Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic po lifcie - ceny modeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pomijając inwektywy masz jakies rzetelne dane potwierdzajace Twoje tezy? Cos co poziomem szczegolowosci byloby chociaz zblizone do tego artykulu i źródeł na ktore sie powoluje?

    Chetnie poczytam tez jakies opracowanie na temat produkcji i utylizacji baterii do samochodów elektrycznych i ich wplywu na emisję gazów cieplarnianych. Podrzucisz jakiegoś linka?

    Z tych opracowań, ktore ja znam wynika ze uwzględniając caly cykl (produkcja/utylizacja + uzytkowanie) auta elektryczne powinny generować mniej gazów cieplarnianych niz porównywalne modele spalinowe.

    Ta korzyść oczywiscie wzrośnie wraz z rezygnacja z produkcji energii elektrycznej w oparciu o paliwa kopalne.
    Nalezy tez spodziewać się poprawy technologii produkcji i jakosci/pojemnosci samych baterii w zwiazku z postępem technicznym (auta elektryczne sa na początku swojego rozwoju, spalinowe w zasadzie u jego schylku)
    Last edited by fishdick; 29-10-2019, 20:34.

    Comment


    • Wszystko ma być, ale dzisiaj w Pl jeszcze nie jest, cała energetyka nie jest przygotowana do tego i pewnie jeszcze u Nas długo nie będzie. Ładowanie nawet na mega wydajnej stacji trwające 30 minut, to nadal katastrofa.
      Wracając do Hondy i ich hybryd mam nadzieję, że będą czerpać doświadczenie z NSX-a, dodać do 1,5turbo tak jeszcze ze 150-200Nm z elektryka, to byłoby już zacnie, to samo dotyczy typka, oby poszli właśnie w tą stronę łącząc turbo z elektrykiem.

      Comment


      • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
        Wszystko ma być, ale dzisiaj w Pl jeszcze nie jest
        No jak, premier wyraźnie obiecal milion aut elektrycznych! Doloza do tego program ladowarka+ i temat elektromobilnosci odhaczony

        Comment


        • W roku 1974 było nas na 4 mld, a w roku 2024 będzie nas 8 mld. W ciągu 50 lat nic nie robiąc tylko oddychając i pierdząc podwoiliśmy emisje CO2. A konsumujemy nie dwukrotnie, a wielokrotnie więcej. Jaki wniosek? Co drugi musi odejść, a reszta mniej żreć.

          Comment


          • Może nie co drugi, ale z czasem zaczną odchodzić... i to nie przez samochody, tylko ten syf, którym niektórzy palą w piecach... Masakra wieczorem to nie da się okna otworzyć, smród aż dusi, a czepiają się tylko motoryzacji, komplikując coraz to bardziej i tak skomplikowane rozwiązania wpływające na wzrost cen i skrócenie żywotności aut, które zamiast pojeździć 10-15 lat pójdą na recykling po 1/3 tego okresu... Nawiasem mówiąc emisja dzisiejszych aut to jednak nie to samo co 1974...
            Po cichu liczę jednak, że następny Civic będzie miał w ofercie 1.5T, może z miękką hybrydą jak VAG teraz kombinuje z 1.5 TSI - byle w środku nie wyglądał jak 1 wielki smartfon

            Comment


            • Dlatego ja sobie zostawiam moje V8 na dożywocie Jestem już po rozmowie z leasingiem i odkupuje na własność.
              Niestety z tego powodu sprzedałem wczoraj Subarytę...

              Na pewno za kilka lat będę jeździł hybrydą/elektrykiem ale na weekendy muszę mieć coś normalnego ze starej szkoły. Dla odprężenia i posłuchania dźwięku i mechaniki.
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • Myślę, że auta sportowe nadal będą produkowane, ale zapewne obciążone podatkiem eko, który dopadnie też już posiadających spaliniaki.
                Jak to mówią, okazja czyni złodzieja.
                W tym tygodniu usłyszałem już o co najmniej trzech podatkach: od uciążliwości marketów, podatek denny, podatek od zawartości cukru w napojach.
                A i czwarty, potrojenie wysokości mandatów.
                Jak nie będzie V8 w garażu, to zawsze w weekend można odpalić Gran Turismo .
                https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=kMExg3vnYGg
                Last edited by Nail; 31-10-2019, 07:46.

