Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz posta
    Właśnie też o nim myślałam, ale ASO w Poznaniu powiedziało, że go nie mogę lać, bo ma API SL, a powinno być SN tak mi wprost powiedzial pracownik przez telefon...

    Comment


    • Kolejny fachowiec z ASO. Szkoda że go nie spytałaś co to jest API a co to ACEA i dlaczego bredzi.
      Last edited by chromaticall; 18-08-2018, 19:43.

      Comment


      • Zamieszczone przez milkyway33 Zobacz posta
        Właśnie też o nim myślałam, ale ASO w Poznaniu powiedziało, że go nie mogę lać, bo ma API SL, a powinno być SN tak mi wprost powiedzial pracownik przez telefon...
        W instrukcji o API SM lub wyzszej, niz SM oprócz 0w20 genuine honda oil pisze się w odniesieniu do wersji pozaeuropejskich {Except european models}, wiec skad serwisant narzucił cos takiego w Polsce?, Natomiast gdy mowa jest o modelach europejskich rekomendowane sa "0w20 genuine honda oil oraz ACEA A3/B3 i ACEA A5/B5.
        Last edited by andrzejek-k68; 18-08-2018, 19:27.

        Comment


        • Comment


          • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
            skad serwisant narzucił cos takiego w Polsce?
            Myślę, że serwisant nie miał w ręku nawet instrukcji do Hondy, gdzieś coś mu się rzuciło w oczy, może nawet zobaczył skan tej strony ale chęci na wczytanie się zabrakło. A na wyciągnięcie wniosków i poszerzenie wiedzy już całkiem...

            Comment


            • Ja bym postawił pytanie - po co został wymyślony olej 0W20 ? Jak myślicie ? Po to żeby była jeszcze lepsza ochrona silnika niż była do tej pory -na olejach typu 5W40? Czy po to żeby zmniejszyć emisję szkodliwych cząstek ze spalin do środowiska, po przez zmniejszenie zużycia paliwa dzięki olejowi 0W20, który stawia małe opory dla ruchomych części silnika... ? Czym ten olej się charakteryzuje ? A no niską lepkością.. jakie ma HTHS - czyli odporność na ścinanie przy obciążeniach ? a no niższe niż tradycyjne stare oleje 5W40.. co znaczy niskie HTHS - mała lepkości, małe opory dla ruchomych części silnika, mniejsza ochrona przed zużyciem w porównaniu do starych tradycyjnych olejów z serii ACEA A3... Nie wiem czemu co niektórzy tutaj ślepo wierzą nadal w to, że olej 0W20 będzie tak samo chronił silnik jak tradycyjne starej klasy oleje ACEA A3.. Olej ten może i chroni silnik przed zużyciem w jakimś stopniu, jest pewnie jakaś granica kiedy zrywa się film olejowy, ale na pewno ta granica jest niższa niż dla olejów klasy ACEA A3.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • No i dożyłem czasów kiedy ochrona silnika jest niepotrzebna.Jeszcze trochę i będziemy mieli silniki na łożyskach tocznych z suchą miską jak w starych motocyklach...

