Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X vs Mazda 3 jako auta do zadań codziennych :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 6 ma rywala za oceanem i jest nim Accord, który silnikowo ją miażdży i pewnie w innych kwestiach również, zresztą jak zawsze, ale niestety z tylko hondzie wiadomych przyczyn nie trafi do EU. Civic jest kompaktem i tylko ktoś kto wybudził się z 20 letniej śpiączki może brać ją za klasę średnią.

    Comment


    • Bardziej praktyczny wydaje sie Civic (pojemnosc bagaznika). W przypadku Mazdy 3 lada chwila nastepca z silnikiem Skyactiv X i nowym chassis, ale kupno schodzacego modelu ma te zalete, ze jest dojrzala konstrukcja a ze stara sie nie zgodze, bo kazdy model rocznikowy dostawal nowe "ficzery", wiec Mazda 3 byla na biezaco w zakresie oswietlenia, bezp. aktywnego itd. G-Vectoring, LEDy skrętne, aktywny tempomat a kto w codziennej jezdzie odczuje roznice w sztywnosci karoserii pomiedzy obecna a nowsza to pewnie konia z rzedem biorac poprawke, ze jak Japończycy chwala sie efektem o 30% to poprawa realna wynosi 5-10%. Poza tym nowy silnik to nowe problemy. Chyba, ze stylistyka nowej 3 ki bedzie taka jak pokazuja, ale ja w to nie wierzę, ze bedzie wygladala jak Alfa Romeo. Wykastruja ja pewnie i bedzie mniejsza 6 tka.

      6tka za oceanem ma silnik Turbo i recenzenci ten silnik benzynowy chwala (te w EU sa wolnossace i nieco mulowate) a Accord chyba V6, wiec nas to nie doczeka (niestety). Dobrze, ze chociaz Camry wraca. Moze to skloni Honde do przemyslen, bo Accord to piekne auto bylo. Gdyby mieli hybryde to pewnie by zawalczyli o rynek.
      Last edited by limo; 19-08-2018, 14:05.

      Comment


      • Co do bagażnika to cyferki to jedno a rzeczywistość to drugie. Można się o tym przekonać w masie aut - patrz testy "pudełkowe". Druga sprawa to co i jak mozesz tam wlozyc. Bagażnik Mazdy jest zasadniczo bardzo foremny, Civicowy zawiera próg i ma bardzo "poszatkowaną" przestrzeń - pakuje się trudniej i trudniej zmieścić rzeczy o wiekszych gabarytach. Ostatnio wiozłem zastępczym wózek a'la budowlany - zdejmowałem roletkę, obie części kanapy a i tak się chybotał na tym cholernym progu - do mojej IX gen zapakowalem kladac jedna czesc kanapy, bez zdejmowania półki i leżał spokojnie bo podłoga od klapy bagażnika do przednich foteli jest po prostu równa... Np. Do Civic 9 czy Mazdy 3 są torby dedykowane KJUSTa na efektywne pakowanie... do 10tki juz zadnej takowej nie podpasujesz. Nawet 2 większe walizki na lotnisko jak trzeba wsadzić to już kombinowanie... etc. Litry litrami, ale wole tu zdecydowanie bagaznik Mazdy. O 9gen nie mowiac bo to jakby miec auto o pol rozmiaru wieksze niezaleznie od tego co tam Honda pisze. A jest to fail bo auto urosło ponad 20cm!
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Jeśli chodzi o bagażnik to owszem w ix jest berdziej foremny, natomiast w x gen jest o 9cm dłuższy, nie zmienia to jednak faktu, że więcej upakuje się do ix gen. Co do Mazdy, to samo wykończenie bagażnika jest fatalne. Natomiast gdzie oprócz bagażnika ix gen jest większy o pół rozmiaru od x gen? Poza tym z tyłu jest wielowachacz stąd mniejszy bagażnik. Czy mniej foremny, bo litrami to o 1litr więcej w x gen (oprócz sport i typka)

          Comment


          • W sensie pakowania wiekszych bagaży jest jakby do większego auta Tak, wykonczenie w bagazniku Mazdy pozostawia wiele do życzenia. Tu w Hondzie jest lepiej... o ile komus nie przeszkadza ze roletka w przeciwieństwie do półki zapodaje do kabiny odgłosy pracy zawieszenia/tylnych kól jak i z przesuwających się bagaży...
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Też zastanawiam się między Mazdą 3 (2.0 120 KM, SkyEnergy + LED) a Civiciem X gen (1.5, Sport). Civic wychodzi jakieś 5 tys drożej.

