Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pokaż Rambo z łaski swojej olej inny niż xW-30 z normą 507 00. Chętnie kupie. Norma C3 mnie nie interesuje - zależy mi na gwarancji i muszę mieć normę 507 00.

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta


      to się zgadza, Stach analizuje i teoretyzuje, ale to nad czym rozmyśla to specyficzne warunki pracy silnika, muszą być spełnione określone warunki dla zaistnienia takich wyników jak 150stC.
      No nie, chyba nie teoretyzuje, skoro podaję konkretne liczby. Jak nie liczby no to na czym mam bazować ? Jeśli 0w20 ma bardzo dobre matematyczne parametry ale nazywa się 0w20 to już nie ma szans spełniać warunków odporności na wysokie temperatury ?
      Bo taką ma lepkość? Raczej zrozumiałem z całości tej polemiki, że bardzo ważne są dodatki szlachetne, które kwalifikują ten olej do pracy w każdych warunkach. Może słabiej chroni silnik niż inne oleje ale chroni wystarczająco bez ekscesów eksploatacyjnych.
      Dlatego zadaje takie "teoretyczne pytania". Bo wydaje mi się (jak się mylę to proszę o poprawienie), że lepkość kinematyczna oleju 0w20 przy 100 st.C = 8,9 przy Indeksie VI 220 nic złego silnikowiprzy wysokiej temp. otoczenia nie zrobi.
      Rambo7, proszę przeanalizuj mój post #228 i jak Twoim zdaniem ten Castrol różni się od Ravenol pod względem wytrzymałościowym uwzględniając indeks VI. Pomiń HTHS.
      Last edited by Stach13; 13-11-2018, 18:10.

      Comment


      • Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
        Pokaż Rambo z łaski swojej olej inny niż xW-30 z normą 507 00. Chętnie kupie. Norma C3 mnie nie interesuje - zależy mi na gwarancji i muszę mieć normę 507 00.
        Rambo bardzo dobrze Cię naprowadził, że jest sporo olejów 5w30 z normą VW 507.00 i mają one normę ACEA C3, a to z kolei oznacza, że mają parametr HTHS na poziomie przynajmniej 3,5. Także skoro jeździsz z przyczepą (jazda z obciążeniem dla silnika) i osiągasz duże temperatury oleju silnikowego to wiedz - jeżeli jeździsz na oleju 5w30 z podanymi wyżej normami - że masz olej z wysoką odpornością na zerwanie filmu olejowego. A tak z ciekawości gdzie jest umieszczony czujnik temperatury oleju, gdzie jest mierzona temp. oleju w Twoim aucie ?
        Last edited by Okonio; 13-11-2018, 21:32.

        Comment


        • Mam prośbę, czy mógłby ktoś wrzucić raz jeszcze stronę ze specyfikacji z 1.5T z IO . Poniżej 1.0T HB po akcji wymiany IO.

