowy.
    Do oleju 10W-40 dolewamy olej o jak najbliższym SAE - jakie to będą ? 0W-20? ... obłęd.

    Zacznijcie myśleć. Jeśli nie chcecie myśleć to czytajcie IO, ale nie do połowy tylko całość działu dobór oleju.
    Już mówiłem że czytać po polsku jest warunkiem koniecznym lecz niewystarczającym.

    Tu dla przypomnienia mamy ten wpis #1336.
    wcześniej pisane było wpis # 1237. https://www.civicforum.pl/showthread...-X-gen/page124
    jeszcze wcześniej było #1195 to szczególnie dla tych co mają "zaćmę" i widzą połowę IO albo nie rozumieją mimo że pisze po polsku. https://www.civicforum.pl/showthread...-X-gen/page120
    jeszcze wcześniej wcześniej było #267. https://www.civicforum.pl/showthread...043#post411043

    Dyskusje, polemika, i zamieszanie wokół olejów bierze się z tego że rozmowa toczy się wśród osób które muszą się przyznać do tego że nie rozumieją, nie wiedzą, nie są biegli w temacie Wymagań. To jest główny powód dywagacji, bo jest bardzo trudno wytłumaczyć analfabecie że jest alfabet. To zajmuje trochę czasu.
    Z góry proszę (jak to ma miejsce co jakiś czas szczególnie przez nowych) o nie pisanie w stos do mnie o chamstwie arogancji itd. bo nie było i nie jest moim zamiarem nikogo obrażać, mimo że z treści odbiór może na to wskazywać.
    Last edited by rambo7; 19-12-2018, 08:40.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Stach13,
      Ależ olej da radę. Pozostaje kwestia jak długo utrzyma parametry ochronne i ile wytrzyma silnik. Gwarancję raczej tak. Jeśli wcześniej padnie no to jest gwarancja. Jeśli po gwarancji no to bywa, cóż. Natomiast eko olej mu nie pomaga, jeśli Twój styl jazdy jest dynamiczny czy nawet mocniejszy niż normalny i dodatkowo masz długie interwały wymian oleju. Gdyby był taki A3 to byłoby nieźle, ale takiego nie ma. Masz natomiast kilka olejów 0/5W-30 A3, są ok.
      Te auta nie będą latać przez 30 lat. Są projektowane na może 10, może więcej lat, całościowo. Faktem jest, że silniki mają coraz krótsze okresy wytrzymałości. Oczywiście bardzo chciałbym się mylić i też bym chciał mieć jeden olej doskonały do każdych warunków. Chcesz info o tym oleju? Jedź do ASO, pogadaj nieoficjalnie z mechanikami i zapytaj ich o ten olej, o ich doświadczenia albo co by wlewali do silnika, gdyby to było ich auto.
      Ludzie na tym forum jak rambo tłumaczą, że ten olej ma przeznaczenie. Ogólnie dba o silnik, ale jego priorytet jest zwyczajnie inny. Ma zapewnić małe opory, niskie spalanie, możliwie niską emisję.

      Co do wymiany za rok to jaki będziesz miał wtedy przebieg?
      W instrukcji masz 20tys km bądź 1rok, zależy co pierwsze. 20tys w OPTYMALNYCH warunkach. Rozsądek mówi by wymieniać olej co 10 max 15tys km. Pamiętaj - olej to jedno a filtr to drugie.
      Last edited by roar; 19-12-2018, 09:49.

      Comment


      • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
        Co do wymiany za rok to jaki będziesz miał wtedy przebieg?
        Pierwsza wymianę robiłem wg. wskazań komputera po ok. 13500 km. Jak będę dalej tak niewiele jeździł a wszystko na to wskazuje to ok. listopada 2019 (czyli po roku) a w sumie po dwóch latach przebieg będzie ok 20000-25000 tys. km.
        Jeszcze dodam, że większość tego przebiegu jest i będzie autostradowa, bo jeżdżę w Alpy i do Chorwacji od czerwca do września, jednak przestrzegam przepisów, więc u nas do 140 km/h a za granicą do 130 km/h. Poza krótkimi odcinkami ,celem sprawdzenia jak auto pracuje na wysokich prędkościach . A na innych drogach też jeżdżę zgodnie z przepisami. Na niemieckie autostrady nie wjeżdżam.
        Last edited by Stach13; 19-12-2018, 09:59.