              Odnośnie 2.0 120 KM w Mazdzie to od wersji 165 KM moc i moment różni się dopiero powyżej 4000 RPM. 165 KM ma inną skrzynię biegów, ale właściciele narzekają na wyższe spalanie niż w skrzyniach od 120 KM. Do tego dochodzi opcja względnie taniego "odblokowania" wersji 120 KM, która ma elektronicznie ograniczoną przepustnicę powyżej 4000 RPM (konstrukcyjnie obie wersje są identyczne) i dostajemy 165 KM z bardziej oszczędną skrzynią, ale różnica będzie widoczna dopiero powyżej 4000 RPM. To tyle słowem wstępu czemu moim zdaniem warto porównywać 2.0 120 KM do 1.5 turbo z Civica, nie mówiąc już o zbliżonej cenie i temu, że 120 KM przyspiesza do setki bardziej jak 1.5 niż jak 1.0 (0.7s różnicy dla 1.5 vs 1.5s różnicy dla 1.0 wg danych katalogowych).

              Tego samego dnia udało mi się odbyć jazdę próbną jednym i drugim autem i w skrócie:

              1. Wyciszenie w Mazdzie jest moim zdaniem lepsze przy prędkościach 130+. W X gen pytałem sprzedawcy czy może zamknąć okno z tyłu. Jak się domyślacie, było już zamknięte Jeżdziłem wcześniej Mazdą 6 2014 i Mazda 3 2018 moim zdaniem jest lepiej wyciszona (ktoś tu porównywał wcześniej).
              2. Mazda 3 rzeczywiście sprawia wrażenie auta starszej generacji, ale zrobionego z nieco lepszej jakości materiałów. Nie wiadomo co wybrać - z jednej strony chce się do Civica, bo taki nowoczesny, a z drugiej do Mazdy, bo sprawia wrażenie bardziej solidnej i lepiej wykonanej.
              3. 1.5 turbo zdecydowanie przyspiesza lepiej, manualna skrzynia biegów też mniej "szarpie", ale to ze względu na dwumasę. W Mazdach zawsze sprzęgła były dość "twarde", przez co trzeba nauczyć się jak szybko puścić sprzęgło, żeby wcelować w odpowiednie obroty i zmienić gładko bieg. Jak ktoś lubi pobawić się technikami sportowej jazdy i np. nauczyć się redukcji z międzygazem, to Mazdy dają w tym masę frajdy. Spalanie? Wg raportów na Autocentrum Mazda pali 1 litr na każde 100 km mniej. (https://www.autocentrum.pl/spalanie/...120km-od-2016/, https://www.autocentrum.pl/spalanie/...182km-od-2017/).
              4. Zawieszenie - mam wrażenie, że Mazda jest trochę twardsza, ale przez to też bardziej stabilna. Oba auta dla mnie prowadzą się bardzo podobnie.
              5. Elektronika - dziwi mnie, że kompletnie pominęliśie ten temat w tym wątku. W Hondzie jest lepiej pod tym kątem - mamy systemy utrzymania pasa ruchu, aktywny tempomat, czujniki parkowania przód i tył, kamerę cofania, nawigację, alarm. W Mazdzie są czujniki z tyłu. Przednie i kamerę trzeba dokupić. Podobnie nawigację i alarm. Sam infotaiment też jest już trochę podstarzały w Mazdzie, ale plotka głosi, że niedługo będzie można dokupić upgrade w ASO, który będzie zawierał wsparcie dla Android Auto, a więc i nawigacji z Google Maps. Plusem dla Mazdy jest za to monitorowanie martwego pola i pojazdów podczas cofania. W Hondzie takie atrakcje znajdują się dopiero w wersji Sport Plus, która kosztuje już 8500 zł więcej, co daje 13500 więcej od Mazdy.
              6. Elektrochromatyczne lusterko wsteczne dopiero w wersji Sport Plus - serio? To jest tak archaiczny pomysł, jak "kijek" do resetowania przebiegu.
              7. Brak regulacji wysokości fotela pasażera w Hondzie - serio? To jest straszne. Przewożenie jakiejkolwiek starszej osoby na przednim fotelu, który jest tak nisko, to będzie dramat.
              8. Brak alarmu bez dopłaty w Mazdzie - serio? Biorąc pod uwagę ile było kradzieży tych aut, to wstyd dla producenta, że nie "dorzucił" niczego w standardzie.
              9. W przyszłym roku ma wyjść facelifting Mazdy 3. Pewnie standardowo rabatu nie będzie, a wersja poliftowa będzie po prosu droższa. Pytanie tylko czy opłaca się kupić egzemplarz z końca produkcji? Zawsze przy próbie sprzedaży to będzie "ta starsza wersja". Czy może lepiej Civica z początku produkcji? Martwi mnie trochę to wyciszenie. Może rok modelowy 2018 (na który nie obowiązują rabaty) będzie poprawiony pod tym kątem?