          IMG_2405.jpg

          Comment


          • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
            lepkość kinematyczna oleju 0w20 przy 100 st.C = 8,9 przy Indeksie VI 220 nic złego silnikowiprzy wysokiej temp. otoczenia nie zrobi.
            Rambo7, proszę przeanalizuj mój post #228 i jak Twoim zdaniem ten Castrol różni się od Ravenol pod względem wytrzymałościowym uwzględniając indeks VI. Pomiń HTHS.
            Aj Stachu, Stachu, wydawało mi się, że zakumałeś o co chodzi.. o indeksie Ci napisałem czemu 0W20 musi mieć tak wysoki, ale to i tak nie ma znaczenia w przypadku trwałości filmu olejowego, gdyż tutaj właśnie określa go parametr HTHS który Ty chcesz pominąć.. olej 0W20 zalicza się do olei ECO - czyli niskiej lepkości, która to powoduje mniejsze zużycie paliwa i nigdy nie dorówna pod względem ochrony silnika olejom ACEA A3 czyli np. temu Revanolowi który porównujesz i to właśnie przez to, że parametr HTHS jest tak niski, ten właśnie parametr wyklucza go ze specyfikacji ACEA A3 czy nawet A5... Reasumując olej 0W20 oem jest cacy jak chcesz oszczędzać paliwo i pod tym względem jest lepszy od tego Revanola z którym go porównujesz.. ale pod kątem ochrony silnika przy dużych obciążeniach Revanol wygrywa gdyż jego film olejowy jest trwalszy.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • To już jest męczące, czy ktoś w ogóle zna dokładnie budowę tego silnika??? Czy ktoś był przy jego projektowaniu??? Cały czas tylko "olej do oszczędzania ", "nie wolno przekraczać 3,5rpm", "słuchać się strzałek ", "w lato nie jeździć, bo przecież W20 !".
              Jasne, wspaniała Honda zaprojektowała mega fajne silniki, ale źli ekoterroryści postanowili je zniszczyć i nakazali lać do nich mineralną wodziankę, gorszą od najgorszych olejów z SAE 0w20, ale my rycerze prawdy zalejemy nasz wspaniały eliksir full syntetic, żeby mogły żyć na wieki.
              A teraz do wszystkich zwolenników tej teori, do tych, co leją 5w40, czy jeszcze więcej, gdzie są te wszystkie padnięte silniki, które jeździły na tym "ohydnym" hondowskim 0w20, wrzućcie proszę zdjęcia z tymi zatartymi silnikami czy chociaż jakieś artykuły typu "zalewał tym, co lało Aso czyli 0w20, a teraz muszą mu wymienić silnik". Jakieś konkretne przykłady, nie wiem skan wnętrza silnika po 200kkm na 0w20 i na 5w40. Wtedy może przekonacie tych "kamikadze" jeżdżących na wodziance.
              Wedle tych teorii, to taki Type R w lato po jednym okrążeniu na torze powinien się rozlecieć, a ja jakoś o zatartych i zniszczonych silnikach nie słyszałem, tylko o skrzyni, ale to już zupełnie inna parafia.
              Last edited by katana; 13-11-2018, 23:09.

              Comment


              • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                To już jest męczące, czy ktoś w ogóle zna dokładnie budowę tego silnika??? Czy ktoś był przy jego projektowaniu??? Cały czas tylko "olej do oszczędzania ", "nie wolno przekraczać 3,5rpm", "słuchać się strzałek ", "w lato nie jeździć, bo przecież W20 !".
                Jasne, wspaniała Honda zaprojektowała mega fajne silniki, ale źli ekoterroryści postanowili je zniszczyć i nakazali lać do nich mineralną wodziankę, gorszą od najgorszych olejów z SAE 0w20, ale my rycerze prawdy zalejemy nasz wspaniały eliksir full syntetic, żeby mogły żyć na wieki.
                A teraz do wszystkich zwolenników tej teori, do tych, co leją 5w40, czy jeszcze więcej, gdzie są te wszystkie padnięte silniki, które jeździły na tym "ohydnym" hondowskim 0w20, wrzućcie proszę zdjęcia z tymi zatartymi silnikami czy chociaż jakieś artykuły typu "zalewał tym, co lało Aso czyli 0w20, a teraz muszą mu wymienić silnik". Jakieś konkretne przykłady, nie wiem skan wnętrza silnika po 200kkm na 0w20 i na 5w40. Wtedy może przekonacie tych "kamikadze" jeżdżących na wodziance.
                Wedle tych teorii, to taki Type R w lato po jednym okrążeniu na torze powinien się rozlecieć, a ja jakoś o zatartych i zniszczonych silnikach nie słyszałem, tylko o skrzyni, ale to już zupełnie inna parafia.
                A Ty już katana zalałeś tym 0W40 A3/B3 jak obiecywałeś w bliźniaczym wątku jakiś czas temu ? Wybacz, ale nie wiem, któremu z Was mam odpisać

                Comment


                • Hm ... a o Yeti słyszałeś ? Smoku Wawelskim itp ?
                  Nie wszystko co napisane czy zalecane jest prawdą w 100%.

                  Oleje 0w20 są na europę - według azjatów zimny klimat - a w europie temperatury są różne - np. w Polsce czy Norwegii.
                  Tak ciężko pojąć, że zaleznie od temteratury otoczenia dabiera się inny olej ? Że olej na Alesce nie musi być dobry do samochodu w Afryce ?

