Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja osobiście przesiadać się będę do X z 11 letniej VIII. Miałem mega dylematy, szukałem, czytałem oglądałem i zbierałem oferty. Prawda jest taka, że fajnie wyposażona Astra to koszt ok 100 tyś (po rabacie jakieś 88-90), VW Golf fajnie skonfigurowany to podobny wydatek jak Astra ale mniejszy rabat dają, Octavia w fajnej wersji startuje od 90 tyś i tu słabo z rabatami, Mazda 3 do wyjęcia za 90-95 tyś. Hyundai i30 z dobrej wersji z silnikiem 1.4 T to również wydatek ok 90 tyś (za koreańskie auto). Focusa można kupić taniej niż 85 tyś ale to już dość stara konstrukcja. Leon w dobrej wersji FR przeskakuje 100 tyś. Auris cenowo korzystny i na tym koniec jego zalet. Francuzów nie brałem zupełnie po uwagę (tu ceny oscylują pomiędzy 80-90 tyś). Audi, Marc, BMW, Volvo to inna liga jeżeli chodzi o prestiż i ceny.
    Po rozeznaniu wyszło mi że Civic w wersji SPORT (ok 100 tyś) wcale nie jest aż tak drogi jak to wszyscy podkreślają (oczywiście na tle konkurencji bo to kupa pieniędzy) za to jest bardzo dobrze wyposażony. Sport Plus kosztuje 106 tyś., a Octavia która odpowiada mu poziomem wyposażenia to 120 tyś (więc nawet po rabacie wyjdzie drożej).
    Żaden z wymienionych konkurentów podobnie jak Civic nie jest wart tylu pieniędzy, ale jeśli chce się coś fajnego kupić to trzeba to przełknąć jakoś.
    Żaden z nich nie jest też idealny i nie pozbawiony wad.
    Civic jest nietypowy i rzuca się w oczy (Mi się podoba), jeździ bardzo dobrze, co potwierdzają testy łosia, w których bije nawet wychwalanego Golfa GTI, o super hamulcach i fajnych osiągach wersji 1.5T nie wspominając, ma też całkiem obszerne wnętrze i duży bagażnik oraz to coś czego nie ma konkurencja, no i jak ktoś się uprze to coś tam wynegocjuje w salonie (mi się udało 4% plus parę dodatkowych akcesoriów o wartości ok 1000 zł). Co do trwałości to czas pokaże, ale trzeba być dobrej myśli, ponieważ Hondy mają to w genach.
    Na koniec należy wziąć pod uwagę mały spadek wartości, który spowoduje to, że przy sprzedaży odzyskamy te "nadpłacone" przy zakupie złotówki ( 11 letni Civic jest realnie wart tyle co 7-8 letnie Astry, 8-9 letnie Aurisy i Octavie).
    Last edited by lukazs; 08-08-2017, 10:50.

    Comment


    • Zamieszczone przez lukazs Zobacz posta
      Volvo to inna liga jeżeli chodzi o prestiż i ceny.
      Volvo V40 T3 z 2 litrowym turbo benzyniakiem, który w serii ma 152 KM i 250 nm kupisz poniżej 100k pln
      np. https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-...tml#bfd3815204

      A co najwazniejsze ten silnik ma konkretny potencjał tuningowy.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • VOLVO jest ok, V40 daje radę. Materiały super, fotele wygodne, ale mniejsze od X, wyciszenie bardzo dobre, czuć kompakta w V40, lepszej jakości, ale to nadal kompakt. Jeżeli porównywać X i v40 to są auta koncepcyjnie kompletnie na dwóch różnych biegunach, w X siedzi się nisko, środkowy podłokietnik nisko, ręka ma blisko do gałki zmiany biegów, lezy nisko i naturalnie. W V40 podłokietnik jest beznadziejny, wysoko położony, nie wiem czemu Volvo upiera się na ten patent we wszystkich swoich autach. Ok. to tylko podłokietnik, ale on jest częścią tego jak zdefiniowane jest to Volvo, pasuje do całości. Fakt, da się fajne volvo V40 kupić poniżej 100tyś, pisałem o tym dziesiąt stron temu, Volvo V40 to bardzo dobre auto, ale moim zdaniem dla kompletnie innego klienta.
        Last edited by Jozin; 08-08-2017, 12:30.