                Comment


                • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                  Nie chcę się wymądrzać, ale nigdzie nie mogę znaleźć w IO, że można lać SAE 5w40.
                  ale w każdej IO pisze jak byk: "dobierz olej o lepkości właściwej dla temperatury otoczenia".
                  Nie trzeba się wymądrzać, wystarczy spojrzeć do IO i na termometr za oknem, np. u mnie teraz +32stC. i tak jest od 3 m.cy.
                  Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
                  A powtórzę pytanie ktore juz wcześniej zadałem ale nikt na nie odpowiedział, a i ja nie znaleźliśmy odpowiedzi w necie.
                  Jaki olej lany jest w wysoko rozwiniętych krajach, gdzie UE nie ma nic do gadania, temperatury zewnętrzne sa wysokie i Hondy sa popularne. Jesli w USA w Californi, Florydzie i innych gorących stanach lany jest inny olej niz 0w20 to daje to dużo do myślenia
                  Nie wiem skąd masz te informacje. akurat na Florydzie to się orientuję, Honda mojego świagra jeździ na SAE 15W-40 zmiana co 7 tys km.
                  Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
                  Nim siądzie na mnie Rambo
                  szkoda że aż tak , spoko, przezrabiałem temat olejów na Florydzie bo bywam i wychodzi na to że żaden silnik nie wytrzymuje tam oleju 0W. zaczynamy tam od olejów 15W lub 20W. W każdym razie zalanie jakiegokolwiek oleju poniżej 15W jest taki pobór że szkoda kupować.
                  Ja nie znam nikogo kto na Florydzie ma olej 0W. Będę w przyszłym roku w Orlando, specjalnie dla WAs zrobię rekonesans wśród samochodów które spotkam jakie mają SAE> .
                  Zamieszczone przez kajojek Zobacz posta
                  Reszta to dyskusje jak i tu: większość twierdzi,że SAE należy DOBIERAC do temperatury otoczenia.
                  Halooooo !! nie kręć!
                  to nie większość tak twierdzi!
                  jest to nakaz, jest to wyraźny obowiązek nakazany IO, czytaj instrukcję, "nie owijaj kota ogonem" . to jest Cytat który jest w KAŻDEJ IO JAKA JEST.

                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Ja bym postawił pytanie - po co został wymyślony olej 0W20 ?
                  stawiałem to pytanie jakieś 278 razy. ale niektórzy wolą nie odpowiadać na nie.
                  Niektórzy wolą nie wiedzieć w jakim celu został zaprojektowany olej eko energy 0W-20 a pisze jak byk w IO o tym, ale wolą pomijać te zapisy, czytają tylko to co chcą .
                  pójdę dalej, mozna zapytać po co tworzone sa kolejne Normy? w jakim celu się je tworzy? ...czy dla ochrony silnika? - pytanie retoryczne.
                  Tworzy się je dla ochrony środowiska, tylko i wyłącznie, i przy okazji smarują silnik.
                  Last edited by rambo7; 20-08-2018, 08:58. Powód: literówka
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Z tym SAE to ja już nie wiem?! Wiadomo,że jak ma się klimat zimny np.Szwecja ,Norwegia,gdzie średnia temperatur jest o wiele niższa niż np.Włochy to lepiej zalać 0W ,bo rozruch lżejszy i szybciej się rozchodzi po silniku i lepiej na południu Europy zalać np. 5W-40 ,bo w razie czego wytrzyma tamtejsze temperatury.ALE!? Co silnika obchodzi jaka temperatura jest na zewnątrz,skoro
                    sytem chłodzenia po nagrzaniu doprowadza go do optymalnej temperatury i tak trzyma ,bez względu ile jest na zewnątrz minus 15 czy plus 30 - o ile sytem ten (chłodzenia) jest sprawny ,szczelny , wydajny i niczego mu nie brakuje.Ja po przeczytania tego i innych watków zaleję 0W-30 ACEA A3 lub A5.Moim zdaniem na nasze warunki oba będą dobre.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                      Z tym SAE to ja już nie wiem?!
                      Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                      Co silnika obchodzi jaka temperatura jest na zewnątrz,skoro
                      sytem chłodzenia po nagrzaniu doprowadza go do optymalnej temperatury i tak trzyma ,bez względu ile jest na zewnątrz minus 15 czy plus 30
                      Ależ to jest błędne myślenie, prosty przykład jaki wpływ temp. otoczenia ma na grzanie się silnika, masz zimą i latem.. ile czasu silnik nagrzewa się latem a ile zimą ? A układ chłodzenia niestety nie chłodzi wszystkich części silnika.. Im większa temp. otoczenia tym bardziej poszczególne części silnika są nagrzane. Ciepłe powietrze opływające np. misę olejową czy skrzynię korobową, będzie mniej chłodzić te części niż pęd powietrza zimnego- zimą.. a jak wiadomo nagrzane tłoki, korobowody, przekazują swoje ciepło na łożyska wału, panewki, potem na skrzynię korobową itd... tak wiec pewne części silnika latem będą bardziej rozgrzane niż zimą.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Ależ to jest błędne myślenie, prosty przykład jaki wpływ temp. otoczenia ma na grzanie się silnika, masz zimą i latem.. ile czasu silnik nagrzewa się latem a ile zimą ? A układ chłodzenia niestety nie chłodzi wszystkich części silnika.. Im większa temp. otoczenia tym bardziej poszczególne części silnika są nagrzane. Ciepłe powietrze opływające np. misę olejową czy skrzynię korobową, będzie mniej chłodzić te części niż pęd powietrza zimnego- zimą.. a jak wiadomo nagrzane tłoki, korobowody, przekazują swoje ciepło na łożyska wału, panewki, potem na skrzynię korobową itd... tak wiec pewne części silnika latem będą bardziej rozgrzane niż zimą.
                        Pewnie masz rację,z tym ,że blok silnika otoczony jest płaszczem wodnym i tłoki chłodzone są przez ciecz,bo tam wytwarza się najwieksza temperatura ze względu na efekt spalania benzyny i dużego tarcia.Co do komory korbowej i miski olejowej to masz rację,nie pomyślałem o tym,że tam nie ma wymuszonego chłodzenia i temperatury zależą od temperatury zewnętrznej i przepływu powietrza.
                        Reasumują! Ja podtrzymuję ,że będzie GIT jak zaleję 0W-30 ACEA A3 albo A5 API S/N (nie jeżdżę długich tras,przeważnie miasto 95%).

