Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zimówki w fabrycznym rozmiarze do X-gena - kilka opcji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Cześć,
    zamówiłem wersję Sport w salonie i ma być niebawem do odbioru. Ma wyjechać na 235/45/17. Oczywiście będzie do odbioru na letnich więc przekładka niebawem nieuchronna. W mojej głowie urodził się pomysł sprzedania od razu wersji pierwotnej i kupienia 18" felg.
    1. Z tego co wiem można ubrać na nie opony 235/40/18 żeby było tak jak w fabryce bo w Civic X, taki rozmiar jest dopuszczalny. Czy to prawda?
    2. Przeszukałem forum i znalazłem, że nie trzeba przeszczepiać czujników z kół bo kontrola ciśnienia jest pośrednia czyli przez ABS. Zaskakujące ale bardzo się cieszę. Czy ktoś z Was robił taka przesiadkę i bezproblemowo system się zaadaptował do nowych kół bez czujników?
    3. Jaka szerokość felgi jest zalecana na 18 calowej wersji i jakie ET.
    Z góry dzięki za pomoc!

    Comment


    • #77
      Zamieszczone przez wyrzucdokosza Zobacz posta
      3. Jaka szerokość felgi jest zalecana na 18 calowej wersji i jakie ET.
      Opona 235/40R18 95Y ; koło 18x8J ET50

      Comment


      • #78
        podsunie ktoś pomysł na opony zimowe? Zdaję sobie sprawę, że padało tu kilka pozycji, ale może jest jakiś kandydat (albo czyjś godny polecenia faworyt), który pokazał się dopiero w tym roku? Półka cenowa to 2k-2,5k za komplet, rozmiar 17' nakładane na OEM alufelgi. Dzięki!

        Comment


        • #79
          Ja kupiłem Nokiany WR A4, zadowolony jestem ale nie mam dużego porównania.

          Comment


          • #80
            Zamieszczone przez artur01 Zobacz posta
            podsunie ktoś pomysł na opony zimowe? Zdaję sobie sprawę, że padało tu kilka pozycji, ale może jest jakiś kandydat (albo czyjś godny polecenia faworyt), który pokazał się dopiero w tym roku? Półka cenowa to 2k-2,5k za komplet, rozmiar 17' nakładane na OEM alufelgi. Dzięki!
            Właśnie kupiłem Bridgestone Blizzak LM005. Tegoroczna nowość, testy wyglądają optymistycznie, ale rzecz jasna jescze nie wypróbowałem

            Comment


            • #81
              Ja mam teraz "fabryczne" Yokohama BluEarth Winter 215/55 R16, ale nie mam póki co zdania o nich, za mało na nich jeździłem. No może tylko to że są głośne (72 dB), słychać je jak puści się gaz i samochód toczy się z prędkością 50-70 km/h.

              W poprzednim samochodzie miałem Vredestein Snowtrac 3 przez kilka sezonów, świetne opony na śnieg - zresztą widać po agresywnym bieżniku. Są też ciche, 68 dB.

              Comment


              • #82
                Cześć!

                Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat opon Goodyear UG Performance G1 w rozmiarze OEM? Szczególnie chodzi o to czy rant ochronny zdaje swoją rolę.

                To jest jedna z opon jaką na zimę proponuje Honda.

                Z góry dzięki i pozdro.

                Comment


                • #83
                  Ja mam tego ultragripa. Rant ochronny jest minimalnie wiekszy niz w oryginalnych letnich bridgestonach takze jest dobrze. Ja mam je zalozone nie na oemowe felgi ale w oryginalnym rozmiarze dla 17tek. Opona dobrze trzyma na sniegu i mokrym. Przy szybkich zakrętach jest wyraznie bardziej miękka niz letnia bridgestone. To chyba jest jedyna wada, jak to w zimówkach. Głośność minimalnie mniejsza niz letnie gumy.

