Gusta są różne, sedan mi się podoba, a hatchback już nie, wygląda jakby go szerszeń w odwłok użądlił. Poza tym to Mazda jak do tej pory każda (oprócz mx-5), którą jechałem sto kroć ładniejsza niż dobrze jeżdżąca.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Civic X vs Mazda 3 jako auta do zadań codziennych :)
Collapse
X
-
W Mazdzie duzo zalezy od modelu i oczekiwan i segmentu ktory porownujemy. Wszystkie maja dosc dobry uklad kierowniczy i niezle skrzynie biegow. Dobre, ale nie wybitne. Ale do tego jest jeszcze praca zawieszenia i dopiero wtedy caloksztalt. I tak 3ka dla mnie jezdzi przecietnie jak na wspolczesny kompakt, o klase gorzej od takiego Civica 1.5 z adaptywnym zawieszeniem, chociaz z drugiej strony znacznie lepiej niz taki Auris. A w wersji na 16" - ani sie fajnie nie prowadzi, ani nawet nie jest komfortowo - w Civicu to przynajmniej jest cos za cos, tu zawieszenie jest po prostu słabe i nie ma potencjału. CX3 to z kolei jedyny miejski SUVik ktory sie prowadzi prawie jak normalny samochod, nie jest pływający jak Suzuki, ociezaly jak Mokka, bardziej angazujacy niz HR-V. MX-5... no zdecydowanie najfajniejsza z Mazd w prowadzeniu, ale tu mamy inne porownanie bo segment dyktuje inne warunki. I o ile ma niby wszystko fajnie zestrojone, wystarczy sie przejechac GT86 zeby zobaczyc, jak niektore rzeczy moga byc zrobione lepiej (zawieszenie, elektronika wspomagajaca czy raczej przeszkadzajaca etc.). Jak myslicie czemu jest masa osob w sporcie ujezdzajacych drozsza i ciezsza w modyfikacji GT86/BRZ od lzejszej, tanszej i bardziej dostepnej MX5? Z drugiej strony w okolicy 100tys pln malo co moze dac tyle funu bo nie ma innego lekkiego roadstera RWD ze szpera w tym zakresie cenowym...Last edited by Alix; 02-12-2018, 11:49.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zanim kupiłem Hondę 1,5 T to krążyłem pomiędzy salonami Hondy, Toyoty, Mazdy i Subaru. Udało mi się "dotknąć" oprócz oczywiście Hondy GT86, MX5 i BRZ, choć z jazdą próbną BRZ były problemy.
Wszystkie mi się podobały, wybrałem Hondę z czego jestem zadowolony. Mając tylko MX5 trudno byłoby się gdzieś wybrać na wakacje, bagażnik tam ma chyba 130 litrów. A GT86 czy BRZ ? Jakoś przy moim spokojnym stylu jazdy nie wybrałem tych modeli. Zresztą wkroczyła między nich Honda.
Ale gdyby nie było Hondy 1,5 T to pewnie byłaby GT86. Pomijając prawie brak bagażnika w MX5 to różnica w cenie ok. 18-20 tys. zł w stosunku do GT86 nie jest duża porównując te samochody.
Comment
-
Comment
-
Zestrojenie jest rownie wazne jak typ zawieszenia. Ustepujaca wersja na wielowahaczu jezdzila gorzej niz wczesniejeze Civic na belce takze trzeba sie przejechac. Na pewno duzo zmienia w dojrzalosci auta adaptywny zawias, a o tym Mazda nic nie mowi w kwestii nowego modelu takze...Last edited by Alix; 02-12-2018, 16:04.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
pozwolę sobie mieć odmienne zdanie. Moim zdaniem Civic IXgen jeżdzi gortzej niż ustępująca generacja Mazdy3
Comment
-
Duzo zalezy od podejscia, stylu jazdy, czasem to odczucie jest indywidualne. Ja podtrzymuje co pisalem tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread.php?p=350319
Moze w wersji na 18" jest troche lepiej, ale generalnie bylem negatywnie zaskoczony po tych peanach o tym jak to Mazdy nie jezdza. Szczegolnie wlasnie 3ka, bo CX3 i MX5 nie zawiodly moich oczekiwan mimo ze tu i owdzie bym je poprawil (np. odglosy pracy zawieszenia w CX3 czy nieco zbyt miekko jak na ten segment zestrojone zawieszenie MX5).............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Radon Zobacz postapozwolę sobie mieć odmienne zdanie. Moim zdaniem Civic IXgen jeżdzi gortzej niż ustępująca generacja Mazdy3) . O ciągu nie ma co mówić, bo miałem silnik 165KM i hondowski R18 jest przy nim cienki. Zryw niepodległościowy powyżej 4500 RPM to trochę mało.
Comment
-
165 jest faktycznie zwawsza od Hondowskiego 1.8 i pewnie w najmocniejszej wersji miales auto na 18 wiec sie lepiej prowadzilo niz na eko 16 na ktorych ja jezdzilem i wrazenia mialem takie a nie inne. Civic tez sie gorzej prowadzi jak sie spada na 16 (a mimo to i tak 3/4 ludzi mam wrazenie uposledza tak swoje auto na zime)... Nie zmienia to faktu ze obecnie mamy X gen ktore 1.0T spokojnie odpowiada 2.0/120 a 1.5T jest troche z innej bajki i ery niz 2.0/165, ma parametry takie jak wchodzace "cudo" Mazdy SkyActiveX. Jest adaptywne zawieszenie i wielowahacz, czego w nowej Mazdzie nie bedzie... no coz a co bedzie nowa 3 realnie warta - zobaczymy.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
A czy Mazda tez ma gołe blachy - bez konserwacji- od spodu ?
Comment
-
Zamieszczone przez Oli Zobacz postaA jak w tych Mazdach 3 sprawują się silniki 2.0 120-165?Chodzi mi o usterkowość.
Wyjatkowo dobrze im to wyszło jak na taki stopień sprężania...Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F
Comment
-
To fakt. One na stale maja takie sprezanie jak niektore silniki na szczycie doladowania... stad moze takie delikatne "soft-boost" w SkyActiveX.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Daro31 Zobacz posta
i dalej
Comment
Comment