Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X vs Mazda 3 jako auta do zadań codziennych :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Stało się... Civic sprzedany i obecnie jeżdżę xceedem 1.6 w automacie. Kolor pozostał ten sam, no w kijance jest o jeden odcień jaśniejszy IMG_20200616_201605.jpg

    Comment


    • I jak Twoje wrażenia? Mnie Xceed nie przekonał niestety.

      Comment


      • Wrażenia super. Do jazdy po mieście auto dużo fajniejsze od civica ze względu na dużo lepsza elastyczność w zakresie do 100. Jest troszke cichszy od civica ale tu już przepaści nie ma. W trasie na krętych szybkich drogach na pewno civic lepiej się prowadził ale to raczej oczywiste. Jakość wykończenia w środku to conajmniej klasa wyżej niż w civicu. Spalanie dużo wyższe ale to wiedziałem że tak będzie. Ogólnie z zamiany jestem w 100% zadowolony.

        Comment


        • A ja właśnie byłem bardzo na ten model napalony, jednak każdy oczekuje czego innego, dla mnie w porównaniu do Civica nie miał tego czegoś, z tym o klasę wyżej w środku, to bym dyskutował, no chyba, że oceniamy tylko tapicerkę foteli, poza tym jak tylko do miasta, to automat i wyższa pozycja robią swoje i rzeczywiście jest lepszym rozwiązaniem niż Civic.
          Jednak jak dla mnie w prowadzeniu w porównaniu do Civica był ociężały, gorzej filtrował, bo te hydrauliczne odbijniki czuć tylko wtedy jak się mocniej ciśnie po dołach, przy mniejszych nierownosciach gubi się bardziej niż Civic. Silnik też jakoś mnie nie zachwycił, tzn charakterystyka duzo na dole, mało na górze, chociaż tj pisałem w mieście i z automatem daje to mniej wysiłku i lepszy rozpęd, tak czy siak dobrze, że jest jeszcze wybór, bo pewnie za rok czy max 2 będą albo wypierdki do max 150KM albo hothatche, a reszta będzie lepszymi lub gorszymi hybrydami.

          Comment


          • Co do materiałów w środku to będę się upierać że jest ogromna różnica. Ja akurat wziąłem skórę więc foteli nie porównuje a bardziej materiały użyte w kokpicie i tu widać znaczną różnicę. Co do odbojnikow to myślę że to bardziej bajer i nie wiele one dają. Tak jak wcześniej pisałem do 100 to jest przepaść względem civica, przy czym ja miałem manual i do manuala porównuje. Wiem że civic w automacie lepiej się zbierał do 100 niż w manualu. Narazie docieram więc też nie katuje go za mocno. Tryb sport bardzo dużo zmienia bo faktycznie w trybie normal skrzynia jest troszkę ospała. Myślałem jeszcze o proceedzie ale tam drażnił mnie ten sztuczny dźwięk z wydechu. Niestety jak napisałeś za kilka lat to już nie będzie co kupić i to jest smutne.

            Comment


            • Jeśliw Civic-u nie miałeś automatu a w XCeed-ie masz dlatego masz łatwość w przyśpieszaniu do 100. W Civic-u musiałeś się postarać. Mam 1.5 CVT i bez wysiłku jak chce to zostawiam wszystkich na światłach.

              Comment


              • Które te materiały? Kilka kolorowych wstawek? Okey, to jeszcze kwestia poczucia estetyki, rozumiem, że jak to mówią Honda plastikowa itd. Natomiast tj pisałem, miałem chwilę wkurzenia na swoje auto za to, że drzwi zaatakowały kropki rudej i wybrałem się do salonu Kii, chciałem 1,6 204KM ceeda, był tylko Xceed 1,6 204KM, fajnie się zbierał, trzeba to przyznać, ale jak mocniej pojadę na 1 i 2 biegu Civiciem i odpowiednio przejdę z 1 na 2, to przepaści nie czuję, poza tym feeling, stabilność, no niestety Kijanka tego mi nie dała.
                Oczywiście każdy ma prawo do swojego zdania, tylko czasem jest tak, że wkurzy nas kilka pierdół, ogólnie zdenerwujemy się na auto, a później zaginamy rzeczywistość. Xceed jest świetny jako crossover, ale cudów nie ma i szpagat między prowadzeniem i komfortem wychodzi mu gorzej niż w Civicu