                        Comment


                        • Przecież uklad chlodzenia ma jakąś pojemnosc i nagromadzone ciepło musi byc oddawane do atmosfery{powietrza} i jesli czynnik odbierajacy cieplo jakim jest powietrze ma wyzsza temperature {np. latem} to i wolniej to cieplo odbiera, niz np. zimą co przeklada sie na wyzsza temperature chlodziwa i jej {teperatury} dluzsze utrzymywanie.

                          Comment


                          • Ciężko teraz o olej 5w30 acea a3/b3 i jeszcze Api Sn. Chyba tylko shell helix ultra extra, bo valvoline synpower ma Api Sl.

                            Comment


                            • Jeszcze jest Specol

                              Charakterystyka Spec Gold Synthetic SN/SM/CF 5W/30 to nowoczesny, syntetyczny olej silnikowy produkowany na bazie najlepszej jakości baz syntetycznych oraz specjalnie dobranego pakietu


                              Ale nie znam nikogo kto by na tym jezdzil

                              Comment


                              • Zrzut ekranu 2018-08-19 o 16.56.10.png

                                Taka ciekawostka ze strony Ravenol.pl z konfiguratora oleju.Na USA olej rekomendowany taki jak na obrazku.
                                W konfiguratorze Honda EU nie ma jeszcze Civica X-gen.

                                Przecież uklad chlodzenia ma jakąś pojemnosc i nagromadzone ciepło musi byc oddawane do atmosfery
                                W latach ok 2000r Straż Graniczna na wschodzie Polski kupiła Land Rovery Defendery i chłopaki w zimie (a zimy były ostrzejsze) stojąc i pilnując naszej granicy z Białorusią bardzo narzekali
                                na ogrzewanie.Nawet jak jeździli ,samochód zawsze był niedogrzany.Później okazało się,że wepchali Straży Granicznej Defendery przeznaczone na rynek afrykański.
                                Last edited by Lukas; 19-08-2018, 18:42. Powód: Połączenie postów.

                                Comment

                                Working...
                                X