                  Comment


                  • #84
                    Ja się przywiazalem do Yokohamy Winter V905. Jeździłem na różnych oponach tańszych i droższych ale i te są zdecydowanie najtrwaksze i najlepiej mi się jeździ na nich w zimie

                    Comment


                    • #85
                      Będę zmieniał rozmiar felgi na zimę z 17 na 16. Czy wie ktoś jak zmienić ustawienia w komputerze i czy jestem w stanie sam to zrobić bez wizyty w ASO?

                      Dzięki, pozdrawiam

                      Comment


                      • #86
                        Zamieszczone przez Markoebelo Zobacz posta
                        Będę zmieniał rozmiar felgi na zimę z 17 na 16. Czy wie ktoś jak zmienić ustawienia w komputerze i czy jestem w stanie sam to zrobić bez wizyty w ASO?

                        Dzięki, pozdrawiam
                        Widziałem jakieś posty o tym na forum IX (trzeba się podpiąć pod komputer), tam zmiana dotyczyła pomiędzy 15/16 a 17/18. Skrajnie można zmienić z 18 na 15, więc jest różnica. Nie wiem czy ta kalibracja dotyczy wersji X. Ja mam dwa komplety kół (16 i 17) i nie jeżdżę z tym do ASO, w instrukcji też nic takiego nie napisali (nie mylić z kalibracją ciśnienia opon).

                        Moim zdaniem średnica całkowita opony oraz jej szerokość jest prawie taka sama w obu przypadkach, więc nie będzie różnicy dla komputera. Po kolei, standardowe rozmiary są dwa (sedan): 215/55R16 i 215/50R17. Teraz jakie są różnice:

                        16" vs 17" felga: różnica wynosi 25,4 mm
                        215/55 vs 215/50: 55% z 215 to 118,25 mm, a 50% z 215 to 107,5 mm czyli różnica wynosi 10,75 mm

                        W przypadku kół zimowych średnica felg zmniejszy się o 25,4 mm, natomiast wysokość profilu opony zwiększy się o 10,75 mm i razy dwa bo z dwóch stron Ostateczna różnica to 3,9 mm w średnicy koła. Istotna jest jednak różnica od środka koła do podłoża, czyli połowa = 1,95 mm. Moim zdaniem jest to pomijalna wartość, więc uważam taką kalibrację (17 vs 16 cali) za zbędną o ile coś takiego występuje w naszym modelu.

                        Comment


                        • #87
                          Zamieszczone przez Markoebelo Zobacz posta
                          Będę zmieniał rozmiar felgi na zimę z 17 na 16. Czy wie ktoś jak zmienić ustawienia w komputerze i czy jestem w stanie sam to zrobić bez wizyty w ASO?
                          Ja zmieniałem 2 sezony temu na zimę 17 na 16 cali i nic w komputerze nie trzeba zmieniać. Wychodzi ten sam rozmiar koła.

                          Comment


                          • #88
                            Nie wiem jak w X, ale w IX przy przejściu z 16' na 17' i na odwrót trzeba za pomocą HDS zmienić DWS treshold value, ale np. przy zmianie z 18' na 17' nie trzeba tego robić. Ciekawe czy takiej samej procedury nie ma dla X. Można by zapytać w ASO. Generalnie jak tego się nie zrobi, nic się z autem nie dzieje.. z tego co kojarzę, ten parametr jeśli go się nie zmieni, może powodować występowanie "fałszywych alarmów" w systemie VSA/ESP.
                            Last edited by Grzechu; 03-11-2019, 11:20.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #89
                              Policzyłem w poprzednim poście że rozmiar koła jest taki sam, przy profilach zalecanych do tego modelu (16 cali profil 55 vs 17 cali profil 50). Po co pytać w ASO jeśli to nie ma sensu? Nie szukajcie problemów na siłę.

                              Comment


                              • #90
                                Zamieszczone przez Mad_86 Zobacz posta
                                Policzyłem w poprzednim poście że rozmiar koła jest taki sam, przy profilach zalecanych do tego modelu (16 cali profil 55 vs 17 cali profil 50).
                                Ale to nie chodzi o to, średnica całego koła to co innego, napisałem w czym rzecz. W IX jest taka procedura, być może i w X też jest, temu można z ciekawości zapytać ASO.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X