                Comment


                • Dawno dawno temu, jeszcze w latach 90. ubiegłego wieku czytałem w którymś piśmie popularnonaukowym, że wybuch Mt Helen z 1980 roku wywalił w atmosferę więcej gazó cieplarnianych, niż wszystkie auta wyprodukowane od początku motoryzacji do rzeczonych lat 90. Myślę, że nasze cztery kółka to małe miki w porównaniu z fabrykami, ciepłowniami czy elektrowniami. Tyle, że kierowcom łatwiej dopieprzyć niż koncernom, które trzymają pół świata za mordę. Więc jak zwykle chodzi o kasę a te całe miligramy które wypluwają nasze autka to pic na wodę.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                    to pic na wodę.
                    Naukowcy dostają kasę na opracowania, a za kasą stoją koncerny...
                    A tak naprawdę, to nasza wina, jakbyśmy chcieli mniej mieć, a bardziej być, aż takiego problemu nie byłoby.
                    Zawsze mi się chce śmiać jak politycy chwalą się rozwojem, wyobrażam sobie wtedy rolkę sztywnego papieru, który rozwijamy, a on za nami się zwija...

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                      Naukowcy dostają kasę na opracowania, a za kasą stoją koncerny...
                      To jakie to niby koncerny stoja za tymi naukowcami, ktorzy ostrzegaja przed globalnym ociepleniem? Zanim zaczniesz wymieniac, porownaj je sobie z kapitalizacja koncernow sektora naftowego i zastanow sie kto ma wieksze zasoby i motywacje do manipulowania opinia publiczna...

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                        Na pewno za kilka lat będę jeździł hybrydą/elektrykiem ale na weekendy muszę mieć coś normalnego ze starej szkoły. Dla odprężenia i posłuchania dźwięku i mechaniki.
                        Dokladnie tak bedzie! 90% kierowcow nie obchodzi co ma pod maska, byle jezdzilo po taniosci (combo skoda+lpg) ewentualnie szpanersko wygladalo (stad fatalna moda na ociezale i przerosniete suvy). Auta z silnikami spalinowymi pozostana nisza dla pasjonatów (tak jak teraz przykladowo jedziectwo konne, komputery 8 bitowe, lub fotografia analogowa). I trzeba sie z tym pogodzic. Tempo rozwoju poki co gwałtownie wzrasta, za naszego zycia przyjdzie sie jeszcze pozegnac z niejednym reliktem dziecinstwa/mlodosci (z wszystkimi tego zaletami i wadami)

                        Comment


                        • Zamieszczone przez fishdick Zobacz posta
                          Auta z silnikami spalinowymi pozostana nisza dla pasjonatów (tak jak teraz przykladowo jedziectwo konne, komputery 8 bitowe, lub fotografia analogowa).
                          No ale to się dzieje cały czas.
                          Mój tato ma do dziś ponad 30 letnią "trzysetę“ czyli W124 R6 i jeździ nią czasem od święta dla zabawy. Zdarza mu się w jakiś rajdach oldtimerow brać udział...
                          W międzyczasie miał pełno innych aut ale Merca trzyma.
                          Na codzień jeździ Golfem Sportsvanem czyli chyba najbardziej nudnym VAGiem jaki istnieje...


                          PS. Mojego GS F'a uważa za "japońskie, bezpłciowe g.wno z setką bzdurnych przelączniczków"
                          Różnica pokoleń
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                            Mojego GS F'a uważa za "japońskie, bezpłciowe g.wno z setką bzdurnych przelączniczków"
                            ...który na dodatek nie ma duszy

                            Comment


                            • Ostatnio czytałem jak testowali elektrycznego Merca EQC
                              w Polsce na dystansie 1400km, w mega skrócie: średnio co 150-200km się zatrzymywali i ładowali przez ok 1,5-2h, więc jak tak ma wyglądać podróż elektrykiem, to wolę już PKP
                              Dopóki te elektryczne dupowozy nie będą się ładować w max 5 minut, nie będą mieć conajmniej 500km zasięgu oraz cenowo będą na poziomie aut spalinowych (czyli taki leaf stanieje ze 160 na 90tys), to nadal będą jak do tej pory stanowiły niszę.

                              Comment


                              • Mam Katana takie samo zdanie na ten temat co Ty. Trudno sobie wyobrazić podróż np. na wakacje z wydłużonym czasem na ładowanie baterii. A jeszcze jakbyś nie miał wolnego stanowiska to już całkiem katastrofa.

                                Comment

                                Working...
                                X