                  Comment


                  • Po rozmowach z niejednym mechanikiem, bo mimo wszystko wolę spytać kogoś, kto dobrze zna się na mechanice i kto w tym robi doszedłem do wniosku, że jak ktoś mi pokaże te wielkie spustoszenia jakie robi ten nasz wodny, ekologiczny, przeznaczony na antarktyde olej, wtedy przejdę na 0w40. Idąc takim tokiem myślenia, to gdzie jeszcze są jakieś chwyty prośrodowiskowe i antywytzymałościowe??? Przecież nie tylko olejem skracają życie nowym autom. A może lepiej w ogóle nie kupować nowych aut, tylko te z lat 90-tych???

                    Comment


                    • Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                      Pokaż Rambo z łaski swojej olej inny niż xW-30 z normą 507 00. Chętnie kupie. Norma C3 mnie nie interesuje - zależy mi na gwarancji i muszę mieć normę 507 00.
                      507.00 - Norma VW dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem czàstek stałych bez dodatku paliwa.
                      zadanie o tyle jest podchwytliwe że Norma VW 507.00 jest Normą VW a nie Normą ACEA. Wymyślili sobie sami olej "LL" i "system Longlife" (z którego się wycofali) w którym SAE określili sobie sztywno i dlatego występuje tylko w SAE 5W-30.
                      Czyli olej jest równoznaczny z ACEA C3, niskopopiołowy. (olejów C3 na rynku jest full, ale że twierdzą że tylko określone SAE - to tego go nie skomentuję, bo to jest ogłupianie użytkownika i strzał w kolano).
                      Nie znam zapisów IO VW w zakresie stosowania oleju. Jeśli nalałbyś inne SAE niż xW-30 ale z Normą C3 nie ma takiej opcji aby nie uznano gwarancji w przypadku zatkania filtra DPF.
                      Koncern VW zrezygnował z "LL" bo propaganda wydłużania przebiegów (czyli oleje dla flot) kończyła się tym że auta jeździły na sucho bez oleju, albo kończyło się tak: https://www.youtube.com/watch?v=HU2NiszYff4
                      posłuchaj co ma do powiedzenia Mechanik co robi tego Miśka na temat oleju LL z Normą 507.00