                Comment


                • To może sprostuje: nie mam żadnych kolorowych wstawek bo mam wersję z pakietem premium która ma skórę i wtedy kokpit jest cały czarny bez tych o których pewnie myślisz żółtych wstawek. Nawet głupie obicia drzwi w civicu sprawiały wrażenie jakby zaraz miały się wytrzeć. Nie oceniam trwałości materiałów bo za mało kilometrów zrobiłem ale odczucia mam takie a nie inne i stąd moja ocena. Zresztą o słabych materiałach w środku w civicu raczej większość się wypowie. Absolutnie nie jestem z tych którzy po kilku kropkach rudej nagle zaczyna o civicu pisać same złe rzeczy. Powtarzać będę do bólu że kwestia samego prowadzenia to Civic w swojej klasie nie ma konkurencji i dla mnie pod tym względem był samochodem genialnym. Niestety nie samo prowadzenie składa się na całokształt a ten w civicu psuje wiele innych rzeczy o których większość z nas wie i nie wszyscy chcą się z tym pogodzić. Trzeba być uczciwym i tak jak 20-30 lat temu honda to była klasa sama w sobie to dzisiaj już tak nie jest. Dla mnie do codziennej jazdy xceed jest o wiele przyjemniejszy od civica. Zdecydowanie nie jestem fanem koreańskich samochodów, jeszcze kilka lat temu w życiu bym nie kupił auta marki Kia. Ale czasy się zmienily, marki samochodów wyrównały poziom i niestety w przypadku hondy ten poziom wyrównały do dołu. Może każdy ma inne potrzeby i wymagania ale przy moich oczekiwaniach zdecydowanie wolę xceeda od civica ale jak wiemy każdy ma prawo do swojej oceny

                  Zamieszczone przez xblue Zobacz posta
                  Jeśliw Civic-u nie miałeś automatu a w XCeed-ie masz dlatego masz łatwość w przyśpieszaniu do 100. W Civic-u musiałeś się postarać. Mam 1.5 CVT i bez wysiłku jak chce to zostawiam wszystkich na światłach.
                  Po części na pewno masz rację bo ciężko porównać automat z manualem więc być moze jest tak jak mówisz. Ja porównuje to czym jeździłem i Civic w manualu do xceeda w automacie w elastyczności jazdy po mieście mocno odstaje. Może to też wynika z pozycji za kierownicą, siedzi się jednak wyżej, ale wrażenia z "wciskania" w fotel w xceedzie są o wiele bardziej odczuwalne. Nie jeździłem jednak cvt w civicu więc do tego się nie odnoszę.
                  Last edited by Grzechu; 22-06-2020, 11:47.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez wolkas
                    Po części na pewno masz rację bo ciężko porównać automat z manualem więc być moze jest tak jak mówisz. Ja porównuje to czym jeździłem i Civic w manualu do xceeda w automacie w elastyczności jazdy po mieście mocno odstaje. Może to też wynika z pozycji za kierownicą, siedzi się jednak wyżej, ale wrażenia z "wciskania" w fotel w xceedzie są o wiele bardziej odczuwalne. Nie jeździłem jednak cvt w civicu więc do tego się nie odnoszę.
                    Jeździłem tym XCeed'em i jest to bardzo fajny samochód. Fajnie wygląda, ma dobre wyposażenie i wykończenie wnętrza i dużo mocy. Jak dla mnie dyskwalifikuje go jednak wyczuwalne szarpanie przy zmianie biegów. Tak samo jest z automatami Mazdy. Wiadomo, że w CVT tego efektu nie ma, ale w innych automatach też da się to zrobić dobrze, np: DSG. W Civic-u trochę brakuje mi Start-Stop.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez xblue Zobacz posta
                      W Civic-u trochę brakuje mi Start-Stop.
                      Chyba jesteś pierwszy, większość najlepiej by to wyłączyła na stałe.
                      Moja Honda
                      https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                      Comment