        Comment


        • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
          Volvo V40 T3 z 2 litrowym turbo benzyniakiem, który w serii ma 152 KM i 250 nm kupisz poniżej 100k pln
          np. https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-...tml#bfd3815204

          A co najwazniejsze ten silnik ma konkretny potencjał tuningowy.
          ale to stary zleżany już 2016 rocznik.. Na dodatek wersja Kinetic - w Volvo to bieda wersja

          Comment


          • Zamieszczone przez Daro31 Zobacz posta
            ale to stary zleżany już 2016 rocznik. Na dodatek wersja Kinetic - w Volvo to bieda wersja
            No to za 107 k pln masz 2017 rocznik, wersja Momentum i do tego automat


            Wsiadam do Cifa za 107 i do takiego Volvo za 107. No sorry ale ja odjeżdzam w Volvo.
            Po prostu cena Civica X gen jest nie do obrony. Nie da sie zaklinać rzeczywistości.



            A juz kosmos sie pojawia jak ktoś chce sobie kupić np. Leona.
            Majac innego Seata, zostawiajac go w rozliczeniu i korzystając z kredytu czy leasingu konfiguruje sobie Leona 150 KM w zacnej wersji FR za 98k pln i płaci za niego realnie 81k pln
            Last edited by Glosima; 08-08-2017, 12:02.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
              No to za 107 k pln masz 2017 rocznik, wersja Momentum i do tego automat


              Wsiadam do Cifa za 107 i do takiego Volvo za 107. No sorry ale ja odjeżdzam w Volvo.

              :
              tu się zgodzę - jest to opcja i warte rozważenia :-)

              Comment


              • No tak, wszystkim chcesz przekazać że przeplacili za Hondę bo to badziew, ja osobiście jestem z auta mega zadowolony i polecam go tym, którzy się wahają nad zakupem i porównują. Volvo, z całym szacunkiem do marki to wraz z focusem (ta sama płyta) stary model, debiut 2011, focus nowy już w drodze, zresztą v40 jak pisał jozin to zupełnie inna grupa docelowa. A Leon??? Mimo że przyzwoity, to po jeździe civiciem jakoś się do niego nie wróciłem.

                Comment


                • w przypadku fajnie doposażonego Leona 1.8 też wyjdzie niemało... moja kalkulacja pochodzi z końca maja, ale teraz zapewne niewiele by się różniła... zobaczcie zresztą sami - starałem się mniej więcej zrównać z wyposażeniem Civica 1.5 sport plus... ponad 102 tysiące auto do odbioru
                  Załączone pliki

                  Comment


                  • Zamieszczone przez lukazs Zobacz posta

                    Na koniec należy wziąć pod uwagę mały spadek wartości, który spowoduje to, że przy sprzedaży odzyskamy te "nadpłacone" przy zakupie złotówki ( 11 letni Civic jest realnie wart tyle co 7-8 letnie Astry, 8-9 letnie Aurisy i Octavie).
                    No tu z tym odzyskiem kasy może być różnie bo taki Civic za 119500 jakiego dziś widziałem w salonie powiedzmy że ktoś kupuje i próbuje sprzedać za 3 lata za 70% wartości początkowej - wychodzi za trzyletnie auto 84tys. Nowa Astra z wieloma opcjami dodatkowymi to koszt około 75tys. I teraz ilu ludzi zapłaci drożej za używkę niż za nowe z tego samego segmentu tylko dla znaczka Hondy na masce? Ale tego dowiemy się za czas jakiś jak X gen pojawi się na rynku wtórnym.
                    CIVIC IX 1,8/142KM