                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      proszę przeanalizuj mój post #228 i
                      Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      Jaka według Ciebie jest różnica w olejach jak niżej zagrażająca silnikowi. (...) Porównałem parametry dwóch olejów: Ravenol 0w30 ACEA A3 i Castrol Edge Professional H 0W20 Honda.
                      o tym piszemy w każdym temacie jest tylko o tym mowa, i tylko o tym gadamy, ale powtórzę,
                      różnice polegają na:
                      - składzie oba oleje są zupełnie inne co do składu,
                      - całkowicie inne Wymagania Norm, różne Normy określają rożne przeznaczenie,
                      - olej ekonomy conserving ma bdb parametry tylko określonym zakresie (pozornie wyższe) natomiast gwałtownie traci własności fizykochemiczne po ich przekroczeniu, Ty nie wiesz kiedy to następuje, ale może to nastąpić podczas jazdy 180km/g w lato gdy na polu jest +38stC gdy oszczędzasz jak pisałeś później paliwo (trudno mi w to uwierzyć że jadąc 180km/h oszczędzasz paliwo ale niech Ci będzie).
                      Olej A3 trzyma parametry fizykochemiczne dłużej, znacznie dłużej w czasie i w skrajnych warunkach. To jest najważniejsza różnica. Z tego powodu świadomy użytkownik wybiera olej A3.
                      Indeksy nie mówią nic... natomiast wszystko mówi Norma.
                      a już pamiętasz że: Norma to Wymaganie.
                      Wymaganie dla A3 - to wytrzymałość w czasie... olej ma przebieg 20tys km i nadal ma spełniać Wymagania wytrzymałościowe, bo takie ma Wymaganie gdy go projektowano.
                      Wymaganie dla 0W-20 ekonomy consercing - to oszczędzanie energii, oszczędność paliwa, częsta wymiana, dobry lecz krótki czas ochrony silnika, przeciągnięcie interwału wymiany = duże zagrożenie dla ruchomych części silnika stąd zabezpieczenie "kontrolka zdrowia oleju". Olej głównie dla silników dowsowzingowych 3 cylindrowych o wyższym momencie obrotowym o mniejszym użytecznym zakresie obrotowym, czyli takich które wykorzystują wyższy Moment obrotowy (aby go nie kręcić wysoko) co ma się przekładać n niskie opory, czyli Cel Wymagania - oszczędzanie energii.
                      Różnice w obu tych olejach z papieru praktycznie żadne, a nawet na plus jest Eko, natomiast z możliwości zabezpieczania silnika ogromie. Nie do porównania.
                      Olej Ekonomy Conservin 0W-20 zachowuje się dobrze pod warunkiem korzystania z jego dobrodziejstwa. Dlatego te oleje głównie zalecają Koncerny które przodują w tworzeniu nowych chujowych choć chwalonych silników 3 cylindrowych jak Ford 1,0 Honda 1,0 itd. Natomiast jest niedopuszczony w żadnym silniku np. Hyundaia który opiera się na klasycznych silnikach 4 cylindrowych, nieodchudzonych.
                      Dlatego w kółko ględzę, nie porównujemy Normy do Normy, to sensu nie ma. Nie porównujemy olejów liczbowo bo to też sensu nie ma. Różnice ujawniają się podczas uzytkowania np.
                      Jazda z prędkością 180km/h silnikiem 1,0 na oleju ekonomy Conserving jest możliwa bo jest, natomiast nie jest możliwe oszczędzanie energii w takich warunkach, i nie jest możliwe korzystając z takich warunków zachowanie kondycji silnika w czasie z uwagi na złamanie wszelkich założeń producenta i silnika i oleju.
                      Jak sam zauważyłeś twój silnik mając niskie obroty (na poziomie diesla) całkiem szybko jedzie, no i właśnie dla takich warunków zaprojektowano oleje Ekonomiczne jak 0W-20, jego temp. pracy jest niska - nie ma potrzeby stosowania wysokiej lepkości, silnik ma warunki niskiego spalania, olej ma parametry mocno zredukowanych oporów, ma niską temp. pracy czyli nie ma sensu by miał wysoką lepkość.
                      Zmienia się to wszystko radykalnie, gdy łamiesz założenia oszczędzania energii.
                      Dlatego twoja interpretacja że "jazda 180km/h jest ok, bo i tak oszczędzam paliwo", stoi w sprzeczności z założeniami projektowymi, Wymaganiami itd. (już nie mówię logiką).

                      Dlatego, powtarzam u porem maniaka, auto z silnikiem pro eko jak dowsowzingowe 0,9 z turbo w celu oszczędzania energii najlepiej jak są użytkowane jak Hybryda Aurisa, stosując wszelkie nowinki wspomagające Cel jak EKON, i-shift zmień bieg, start-stop, skrzynie bezstopniowe, i co tam jeszcze ma na pokładzie, stosując olej specjalnie zaprojektowany w tym konkretnym Celu - to ja powiem tak, najlepszy olej to 0W-20.
                      Natomiast jak ktoś twierdzi że olej ekonomy Conserwing jest do "wszystkiego" bo moje auto potrafi jechać 180/hm przecież jak by nie mogło jechać 180km/h to by przecież H nie pozwoliła by na to - tak twierdzą niektórzy.
                      No to powiem że oczywiście, tak samo jak w Salonie nikt klienta nie pyta jak będzie jeździł, dostał Książkę obsługi?
                      dostał.
                      Pisze do czego jest olej ekonomy Conserving? - pisze.
                      Pisze żeby stosować olej odpowiedni do temp. otoczenia? - pisze.
                      Pisze jakie Normy można stosować? - pisze.
                      Pisze do czego jest Norma A3 a do czego A5 - nie pisze ... no tu tu jest problem... bo nie chce się niektórym ruszyć głową, albo poczytać o Wymaganiach Norm. A czemu nie? ..bo nie.

