Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
    Nie widziałem nigdzie żadnego testu, w którym 2,0 165KM w trójce robiła setkę w 8,2. Ten silnik naprawdę nie odbiega daleko (jeśli w ogóle) od r18, a porównywanie go do 1,5turbo 182KM jest bez sensu. Zrobili pomiary w auto świat do 100 i 160: Civic 8,2; 18,0 Mazda 3 165KM analogicznie 9,1; 22,1, stymze zarówno w jednym jak i w drugim do setki wyszło im marnie, więc realnie Hondą setkę manualem robi się ok 7,7, a mazdą najlepszy jaki widziałem to 8,5, im wyżej tym przewaga jest większa dla 1,5turbo. Elastyczność to już miazga. 165KM w 3 nie da rady 1,5tsi w golfie ani 1,4turbo 150KM w astrze, więc póki będą się zapierac nogami i rękami żeby nie wsadzac turbo, to będą tracić większość klientów.
    Ja widziałem taki test. I sporo jeździłem "Trójką". Zapewniam Cię, że ten silnik baaaardzo odbiega jeśli chodzi o osiągi od 1,8 Hondy. 9,1 robi wersja wykastrowana mazdowskiej dwulitrówki, która zazwyczaj ma bonusa +15-20 koni. Widziałem testy Hondy 1,5T, gdzie osiągała 7,2 do 100 Imponujące. Ale widziałem też takie, gdzie było fabryczne 8,2... Ale to już tak jest z turbinami. Odchyłki potrafią być znaczne, choć sądzę, że silnik który zrobił 7,2 był nieco dłubnięty. Oczywiście masz rację co do elastyczności. Dlatego zaznaczyłem, że da się elegancko wyprzedzać o ile ktoś lubi wysokie obroty. Wymaga to jednak troszkę innego podejścia do tematu. Wiadomo. Nie bronię specjalnie tych silników, ale nie zgodzę się z tym, że silnikami bez turbo nie da się wyprzedzać. Póki co Mazda nie pcha się w turbo, tylko kombinuje z zapłonem. Zobaczymy co z tego wyjdzie. I ile będzie kosztować...

    Comment


    • Chromaticall pisze dokładnie o tym samym silniku 2.0, który jest i w mazdzie 3. Zapewne w 3 zbiera się lepiej jak w 6 i cx5 z uwagi na mase, ale w dobie silników z turbo nie daje rady. Da się tym jeździć wiadomo o ile ktoś lubi wachlowanie biegami, ciągłe redukcje i wycie silnika, natomiast mnie szybko zaczęło to męczyć i jak czasem mam okazje pojechać 1.5 turbo hondy to jest bajka, bez męczenia silnika z każdych obrotów przyśpiesza się jak oszalały w porównaniu z mazdowskim silnikiem zapewne objedzie i mazdowskie 2.5.

      Comment


      • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
        Widziałem testy Hondy 1,5T, gdzie osiągała 7,2 do 100 Imponujące. Ale widziałem też takie, gdzie było fabryczne 8,2... Ale to już tak jest z turbinami. Odchyłki potrafią być znaczne, choć sądzę, że silnik który zrobił 7,2 był nieco dłubnięty.
        Te 7,2 to byłe zapewne CVT one robią takie czasy, 8,2 to pewnie przez kierowcę taki kiepski czas, 7,5-7,7 to z tego co widziałem raczej średnie czasy, zresztą u mnie też wyszło 7,7.
        Moja Honda
        https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

        Comment


        • Testował ktoś może Hundaia Kona? 177km, najgorsze czasy do 100 jakie widziałem to 7.5s, zbiera się zacnie, 80-120 też bardzo dobrze, podobnie jak Civic 1.5. Wyposażenie pełne bo jest i elektryka foteli, skóra, ba, są nawet wentylowane fotele. Wahacz z tyłu, 4x4, w terenie opcja blokowania do 40km/h. Dwusprzęgłowy automat.Wygląda to bardzo dobrze, cena też do przełknięcia. Jest jakiś haczyk?