                      • Co do szarpania biegami to ja tego nie odczuwam ale przyznaję że to mój pierwszy automat więc absolutnie nie mam porównania ze skrzyniami DSG czy cvt. W cvt z tego co widziałem na filmach to bardzo mi się nie podoba wycie i trochę jest to irytujące ale może w codziennym użytkowaniu nie przeszkadza. Jak będę miał okazję przejechać się cvt i DSG to z chęcią porównam do tej skrzyni w xceedzie. Jedno co mogę powiedzieć bez porównywania to to że w trybie normal skrzynia jest ospała i jeśli chce się pojeździć trochę agresywniej to tylko w trybie sport który daje już super wrażenia.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez wolkas Zobacz posta
                          .... Jedno co mogę powiedzieć bez porównywania to to że w trybie normal skrzynia jest ospała i jeśli chce się pojeździć trochę agresywniej to tylko w trybie sport który daje już super wrażenia.
                          Zgadzam się z wolkas bo ostatnio też jeździłem tym modelem w tej konfiguracji silnik-skrzynia. Bez trybu sport KIA robi więcej hałasu niż efektu i po prostu jest ospała. Co do wykończenia wnętrza to nie miałem okazji widzieć wersji z pakietem Premium czyli skóra+wentylacja foteli. Powiedz przy okazji jak ta skóra wygląda? Natomiast co wykończenia w stosunku do Civica to plastiki użyte na drzwi wydają się gorszej jakości i połacie tego plastyki nie sprawiają dobrego wrażenia, ratuje co prawda w wyższych wersjach widok skórzanych lub przeszytych boczków ale i tak poniżej podłokietnika jak dla mnie za duże płaszczyzny plastiku. Civic nie jest zbyt dobrze wygłuszony ale X-Ceed (zresztą całą gama Ceedów) hałasuje od podłogi zwłaszcza w tylnej części. Ogólnie jak dla mnie fajne autko zwłaszcza z zewnątrz. Ciekawi mnie jak to chodzi z manualem bo 204 kucy swoje tam jednak robi.
                          Last edited by marart; 21-06-2020, 16:34. Powód: lirerówka
                          Moja Hania
                          http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                          Comment


                          • Nie mam porównania do innych skórzanych tapicerek bo to moja pierwsza skóra w aucie. Po pierwszych dniach jest super ale przyznaję że korzystam z wentylowanych foteli, bez nich na skórę bym się nie zdecydował. Co do silnika to podobno tych 1.6 294 konnych z manualem nikt nie kupuje więc ciężko byłoby w ogóle znaleźć test takiego auta. Tryb sport działa tutaj super i auto zbiera się rewelacyjnie. Tryb normal jest bardzo ospały i służy wyłącznie to spokojnej jazdy. Co do wygłuszenia to przy słuch prędkościach jest troszke cichszy od civica, przy wyższych porównywalny. Ogólnie nie jest to na pewno auto ciche. System multimedialny działa dużo szybciej ale w civicu był wyjątkowo wolny. Dobrze działa tryb automatycznych wycieraczek bo w civicu był nieużywalny. Audio JBL działa dużo lepiej od podstawowego zestawu w civicu (miałem wersję sport a nie sport +). No dla mnie osobiście ogólnie jest to poziom wyżej ale być może ma na to częściowo wpływ bardzo bogate wyposażenie.

                            Comment


                            • A w Kii poniżej boczków skóra? Który kompakt poniżej boczków jest miękki? Nawet Lexus es300h poniżej b. miękkiego boczka ma twardy plastik.
                              Kia ceed, Xceed, to świetne auto, ale jak dla mnie nie na tyle, żeby zamieniać na niego Civica, nie ma tej lekkości prowadzenia, tego komfortu, silnik też jakoś nie bryluje, tym bardziej, że ułamki sekund lepiej (głównie dzięki skrzyni) do 100 okupione są wyższym zużyciem paliwa conajmniej 1,5 l/100 więcej.

                              Comment


                              • A ja , jak wcześniej pisałem , przesiadłem się z 2-letniego,nowego Audi A6 TDI Quattro -( uff...jutro go oddaję Masterlease'owi ) do Civica z całą premedytacją. Po prawie miesiącu posiadania obydwu na raz ani razu nie wsiadłem do Audi....Znaczy to ,że każdy ma subiektywne odczucia co do samochodów , pomijam nieśmiertelny tekst " mam taki a taki samochód i jestem zadowolony ". Civica z pełną premedytacją wziąłem na 4 lata ( Audi było na 2 ). I nie potrafię tego logicznie wytłumaczyć rozważając dane techniczne ,wygląd , "wypasienie" i jakość "znaczka" .Niektórzy się pukają w głową widząc na co zmieniłem samochód o którym wielu marzy .. Jednym słowem jeden będzie się czuł doskonale w Kii a drugi w Civicu....

                                Comment

                                Working...
                                X