                      Czemu 0W-20 zabezpiecza w pełnym zakresie SAE jak pokazuje rysunek?
                      Dlatego że oleje Ekonomiczne zawsze są niskooporowe, na oleju ekonomicznym można ekonomicznie jeździć w każdych warunkach bez strat dla bezpieczeństwa silnika. (mając na uwadze co napisałem w całym zdaniu a nie wyrwane z kontekstu)

                      Nie wiem czy Cię przekonałem, jeśli nie? to o tym samym poczytasz jak zgłębisz temat Wymagań dot. oszczędzania energii w motoryzacji.
                      Stach... nie piszę tego bo w to wierzę, albo są to moje "teorie" jak mi tu niektórzy zarzucają, czy jestem jakimś "guru" Ty też możesz nim być wystarczy chcieć. Ja tego nie wymyśliłem będąc Prezesem, to jest wiedza ogólnie dostępna, powszechna, którą w zasadzie kopiuję i przekazuję w sposób logiczniejszy niż sposób techniczny.
                      Tu nie ma ani jednej rzeczy którą wymyśliłem ja, ja taki mądry nie jestem. Kiedyś chciałem się dowiedzieć więcej i się dowiedziałem... bo stałem dokładnie w takiej sytuacji jak Ty, tyle że stwierdziłem, niestety żadnemu wierzyć nie mogę, sam muszę rozpoznać temat, po czym okazało się że olej to banalnie prosty temat .
                      Last edited by rambo7; 14-11-2018, 10:10.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                        Wedle tych teorii, to taki Type R w lato po jednym okrążeniu na torze powinien się rozlecieć
                        Tyle, że Type R-em na torze nie jeżdżą na tym oleju - bo wiedzą o co chodzi... Był tutaj temat odnośnie Typer R, chłopaki mają albo 5W30 albo 5W40 i to chyba niektórzy Millersa CFS NT+ olej z górnej póki na estrach z normą ACEA A3.... na 0W20 na torze Type R by się brzydko mówiąc "zes..ł" po dobrym upalaniu... Jak można jeździć na torze na oleju przeznaczonym do oszczędzania paliwa? chyba głupi by tak robił.. Poczytaj na jakich olejach jeżdżą chłopaki od driftu.. nie zobaczysz tam 0W20...
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          507.00 - Norma VW dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem czàstek stałych bez dodatku paliwa.
                          zadanie o tyle jest podchwytliwe że Norma VW 507.00 jest Normą VW a nie Normą ACEA. Wymyślili sobie sami olej "LL" i "system Longlife" (z którego się wycofali) w którym SAE określili sobie sztywno i dlatego występuje tylko w SAE 5W-30.
                          Czyli olej jest równoznaczny z ACEA C3, niskopopiołowy. (olejów C3 na rynku jest full, ale że twierdzą że tylko określone SAE - to tego go nie skomentuję, bo to jest ogłupianie użytkownika i strzał w kolano).
                          Nie znam zapisów IO VW w zakresie stosowania oleju. Jeśli nalałbyś inne SAE niż xW-30 ale z Normą C3 nie ma takiej opcji aby nie uznano gwarancji w przypadku zatkania filtra DPF.
                          Koncern VW zrezygnował z "LL" bo propaganda wydłużania przebiegów (czyli oleje dla flot) kończyła się tym że auta jeździły na sucho bez oleju, albo kończyło się tak: https://www.youtube.com/watch?v=HU2NiszYff4
                          posłuchaj co ma do powiedzenia Mechanik co robi tego Miśka na temat oleju LL z Normą 507.00
                          1. Wiem że to jest olej C3. Tyle że oczywiście ASO robią problem gdy brak normy 507.00 Tego oficjalnie nie przeskoczę. A że mam zrobione grubą modyfikacje w samochodzie to muszę spełniać ich wymagania żeby "mieć dobre stosunki" = ma być tak jak w książce serwisowej. VAG dopuszcza TYLKO 507 00 i koniec. Nie ma tej normy na oleju to nie można go lać w ASO. Koniec kropka.
                          2. Od kiedy to zrezygnowali z LL? Samochód jest z 2017 roku i jest tryb LL. Oczywiście olej wymieniam częściej ale teoretycznie mogę co 30000km.
                          3. Norma 507 00 to nie tylko 5W-30. Mam obecnie zalany 0W-30. Problem jest tylko taki że akurat w tym przypadku chętnie spróbowałby zalać coś pokroju 5W-40 na lato ale zgodnie z gwarancją nie mogę. Może zrobię to na własną rękę, ciekaw jestem czy zauważyłbym jakąkolwiek różnicę w temp oleju przy dużym wysiłku.