        Comment


        • mały przebieg roczny nie gwarantuje ochrony silnika, jeśli
          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          jeżdżę w Alpy i do Chorwacji od czerwca do września
          no to chyba jest różnica gdybyś jeździł z Katowic do Częstochowy. Alpy = obciążenie silnika, lato = wysokie temp. dla silnika, Chorwacja = obciążenie dla silnika, lato w Chorwacji wysokie temp. dla silnika.
          No ja nie będę Ci sugerował zmiany oleju, ewidentnie widać że 0W-20 do takich warunków jest optymalny.
          Statystyki podają że wkrótce nas ludzi będzie 9 mld, warto by ktoś zadbał o środowisko dlatego ja nie będę odwodził Ciebie Stach od stosowania innego oleju, i w tym momencie już ironii nie ma że dziękuję Tobie za to że przyczyniasz się do dbania o środowisko.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
            Nie można tutaj nic więcej dowiedzieć się o 0W20 Type 2.0, więc ja odpuszczam ten temat.
            Dlaczego tak mówisz? dowiedziałeś się bardzo dużo:
            - olej nie łapie się w żadną klasyfikację ACEA,
            - olej nisko-oporowy, nisko-popiołowy,
            - baza oleju mineralna >90%,
            - dodatki <10%
            - parametry oleju to:
            * temp. zapłonu 220st.C
            * gęstość 0,85g/cm3
            * Lepkość kinematyczna -34,2 mm2/s w 40st.C, 8,2 mm2/s w 100st.C
            * temp. płynięcia -42,5 st.C,
            Parametry jak widać nie są jakieś cudowne, baza olejowa normalna, na pewno nie PAO, nie estry, nieznana jest lepkość wysokotemperaturowa, ale można się domyśleć na jakim jest poziomie. Odnośnie dodatków - tutaj wielki znak zapytania, na pewno nie ma ich dużo gdyż jak wiadomo olej jest olejem low SAPS, ma chronić katalizator, wiec nie może mieć w sobie dużo pierwiastków metalicznych, tutaj powstaje pytanie jaka jest jego skuteczność ochrony gniazd zaworowych i krzywek? Ale musi być mniejsza w porównaniu do oleju full SAPS. Na pewno mamy w nim "ulepszacz" indeksu lepkości (organiczne polimery), bo gdzieś tam ktoś pisał, że wynosi ponad 200, chodź w karcie charakterystyki nie widziałem tego parametru. Co daje nam ten ulepszacz indeksu lepkości ? A no, że olej w przedziale temp. od niskiej do wysokiej utrzymuje swoją właściwą lepkość w tym przypadku 34,2 mm2/s w 40st.C i 8,2 mm2/s w 100st.C, a pomyślcie jaka byłaby lepkość tego oleju gdyby ten indeks lepkości był mniejszy... Wiadomo teraz dlaczego ma tak duży indeks lepkości ? W przypadku tego oleju o SAE 0W20 jest to konieczność, inaczej byłby to najgorszy chłam na rynku. Widać, że olej został opracowany z dużym naciskiem na oszczędzanie paliwa, gdyż lepkość w 40st.C jest bardzo niska na tle olejów innych producentów którzy mają w swojej ofercie olej o SAE 0W20.. tutaj Honda postawiła na to, żeby auto miało bardzo dobre wyniki spalania paliwa w danych katalogowych jak i w rzeczywistości.. po to został opracowany ten olej.
            Last edited by Grzechu; 19-12-2018, 10:28.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Alpy = obciążenie silnika, lato = wysokie temp. dla silnika, Chorwacja = obciążenie dla silnika, lato w Chorwacji wysokie temp. dla silnika.
              Ok. Rambo uwzględnij jeszcze te prędkości o których pisałem.
              I jeszcze jedna prośba do forumowiczów. Gdybym zmienił olej na np. RAVENOL SSO SAE 0W-30 o specyfikacji ACEA A3/B4 to jak się zabezpieczyć przed podróbką ? Jest na butelce podobno hologram, jak również kod zabezpieczający, który można wpisać na stronę Ravenol. Ale to można dopiero sprawdzić po zakupie ? Czy można też w sklepie ?

              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Dlaczego tak mówisz? dowiedziałeś się bardzo dużo:
              Dzięki Grzechu , chciałem jeszcze więcej, właśnie w związku z tym indeksem VI i dodatkami zwłaszcza wiskozatorami, ale jak pisałem odpuszczam temat
              Last edited by Stach13; 19-12-2018, 10:39. Powód: poprzedni wpisy były dwa pod rząd