              pierwszy wpis dział powitań, nie pomijamy zapisów Regulaminu przy rejestracji.
              Last edited by rambo7; 27-08-2018, 09:21. Powód: Regulamin pkt 2.

              Comment


              • Z tego co kiedyś czytałem w 2019 roku pojawi się nowa czwarta generacja Mazdy 3 z nowym silnikiem Skyactiv-X ,który pracuje w dwóch trybach zapłonu iskrowym i samoczynnym mo oszczędzać do 30% paliwa,nadwozie wygląda też inaczej ale podobnie ,trochę to dziwnie brzmi ale takie odniosłem wrażenie.Moim zdaniem jeżeli myślisz o Mazdzie lepiej poczekać no nowy model,oczywiście będzie ryzyko z silnikiem ,który jest nowy i nikt nie wie jak się będzie sprawował

                Comment


                • Pomijając kwestie designu, Mazda 2,0 120KM ze względu na długie przełożenia skrzyni biegów, to nieporozumienie i porażka, jak dla mnie to taki fenomen jak toyota c-hr, ładny wygląd, w miarę ładne wnętrze i przyzwoite wykonanie, ale jak tym jechać??? Spróbuj tą Mazdą przy 100km/h na 6b wcisnąć gaz. Nic, po prostu nic się nie dzieje i jak dla mnie był to wystarczający argument, żeby dać sobie z tym autem spokój. Kolejna sprawa to komfort, gdzie jeździłem na balonach 205/60, a i tak gorzej tłumiło niż w Civicu na 235/45. Układ kierowniczy i prowadzenie też nie dorownuja Civicowi, więc nie wiem co oprócz wyglądu skłania do zastanawiania się nad wyborem spośród tych 2 aut. Jeśli chodzi o spalanie, jak na 180KM, to Civic naprawdę mało pali, zresztą jadąc eko zejście poniżej 5 litrów w trasie nie jest jakimś mega wyczynem.

                  Comment


                  • Mazda 2.0 120KM to konkurencja dla 1.0T w Civicu - Mazda jest oczywiscie o wiele szybsza do setki ale na codzień to podobne auta pod kątem elastyczności.

                    Za to po odblokowaniu Mazdy na 170 KM robi sie już bardzo przyjemnie. To jest moim zdaniem idealna wersja, bo dostajemy dłuższą skrzynię w porównaniu do fabrycznej wersji 165KM. Na trasie jest ciszej i mniej pali.
                    Powyżej 4,5k rpm jedzie te 170 KM bardzo dobrze i jeśli ktoś szuka wolnossącego nowego auta, to nie ma nic lepszego z kompaktów na rynku.
                    Sam byłem zaskoczony jak przyspiesza ta zawirusowana wersja. Trzeba sie jedynie przyzwyczaić do kręcenia silnika wysoko...