                          Comment


                          • W związku z tym że zmącone zostały wszystkie tematy olejowe i sprowadzone do jednego mianownika to przypomnę że mamy jeszcze Wątek:
                            Jak szybko "znika" wam w oczach wskaźnik zdrowia oleju?

                            W kontekście powyższego co pisałem, przeczytajcie pierwszy wpis.
                            Jak wiadomo w IO 7, 8 ,9 gen interwał wymiany ustawiono sztywno na 20.000.km dla olejów Klasy ACEA A.

                            To zapytam prowokacyjnie kto z użytkowników 0W-20 zrobił 20tys km? ..jest taki odważny??? niech się pochwali. Albo kto się odważył nie pojechać na wymianę oleju gdy wskaźnik zdrowia krzyczy "wymień"? kto się odważył pojeździć kolejne 5 tys km? jest taki?
                            nie ma....?
                            Kto zrobił na 0W-20 przebieg 20 tys. km..?
                            no a czemu... skoro to taki zajebiście wytrzymały olej?
                            Oleje A3 nawet A5 wytrzymuje taki interwał, bez względu na styl jazdy.

                            ____
                            EDit
                            Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                            Tyle że oczywiście ASO robią problem gdy brak normy 507.00
                            ale robi się to z wiadomego powodu, i wcale nie chodzi o dobro twojego auta, wymyślili - wymyślili - mają coś swojego, mają, no to teraz ktoś za to zapłacić musi.
                            Przy modyfikacji... to już ja w ogóle bym tego szajsu nie nalał, to nawet mowy nie ma. WIdziałęś tego Mercedesa na LL... widziałeś... fajny ten olej .. co . a raczej co z niego zostało
                            Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                            2. Od kiedy to zrezygnowali z LL? Samochód jest z 2017 roku i jest tryb LL. Oczywiście olej wymieniam częściej ale teoretycznie mogę co 30000km.
                            odkąd ludzie przyjeżdżali bez oleju na przeglądy. LL został polityka longlajfu upadła.
                            Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                            Problem jest tylko taki że akurat w tym przypadku chętnie spróbowałby zalać coś pokroju 5W-40 na lato ale zgodnie z gwarancją nie mogę.
                            oczywiście że możesz. Są oleje ACEA C3 dostępne wyższych lepkościach. Masz DPF - nie ma problemu. To że kłuci się to z Normą VW to jest wyłącznie kwestia biznesowa (polityka środowiskowa), nie techniczna.
                            Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
                            ciekaw jestem czy zauważyłbym jakąkolwiek różnicę w temp oleju przy dużym wysiłku.
                            nie zauważysz, jedyne co się zmieni to trwałość jednostki w czasie, na plus oczywiście, a nie jeździsz ekonomicznie z tego co piszesz, a do tego przyczepą?... są lepsze oleje. Norma VW507.00 to nie jest Norma wytrzymałościowa, a Norma Ekologiczna.
                            Bardzo często jest tak, że użytkownik podpiera się w trakcie gwarancji - gwarancją "bo nie uznają", mija parę lat i albo sprzedaje albo szuka ratunku w końcu w dobrych (właściwych/odpowiednich) olejach... za późno.
                            Last edited by rambo7; 14-11-2018, 12:18.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • 20000 nie zrobiłem ale pierwsza wymiana w 1.8 IX gen była u mnie po 18500km (wtedy wezwał mnie komputer). Później ASO lało Shella C3 (również zmieniany regularnie co 17000-18000km. Po gwarancji przestałem serwisować w ASO i Motula A5 zmieniam co około 20000km. Obecny przebieg jest mały (4 samochód w domu) i wynosi 131000km (w tym około 40000km na LPG). Silnik pracuje jak przy wyjeździe z salonu. Między wymianami dolewam około 0,5 litra oleju żeby zawsze było maks. To nie odwaga czy głupota, to pragmatyzm.

                              Comment


                              • komputer interwału przeglądu to jedno a "kontrola zdrowia oleju" to drugie. Ty nie masz kontroli zdrowia oleju a o to pytam.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X