          Comment


          • Jest jakiś haczyk?
            upośledzony wygląd?

            Comment


            • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
              Jest jakiś haczyk?
              Moze nazwa?

              Comment


              • Haczyk jest taki, że to klasa b, twarde plastiki nawet na górze deski, hałas i twarde resorowanie oraz paliwozernosc, powiedzmy że do ok 120-130 dotrzymuje kroku 1,5turbo 182KM, później puchnie i zre dużo więcej paliwa, wolałbym już i30

                Comment


                • Góra deski w wersji premium jest miękka. Paliwożerny też nie jest specjalnie, w teście Auto Świat im wyszło, że 8.9, 0,5l więcej niż w t-rock, tragedii nie ma. 80-120 ma jak Civic, później może i puchnie, ale Civic też by puchł jakby go podwyższyć i zrobić z niego minisuva. Głośny podobno bardzo jest, i to już jest poważny problem.
                  Hyundai się szykuje podobno w tym roku żeby wypuścić, sportową, mocniejszą wersję Kony. Ostro pogrywają.
                  Latem ma być w Europie nowy CRV, z testów wygląda na naprawdę dobre auto, 4x4 świetne, Honda coś tam pogrzebała i naprawdę jeździ w terenie zacnie, Subaru sobie radzi lepiej, ale nie jest to duża różnica, są testy na Youtube.
                  Problem z CRV jest taki, że pewnie wystrzelą z ceną w kosmos i będzie 150tyś za sensownie skonfigurowane auto. Ciekawe jakie będą silniki, czytałem że 1.5 i hybryda, nie wiadomo ile koni ma mieć to 1.5, ale wynika z tego, że te 1.5 będzie silnikiem podstawowym.
                  Last edited by Jozin; 14-02-2018, 10:57.

                  Comment


                  • poza tym to chyba auteczko wielkości Mazdy CX-3? czyli dla kobietki na małe zakupy do miasta...

                    Comment


                    • Kona jest na płycie i20, dlatego dużo wcześniej pisałem o t-rocu, ponieważ w pierwszej chwili myślałem że to tylko podwyższone polo, a tu jednak skrócona płyta golfa, choć cena jest przesadzona i tylko nuda i brzydota golfa daje jak dla mnie przewagę dla t-roca.
                      Wersja Premium to jednak wydatek spory

                      Comment


                      • dziś na 19.30 Pertyn zapowiedział test Polo GTI - ja osobiście chętnie obejrzę

                        Comment


                        • dziś na 19.30 Pertyn zapowiedział test Polo GTI - ja osobiście chętnie obejrzę
                          byłem mocno napalony na to auto, ale konfig bez szaleństw wyszedł mi 105 tys. a rabat flotowy dają tylko 5%, więc 100 tys. za polo to przegięcie...

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Burton Zobacz posta
                            więc 100 tys. za polo to przegięcie
                            otóż to... poza tym za małe niestety na auto rodzinne... jako drugie auto w rodzinie byłoby ok - jako taka zabaweczka do zapier..lania , do zabawy i na zakupy do miasta...

                            Comment


                            • Kona ma chyba ze 360l bagażnika, bez przesady, że mało, do tego ustawny. Ja mam u siebie w sedanie 470l, a realnie to wyjdzie pewnie tyle co w tym Kona. Auto samo w sobie też nie jest małe bo szerokość auta to 1.8m, tyle co Civic X, Kona to jest podniesiony kompakt. Płyta podłogowa jest z I30, nie i20.



                              "Kona ma inną płytę podłogową niż Stonic. Korzysta z konstrukcji opracowanej na potrzeby aut segmentu C: Hyundaia i30 oraz Kii Cee’d"
                              Last edited by Jozin; 14-02-2018, 14:27.

                              Comment


                              • Masz rację Jozin, pomyliłem się, tylko że to auto wyraźnie mniejsze niż Civic, także gdybyś przesiadł się z Acco to tak mniej więcej półtora rozmiaru w dół
                                A wcześniej koledzy pisali o Polo.

                                Comment

                                Working...
                                X