              Comment


              • Zamieszczone przez Stach13
                Dzięki Grzechu, ale chciałem jeszcze więcej, właśnie w związku z indeksem VI i tymi dodatkami zwłaszcza wiskozatorami, ale jak pisałem odpuszczam temat
                Tutaj niestety, ale są nam potrzebne już konkretne testy. Sam widzisz, że ludzie piszą, że Mazdy czy tam inne auta jeżdżą na nim już 200tys.km.. ale tak jak wcześniej pisałem, co z tego, że jeżdżą.. pytanie ile tego oleju dolewają lub ile im ubywa od wymiany do wymiany.. to świadczy o kondycji silnika, niektórzy nawet na to nie zwracają uwagi, bo ASO wylewa i ASO wlewa.. A co tobie mówi informacja, że jeżdżą na tym oleju ? Dla mnie nic... Dla mnie dużo by powiedziała informacja, że zużycie wynosi np. 0,5l na 10tys.km... itd.. Jak olej w silniku jest - byle jaki - to silnik Ci od razu się nie zatrze.. to nie jest tak, że jak będziesz jechał autostradą 200km/h na oleju 0W20 to od razu silnik się zatrze.. proces degradacji będzie następował stopniowo.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Grzechu, dowiesz się. Na razie 2.0 Mazdy przejechane 20500, olej zmieniony po 19000 oczywiście na 0W-20. Za 3 lata będzie miał pod 200000km i jeśli będę coś dolewał, silnik wybuchnie, padnie czy korba wyjdzie bokiem - będziecie wiedzieć jako pierwsi.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    jeszcze jedna prośba do forumowiczów. Gdybym zmienił olej na np. RAVENOL SSO SAE 0W-30 o specyfikacji ACEA A3/B4 to jak się zabezpieczyć przed podróbką ? Jest na butelce podobno hologram, jak również kod zabezpieczający, który można wpisać na stronę Ravenol. Ale to można dopiero sprawdzić po zakupie ? Czy można też w sklepie ?
                    Bańki są unikatowe, dobrze zabezpieczone. Obejrzyj na www jak.
                    Kody zdrapki są dwa, jeden dla sprzedawcy, drugi dla nabywcy.
                    Obie możesz zdrapać jeśli chcesz. Każda służy do weryfikacji.
                    Chcesz mieć pewność zakupu to kup u oficjalnego dystrybutora tej marki. Na stronie są namiary.
                    Ja swoje kupuję albo w Galon oleje albo w Petrostar.
                    Last edited by roar; 19-12-2018, 11:02.

                    Comment


                    • ja chyba już się ograniczę w udzielaniu bo Grzechu pisze tak zwięźle że odpadam.
                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      Ok. Rambo uwzględnij jeszcze te prędkości o których pisałem.
                      Trudno na to jednoznacznie odpowiedzieć bo podaj mi definicję "prędkości autostradowej"? Honda nie mówi o tym nic zakładając że inteligenty użytkownik wie ile to jest. Toyota nakazuje wprost w swoich IO "przy długotrwałej jeździe autostradowej" (tu się kwalifikujesz) stosuj wyższe SAE. Nie wiem i myślę że ani Honda ani Toyota nie wie ile to jest? W każdym razie Toyota nie daje gwarancji trwałości silnika stosując 0W-20 w takich warunkach. Nie piszą tam 120km/h czy 100 czy 165km/h. Nikt tego nie napisze. Napisali w IO że jak braknie oleju (bo zakładają że w takich warunkach braknie, bo to naturalne) to dolej jak najbliższe SAE jak nie będzie 0W-20. Po to taki a nie inny aby nie zmienić znacząco własności niskooporowych.
                      Inne wyliczenia i przedstawiane wykresy które były zamieszczane na forum, mówiły że ta ekonomika jest uzasadniona gdy obroty silnika nie przekraczają 3000obr/min z tym że nie myśl że to jest granica bezpieczna, nie, po prostu po przekroczeniu tej granicy obrotów to raz że od tego momentu już traci znaczenie olej ekonomy conserving, a dodatkowo może zachodzić większe zużycie silnika, jak pisał Grzechu to wyjdzie w czasie, nie od razu.
                      Jadąc na oleju Full saps masz ok, dyskusyjnie mniejszą ekonomikę spalania, ale możesz cisnąć pedał więcej bo korzysta silnik z ochrony zalet oleju. Czyli i oszczędzasz i chronisz.
                      Dlatego do długotrwałej jazdy autostradowej, obciążenie silnika i wysokie temp. zewnętrzne to tylko oleje do tego przeznaczone się nadają.
                      Olej niskooporowy to się by nadał bardziej gdy jak dziś -2stC i odpalasz jedziesz 3 km przedszkole, odpalasz jedziesz 6km piekarnia, jedziesz 10km do pracy, odpalasz jedziesz 12km do domu, odpalasz jedziesz 2 km na zakupy i tak robisz przez cały rok 15tys km to ok z pewnością na oleju niskooporowym jakieś różnice będą i dla ochrony silnika ujdzie.
                      W warunkach Alp czy Chorwacji wcale nie musisz mieć dużych prędkości te warunki już są trudne. Jak powiedziałem życzę powodzenia i 3mam kciuki, za wszystkich przyczyniających się do ochrony środowiska.
                      Last edited by rambo7; 19-12-2018, 11:10. Powód: literówka r7.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Dzięki Roar, a jeszcze zapomniałem zapytać o datę. Jakie na opakowaniach są daty, produkcji czy przydatności ? Chodzi mi o to jakie daty mogą budzić zastrzeżenia, jak np. data produkcji będzie pół roku wcześniej to jest ok ?