                    A za rok/półtora wejdzie u nas 2.0 z kompresorem i w końcu Mazdy bedą jezdzic jak cała reszta turbo-rynku


                    Na razie 1.5T w Civicu gra w innej lidze niż wolnossace 2.0 w Mazdzie.
                    Civic jest elastyczniejszy, szybszy, bardziej chętny do jazdy - to po prostu zdecydowanie lepszy silnik. Jest droższy ale to całościowo lepsze auto niż Mazda 3.
                    A jak dłubniemy 1.5T to juz robi nam się warm-hatch...
                    Last edited by Glosima; 27-08-2018, 09:55.
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • Ale wirus nie zmieni tu aż tak dużo na dole obrotomierza. Więc braku zrywności ani elastyczności nie nadrobi w tych strasznie długich przełożeniach. Dla samej skrzyni dopłacił bym do mocniejszej wersji. Wtedy jedzie kręcona jak trzeba ale i ma coś "na dole"... chociaż nadal bardziej jak Civic 1.0T niż 1.5T w tych kwestiach. Civic 1.5T z adaptywnym zawiasem to auto epokę do przodu w stosunku do Mazdy 3. Porównywanie ma sens tylko wersji 1.0T bez adaptywnego zawiasu jak ma być sensownie cenowo i możliwościami.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        Ale wirus nie zmieni tu aż tak dużo na dole obrotomierza.
                        Tak jak pisałem - zmienia się dopiero od 4,5k rpm.
                        W codziennej jezdzie jezdzi bardzo podobnie jak 1.0T. Za to jak ktoś kręci do odcięcia to 1.0T nie ma najmniejszych szans (a juz szczególnie po zawirusowaniu 2.0)
                        Jechałem zrobioną trójką na 170 KM i naprawdę ładnie to ciągnie - tyle, że to np. nie auto dla mnie, bo mnie takie kręcenie na codzień nie interesuje - męczy mnie taka jazda.


                        Musimy też pamiętać ze 2.0 od Mazdy ma praktycznie zawsze bonus mocowy.
                        Wersje 120 KM maja najczęściej 130-137 KM.
                        Last edited by Glosima; 27-08-2018, 10:02.
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • Ja bym Mazdy 3 nie kupił,za głosna,za twarda,drgania z karoserii przenosza sie na kierownice,gałke skrzyni biegów ,natomiast schodzacą 6 owszem, nowa nie jezdziłem.
                          Jedno warto wziac pod uwage, Mazdy {ponoć} maja byc wolne od filtra gpf, w civicu to juz przymus, w Mazdzie brak turbiny i ewentualnych problemów, jesli jazda mazda 3 sprawia komus przyjemnosc to warto tym sie kierowac.Ja z tych dwóch modeli {3 i civic} wybrałbym i wybrałem civica,ale sa przeciez tez inne marki i warto sie też rozejrzec.W hondzie siedzenie pasazera jest rzeczywiscie b.nisko {mam elegance 4d i jest nieregulowane} i dla starszej lub schorowanej osoby wygramolenie sie z auta to spory problem i jesli takie osoby maja byc czesto wozone to moze lepiej patrzec w inna strone.

                          Comment


                          • Pierwszy wlasciciel jak nie zamierza przejechac >150kkm naprawde kompletnie nie powinien sie przejmowac tymi rzeczami. To problemy kolejnych uzytkownikow. Lepiej jedzie turbo to brac turbo. GPF to nie DPF, nie zatka sie w miescie za rogiem. Mazda 3 przy Civicu X to auto konstrulcyjnie sprzed dekady. No dobra, poza fotelami i tapicerkami, tu po Civicu jest juz chyba tylko Dacia
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Mazda 3 nie ma realnego startu do Civica X.

                              Takie są fakty, brałem ją pod uwagę, jeździłem na jeździe próbnej.
                              W moim rankingu została w tyle nawet za Toyotą. O Focusie nie wspominając co samo w sobie powinno dać do myślenia xD

                              Comment


                              • Zamieszczone przez StayIntheKnow Zobacz posta
                                Mazda 3 nie ma realnego startu do Civica X.

                                Takie są fakty, brałem ją pod uwagę, jeździłem na jeździe próbnej.
                                W moim rankingu została w tyle nawet za Toyotą. O Focusie nie wspominając co samo w sobie powinno dać do myślenia xD
                                Ale ta Mazda ma 6 czy 7 lat konstrukcyjnie, więc to jest kandydat do porównanie z genem IX. U mnie wygrała Honda, ale była to w dużej mierze kwestia ceny. Zobaczymy, co przyniesie SkyActiveX który ma 200 KM z IC. Zakładam, że będzie dynamiczniejszy, więc cały dzynks będzie leżał w wykończeniu wnętrza i cenie

                                Comment

                                Working...
                                X