                    Comment


                    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                      No tak, wszystkim chcesz przekazać że przeplacili za Hondę bo to badziew,
                      To nie jest badziew. To dobre auto.
                      To po prostu bardzo drogi kompakt - nie wart tych pieniędzy.
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                        Wsiadam do Cifa za 107 i do takiego Volvo za 107. No sorry ale ja odjeżdzam w Volvo.
                        a ja Civic X . Też uważałem, że V40 jet lepsze, jest, ale dla innej grupy klientów, materiały, które są lepsze w V40 to nie wszystko, ludzie mają różne potrzeby. Dla mnie Civic X nie ma konkurencji w klasie, nigdzie nie siedzi się tak nisko, nie ma takiego układu jezdnego. Nie chodzi mi o to, że civic jest najlepszy bo nie ma na rynku konkurencji, chodzi o to, że pomysł na auto, rozwiązania są takie, że nie ma ich u konkurencji, dla mnie nie ma np. dużej różnicy między Golfem, Astrą, a V40.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                          wszystkim chcesz przekazać że przeplacili za Hondę bo to badziew
                          Niepotrzebne te emocje, chociaż w sumie je rozumiem - jako świeżo upieczony właściciel X-ki wolałbyś słuchać zewsząd głosy zachwytu
                          Glosima po prostu zgadza się z tym, co powiedział Zachar, który także w mojej ocenie potraktował X-kę bardzo sprawiedliwie (nie skomentował np. tej tektury w bagażniku rodem z Dacii) - tutaj po prostu nie wiadomo za co płaci się tak ciężkie pieniądze. Materiały w środku są naprawdę średniej jakości (wystarczy pomacać sobie o wiele tańszą Megankę - wiem, francuski badziew), spasowanie (zarówno elementy wewnętrzne, jak i zewnętrzne) jest zauważalnie gorsze niż w poprzedniej generacji (sąsiad ma IX i jakoś nic nie skrzypi, a tu na przeróżne dźwięki dochodzące z kabiny narzeka praktycznie każdy użytkownik X, wyjąwszy Ciebie), funkcjonalność - pomimo rozmiarów rodem z segmentu D (dla mnie minus) - gorsza niż w krótszym i węższym (czyli praktyczniejszym w mieście) IX. Wygląd na jednych robi wrażenie (mi się bardzo podoba), na drugich nie (np. Zachar) - jak widać po wynikach sprzedaży tych mniej zachwyconych jest jednak więcej. Za podobne pieniądze do wersji Prestige można rozglądać się już za GLA z ponad 200konnym motorem i myślę, że dużo osób podobnie kalkuluje. Kompaktowa Honda za 120 tys. zł brzmi podobnie jak kompaktowa Skoda czy VW za 120 tys. zł - czyli nieco abstrakcyjnie (chyba, że mówimy o wersjach usportowionych).
                          P.S. Moja ostatnia Honda (VIII gen., przedlift) niestety nie miała "genu Hondy" - nie miałem drugiego tak awaryjnego samochodu Ale podobnie jak Wy mam nadzieję, że X-ka będzie przynajmniej tak niezawodna jak IX.

                          Comment


                          • Dlatego ja wybrałem wersję Sport (optymalnie wydane 96000zł - mam nadzieję), bo ma wszystko czego mi potrzeba (a nawet więcej).
                            Moja VIII to auto wręcz niezniszczalne, 11 lat katowania po mieście i trzy - cztery razy w roku dłuższa trasa z maksymalnym załadunkiem i jedyne co wymieniłem (poza olejem, filtrami i klockami) to dwa razy akumulator i amorki z przodu.
                            Z tego co się orientuję to jedno z mniej psujących się aut w tym segmencie z tych lat i nie tylko. Dlatego liczę na to że X to dobry wybór

                            Comment


                            • Jechałem golfem, octavia,v40 i też mondeo i passat. Jednaak wybrałem civic sport+, po prostu daje mi emocje? Jaakie nie wiem, druga sprawa wygląd zewnętrzny i dużo tego nie jeździ.... (nie lubie mieć to co każdy). Trzecia sprawa koszty serwisu ktoś porównał że w podobnej cenie Mercedes... ok ale cema serwisu???

                              Rabat dostałem taki oraz leasing że podobnie jakbym za gotówkę kupił.
                              Troszkę jałowa dyskusja się robi...

                              Comment


                              • Mahoo,trafiłeś na kiepski egzemplarz i hejtujesz, ja wcale nie muszę słyszeć ochow i achow, bo wsiadam do auta i się super czuję, każdy kilometr za kółkiem utwierdza mnie że to słuszny wybór, moim dawnym ix jeździ mój ojciec i ja raz na tydzień też mam okazję jeszcze nim się przejechać, więc mam większe porównanie niż Ty u sąsiada, ale już skończmy z tą piaskownica. Racjonalna cena za civica kończy się na sport plusie, ale kto komu ma zabronić kompaktu nie premium za 120??? Każdy wedle uznania, a jedyne negatywne emocje mam do tych którzy przychodzą do salonu pomacać, pokrytykowac i powymyslac co by nie kupili za te pieniądze.

                                Comment

                                Working...
                                X