                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        przedstawiane wykresy które były zamieszczane na forum, mówiły że ta ekonomika jest uzasadniona gdy obroty silnika nie przekraczają 3000obr/min
                        Gwoli ścisłości to o ile dobrze pamiętam to 3500 obr/min., 1,5 T będzie miał przy 3000 obr/min , też nie pamiętam ale pewnie ok. 110 km/h. No ale to bez znaczenia.
                        Last edited by Stach13; 19-12-2018, 11:22.

                        Comment


                        • Jeśli chodzi o Ravenol z USVO to raczej nie trafisz partii starszej niz kwiecień 2018. Ja mam właśnie taką. Kupiona tydzień temu.

                          Comment


                          • Wychodzi na to że "zmęczyliśmy" Stacha, był wytrwały i dał się przekonać, taki może być odbiór dyskusji . Natomiast jeśli do tego dojdzie to chętnie posłucham Stacha co ma do powiedzenia gdy już przetestuje inny olej niż ekonomiczny. Pewne uwagi się powielają a inne są oderwane od rzeczywistości i pisane na siłę.
                            Było jeszcze pisane kilka str. wcześniej o silniku EcoBoost Forda, że jeździ na oleju ekonomy conserwing i nic się nie dzieje, no ja też miałem okazję pojeździć i to tydzień i oczywiście nic się nie dzieje póki nowy, w każdym razie 1,0 EkoBoost 120KM (skrzynia 6bieg manual) a jedzie jak fiesta z 93r z silnikiem 75KM. i to w trybie "Eko" bo jak wyłączę "Eko" to spalanie rośnie o 2L więcej. Więc wychodziło mi na to że gdy jadę bez "Eko" to palę średnio 9,2L jak załączę "Eko" to 7,2L jak jadę autostradą 120km/h to palę 6,4L w trybie "Eko" ale jak "Eko" wyłączę to 7,8L jak jadę 140km/h to palę 8,5L tak że to auto mnie sterroryzowało jazda dość delikatna a non stop jak widziałem to spalanie co mnie atakowało na oczy to cholery dostawałem. Wyniki spalania dochodzące do 9L/100km (bez EKO trybu) skutecznie zniechęcały mnie do jazdy powyżej 120km/h i 95% czasu korzystałem z trybu "Eko" obroty przy tym były około 2500. Tak mnie zmuszał ten benzyniak do jazdy z niskimi obrotami to żaden inny tylko diesel. przy tym był okropnym mułem.
                            Gdybym miał takie auto to i tak bym zmienił olej na inny niż ekonomy conserving natomiast widać że te oleje pod te silniki zrobiono w tym sensie że kręcić na obrotach powyżej 2500obr/min tam się nie opłaca, spalanie rośnie gwałtownie reakcji na gaz po przekroczeniu 120km/h nie czuć, można ruszać pedałem gazu a silnik nie jedzie tylko spalanie się zmienia.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Wychodzi na to że "zmęczyliśmy" Stacha, był wytrwały i dał się przekonać, taki może być odbiór dyskusji .
                              Ja napisałem, że "gdybym zmienił na Ravenol..." a nie że zmieniam Ale biorę pod uwagę taką opcję.


                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Natomiast jeśli do tego dojdzie to chętnie posłucham Stacha co ma do powiedzenia gdy już przetestuje inny olej niż ekonomiczny.
                              Oczywiście, tylko co ja będę mógł powiedzieć na ten temat ? Chyba , że to będzie słyszalne bo namacalne chyba nie. Toż to by była zmiana tylko na 0w30 ACEA A3.

                              Comment


                              • Przy 3rpm na 6b w 1,5turbo jest 132/133km/h.
                                Ja w wakacje przez 3 dni jeździłem Smartem 5d z silnikiem 0,9turbo 90KM w automacie, średnie spalanie miałem powyżej 9l/100km, aczkolwiek dynamika była całkiem przyzwoita, mój znajomy miał takiego samego Smarta, ale litrówkę bez turbo w manualu i jego spalił ponad 10l/100km, dynamiki nie miał żadnej, po prostu tragedia.
                                Co do Forda to 1,0turbo zastąpił 1,6N/A od którego i tak jest o niebo bardziej dynamiczny i elastyczny, więc ja jestem z tych, którzy w zwykłych nie sportowych autach silnika N/A kijem nie dotkną.

                                Comment

                                Working...
                                X