Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wracając z pracy pobawiłem się trochę sekwencją. Niestety był duży ruch więc nie ma tego zbyt wiele. Jechalem z żoną, połowa baku i bagaznikiem zakupów.

    Przy stałej prędkości 90km/h spalanie chwilowe wskazuje 3,7l/100km. Jednak przyspieszanie ostro ciągnie paliwo.

    Uzywajac sekwencji auto jest bardzo dynamiczne. Robimy redukcję o 1-2 biegi i ładnie startuje. Przyspieszenie 120-140 trwało ok. 1s. Zredukowalem wcześniej bieg do 4tys obrotow i potem ładnie wystrzelił. Na trybie drive trwało by to z 5s zanim skrzynia i silnik by się przestawiły. Muszę jakoś zkombinować kamerę by to nagrać. Trzymanie smartphona w ręku nie wchodzi w grę.

    Comment


    • Telefon na standardowym uchwycie do szyby i nagrywasz przednią kamerą (widać co jest w obiektywie).
      Sam tak kilka razy nagrywałem, to jest oczywiście wersja "od biedy"

      Jozin i jego filozofia 2.4 jako wielkiego silnika, proponuję dać już temu spokój. Za 5 lat będziesz porównywał osiągami do 1.0, ewentualnie poniżej litra
      Imho zbyt mocno przywiązujesz się do cyfr.

      Comment


      • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
        Z praktycznie tym samym silnikiem 2.4. Poza tym jechałeś sam takim, żeby podważać taką opinię?
        Chcesz żebym porównywał 185km w kiepskim automacie w SUV z 201km w manualu w sedanie? Po co?!!!
        Zamieszczone przez shredded Zobacz posta
        Jozin i jego filozofia 2.4 jako wielkiego silnika
        Shredded i i jego filozofia silnika 1.6 w dużym 1.5 tony sedanie klasy D. Imho zbyt mocno przywiązujesz się do swoich projekcji jak Ci auto jeździ.
        Po co te teksty?
        Co do Acury to miała silniki turbo, ale z nich zrezygnowali. RDX poprzedni miał np turbo 2.3, ale 2.3, a nie 1.5, nowy model ma V6. Jak w Acurze będzie 1.5 to pogadamy, nie lubię fantazjować, wypowiadam się co było w ich ofercie, albo jest, posty wtedy jakąś wartość mają.
        Last edited by Jozin; 28-04-2017, 09:01.

        Comment


        • Pokaz salon Acury w Europie, w ktorym mozna kupic auto z oferty. Tak wiem, Ukraina i Rosja. Ale chodzi mi bardziej o EU i okolice.
          Xgen wszedl w Turbo takze na rynkach, na ktorych turbo jest wynaturzeniem bo maja inna specyfike, normy spalin i ceny paliw. Przyklad Hyundaia i30 przytaczałem. Civic w US i AUS jest oferowany z 1.5T, zostal wprawdzie wolnossacy 1.8 i 2.0 ale w podstawowych wersjach.

          Porownywanie oferty Hondy i Acury w US z EU jest jak porownywanie gruszek z truskawkami. Można, ale po co.

          Moze popatrz na Japonie, tam polowa Hond ma silniki 0,66 z Turbo

          Comment


          • Zamieszczone przez filipfm Zobacz posta
            Moze popatrz na Japonie, tam polowa Hond ma silniki 0,66 z Turbo
            Taa, ale tam max prędkość na autostradzie do 100km/h, to po co im więcej Stąd się np też biorą problemy z wyciszeniem japońskich aut, do 100km/h to wszystko ciche jest.
            Zamieszczone przez filipfm Zobacz posta
            Pokaz salon Acury w Europie, w którym można kupić auto z oferty. Tak wiem, Ukraina i Rosja.
            no niestety, pisałem, że to historia w UE. Chodzi mi o to, że ja tego silnika 1.5 Hondy po jazdach próbnych nie odbieram jako progres. Może coś innego w motoryzacji już się dla mnie liczy, może się starzeję. Japończycy mogliby być dużą konkurencją dla aut niemieckich w UE, ale niestety nie są bo UE to własność Niemiec i robią tu co chcą. Obecnie trzeba być bardzo upartym żeby w Europie kupić nieniemieckie auto, japońskie np. Mnie niemieckie auta nie leżą, ale powoli traci się wybór.

            Comment


            • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
              Chodzi mi o to, że ja tego silnika 1.5 Hondy po jazdach próbnych nie odbieram jako progres.
              W porownaniu do czego? Do 3.5V6 z Acury moze nie. Ale jezeli parametry

              182KM@5500
              240 Nm@1900-5000

              to nie progress w porownaniu z 1.8

              142KM@6500
              174Nm@4300

              to to naprawde dziwna sprawa

              Zerknij sobie na porównanie

              Comment


              • w porównaniu do 2.4, do 1.8 to jest progres oczywiście.

                Comment


                • Nie zapominajmy też, że jest już w ofercie 1.5T/205KM [emoji14] Si ma stać w salonach od maja. Mam nadzieję go sobie w czerwcu pomacac W sumie idealna bryczka dla entuzjasty. Dużo tańsza i mniej radykalna od CTR, mniej pali, ale już ma odpowiedni zawias, fotele, klimat i co jest ewenementem wśród warm hatchy - szperę mechaniczną! Taka wersja u nas za te 120tys. z tym wyglądem myślę sprzedawała by się jak świeże bułeczki.
                  Last edited by Alix; 28-04-2017, 09:53.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                    w porównaniu do 2.4, do 1.8 to jest progres oczywiście.
                    Kiedy w EU był dostępny Civic 2.4

                    Comment


                    • O! I taka wersja by nas pogodziła Bym kupił takie STI, ale pewnie nie będzie, chociaż...., trzyma kciuki, szkoda, że sedana X okroili z tego adaptacyjnego zawiasu bo to jedna z fajniejszych rzeczy w tym aucie. Z drugiej strony CTR X ma mieć adaptacyjny zawias. IX CTR był dla mnie zbyt hardcorowe z tym zawieszeniem, ale taki CTR X z adaptacyjnym zawieszeniem może być fajne.

                      Comment


                      • No szkoda, ze nie bedzie wersji Si w EU.
                        A CTR X moze byc dla wielu postępem w stosunku do IX ze wzgledu na opcje comfort.

                        Comment


                        • Tylko po co przeciętnemu kowalskiemu silnik 2,4 w takim Civicu ? Do dojazdów do pracy ? Spalanie 15l/100km ? ten 1,5T 182KM jest w zupełności wystarczający, a nawet i 1,0T.. Do zabawy i na niedzielne przejażdżki to mógłbym mieć i 5 litrów pod maską... W naszych realiach to co jest pod maską Civica jest w zupełności wystarczające.. aby tylko jeździły bez awarii.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            na niedzielne przejażdżki to mógłbym mieć i 5 litrów pod maską
                            To pod moją nogą skończyło się średnią spalania 32 litry na setkę
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              ten 1,5T 182KM jest w zupełności wystarczający, a nawet i 1,0T
                              a myślisz, że ile Ci spalą te silniki na dojazdach do pracy, tyle co producent podał? Na dojazdy do pracy żaden z Civiców X się nie nadaje moim zdaniem.

                              Comment


                              • Czytałem w necie, że Honda rozważa wprowadzenie w przyszłym roku "budżetowej" wersji Civika X CTR. Mają być ponoć CTR i CTR Touring. Ale czy tylko na rynek amerykański, nie wiadomo.

                                Comment

                                Working...
                                X