Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Korozja na elementach lakierowanych

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • No to powiedzmy lakieru niemetalizowanego, bo są też takie obok "metalików"?

    Comment


    • Tak, takie są. Są to lakiery solidowe również w technologii dwuwarstwowej (lakier bazowy + lakier bezbarwny).

      W zasadzie nie ma to większego znaczenia przy lakierowaniu miejscowym. Zarówno kolory solidowe jak i metaliczne/perłowe/xyralic można cienowiać nawet w obrębie jednego elementu - przykładowo pół drzwi. Natomiast na koniec w 90% przypadków daje się lakier bezbarwny na cały element.

      Jeśli chodzi o dobór koloru/odcienia to z kolorem solidowym czasami jest większy problem niż z resztą. Także technologicznie nie ma większego znaczenia czym lakierujemy.

      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Cieszyłem się że u mnie na drzwiach nic nie wychodzi. Wczoraj umyłem auto i obejrzałem drzwi. Przy tylnych prawych już wypływa ruda z tego felernego miejsca zagięcia blachy. Ale powiem wam że już mnie w ogóle nie martwią usterki mojej hondy, bo się pogodziłem z tym że jest to złom i że niedługo się jej pozbędę ze stratą. Nawet na forum nie zaglądałem ostatnio
        Wracając do tematu. Ma już ktoś to naprawione? Jak wyglądała naprawa? Ja jak znajdę chwilę to jadę reklamować to i parę innych rzeczy.

        Comment


        • Ale masz 4D czy 5D?Ciekaw jestem także sposobu załatwienia "punktowej" śladowej korozji przez Hondę.Czy wlasciciele 5D z rocznikow 2019,2020 , po lifcie jesli tacy sa na forum, moga sprawdzić swoje auta pod kątem rdzy?Może jeszcze za wcześnie a może już nie, może przy okazji "liftu" poprawiono?

          Comment


          • Wytrawiają "specjalnym" preparatem, zebezpieczają i malują wew stronę drzwi, a na to wszystko ma być podobno 2 lata gwarancji, czego będę się bardzo domagał na piśmie przy odbiorze auta, bo pewne jest, że tą rdze może powstrzymać tylko wymiana drzwi, a wszystko inne tylko jest odkładaniem na później. U mnie rdza zaczęła się pojawiać po prawie 3 latach, więc jak na razie za wcześnie na to by coś zauważyć w poliftach.
            Jedno mnie tylko trapi, jak cała ta akcja wpłynie na trzymanie wartości i czy nie rozsądniej byłoby to auto już teraz pogonić niż czekać aż ceny używek zaczną spadać przez korozję i inne kwiatki związane z tym modelem.
            Oczywiście nieodzowne pytanie co kupić dzisiaj, kiedy 100tys ledwie wystarcza na przeciętnego kompakta.
            Mam jednak głupią nadzieję, że ta rdza będzie dotyczyć tylko tych cholernych drzwi i nasze Civici będą trzymać cenę.

            Comment


            • Coś długa trwa ta twoja naprawa
              Pierwszy raz słysze o preparacie wytrawiajacym rdzę-o takich co ją wiążą to tak

              Comment


              • Na pewno z ust Gościa z Aso padło słowo o wytrawianiu( w moim zawodzie często wytrawiam, stąd zapadło mi to w pamięć), a pewnie chodziło mu o to o czym napisałeś.
                Tak, długo, oddałem go w tamten piątek, w czwartek miał być gotowy, no, ale podobno wyszły jeszcze inne miejsca korozji od wewnątrz pod uszczelkami i... "chcą to zrobić dobrze", w związku z tym mam dzwonić we wtorek, ale raczej przed Bożym Ciałem jeszcze auta nie odbiorę. Mam zastępczy, więc mam czym jeździć. Ciekawe tylko, czy rzeczywiście tak jest jak mówił, czy po prostu w ogóle się za to auto jeszcze nie wzięli i im się przypomniało, ponieważ był troszkę zaskoczony moim telefonem.
                A i jak zgłaszałem, to mówił, że w Civicu pierwszy raz mają taki przypadek, natomiast podobno mięli już kilka takich przypadków w cr-vce iv generacji, ciekawe.

                Comment


                • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                  Jedno mnie tylko trapi, jak cała ta akcja wpłynie na trzymanie wartości i czy nie rozsądniej byłoby to auto już teraz pogonić niż czekać aż ceny używek zaczną spadać przez korozję i inne kwiatki związane z tym modelem.
                  Myślę (i mam taką nadzieję), że jak odbierzesz i zobaczysz auto po naprawie to zaniechasz myśli o sprzedaży i na dłuższy czas będziemy mogli sobie dalej pisać jakie mamy udane turbo benzyniaki o fajnych osiągach i prowadzeniu

                  Comment


                  • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                    ....w związku z tym mam dzwonić we wtorek, ale raczej przed Bożym Ciałem jeszcze auta nie odbiorę. ....
                    Wrzuć potem jakieś info/foty jak to wygląda po "naprawie"
                    Moja Hania
                    http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                    Comment


                    • Jestem po kolejnej rozmowie z człowiekiem z Aso, niestety podczas montażu uszkodzili mi listwę (nie wiedział którą) drzwiową i czekają na nową, która ma być na wtorek za tydzień, więc przygoda z hrvka mi się wydłuża. Z dobrych informacji, to gwarancja na naprawę, powiedział, że to jest zakwalifikowane jako gwarancja na perforację i jeśli w przeciągu następnych 9 lat mi to wyjdzie, to mam się do nich zgłosić więc jest to pozytywne zaskoczenie w całej tej sytuacji.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                        to jest zakwalifikowane jako gwarancja na perforację i jeśli w przeciągu następnych 9 lat mi to wyjdzie, to mam się do nich zgłosić
                        No to chociaż w końcu jakiś pozytyw w tej sprawie. Ciekawe czy warunkiem takiej gwarancji będzie dalsze serwisowanie u nich auta.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                          No to chociaż w końcu jakiś pozytyw w tej sprawie. Ciekawe czy warunkiem takiej gwarancji będzie dalsze serwisowanie u nich auta.
                          Zawsze w Hondzie był warunek żeby co roku wykonywać przegląd podwozia i nadwozia. Mechaniczne przeglądy dalej w ASO nie były wymagane aby utrzymać gwarancję na korozję.

                          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Czyli aby utrzymać 12 letnią gwarancję na perforację a w tym konkretnym przypadku również na naprawę lakierniczą trzeba przez ten okres wykonywać w ASO przegląd podwozia i nadwozia. Pozostałe przeglądy można w ASO pominąć.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                              Czyli aby utrzymać 12 letnią gwarancję na perforację a w tym konkretnym przypadku również na naprawę lakierniczą trzeba przez ten okres wykonywać w ASO przegląd podwozia i nadwozia. Pozostałe przeglądy można w ASO pominąć.
                              Dokładnie tak było. Trzeba doczytać w naszych książkach gwarancyjnych czy nic w tej kwestii nie zmienili ale raczej nie. No i jeszcze jeden warunek był, że uszkodzenia lakieru typu odprysk od kamienia trzeba naprawiać na własny koszt.

                              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Ale perforacja to dziura na wylot a nie ślady korozji . Miałem w 6 letnim civic VIII purchle na błotniku i nie chcieli uznać.

                                Comment

                                Working...
                                X